Profilový obrázek

TARANTlNO

Martin Přikryl

Komentáře 533

Od nejnovějších
  1. Sedmý kontinent
    Sedmý kontinent (1989)
    10
    Temnota která vyráží dech a nedá spát. Haneke s mistrovskou úsečností skládá ostré střepy dlouhých záběrů statiky reality a zobrazení lidské hloubky, krvácející všednosti, které z větší části vzbuzují u diváka nechápavý pocit (dcera ve škole "nevidím"), který se postupně v divákovi mysli rozkládá ("Austrálie") do úplného závěru, tam Haneke provádí frontální útok obrazem i zvukem a z dosud nemotivované koláže tvoří překvapivý a brutální obraz rozkladu a destrukce diváka (titulky). Michael Haneke je démon a král Evropy.
  2. Jen Bůh odpouští
    Jen Bůh odpouští (2013)
    9.5
    V hypnoticky temné atmosféře, v tajuplných obrazcích, démonické hudbě a ve spoustě nezodpovězených dějových kličkách se Nicolas Refn tímto filmem velmi přibližuje k Davidu Lynchovi. ONLY GOD FORGIVES obsahuje temnou MULHOLLAND DRIVE stránku. David Lynch má ale ve své formě a námětové invenci navrch. Před psaním komentáře se snažím vyjádřit všechny důležité momenty, které se mi zaryly do paměti, v ONLY GOD FORGIVES je takových momentů spousta a některé momenty nejdou plně vyjádřit. Mám rád, když filmový tvůrci zobrazují svůj vnitřní svět jako malíři, nebo skladatelé a Nicolas Refn je jeden z nich. Závěrečná scéna ze zpomaleného záběru mačety, která směřuje na ruce Goslinga je nezapomenutelná (při téhle scéně jsem nedýchal). Hudební démonický motiv v závěrečných titulcích bude ve mně rezonovat navždy. *********** Nicolas Refn vytvořil cestu, kterou jste v minulosti nikdy neviděli, a filmu dává jiný rozměr.
  3. Modrý samet
    Modrý samet (1986)
    10
    Blue Velvet mi mluví do duše. Nádherně jemný, mrazivý, charakteristický psychothriller, který zobrazuje špatný svět, křehkou romantickou vlnku a nádherný konec s krásnou písní, která zní jako by z našich těl právě vycházela duše, která putuje do nebe. Film, který může trvat i 4 hodiny a nebude mi to vadit. Jak jen to ten Lynch dělá? Že mě dokáže přikovat k sedačce a nechá mě pozorně sledovat každičký detail, který se odehrává před mými oči. Pečlivá režie, jiný svět a vyzařující Lynchovo kouzlo. +++ Blue Velvet obsahuje zvláštní kouzlo zkoumání, jako když máš chuť sledovat neznámou ženu, kterou potkáš a sleduješ její krásu, pohyb, tvář, cítíš krásný pocit, a když ji ztratíš, máš ji stále ve svých myšlenkách - neuvěřitelně podmanivý rozsah.
  4. Deník mrtvých
    Deník mrtvých (2007)
    7.5
    Přemrštěný střih a drtivá třepost kamery je záměrem autentičnosti reálného záběru (found footage), ale už mě nebaví v tomhle žánru. Velké herecké jména jsou v titulcích vidět, ale ve filmu jen chladno lemují bez povšimnutí. Chování postav není tupé, ale předvídatelné. Zombie horory mám rád, jsou tu vychytané scény (kosa, koupelna), ale na mě DENÍK MRTVÝCH nezapůsobil jako třeba Snyderův ÚSVIT MRTVÝCH. Proto zůstávám u popcornového hodnocení u 75%.
  5. Nespoutaný Django
    Nespoutaný Django (2012)
    10
    Co na to říct ? Quentin Tarantino je v nejlepší formě. S divákem si opět pohrává a dokáže ho marginálním způsobem posouvat jako s postavičkou v šachové partii, s myšlenkou ho ovlivnit k rigidnímu chování při sledování jeho filmu, filmově ho nadchnout (nikoli mu ublížit), ale ponechat mu velkolepý zážitek s dlouhodobou filmovou vzpomínkou. Každý druhý záběr je stylizovaný ve specifickém zpracování všech postav, každý třetí záběr je velkolepě cool a každý první je plnokrevný Tarantino. Brutální scény, které jsou v DJANGU se ostaní režiséři bojí dát na stříbrné plátno. Tarantino si snimi detailně pohrává a všechny na plátno vpálí na plný koule. Spirituální a procentuální směs žánrů v podchycení Tarantinovou myšlenkou. Geniální atmosféra, zpomalené záběry (zakrvácený kůň, zastřelení Ellise Brittlea), výborně vybraná hudební složka (hiphop ve westernu, libový soundtrack) a široký rozhled prostředí (od panoráma zasněžených hor, spalujících skál až po západ slunce). Všechno rozprostřené ve všech epizodách (každá má svou váhu), tarantinovská stylovka ve westernových kulisách. Film, během kterého jsem se perfektně bavil (velká zásluha Waltze), a v některých dramatických scénách se mi těžko dýchalo (Beethovena melodie s Waltzovou drastickou vzpomínkou na psi). V každém detailu vytvořené postavy, kdy nám Tarantino drží odstup od hlavní postavy Djanga (J.Foxx) a nechá nás spojit s ostatními, kde opět kraluje geniální herec Christoph Waltz (momentálně nejlepší v Hollywoodu) a perfektní záporák Leonardo DiCaprio. Dvojice Waltz a DiCaprio jsou v DJANGU herecké diamanty, které skvěle vyvažují dlouhou stopáž (ikdyž bych bral i hodinu navíc) a přináší osvěžující příchut'. Přesto se s hlavní postavou (Django) pomalinku seznamujeme a v působivém závěru nás ohromí. Všechny předešlé Tarantinovy filmy Vás připravovali na tenhle a vidíte ho tedy v nejlepší formě. DJANGO je stylový, krvavý, brutální a myšlenkově dopředu vytvořený asertivní a excelentní filmařské dílo. Závěrečné střihové scény jsou opravdovou ukázkou skvělého střihu - krvavá tvorba "maniaka z videopůjčovny" ve velkolepých sofistikovaných filmových kompozicích. Po šestém zhlédnutí v kině je zbytečné přemýšlet jestli dám 5 hvězdiček. Poprosím o oscarové výhry pro vedlejšího herce Christopha Waltze a cenu za nejlepší scénář pro Quentina Tarantina. Motherfucker bitches...
  6. Sametoví vrazi
    Sametoví vrazi (2005)
    8
    Skvěle vytvořená kriminálka, která je atmosferově velmi autentická. V dokumentárním pojetí dokáže diváka pevně držet. Velké množství postav, vydírání, násilí, vzrušené sexuální scény, drastické zacházení s lidmi v dramatickém podsvětí Jiřího Svobody. Působivý konec.
  7. Utržený ze řetězu
    Utržený ze řetězu (2005)
    9
    Akční stylovka. Všechno na mě působilo jako Ritchieho styl v kvalitním střihu a záběrů kamery. Ikdyž má Ritchie všechno v malíčku (velké množství postav a výborné nápady), za to L. Leterrir se v Evropě mezi elitou neztratí. Jeho klišé KURÝR je dávno pryč a nasazuje lat'ku o několik levelů výše. Výborný námět v drsném prostředí nelidských podmínek (pes) obaleno v jednom muži Jet-Li (životní role). Leterrier neztrácí tempo a všechno co jsme si kdy přáli (v mladém věku) je na nás namířeno v nejlepším možným efektu. Samozdřejmě se do nás Leterrier trefil. Jako vždy výborný Morgan Freeman (jako když člověku v nejhorší chvíli podá anděl pomocnou ruku) a drsný, ale za to skvělý Bob Hoskins. The cruel world. Evropská špička ve svém žánru.
  8. Kriminálka Las Vegas
    Kriminálka Las Vegas (2000)
    8.5
    Výborná kriminálka, která bude vždy první pro kterou natáhnu ruku. Všechno do detailu promyšlené, ikdyž jsou některé díly slabší, stále si drží dobré tempo a napětí. Přes slabší chvilky se Kriminálka Las Vegas stala kultovní záležitost.Dva díly OBĚMA NOHAMA V HROBĚ od Quentina Tarantina jsou perfektní a výborně zpracované. Působivé napětí, výborný střih a výborná režijní práce (všechno s myšlenkou). Výborný nápad s rakví (kterou použil už v KILL BILL Vol.2). Nejlepší scény jsou pro mě odpálení bomby v rukách a ležící "mrtvý" hrdina, kterému kolují jeho vnitřnosti před očima, při kterém jsou výborné (humorné) dialogy. Typický Tarantino. Při téhle scéně si okamžitě vybavíte Tarantina bez toho, aby jste věděli, že jde o jeho práci. Kultovní seriál, který má věrný fanoušky (i mě) a všechny ostatní kriminálky, které následují Las Vegas jsou jen chabé stíny.
  9. Bastardi
    Bastardi (2010)
    0.5
    Pro mé oči, mé pocity, můj filmový zážitek - čistý odpad! Pro lepší hodnocení, by mě nepřemluvila ani Megan Fox v posteli. Ikdyž .... :)
  10. G.I. Joe
    G.I. Joe (2009)
    7.5
    Milovníci IRON MANA budou nadšení. Efektně natočená stylovka s humorem a tupým scénářem. IRON MAN je lépe zpracovaný, má lepší děj i herecké obsazení. G. I. Joe je popcornovka pro mladou generaci. Film o kterém jsem zapomněl po pár hodinách. Další zhlédnutí zcela vyloučené.
  11. Božský Evan
    Božský Evan (2007)
    7
    Odraz v zrcadle očividně nefungoval. Tohle nefungovalo ani v HANGOVER 2. Ale humor klapal, S. Carell byl zábavný, ikdyž na kultovního J. Carreyeho to nedosahuje. M. Freeman je opět skvělý. BOŽSKÝ EVAN je průměrná komedie.
  12. P2
    P2 (2007)
    Tísnivý thriller. Jednoduchý příběh, ale za to dusná atmosféra. Režisér Khalfoun chytá diváka za rameno a nechce ho pustit. Záporák je velmi charismatický, ale i d'ábelsky chytrý. Hlavní představitelka Rachel Nicholsová je sexy. P2 je trochu předvídatelný thriller, ikdyž v některých scénách jsou výborné nápady (výtah, píchnutí do oka). Výborná charakteristika postav. Dva herci na plátně bohatě stačí.
  13. Neporazitelný: Vykoupení
    Neporazitelný: Vykoupení (2010)
    8.5
    NEPORAZITELNÝ Vám nic nedaruje a v nemilosrdném tempu Vás nadchne. Rychlé bitky, dojemné chvilky ve vězeňském prostředí dvou mužů, kteří si najdou cestu k sobě v přátelství a odhodlanosti. Všechno přes srdce. Čtvrtou hvězdičku dávám nejen za dobrý závěr.
  14. Iluzionista
    Iluzionista (2006)
    7.5
    Příjemné, romantické a Burgerovski kouzelné. V některých momentech empirických kulis a prostředí Pražských ulic je připomínající atmosféra jako měl PARFÉM - Příběh vraha. Obrazově příliš tmavé. Edward Norton není špatný, skvěle do své role pasuje. Krásná Jessica Biel byla okouzlující, ale já osobně bych rád viděl v její roli milovanou Scarlett Johansson. Nejlepší herec na plátně je Paul Giamatti. A nejlepší trik je pro mě obálka s motýli. Podobný film DOKONALÝ TRIK je promyšlenější, detailně rozsáhlejší, postavově vytvořenější a má i myšlenku. Předvídatelný závěr je i tak působivý.
  15. Princezna ze mlejna
    Princezna ze mlejna (1994)
    6.5
    Uřvanější pohádku jsem dlouho neviděl. Krásné postavičky, které vyzařují svůj charakter a hlavní role nepatří Elišce (Andrea Černá), ale čertovi (Yvetta Blanarovičová). Pohádka, která ale časem omrzí a další zhlédnutí je otravné.
  16. Muži v černém 3
    Muži v černém 3 (2012)
    7.5
    Vizuální obrazy naprosto uchvacují naše oči, předbíhá a proplouvá před námi a jsme nadšeni, ale bohužel všechno neprošlo přes naše srdce. Za to komediálně opět skvělé a neztrácí všechny nápady jako předchozí díly. Tommy Lee Jones zraje jako víno.
  17. Asterix a Obelix
    Asterix a Obelix (1999)
    7.5
    Zábavná francouzská komedie pro celou rodinu. Výborná věc po večírku na dopoledne, rozhodně pobaví. Do Falbali (Laetitia Casta) jsem se zamiloval, nádherná herečka. Průměrná adaptace komiksu.
  18. Hunger Games
    Hunger Games (2012)
    7
    Film směřující k teenegerským divákům (námět), kteří budou nadšeni. A do kin spouští velkou lavinu. To je pro tvůrce největší úspěch. Oprávněná kritika přes sympatickou hrdinku a oslněnou akci. Film, který mě k smrti nudil. Velká stopáž, která se táhne a blížící se konec v nedohlednu bylo "mučení". Ale odejít z kina během projekce, je jako vyskočit s rozjetého auta. Velký potenciál HUNGER GAMES měl. Ale ve výsledku nic nenaplněno.
  19. Pí a jeho život
    Pí a jeho život (2012)
    8
    Spirituální a technicky zpracované drama, který má charakter, srdce a sympatický režijní švih. Velkolepé dobrodružství, pro které prosím Oscarovou nominaci za vizuální efekty. Takové filmy jsou vytvořené z lásky a já si je užívám. Velké mínus je český dabing, ale za to tvůrci nemůžou. Ang Lee's directorial treasure.
  20. Parfém: Příběh vraha
    Parfém: Příběh vraha (2006)
    10
    Geniální dílo jsem naposled psal u Kubricka, Tarantina, nebo u Hitchcocka. Momentálně píši k Tykwerovi, který mě zasáhl přímo do srdce. Geniální dílo Toma Tykwera, který je perfektní ve všech stránkách. Dokonalá výprava, režie, scénář a námět za miliardu dolarů. Už dlouho mi nebylo během filmu tak krásně. Herecké obsazení na jedničku Whisha / Hoffman / Hurd-Wood. Tykwer má herce perfektně zvládnuté a do detailu vytvořené, skvěle má vše rozehrané a dokonale nás v závěru uchvátí. Nekompromisní K.O závěr, kdy jsem sledoval v kamenném výrazu závěrečné titulky až do konce. Stanley Kubrick by chtěl tohle filmové zpracování určitě vidět. "Škoda", že to přišlo až tak pozdě. Moc bych mu to přál.
  21. Atlas mraků
    Atlas mraků (2012)
    8.5
    Úchvatné dílo plný myšlenek, který se stane nadčasovou klasikou. ATLAS MRAKŮ směřuje ke hvězdám k vrcholným prvkům kinematografie. Stylisticky epické, obrazově úchvatné, myšlenkově sofistikované a empiricky vytvořené ( Tykwer - Wachowski). V celém rozsahu směřující v jednolitý obraz, který je v konečném výsledku marginálně nesouměrný, ale působivě rozmanitý. ATLAS MRAKŮ bude divácky rozdělen jako Kubrickova ODYSEA. Něco takového vymyslet ... uff.
  22. Trýznění
    Trýznění (2004)
    2.5
    Je zvláštní hodnotit film, který je postavený hlavně na krutosti, která nefunguje. I bez scénáře lze natočit "film". Režisér se snaží diváka vyděsit, ale s nadsazeným černým humorem nijak neprolíná v souměrnosti (nikam nesměřující příběh) k danému žánru - horor. Komediální úlet D'Amatoa, který to nemyslel tak vážně jako jeho diváci. "Chyběl jsem ti ?"
  23. Hobit: Neočekávaná cesta
    Hobit: Neočekávaná cesta (2012)
    8.5
    Velký návrat do Středozemě oslní téměř každého diváka. Nemohu HOBITovi vyčítat, že nabízí zrcadlový odraz PÁNA PRSTENŮ. Divák je natolik přehlcen kamerovými záběry v prvotřídním Jacksonovým empirickým vizuálem, že nedokáže vstřebat všechny relavantní kompozice. Obrazově excelentní a geniálně Shoreovsky hudebně podkreslený (mráz po zádech u trpasličí písničky, záběr s motýlem) dílo, které nebude v tomhle žánru překonáno další desetiletí. V tomhle je Jackson nepřekonatelný. Potenciálně dechberoucí závěr, který je v rámci výpravy perfektně vytvořený. Nejlepší herecký výkon na plátně je digitální postavička Glum. V ohledu na všechny postavy (možná až příliš vedlejších postav) směřující se všemi trpaslíky do Osamělé hory je bezpochybně nejosobitější postava Gandalf (Ian McKellen). Hodnocení neplatí k 3D verzi s dabingem, který by HOBITa vznášel pod čtyři hvězdičky. Proto je hodnocení prozatímní - další zhlédnutí zcela nevyhnutelné.
  24. 12 kol
    12 kol (2009)
    7.5
    Akční jednohubka, která nemá čím oslnit, když už bylo všechno viděné.John Cena je ED WOOD mezi hollywoodskými herci.Zběsilý, překombinovaný střih, kdy si divák neužije ani jednu scénu, ikdyž může být v dramatičnosti silná.Průměrný tří hvězdičkový (akční) popcorňák, bez větších výhrad - jen během projektu 12 ROUNDS jsem si neustále kladl otázku: "kde se ztratilo to Harlinovo kouzlo 90.let" ?
  25. 8. míle
    8. míle (2002)
    8
    Z lásky k Eminemovi a Kim Basinger.Nejlepší scény odehrávající se na koncertu (freestyle battle) a v karavanu (domov Eminema) všechny ostatní složky: Musical background is the famous structure of 8 mile.
  26. Looper: nájemný zabiják
    Looper: nájemný zabiják (2012)
    8.5
    Výborný Gordon-Levitt - průměrný Willis (nedostal mnoho prostoru).Běžte na LOOPER jako na nenápadný, "levný" sci-fi s lákavým posterem, než na "nový POČÁTEK" z dílny Christophera Nolana - a budete nadšeni.LOOPER je velmi originální (poslední doby) akční snímek, který si na nic nehraje (BATTLESHIP), nečerpá z vlastního srdce (RESIDENT EVIL: ODVETA), nedělá vše pro komerční úspěch (OCELOVÁ PĚST), ale vytváří obraz z lásky a nepotřebuje všechny přemrštěné gigantické motivy, ale dobrou Johnsonovu práci (s herci) a dobrými základy v režijním křesle.Žádná vyumělkovanost, ale cílený filmový zážitek.
  27. Mary a Max
    Mary a Max (2009)
    8
    Černobílá pestrost kreslených kulis.Film na který se dobře divá, který má srdce a emoce.Adam Elliot přistupoval k MARY A MAX s láskou a to v konečném výsledku představuje daleko větší význam, než když všechnu svojí práci věnovat pro komerční úspěch.V tom je největší kouzlo filmové práce.Výdělky filmů nezaručují skutečnou rozmanitost všech pocitů.
  28. Argo
    Argo (2012)
    8
    Pokud jste viděli Affleckův snímek Gone, Baby, Gone, víte přibližně co očekávat. I přesto však režisér překoná všechny vaše představy.
  29. Hněv Titánů
    Hněv Titánů (2012)
    7.5
    Vizuálně a akčně krásné a hudebně hypnotické, ale stupidně napsané (scénář, který ostře rezonuje Liebesmanův blockbuster).Ještě neodpouštím malou výtku: omezený humor, který filmu ubírá dispozici vážnosti daného momentu a dramatičnosti příběhu - létání s koněm, Agenorův projev.Od souboje Perseuse a Aresa nastává jedna z nejlepších bojových scén, co kdy TITANS nabídli.Poetické kouzlo Davisových triků HNĚV TITÁNŮ nedosahuje, protože lat'ku kterou nastolil Davis už nejsou další režiséři schopni následovat (triky na svou dobu mají nesmírnou váhu a v dnešní době jsou velmi významné).Megarozpočtový-popcorn vizuál bez mozku.Ps: trochu mě mrzí, že se (milovaná) sova neprobudila.
  30. Strašáci
    Strašáci (1971)
    9
    Temná stránka Sama Peckinpaha je brutálně precizní a do diváka vpálena ostrým skalpem.Prvky stylizace střihu jsou působivé.Psychologicky rovnoměrné v náhlé výbuchy násilí a ženské sexuality.Morbidní znásilnění, kdy při styku nastává vzrušení a hrdinka si to začně nesmírně užívat, je v pohledu diváka drasticky zvrácená jako Noéova brutální scéna v podchodu.STRAW DOGS je empirický, frigidní a myšlenkovo vytvořený drama a matkou thrillerů.
  31. Taxidermia
    Taxidermia (2006)
    9
    Film, který ve mě zanechal následky.Něco takového člověk vidí dvakrát za život.Názor na TAXIDEMII se diametrálně liší, od zatracení lidské psychiky až k bezmeznému obdivu jeho originality.Bolestný pohled, který vyvolá nevolnost způsobem barevných excesích, samoúčelnosti diváka šokovat v nejtemnější formě sofistikované hranici.Přesun (lidské) posouvání TAXIDERMII směrem k úvahám bizardního (detailní) ztvárnění.Jeden z filmů, které už nechci "nikdy" vidět.