Děkuji za Váš komentář. Nechtěl jsem, abyste si ten film užil. Měl jsem v úmyslu Vás přimět k bližšímu pohledu na Vaši vlastní duši. Tolik Sam Peckinpah a jeho reakce na dopis diváka, pobouřeného intenzitou násilí zobrazeného ve snímku Strašáci. Příběh amerického matematika Davida (Dustin Hoffman) a jeho frivolní manželky Amy, kteří se v opuštěném domě na anglickém venkově stanou objekty brutálního útoku rozběsněných vesničanů, představuje Peckinpahovu nejvíce zneklidňující studii násilí skrytého hluboko uvnitř mírumilovného jedince, jenž je v určitý kritický okamžik nucen bojovat o holé přežití. Studii působivou i díky rafinovanému použití zpomalených záběrů a rychlého střihu, zejména v závěrečném, delirickém dobývání domu, které bez konvence westernových přestřelek působí snad až příliš reálně. Strašáci vynikají fascinující schopností zabránit divákovi v zaujmutí bezpečné distance od sledovaného dění a nutí jej k často nepříliš lichotivému pohledu dovnitř sebe samého. Už úvodní sekvence s dětmi trápícími psa, která odkazuje k podobné činnosti v úvodu Divoké bandy (jen pes je nahrazen škorpiónem a červenými mravenci), svědčí o režisérově spíše skeptickém názoru na světlé zítřky humanity. (MFF Karlovy Vary)
Pro mě nejlepší Peckinpahův film ve kterém se ukazuje, že mezi lidmi a zvířaty asi není takový rozdíl. Skvělý Dustin Hoffman a povedený napínavý konec nutící k zamyšlení.
Partička anglických buranů dělá nepříjemnosti v celém městečku, znásilňuje, bere právo do vlastních rukou a vyvrcholí to psychoobléháním domu. Atmosféra zvláštní, občas je to mrazivé, občas nuda. Zvláštní film, 70% si ale podle mě zaslouží. Bez Dustina Hoffmana by to nebylo tak dobré.
Podle mě nevhodně obsazený buranský thriller, který Peckinpah sice natočit umí, ale nějak mi to celé nesedlo. Ten myšlenkový přesah, který tam má být, ovšem nevidím.
Plakát filmu se umístil jako dvanactý v anketě "The 25 Best Movie Posters Ever".
Majora Scotta si měl zahrát Trevor Howard.
Ve scéně, kdy Dustin Hoffman vstoupil do hospody, režisér nebyl spokojen s výkonem zahraného údivu u ostatních herců. Situaci vyřešil tak, že Hoffman při opakovaném záběru vstoupil do hospody bez kalhot. Teprve pak byl režisér s herci spokojen.