Velmi silný nadprůměr v českých vodách. Skvěle zpracované rezonující téma, které je potřeba si připomínat, a to zvláště v době, kdy jistý teroristický stát tuto pro náš národ citlivou událost opakuje.
Interstellar je pro mne nejlepším z Nolanových filmů. Jeho kouzlo jsem však objevil až po několika shlédnutích. Ve filmu funguje úplně všechno. Perfektní kamera, perfektní hudba, perfektní herecké výkony, perfektně prokreslené postavy. Film také výborně pracuje s emocemi diváka, zejména při několika konkrétních scénách sedíte jako přikováni a nezvládnete odtrhnout oči od obrazovky. Zkrátka film s velkým F.
Nolan to opět dokázal a Oscara si naprosto zasloužil. Měl jsem možnost Oppenheimera vidět v IMAXu a rozhodně nelituji. Audiovizuální stránka filmu je výborná, ještě lepší je však fakt, že vše bylo vytvořeno pomocí praktických efektů. Herecké výkony myslím není třeba komentovat, cast byl narván nejznámějšími a nejlepšími herci světa a každý zde předvádí úžasný výkon.
Film má rozhodně pomalejší tempo, ale mám pocit, že v tomto případě je to jedině dobře. Seveřan není typickým vikingským filmem, který by divák očekával, ale to je u filmů R. Eggerse typické.
První polovina je rozhodně méně záživná, slouží spíše k budování atmosféry, příběh je zde spíše jen jako doplněk. Druhá polovina mi však sedla opravdu hodně. Skvělá atmosféra, dobré herecké výkony, i příběh zde začíná být velmi zajímavý.
Co se týká řemeslné stránky filmu, ta je v Seveřanovi zvládnutá naprosto pefektně. Kamera, hudba, lokace, střih, to vše spolu nádherně funguje a dokresluje atmosféru surového vikingského světa.
Robert Eggers se pro mně po tomto filmu zařazuje po boku Ch. Nolana mezi nejzručnější a mé nejoblíbenější režiséry.
Tvůrci dokázali vše ukočírovat naprosto perfektně. Tísnivá, klaustrofobická atmosféra, výborné lokace i kamera, skvělé herecké výkony. Vysoký nadprůměr mezi krimi dramaty.
Ano, opravdu je to tak moc dobré. Od prokreslenosti postav, přes vizuální stránku, historickou přesnost, až po ztvárnění brutální
neschopnosti a stupidity sovětské totality. Jared Harris i Stellan Skarsgård jako ústřední duo fungují velmi dobře.
Maskéři si opravdu dali záležet a radiační popáleniny hasičů jsou surové a realistické. Seriál navíc exceluje ve ztvárnění toho, jak byli havárií zasaženi běžní obyvatelé Pripjati, zejména pak hasič a jeho žena. Opravdu se na to nedívá dobře. A právě proto stojí za to to vidět.
Comeback perfektně plní to, co by měl splňovat typický sitcom. Umožňuje vypnout mozek a na 20 minut se zabavit. Na rozdíl od ostatních českých rádoby vtipných komediích ze života mi humor Comebacku neuvěřitelně sedl a každou epizodu jsem shlédl se slzami smíchu.
Absolutně boží. Pokud se chci zasmát, mohu si pustit jakýkoliv díl TBBT a smát se na celé kolo. Co je však na tomto sitcomu tak unikátní, jsou dost propracované postavy, která má každá svůj specifický a komplexní charakter a navíc se v průběhu vyvíjí a mění. Seriál také
poměrně věrně ukazuje, jak je těžké žít s člověkem jako je Sheldon.
Srdcovka a podstatná část mého dětství.
Film poměrně dobře pracuje s napětím. Tomu pomáhá i to, že zde není žádná viditelná příšera nebo entita, která by postavy strašila.
Závěr filmu mi však celkem dost nesedl.
To, co se zpočátku zdálo být dobře napsanou komedií ze života (v první polovině filmu je kadence hlášek opravdu nevídaná), se v druhé polovině filmu přetočí v konverzační drama o tom, čeho jsou lidé schopní.
Skvělá konverzační komedie se tak mění v přehlídku hlouposti, omezenosti, sobeckosti a vypočítavosti jednotlivých vlastníků. Film dobře ukazuje to, že někteří lidé nejsou schopni ustoupit ani o centimetr, pokud by si měli odtrhnout od pusy a slovo solidarita je jim naprosto cizí.
A bohužel musím potvrdit, že tento film je opravdu ze života.
Nemám rád horory postavené na jumpscarech, mnohem raději mám, když film buduje znepokojivou atmosféru. Tady se však podařilo obojí. Lekaček není tolik, ale když už se objeví, zanechají dojem. Co však dodává atmosféře nejvíce, je klaun Pennywise, kterého tvůrci zvládli
na jedničku. Ať už jeho vizáží, ze které jde opravdu strach a respekt, tak i hereckým výkonem Billa Skårsgarda, který je super. Postavy jsou také dobře napsané, casting na dětské herce zaslouží metál.
Film otevírá hned několik témat, které jsou na české poměry velmi dobře zpracované. Postavy jsou dobře prokreslené i zahrané, příběh se velmi dobře postupně rozvíjí. Co bych chtěl však ,,vypíchnout” je působení filmu na diváka. Tvůrci velmi dobře zvládli tísnivou, thrillerovou atmosféru filmu. Zároveň scénář je napsaný dobře tak, že je zde hned několik podezřelých postav, přičemž si člověk u každé dovede představit, že mají se zmizením Anny něco společného. Trochu mě štvala místy roztřesená kamera a velmi podivná kompozice. Také nepůsobily dobře občasné logické díry (byla tam jedna konkrétní scéna u které jsem si říkal ,,ó můj bože, jaká to shoda náhod…”). Nicméně i přes to všechno se jedná v českých vodách o silný nadprůměr. A navíc má film i přesah, což je jednoznačně pozitivní.
The Batman se vrací ke kořenům a ó můj bože jak jsem za to rád. Tento film znázorňuje to, čím Batman vždy byl. A také perfektně zobrazuje styl, jakým byly podávané Batmanovy příběhy v komiksech - jako temná detektivka. Příběhovou stránku tedy film zvládl na výbornou. Herecké výkony jsou také naprosto fantastické. Každá jednotlivá postava je zahrána i napsána takřka bezchybně a perfektně reprezentuje své komiksové verze, speciálně pak Tučňák Colina Farrela. Paul Dano je jako Riddler správně šílený a Jim Gordon v tomto filmu je také příjemné překvapení, i když mám stále radši verzi Garyho Oldmana. Ale co je NAPROSTO FAMÓZNÍ, tak je audio-vizuální stránka filmu. Každý obraz i zvuk ve filmu je vypiplaný, FENOMENÁLNÍ HUDBA… na tom filmu se zkrátka povedlo úplně všechno. Za mě tento film dorovnal Nolanovu trilogii a spolu s Temným rytířem jsou na pomyslném trůnu králů komiksových filmů.
Srovnatelné se Šifrou. Nevím proč, ale asi mám slabost pro filmy, které popichují katolickou církev a její představitele. A v tomto filmu se to dost možná povedlo o fous lépe než v Šifře, protože centrem dění je samotný Vatikán. Film podle mě dobře ukazuje zkostnatělost celého toho ,,Vatikánského soukolí” a odmítání jít s dobou. Opět: silně provokativní film, ale je tomu tak záměrně.
Spousta lidí vnímá Šifru jako provokativní, historicky nepřesný film. Jako jakousi nepovedenou konspirační teorii. Ale víte co? Mě se to líbilo. Film výborně drnká na nervy náboženských fanatiků a ukazuje, že dějiny píší vítězové. ,,Co když to však celé bylo úplně jinak?” Ano, rozumím tomu, že místy je to opravdu přitažené za vlasy, ale je to tak schválně. Plus 80 % zážitku jednoznačně zprostředkovala hudba Hanse Zimmera.
Baran bo Odar je vizionář. Už při Dark dokázal, že dokáže natočit naprosto geniální film. Ani 1899 není výjimkou, na mě to opravdu hodně zapůsobilo. Škoda jen, že Netflix jde do kopru a ruší projekty s obrovským potenciálem…
Papežův vymítač je klasický 5-6/10 horor, který asi nestojí za to vidět více než jednou. Neurazí, nenadchne. Bod navíc ale dávám z principu, jen kvůli tomu, že je to za posledních pár let jediný paranormální horor, který se nespoléhá jen na levné jumpscary, ale spíše na budování atmosféry. Plus herecký výkon Russela Crowea je také velmi dobrý.
Mám Jiřího Stracha rád, ale tohle se opravdu nepovedlo. Ústřední myšlenka (odmítání psychologie v kriminalistice) je super námět, ale totálně odfláklý. Docent sice psychologický profil vypracoval (v průběhu 2 minut), ale na příběh měl naprosto nulový efekt. Postavy byly strašně ploché, Tereza Ramba extrémně přehrávala. Hlavní motivace pachatele není dostatečně vysvětlená, jeho chování působí směšně a to, že je pachatel je strašně předvídatelné.
První série byla jako zjevení, jedná se o jeden z nejlépe napsaných krimi seriálů v CZ/SK, okořeněná prvky mysteriózna a náboženství, jak je u Stracha časté. Herci jsou výborní, hudba na české poměry překvapivě taky. Ovšem scénář první série je na naše poměry opravdu silný nadprůměr. Postavy jsou uvěřitelné a dobře napsané, příběh se zdá komplikovaný, ale na konci do sebe vše skvěle zapadne. A u první série se podle mě mělo zůstat. Další série už tak kvalitní nebyly. Pořád byly dobré, neurazily, ale ani nenadchly. Působily, jako kdyby byly psané na koleni.
Mezi českou seriálovou tvorbou jde určitě o nadprůměr. Prozkoumat téma svobodných zednářů je určitě mnohem originálnější, než Satan a démonologie v Ďáblově lsti. Známí herci, kterých je zde požehnaně, si odehráli svůj standard, který od nich očekáváme.
Jedním slovem fuj… Tohle byla opravdu tragédie, čtvrtý díl jsem už nedokoukal. Něco tak neuvěřitelně trapného, zmatečného a frustrujícího jsem opravdu dlouho neviděl. Politická korektnost vyhnaná do absolutního extrému (jediný bílý muž z party je ten nejhorší samozřejmě, plus každý druhý musí mít nějakou specifickou sexuální orientaci), naprosto toporné postavy, nejtrapnější humor co jsem zažil a totální zmatečnost děje. Ta zmatečnost je způsobena hlavně tím, že se skáče ze scény na scénu, z tématu na téma, plus postavy extrémně drmolí, takže jim je konstantně houby rozumět, i když považuji svou angličtinu za velmi dobrou. Snad jediné pozitivum Velmy je krásná animace.
Lehce pomalejší tempo seriálu nesedne každému, ale pro ty, kteří mají rádi perfektně napsané konverzace a postavy, ten si přijde na své. Protože mimo toho pomalejšího tempa je tu skvělé zkrátka všechno. Povinnost pro všechny milovníky krimi seriálů.
Srdcovka. První fantasy, které nám ukazuje místo jednoduchého příběhu alternativní realitu. Perfektní předloha od George R. R. Martina, skvělí režiséři, úžasní herci, ale hlavně - perfektně napsané a zahrané postavy. Dal bych 10/10, pokud by nebylo té strašné poslední série, která zahodila úplně vše, co si předchozí série vydobyly. Osmá série je prostě jen další fantasy s epickými bitvami a tunou digitálního bordelu, které kašle na postavy, logickou návaznost děje i na nepředvídatelnost. Jediné co zůstalo skvělé, byla hudba a řemeslná zdatnost režisérů a kameramanů.
Tento film se vám nejspíše nebude líbit… pokud se na něj podíváte pouze jednou a nikdy víc. Až po opakovaném shlédnutí člověku dojde, jak geniální snímek to vlastně je. Nolanova proslulá citlivost na detail se opět ukazuje a je fascinující, jak do sebe vše skvěle zapadá.
Moderní verze Sherlocka mi docela sedla. Případy jsou dobře napsané, chemie mezi Sherlockem a Watsonem funguje velmi dobře (ale nechodí spolu!!!). Herecké výkony všeobecně byly skvělé, až na ústředního záporáka. Andrew Scott je výborný herec, ale jeho Moriarty mi zkrátka nesedl. Místy extrémně přehrával, a tu šílenost jsem mu zkrátka moc nevěřil, například v porovnání s chladným a vypočítavým Moriartym v podání Jareda Harrise (Hra stínů). Místo toho, aby mě zdejší Moriarty děsil, mě spíše jen štval. Škoda…
Hra stínů je podle mě lepším filmem, než první díl, a to zejména díky hlavnímu záporákovi. Lord Blackwood v prvním filmu byl sice dobře zahraný, ale ne už tak dobře napsaný. Moriarty v podání Jareda Harrise je ale jiná písnička, podle mě nejlepší Moriarty, co se na televizním plátně objevil. Na rozdíl od Blackwooda z jedničky je jejich souboj více vyostřený a rovnocenný. Co víc ale, je více intelektuální, což je významné plus oproti jedničce.
Neuvěřitelně silný zážitek. Ač se film odehrává prakticky v jedné místnosti, konverzace jsou tak dobře napsané, že se divák ani na chvíli nenudí. Brendan Fraser si Oscara naprosto zasloužil, jeho výkon je úžasný. I přes omezenou pohyblivost dokázal pouhým tónem hlasu a mimikou (která taky byla značně omezená) odehrát naprostý herecký koncert. Tento film v divákovi rozhodně něco zanechá. A to by za mě 10/10 film měl splňovat.