Francouzská spojka (1971)
8
Vhled do policejní práce, doslova hození do akce bez nějakého detailnějšího představení postav, které ovšem William Friedkin nijak nezanedbal. Pepek totiž vyšetřuje, rád se chodí do baru vybít z emocí, tedy hledat drogy. Nerad z mrazivé ulice s hnusným kafem (či co to bylo) v ruce pozoruje zámožné podezřelé v luxusní restauraci. A dalo by se pokračovat, tyhle scény o něm promlouvají. A občas působí nekonečně, protože každé sledování není plně akce, není úspěšné. Na výbornou tu funguje ruční kamera, občas tvrdě zoomující na postavy, jindy zase v široké městské kompozici často jakoby nespolupracovala se zvukem. Postavy slyšíme mluvit, ale nevidíme, kamera je hledá, sleduje. Občas zazní hudba Dona Ellise, snad ještě častěji reálné ruchy ulic tak podtrhující špinavou atmosféru. Gene Hackman je famózní, ale nijak na ním nezaostává ani jeho filmový protipól Roy Scheider. Buddy jakoby mu neustále dával šanci, viděl v něm lepšího člověka, o to silnější je z tohoto pohledu závěr.