?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jiřina Bissingerová: Filmy a seriály

  • Deváté srdce
    Deváté srdce (1978)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Potulný student Martin se dozví o podivném panovníkovi a jeho starostech: princezna Adriena trpí zvláštní nemocí, ve dne je duchem nepřítomná, v noci odchází neznámo kam. Martin se dostane do vězení, odkud mu však pomůže kouzelný plášť. Přihlásí se jako dobrovolník, který má osvobodit princeznu. Martin se od dvorního šaška dozví příčinu jejího strádání. Před časem ji astrolog hrabě Aldobrandini prostřednictvím hypnotického spánku a nápojem z krve lidských srdcí očaroval. Chce jejím prostřednictvím získat bohatství a moc. Martinovi se podaří princeznu osvobodit. Je oslavován jako její ženich. Ale jeho srdce ho vede k Toničce, kterou poznal na pouti. Adriena se zase zahledí do nového astrologa, který jakoby starému z oka vypadl. (Česká televize)
    Žánry:FantasyHororPohádka
    Režie:Juraj Herz
    73%
    Potulný student Martin se dozví o podivném panovníkovi a jeho starostech: princezna Adriena trpí zvláštní nemocí, ve dne je duchem nepřítomná, v noci odchází neznámo kam. Martin se dostane do vězení, odkud mu však pomůže kouzelný plášť. Přihlásí se jako dobrovolník, který má osvobodit princeznu. Martin se od dvorního šaška dozví příčinu jejího strádání. Před časem ji astrolog hrabě Aldobrandini prostřednictvím hypnotického spánku a nápojem z krve lidských srdcí očaroval. Chce jejím prostřednictvím získat bohatství a moc. Martinovi se podaří princeznu osvobodit. Je oslavován jako její ženich. Ale jeho srdce ho vede k Toničce, kterou poznal na pouti. Adriena se zase zahledí do nového astrologa, který jakoby starému z oka vypadl. (Česká televize)
    Žánry:FantasyHororPohádka
    Režie:Juraj Herz
    1
  • Naděje
    Naděje (1963)
    Film
    Rudolf Hrušínský a Hana Hegerová jako ztracenci, kteří se ocitli na periférii společnosti i života... K filmům, které počátkem 60. let vzbudily pozornost kritiky i publika, právem patří tvorba dvojice Jan Procházka - Karel Kachyňa. Po Trápení a Závrati se v roce 1963 objevil nový film tohoto tandemu Naděje, který se hrabalovsky snaží hledat a nacházet "perličky na dně" v prostředí nezvyklém, protože opomíjeném, a mezi lidmi, kteří rovněž nepatřili do typického rejstříku hrdinů socialistického realismu. Děj zavádí diváky do prostředí velké stavby, kde v bezedném bahně (a nejenom v bahně reálném) tráví své bezútěšné večery opilec Lucin v podání Rudolfa Hrušínského, u něhož si v těchto dnech připomínáme 25 let od úmrtí, a děvče lehkých mravů Magda, kterou ztvárnila Hana Hegerová. Náhodou se setkají a instinktivně se na sebe upnou. Jejich podivný způsob soužití přináší střety, hádky i facky, přesto však se k sobě stále vracejí a odpouštějí si. Vědí totiž, že si jsou navzájem tou opravdu poslední životní oporou... (Česká televize)
    Žánry:Drama
    73%
    Rudolf Hrušínský a Hana Hegerová jako ztracenci, kteří se ocitli na periférii společnosti i života... K filmům, které počátkem 60. let vzbudily pozornost kritiky i publika, právem patří tvorba dvojice Jan Procházka - Karel Kachyňa. Po Trápení a Závrati se v roce 1963 objevil nový film tohoto tandemu Naděje, který se hrabalovsky snaží hledat a nacházet "perličky na dně" v prostředí nezvyklém, protože opomíjeném, a mezi lidmi, kteří rovněž nepatřili do typického rejstříku hrdinů socialistického realismu. Děj zavádí diváky do prostředí velké stavby, kde v bezedném bahně (a nejenom v bahně reálném) tráví své bezútěšné večery opilec Lucin v podání Rudolfa Hrušínského, u něhož si v těchto dnech připomínáme 25 let od úmrtí, a děvče lehkých mravů Magda, kterou ztvárnila Hana Hegerová. Náhodou se setkají a instinktivně se na sebe upnou. Jejich podivný způsob soužití přináší střety, hádky i facky, přesto však se k sobě stále vracejí a odpouštějí si. Vědí totiž, že si jsou navzájem tou opravdu poslední životní oporou... (Česká televize)
    Žánry:Drama
    2
  • Ďábelské líbánky
    Ďábelské líbánky (1970)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Hvězdou výzkumného ústavu chemických závodů je docent Kostohryz (V. Brodský), kterého obdivují jak mužští kolegové, tak především kolegyně. Asistentky Dagmar (J. Brejchová) a Ester (I. Janžurová) jsou do něj dokonce zamilované, a to tak, že navzájem jedna druhou nesnášejí. Rafinovaná Dagmar jednoho dne sprovodí Ester ze světa a přinutí Kostohryze, aby se s ní oženil. Líbánky v hájovně se však zvrtnou v sérii smrtících událostí: Dagmar chystá na manžela nebezpečné léčky, neboť se dovtípí, že Kostohryz spolupracuje s policií na jejím usvědčení. Muži nezbude, než se bránit stejným způsobem. Všemu přihlíží popletený policejní kapitán Libíček (J. Libíček) se svou rázovitou řidičkou Alžbětou (J. Jirásková)... (Česká televize)
    Žánry:FantasyKomedieKrimi
    71%
    Hvězdou výzkumného ústavu chemických závodů je docent Kostohryz (V. Brodský), kterého obdivují jak mužští kolegové, tak především kolegyně. Asistentky Dagmar (J. Brejchová) a Ester (I. Janžurová) jsou do něj dokonce zamilované, a to tak, že navzájem jedna druhou nesnášejí. Rafinovaná Dagmar jednoho dne sprovodí Ester ze světa a přinutí Kostohryze, aby se s ní oženil. Líbánky v hájovně se však zvrtnou v sérii smrtících událostí: Dagmar chystá na manžela nebezpečné léčky, neboť se dovtípí, že Kostohryz spolupracuje s policií na jejím usvědčení. Muži nezbude, než se bránit stejným způsobem. Všemu přihlíží popletený policejní kapitán Libíček (J. Libíček) se svou rázovitou řidičkou Alžbětou (J. Jirásková)... (Česká televize)
    Žánry:FantasyKomedieKrimi
    3
  • Vysoká zeď
    Vysoká zeď (1964)
    Film
    66%
    4
  • Zločin v dívčí škole
    Zločin v dívčí škole (1965)
    Film
    • iVysílání
    Třípovídkový film vznikl podle detektivních předloh Josefa Škvoreckého, každý z příběhů režíroval jiný režisér, avšak hlavní hrdina poručík Borůvka zůstává svorníkem všech řešených případů. Zahrál si ho Lubomír Lipský. Hlavní hrdina tak prochází různými prostředími, když vyšetřuje záhadná úmrtí mezi horolezci, když pátrá po okolnostech podivné smrti tanečnice v hudebním divadle, když zkoumá, proč zmizel profesor v dívčí škole. Závěrečnou epizodu režíroval začínající Jiří Menzel, jenž z celého konvenčně pojednaného triptychu dosáhl asi největší životnosti vyprávěného příběhu. Film vcelku oprávněně zapadl, takže jeho nynější uvedení se stává vzácnou příležitostí seznámit se i s méně známou tvorbou slavného režiséra.
    65%
    Třípovídkový film vznikl podle detektivních předloh Josefa Škvoreckého, každý z příběhů režíroval jiný režisér, avšak hlavní hrdina poručík Borůvka zůstává svorníkem všech řešených případů. Zahrál si ho Lubomír Lipský. Hlavní hrdina tak prochází různými prostředími, když vyšetřuje záhadná úmrtí mezi horolezci, když pátrá po okolnostech podivné smrti tanečnice v hudebním divadle, když zkoumá, proč zmizel profesor v dívčí škole. Závěrečnou epizodu režíroval začínající Jiří Menzel, jenž z celého konvenčně pojednaného triptychu dosáhl asi největší životnosti vyprávěného příběhu. Film vcelku oprávněně zapadl, takže jeho nynější uvedení se stává vzácnou příležitostí seznámit se i s méně známou tvorbou slavného režiséra.
    5
  • Hotel pro cizince
    Hotel pro cizince (1966)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    60. leta přinesla české kinematografii nejen vzedmutí kritického pohledu na sociální i politickou situaci, nejen zájem o mistrně postiženou všední existenci úplně obyčejných lidiček, ale také experimentující hledání nového tvaru, nových vypravěčských metod. Jeden z nejvýraznějších pokusů podnikl Antonín Máša filmem Hotel pro cizince. V stísněných prostorách kdysi nepochybně honosného penzionu se odehrává příběh mladého nadějného básníka, jenž byl nalezen zavražděný. Sledujeme tak jakousi rekonstrukci jeho osudů, jak je zachycuje dochovaný deník, spleť snově podivných událostí, k nimž se jen obtížně hledá výkladový klíč. Máša natočil jakousi svéráznou tragikomedii, v obrazové složce hojně inspirovanou secesí, ale také odkazem Franze Kafky. S odstupem času však snadno postřehneme neživotnou spekulativnost. Pojetí, které zpochybňuje hodnověrnost lidského vnímání i plnou poznatelnost dění kolem nás, prozrazuje módní vliv některých filmů francouzské nové vlny, zejména Loni v Marienbadu. Výsledkem je však pouhé epigonství.
    Žánry:DramaKomedie
    65%
    60. leta přinesla české kinematografii nejen vzedmutí kritického pohledu na sociální i politickou situaci, nejen zájem o mistrně postiženou všední existenci úplně obyčejných lidiček, ale také experimentující hledání nového tvaru, nových vypravěčských metod. Jeden z nejvýraznějších pokusů podnikl Antonín Máša filmem Hotel pro cizince. V stísněných prostorách kdysi nepochybně honosného penzionu se odehrává příběh mladého nadějného básníka, jenž byl nalezen zavražděný. Sledujeme tak jakousi rekonstrukci jeho osudů, jak je zachycuje dochovaný deník, spleť snově podivných událostí, k nimž se jen obtížně hledá výkladový klíč. Máša natočil jakousi svéráznou tragikomedii, v obrazové složce hojně inspirovanou secesí, ale také odkazem Franze Kafky. S odstupem času však snadno postřehneme neživotnou spekulativnost. Pojetí, které zpochybňuje hodnověrnost lidského vnímání i plnou poznatelnost dění kolem nás, prozrazuje módní vliv některých filmů francouzské nové vlny, zejména Loni v Marienbadu. Výsledkem je však pouhé epigonství.
    Žánry:DramaKomedie
    6
  • Štěňata
    Štěňata (1957)
    Film

    Jeden z prvních filmů v padesátých letech, které ukazovaly, že mládež má i jiné starosti, než jen plnit údernické závazky. Vypráví o budoucích zdravotních sestřičkách, ketré usilovně hledají způsob, jak se vyhnout mimopražským umístěnkám. Jedna se ukvapeně rozhodne pro sňatek, i když novomanželé nemají kde bydlet. Ženich svou ženu propašuje do bytu nic netušících rodičů. Na scénáři se podílel začínající Miloš Forman.

    Režie:Ivo Novák
    64%

    Jeden z prvních filmů v padesátých letech, které ukazovaly, že mládež má i jiné starosti, než jen plnit údernické závazky. Vypráví o budoucích zdravotních sestřičkách, ketré usilovně hledají způsob, jak se vyhnout mimopražským umístěnkám. Jedna se ukvapeně rozhodne pro sňatek, i když novomanželé nemají kde bydlet. Ženich svou ženu propašuje do bytu nic netušících rodičů. Na scénáři se podílel začínající Miloš Forman.

    Režie:Ivo Novák
    7
  • Pražské noci
    Pražské noci (1968)
    Film
    Hororově laděný povídkový film zpracovává tři morbidní příběhy ze staré Prahy, nechybí tu ani posedlost proslulým golemem, ani prostopášná hraběnka, která se zapletla se samotným peklem, ani hostinská, která tráví bohaté zákazníky. Propojení jednotlivých příběhů, jak už to u povídkových filmů občas bývá, sice poněkud kolísá, ale jedná se o vizuálně nápadité zpodobnění dávných dob i smysl pro tragikomickou nadsázku. Ve filmu je patrná uvolněná atmosféra kolem roku 1968. Zejména povídka Evalda Schorma "Chlebové střevíčky" je dodnes nedoceněný filmový skvost s vynikající kamerou Františka Uldrycha a excelentním výkonem Josefa Somra. Také jediný hraný pokus režiséra Jiřího Brdečky, povídka "Poslední golem", zaujme svojí magickou atmosférou rudolfínské Prahy, spolu s tajemnou hudbou Zdeňka Lišky. A do třetice stojí za pozornost výkon Mileny Dvorské v jedné z mála vyloženě komických rolí.
    62%
    Hororově laděný povídkový film zpracovává tři morbidní příběhy ze staré Prahy, nechybí tu ani posedlost proslulým golemem, ani prostopášná hraběnka, která se zapletla se samotným peklem, ani hostinská, která tráví bohaté zákazníky. Propojení jednotlivých příběhů, jak už to u povídkových filmů občas bývá, sice poněkud kolísá, ale jedná se o vizuálně nápadité zpodobnění dávných dob i smysl pro tragikomickou nadsázku. Ve filmu je patrná uvolněná atmosféra kolem roku 1968. Zejména povídka Evalda Schorma "Chlebové střevíčky" je dodnes nedoceněný filmový skvost s vynikající kamerou Františka Uldrycha a excelentním výkonem Josefa Somra. Také jediný hraný pokus režiséra Jiřího Brdečky, povídka "Poslední golem", zaujme svojí magickou atmosférou rudolfínské Prahy, spolu s tajemnou hudbou Zdeňka Lišky. A do třetice stojí za pozornost výkon Mileny Dvorské v jedné z mála vyloženě komických rolí.
    8
  • Červená kůlna
    Červená kůlna (1968)
    Film
    Rodina Horáčků, zejména pak tatínek (Darek Voráček) samozřejmě, se po dlouhém čekání konečně dočkali vytouženého embéčka, jenže ho nemají kde garážovat. Tatínek Horáček, profesí advokát, dává inzeráty a poptává se všude možně. Nakonec dostane tip od svého bývalého klienta recidivisty Vrány, který ho zavede na předměstí Prahy. Jenže tam nestojí garáž, ale stará kůlna, která se okamžitě zalíbí Horáčkovi nejmladšímu devítiletému Míšovi (David Schneider). Majitelem boží kůlny je starý pan Andrýs (Bohuš Záhorský). Horáček ho navštíví i se synkem Míšou. Děda má v kůlně nepojízdné staré auto a spoustu krámů a docela by se i na uvolnění dohodl, jenže už má nějakého zájemce. Navrhne proto nějaký čas na rozmyšlenou. Rozhodnutí odkládá, protože si od prvního okamžiku oblíbil malého Míšu, kterému dává neustále nějaké boží dárky – skleněnou lékovku, perníkového husara a tak. Míša si dědu Andrýse a jeho aktivity oblíbí a začne s ním trávit spoustu času. Jednoho dne se udivená maminka dozví od učitelky, že Míša prodává s dědou Večerní Prahu. Míša proto mamince vysvětlí, že pomáhá Andrýsovi šetřit na pohřeb a jestliže mu tvrdí, že se děda cítí sám, tak on to má úplně stejně. POZOR SPOILER! Děda jim kůlnu nakonec prodá, ale přeje si splátky po pěti korunách, aby se mohl s Míšou stále vídat. Když je kůlna nakonec zbořena a auto opět na ulici. Je jasné, že se děda stal členem rodiny.
    Žánry:Rodinný
    61%
    Rodina Horáčků, zejména pak tatínek (Darek Voráček) samozřejmě, se po dlouhém čekání konečně dočkali vytouženého embéčka, jenže ho nemají kde garážovat. Tatínek Horáček, profesí advokát, dává inzeráty a poptává se všude možně. Nakonec dostane tip od svého bývalého klienta recidivisty Vrány, který ho zavede na předměstí Prahy. Jenže tam nestojí garáž, ale stará kůlna, která se okamžitě zalíbí Horáčkovi nejmladšímu devítiletému Míšovi (David Schneider). Majitelem boží kůlny je starý pan Andrýs (Bohuš Záhorský). Horáček ho navštíví i se synkem Míšou. Děda má v kůlně nepojízdné staré auto a spoustu krámů a docela by se i na uvolnění dohodl, jenže už má nějakého zájemce. Navrhne proto nějaký čas na rozmyšlenou. Rozhodnutí odkládá, protože si od prvního okamžiku oblíbil malého Míšu, kterému dává neustále nějaké boží dárky – skleněnou lékovku, perníkového husara a tak. Míša si dědu Andrýse a jeho aktivity oblíbí a začne s ním trávit spoustu času. Jednoho dne se udivená maminka dozví od učitelky, že Míša prodává s dědou Večerní Prahu. Míša proto mamince vysvětlí, že pomáhá Andrýsovi šetřit na pohřeb a jestliže mu tvrdí, že se děda cítí sám, tak on to má úplně stejně. POZOR SPOILER! Děda jim kůlnu nakonec prodá, ale přeje si splátky po pěti korunách, aby se mohl s Míšou stále vídat. Když je kůlna nakonec zbořena a auto opět na ulici. Je jasné, že se děda stal členem rodiny.
    Žánry:Rodinný
    9
  • Okurkový hrdina
    Okurkový hrdina (1963)
    Film
    59%
    10
  • Prodaná nevěsta
    Prodaná nevěsta (1975)
    Film
    • VOYO
    Ve vsi je pouť, všichni se veselí. Jen Mařenku trápí obavy – očekává ženicha, kterého si má vzít podle závazku svého otce. Mařenčin milý, Jeník, ji utěšuje, že jejich věrná láska překoná všechny nástrahy. Do vsi přijíždí dohazovač Kecal, aby dojednal svatbu Mařenky s Vaškem… Režisér Václav Kašlík přistoupil v r. 1975 ke zfilmování Prodané nevěsty s plnou odpovědností, opíraje se obohaté zkušenosti, jež získal z vlastních operních inscenací nejen v divadle, ale i v televizi a ve filmu. V době, kdy začal natáčet Prodanou nevěstu, měl za sebou již na 20 tradičních i experimentálních režií této nejoblíbenější české opery, které realizoval doma i v zahraničí. (oficiální text distributora)
    58%
    Ve vsi je pouť, všichni se veselí. Jen Mařenku trápí obavy – očekává ženicha, kterého si má vzít podle závazku svého otce. Mařenčin milý, Jeník, ji utěšuje, že jejich věrná láska překoná všechny nástrahy. Do vsi přijíždí dohazovač Kecal, aby dojednal svatbu Mařenky s Vaškem… Režisér Václav Kašlík přistoupil v r. 1975 ke zfilmování Prodané nevěsty s plnou odpovědností, opíraje se obohaté zkušenosti, jež získal z vlastních operních inscenací nejen v divadle, ale i v televizi a ve filmu. V době, kdy začal natáčet Prodanou nevěstu, měl za sebou již na 20 tradičních i experimentálních režií této nejoblíbenější české opery, které realizoval doma i v zahraničí. (oficiální text distributora)
    11
  • Mezi zemí a nebem
    Mezi zemí a nebem (1958)
    Film

    Dějí se to věci, ušlápnutý úředníček se v české satirické komedii odváží postavit byrokratickému řediteli. Jmenuje se František Nováček a pracuje jako úředník městského úřadu. Je poctivý, ale poněkud hypochondrický, což se za jistých okolností ukáže být nečekaně "nebezpečnou" kombinací. Když si totiž omylem přisvojí cizí diagnózu, prorokující mu blízkou smrt, rozhodne se využít posledních čtrnácti dnů svého života ve prospěch ostatních. Postaví se na pracovišti domýšlivému a omezenému byrokratickému řediteli Korejsovi a provede menší reorganizaci, za kterýžto hrdinský čin si vyslouží lásku šéfovy sekretářky Boženky a vděk všech, kteří se s úřednickou byrokracií museli potýkat.

    Žánry:Komedie
    58%

    Dějí se to věci, ušlápnutý úředníček se v české satirické komedii odváží postavit byrokratickému řediteli. Jmenuje se František Nováček a pracuje jako úředník městského úřadu. Je poctivý, ale poněkud hypochondrický, což se za jistých okolností ukáže být nečekaně "nebezpečnou" kombinací. Když si totiž omylem přisvojí cizí diagnózu, prorokující mu blízkou smrt, rozhodne se využít posledních čtrnácti dnů svého života ve prospěch ostatních. Postaví se na pracovišti domýšlivému a omezenému byrokratickému řediteli Korejsovi a provede menší reorganizaci, za kterýžto hrdinský čin si vyslouží lásku šéfovy sekretářky Boženky a vděk všech, kteří se s úřednickou byrokracií museli potýkat.

    Žánry:Komedie
    12
  • Tažní ptáci
    Tažní ptáci (1961)
    Film
    55%
    13
  • Já nejsem já
    Já nejsem já (1985)
    Film
    • VOYO
    Situační komedie Václava Vorlíčka vychází z životní reality roku 1985, ozvláštněné klíčovým pohádkovým motivem. Námět Václava Nývlta těží z častého nesplnitelného přání mnoha lidí, kteří by v nejrůznějších situacích ze všeho nejraději byli někým jiným. Dvěma hrdinům filmového příběhu - slušnému, leč sucharskému inženýru Zárubovi, a sňatkovému podvodníkovi Majerovi - se působením tajemných sil Měsíce toto přání splní. Oba muži si vymění podobu, což ovšem ostře kontrastuje s jejich nezměněnými charaktery a hlasy. Nepochopitelná záměna se přirozeně stává zdrojem mnoha komických zápletek a situací. Happy end pak ústí do typicky pohádkového spravedlivého potrestání darebáka a zadostiučinění, kterého se dostane poctivému člověku. Nenáročná komedie s morálním podtextem se opírá především o herecké výkony dvou odlišných komiků Petra Nárožného a Oldřicha Kaisra.
    54%
    Situační komedie Václava Vorlíčka vychází z životní reality roku 1985, ozvláštněné klíčovým pohádkovým motivem. Námět Václava Nývlta těží z častého nesplnitelného přání mnoha lidí, kteří by v nejrůznějších situacích ze všeho nejraději byli někým jiným. Dvěma hrdinům filmového příběhu - slušnému, leč sucharskému inženýru Zárubovi, a sňatkovému podvodníkovi Majerovi - se působením tajemných sil Měsíce toto přání splní. Oba muži si vymění podobu, což ovšem ostře kontrastuje s jejich nezměněnými charaktery a hlasy. Nepochopitelná záměna se přirozeně stává zdrojem mnoha komických zápletek a situací. Happy end pak ústí do typicky pohádkového spravedlivého potrestání darebáka a zadostiučinění, kterého se dostane poctivému člověku. Nenáročná komedie s morálním podtextem se opírá především o herecké výkony dvou odlišných komiků Petra Nárožného a Oldřicha Kaisra.
    14
  • Tísňové volání
    Tísňové volání (1985)
    Film
    Dramatický víkend hlídkového vozu v ulicích pražského centra. Poručík VB Josef Kabát (J. Vinklář) denně s kolegy projíždí v hlídkovém voze centrem Prahy. Svůj rajón nade vše miluje a nevyměnil by jej ani za pohodlnější život v kanceláři či na dispečinku. Poté, co někdo z občanů zavolá na tísňovou linku 158, vyjíždí Kabát k různým případům, ať už nehodám, krádežím, výtržnostem či přepadením. V jednom vykradeném bytě najde po pachatelích rozbité dioptrické brýle a utržený kus kožené bundy. Přesně takové věci nosí jeho osmnáctiletý syn Pavel (M. Dlouhý), který shodou okolností ve stejnou dobu zmizel, údajně s kamarády na chatu. Kabát však nemá čas řešit své rodinné problémy: po ulicích Prahy se totiž potlouká příliš mnoho zlodějů a pochybných existencí. Nejhorší z nich je dvojice mladíků, kteří právě znásilnili a zavraždili nevinnou dívku...
    Žánry:Krimi
    48%
    Dramatický víkend hlídkového vozu v ulicích pražského centra. Poručík VB Josef Kabát (J. Vinklář) denně s kolegy projíždí v hlídkovém voze centrem Prahy. Svůj rajón nade vše miluje a nevyměnil by jej ani za pohodlnější život v kanceláři či na dispečinku. Poté, co někdo z občanů zavolá na tísňovou linku 158, vyjíždí Kabát k různým případům, ať už nehodám, krádežím, výtržnostem či přepadením. V jednom vykradeném bytě najde po pachatelích rozbité dioptrické brýle a utržený kus kožené bundy. Přesně takové věci nosí jeho osmnáctiletý syn Pavel (M. Dlouhý), který shodou okolností ve stejnou dobu zmizel, údajně s kamarády na chatu. Kabát však nemá čas řešit své rodinné problémy: po ulicích Prahy se totiž potlouká příliš mnoho zlodějů a pochybných existencí. Nejhorší z nich je dvojice mladíků, kteří právě znásilnili a zavraždili nevinnou dívku...
    Žánry:Krimi
    15
  • Tři tuny prachu
    Tři tuny prachu (1960)
    Film
    47%
    16
  • Cesty mužů
    Cesty mužů (1972)
    Film
    43%
    17
  • Zlatá slepice
    Zlatá slepice (1980)
    Film
    40%
    18
  • Bubny
    Bubny (1965)
    Film

    Volný povídkový triptych sjednocují mladiství hrdinové, které zahořeli touhou věnovat se hudbě. Vesměs musí mnohé obětovat, aby dosáhli svého cíle. Přinášená výpověď, přestože se opírá o přemíru muzicírování, je však notně tezovitá, vyhýbá se cílenějšímu zobrazení dobových reálií, pomíjí mnohdy se nabízející konflikt mladého hrdiny s nepříliš chápajícím či přejícným okolím. Rozhodně nelze tento snímek poměřovat s tituly jako Pytel blech, Černý Petr či Starci na chmelu, které vznikaly v téže době - v první půli 60. let.

    Žánry:DramaPovídkový
    Režie:Ivo Novák
    40%

    Volný povídkový triptych sjednocují mladiství hrdinové, které zahořeli touhou věnovat se hudbě. Vesměs musí mnohé obětovat, aby dosáhli svého cíle. Přinášená výpověď, přestože se opírá o přemíru muzicírování, je však notně tezovitá, vyhýbá se cílenějšímu zobrazení dobových reálií, pomíjí mnohdy se nabízející konflikt mladého hrdiny s nepříliš chápajícím či přejícným okolím. Rozhodně nelze tento snímek poměřovat s tituly jako Pytel blech, Černý Petr či Starci na chmelu, které vznikaly v téže době - v první půli 60. let.

    Žánry:DramaPovídkový
    Režie:Ivo Novák
    19