Susanne Lothar: Nejlepší filmy
a seriály

6.8

Susanne Lothar: Filmy a seriály

  • Mein blindes Herz
    Mein blindes Herz (2014)
    FilmRole: Mutter
    79%
    1
  • 2
  • Předčítač
    Předčítač (2008)
    FilmRole: Carla Berg
    • Netflix
    • iVysílání
    • iTunes

    Příběh filmu Předčítač začíná v poválečném Německu. Teenagerovi Michaelovi Bergovi se udělá špatně a domů mu pomůže neznámá třicátnice Hanna. Michael se uzdraví a Hannu najde, aby jí poděkoval. Rychle mezi nimi vznikne vášnivý, ale utajený vztah. Michael zjistí, že Hanna má ráda, když jí někdo předčítá knihy. I přes intenzitu vzájemných citů ale Hanna jednoho dne záhadně zmizí. O osm let později se Michael jakožto student práv, který přihlíží soudům s válečnými zločinci, s Hannou znovu s úžasem setkává - potká ji na lavici obžalovaných. Když se dozvídá o její minulosti, odhaluje tajemství, které zcela změní jejich životy. Předčítač je mrazivý příběh o pravdě a odpuštění, o tom, jak se jedna generace vypořádává se zločiny té předešlé.

    77%

    Příběh filmu Předčítač začíná v poválečném Německu. Teenagerovi Michaelovi Bergovi se udělá špatně a domů mu pomůže neznámá třicátnice Hanna. Michael se uzdraví a Hannu najde, aby jí poděkoval. Rychle mezi nimi vznikne vášnivý, ale utajený vztah. Michael zjistí, že Hanna má ráda, když jí někdo předčítá knihy. I přes intenzitu vzájemných citů ale Hanna jednoho dne záhadně zmizí. O osm let později se Michael jakožto student práv, který přihlíží soudům s válečnými zločinci, s Hannou znovu s úžasem setkává - potká ji na lavici obžalovaných. Když se dozvídá o její minulosti, odhaluje tajemství, které zcela změní jejich životy. Předčítač je mrazivý příběh o pravdě a odpuštění, o tom, jak se jedna generace vypořádává se zločiny té předešlé.

    3
  • Hercule Poirot
    Hercule Poirot (1989)
    Seriál
    • iVysílání
    • Filmbox+
    75%
    4
  • Funny Games
    Funny Games (1997)
    FilmRole: Anna
    • Max
    • Filmbox+
    • KVIFF TV
    75%
    5
  • Pianistka
    Pianistka (2001)
    FilmRole: Mrs. Schober
    • KVIFF TV
    Zralá třicátnice a brilantní profesorka klavíru Erika Kohut (Isabelle Huppert) vede trojí život. Zatímco ve dne je váženou osobností pedagogického sboru Vídeňské konzervatoře, večer ukájí svou zvrhlou sexualitu v obchodech s nejhrubším pornem, šmírováním mileneckých párů a masochistickým sebezraňováním. Třetí podobou její existence je vypjaté soužití s tyranskou matkou (Annie Girardot), plné brutálních hádek a vášnivého usmiřování. Erika přesto dokáže udržet svůj bizarní životní styl pod kontrolou až do chvíle, kdy se seznámí s pohledným a talentovaným studentem Walterem (Benoît Magimel). Oboustranná citová náklonnost záhy narazí na neschopnost Eriky navázat normální erotický vztah. Její temné vášně promění rodící se lásku v trýznivé peklo. Kontroverzní PIANISTKA byla s příznivým ohlasem uvedena na MFF Cannes. Oba hlavní představitelé Isabelle Huppert a Benoît Magimel obdrželi Ceny pro nejlepší herce, zatímco režisér Michael Haneke získal za svůj film Velkou cenu poroty.
    72%
    Zralá třicátnice a brilantní profesorka klavíru Erika Kohut (Isabelle Huppert) vede trojí život. Zatímco ve dne je váženou osobností pedagogického sboru Vídeňské konzervatoře, večer ukájí svou zvrhlou sexualitu v obchodech s nejhrubším pornem, šmírováním mileneckých párů a masochistickým sebezraňováním. Třetí podobou její existence je vypjaté soužití s tyranskou matkou (Annie Girardot), plné brutálních hádek a vášnivého usmiřování. Erika přesto dokáže udržet svůj bizarní životní styl pod kontrolou až do chvíle, kdy se seznámí s pohledným a talentovaným studentem Walterem (Benoît Magimel). Oboustranná citová náklonnost záhy narazí na neschopnost Eriky navázat normální erotický vztah. Její temné vášně promění rodící se lásku v trýznivé peklo. Kontroverzní PIANISTKA byla s příznivým ohlasem uvedena na MFF Cannes. Oba hlavní představitelé Isabelle Huppert a Benoît Magimel obdrželi Ceny pro nejlepší herce, zatímco režisér Michael Haneke získal za svůj film Velkou cenu poroty.
    6
  • Bílá stuha
    Bílá stuha (2009)
    FilmRole: The Midwife

    Základním kompozičním znakem i stmelujícím gestem tohoto černobílého snímku o podivných nehodách v rakouské vesničce na začátku 20. století je přísnost, až umanutá striktnost a asketičnost, jež jsou vlastní jak většině postav, tak jejich tvůrci, jenž dovede být na publikum opravdu hnusný. Bílá stuha má pečlivě vysoustružený scénář, napsaný s absolutním odstupem cynicky chladného pozorovatele, a pregnantně volená slova, jež tnou do živého. Jak je u Hanekeho zvykem, chybí doprovodná hudba, spousta obrazů má nemilosrdně a nepříjemně statickou kompozici a pohled kamery se často zastaví na hranici, kdy není otevřeně vidět samo násilí, ale diváci si přesto plně uvědomují jeho důsledky. Vyprávění je až dusivě sešněrované jako korzet obepínající a halící tělo ústřední záhady, k jejímuž rozřešení nelze proniknout, a je napínavé do posledních minut. V každé scéně je cítit tíseň a pod povrchem bublající agrese i zoufalství.

    72%

    Základním kompozičním znakem i stmelujícím gestem tohoto černobílého snímku o podivných nehodách v rakouské vesničce na začátku 20. století je přísnost, až umanutá striktnost a asketičnost, jež jsou vlastní jak většině postav, tak jejich tvůrci, jenž dovede být na publikum opravdu hnusný. Bílá stuha má pečlivě vysoustružený scénář, napsaný s absolutním odstupem cynicky chladného pozorovatele, a pregnantně volená slova, jež tnou do živého. Jak je u Hanekeho zvykem, chybí doprovodná hudba, spousta obrazů má nemilosrdně a nepříjemně statickou kompozici a pohled kamery se často zastaví na hranici, kdy není otevřeně vidět samo násilí, ale diváci si přesto plně uvědomují jeho důsledky. Vyprávění je až dusivě sešněrované jako korzet obepínající a halící tělo ústřední záhady, k jejímuž rozřešení nelze proniknout, a je napínavé do posledních minut. V každé scéně je cítit tíseň a pod povrchem bublající agrese i zoufalství.

    7
  • Import/Export
    Import/Export (2007)
    FilmRole: Paulis Mutter
    Ve svém druhém hraném filmu objevuje Ulrich Seidl paralely mezi mladou Ukrajinkou, která najde práci v bohatém Rakousku, a mladým Rakušanem, který se svým otčímem odjíždí na Ukrajinu montovat automaty na bonbony do zchátralých městských čtvrtí. Jejich cesty se nikdy nezkříží a tvůrce ani nechce líčit příběh setkání, ale spíš mu jde o to konstatovat, že oba světy si nejsou příliš vzdálené. Jak na východě, tak na západě vidí autor stejně osamělé, stejně bezradné jedince. Pro Olgu je místo ve vídeňském geriatrickém zařízení šancí na únik před ubohostí existence doma, kde se potácela mezi bídně placeným zaměstnáním a nechutnými sexuálními službami přes počítač. Ve Vídni ale brzy zjišťuje, že bez občanství zůstane přes veškerou snahu jen opovrhovanou služkou, že osudu psance se nezbaví. Na rozdíl od Olgy, která má alespoň lidský cit a doufá, že se vrátí domů s penězi, aby se postarala o své dítě, je Paul se svým siláctvím, zastírajícím nedostatek sebedůvěry a vůle, typický produkt kapitalistického zbožnění úspěchu, jehož jako příslušník nejnižších vrstev periferie nemůže nikdy dosáhnout. Jediný zbytek sebeúcty se u něj projeví, když konečně opustí zpustlého a vulgárního otčíma, který byl dlouho jeho vzorem.
    Žánry:Drama
    72%
    Ve svém druhém hraném filmu objevuje Ulrich Seidl paralely mezi mladou Ukrajinkou, která najde práci v bohatém Rakousku, a mladým Rakušanem, který se svým otčímem odjíždí na Ukrajinu montovat automaty na bonbony do zchátralých městských čtvrtí. Jejich cesty se nikdy nezkříží a tvůrce ani nechce líčit příběh setkání, ale spíš mu jde o to konstatovat, že oba světy si nejsou příliš vzdálené. Jak na východě, tak na západě vidí autor stejně osamělé, stejně bezradné jedince. Pro Olgu je místo ve vídeňském geriatrickém zařízení šancí na únik před ubohostí existence doma, kde se potácela mezi bídně placeným zaměstnáním a nechutnými sexuálními službami přes počítač. Ve Vídni ale brzy zjišťuje, že bez občanství zůstane přes veškerou snahu jen opovrhovanou služkou, že osudu psance se nezbaví. Na rozdíl od Olgy, která má alespoň lidský cit a doufá, že se vrátí domů s penězi, aby se postarala o své dítě, je Paul se svým siláctvím, zastírajícím nedostatek sebedůvěry a vůle, typický produkt kapitalistického zbožnění úspěchu, jehož jako příslušník nejnižších vrstev periferie nemůže nikdy dosáhnout. Jediný zbytek sebeúcty se u něj projeví, když konečně opustí zpustlého a vulgárního otčíma, který byl dlouho jeho vzorem.
    Žánry:Drama
    8
  • Anna Karenina
    Anna Karenina (2012)
    FilmRole: Princess Shcherbatsky
    • SkyShowtime
    • iTunes
    • Rakuten
    Anna Karenina (Keira Knightley) žije v lehce unaveném manželství s vysokým vládním úředníkem (Jude Law), s nímž má malého syna, a její pověst mezi petrohradskou smetánkou nemůže být lepší. Během cesty do Moskvy, kam jede navštívit bratra (Matthew Macfadyen), potká hraběnku Vronskou a na moskevském nástupišti se seznámí i s jejím synem (Aaron Taylor-Johnson), mladým ambiciózním důstojníkem. Letmé setkání stačí k tomu, aby mezi nimi přeskočila jiskra, která se záhy promění v požár, který ani jeden z nich nedokáže a ani nechce uhasit. Chtějí se „jen“ svobodně milovat, ale carské Rusko konce 19. století je vůči podobným excesům velmi netolerantní a umí to dát patřičně najevo. (oficiální text distributora)
    69%
    Anna Karenina (Keira Knightley) žije v lehce unaveném manželství s vysokým vládním úředníkem (Jude Law), s nímž má malého syna, a její pověst mezi petrohradskou smetánkou nemůže být lepší. Během cesty do Moskvy, kam jede navštívit bratra (Matthew Macfadyen), potká hraběnku Vronskou a na moskevském nástupišti se seznámí i s jejím synem (Aaron Taylor-Johnson), mladým ambiciózním důstojníkem. Letmé setkání stačí k tomu, aby mezi nimi přeskočila jiskra, která se záhy promění v požár, který ani jeden z nich nedokáže a ani nechce uhasit. Chtějí se „jen“ svobodně milovat, ale carské Rusko konce 19. století je vůči podobným excesům velmi netolerantní a umí to dát patřičně najevo. (oficiální text distributora)
    9
  • Fahnder, Der
    Fahnder, Der (1984)
    Seriál
    68%
    10
  • Blutsbrüder teilen alles
    Blutsbrüder teilen alles (2012)
    FilmRole: Alice
    68%
    11
  • Ztracený čas
    Ztracený čas (2011)
    FilmRole: Stefania Limanowska
    • Filmbox+
    67%
    12
  • Kriminalista
    Kriminalista (2005)
    Seriál

    Sympatický policista jde s ohromující důkladností po stopách každého případu.
    Na obrazovky přichází úspěšný kriminální seriál německé televize ZDF, jehož děj se odehrává v současném Berlíně. V popředí je Bruno Schumann (ztělesňuje ho herec Christian Berkel), sebejistý, sympatický i autoritativní vrchní kriminální inspektor z oddělení vražd, v jehož vystupování se spojuje charisma, šarm i jakýsi nádech tajemna. Má velký smysl pro odpovědnost a spravedlnost, když hledá pravdu o obětech i jejich blízkých. Při vyšetřování neváhá použít nekonvenční metody, také mu nechybí schopnost motivovat účinně svůj pracovní tým bez náznaku arogance a zvůle. Kriminalistická vášeň přesahuje do jeho soukromého života, v němž po rozvodu důležité místo má Dr. Lara Slovjevová z okresního právního zastupitelství. Nejbližšími kolegy Schumanna jsou detektivové Henry Weber a Anne Vogtsová z oddělení vyšetřování vražd. (Česká televize)

    Žánry:Krimi
    65%

    Sympatický policista jde s ohromující důkladností po stopách každého případu.
    Na obrazovky přichází úspěšný kriminální seriál německé televize ZDF, jehož děj se odehrává v současném Berlíně. V popředí je Bruno Schumann (ztělesňuje ho herec Christian Berkel), sebejistý, sympatický i autoritativní vrchní kriminální inspektor z oddělení vražd, v jehož vystupování se spojuje charisma, šarm i jakýsi nádech tajemna. Má velký smysl pro odpovědnost a spravedlnost, když hledá pravdu o obětech i jejich blízkých. Při vyšetřování neváhá použít nekonvenční metody, také mu nechybí schopnost motivovat účinně svůj pracovní tým bez náznaku arogance a zvůle. Kriminalistická vášeň přesahuje do jeho soukromého života, v němž po rozvodu důležité místo má Dr. Lara Slovjevová z okresního právního zastupitelství. Nejbližšími kolegy Schumanna jsou detektivové Henry Weber a Anne Vogtsová z oddělení vyšetřování vražd. (Česká televize)

    Žánry:Krimi
    13
  • Země sněhu
    Země sněhu (2005)
    FilmRole: Hilma
    Elizabeth je spisovatelka. Bezcílně chodí zasněženou švédskou krajinou, aby po smrti svého manžela dobrovolně opustila tento svět. Ve sněhu však narazí na zmrzlé tělo ženy, jejíž pohnutý příběh se odehrál v roce 1937. Elizabeth se vydává po stopách dávno zapomenutého dramatu. Ina, jejíž tělo Elizabeth nalezla, žila po smrti matky se svým krutým a přísným otcem. Do jejich domu však jednoho dne vstoupil tajemný cizinec Aron. Milostné vzplanutí bylo ovšem velmi záhy zchlazeno nejen sněhem, ale i démonickým otcem. Poutavé milostné drama z divočiny, i tak by se dal charakterizovat film, který získal Bavorskou i Německou filmovou cenu a zvláštní cenu poroty na festivalu v Montrealu. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    65%
    Elizabeth je spisovatelka. Bezcílně chodí zasněženou švédskou krajinou, aby po smrti svého manžela dobrovolně opustila tento svět. Ve sněhu však narazí na zmrzlé tělo ženy, jejíž pohnutý příběh se odehrál v roce 1937. Elizabeth se vydává po stopách dávno zapomenutého dramatu. Ina, jejíž tělo Elizabeth nalezla, žila po smrti matky se svým krutým a přísným otcem. Do jejich domu však jednoho dne vstoupil tajemný cizinec Aron. Milostné vzplanutí bylo ovšem velmi záhy zchlazeno nejen sněhem, ale i démonickým otcem. Poutavé milostné drama z divočiny, i tak by se dal charakterizovat film, který získal Bavorskou i Německou filmovou cenu a zvláštní cenu poroty na festivalu v Montrealu. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    14
  • Schloß, Das
    Schloß, Das (1997)
    FilmRole: Frieda
    • KVIFF TV
    65%
    15
  • Stolberg
    Stolberg (2006)
    Seriál
    64%
    16
  • Engelchen
    Engelchen (1996)
    FilmRole: Ramona Schneider
    Ramona žije osamělý život v Berlíně, kde pracuje v továrně na rtěnky. Jednoho dne náhodou narazí na Andrzeje, polského automechanika, který o víkendech nelegálně prodává cigarety v Německu. Slovo dá slovo a brzy zjistí, že je těhotná. Poté se jí život začne hroutit, když jí Andrzej řekne, že už má v Polsku manželku, a její dítě krátce po předčasném porodu zemře.
    Žánry:Drama
    64%
    Ramona žije osamělý život v Berlíně, kde pracuje v továrně na rtěnky. Jednoho dne náhodou narazí na Andrzeje, polského automechanika, který o víkendech nelegálně prodává cigarety v Německu. Slovo dá slovo a brzy zjistí, že je těhotná. Poté se jí život začne hroutit, když jí Andrzej řekne, že už má v Polsku manželku, a její dítě krátce po předčasném porodu zemře.
    Žánry:Drama
    17
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    18
  • Mussolini - Cesta k moci
    Mussolini - Cesta k moci (1994)
    Minisérie
    62%
    19
  • Bonhoeffer: Agent of Grace
    Bonhoeffer: Agent of Grace (2000)
    FilmRole: Sabine Leibholz
    Příběh Dietrie Bonhoeffera, významného německého duchovního, který se aktivně stavěl proti Hitlerovi a nacistům. Jeho přesvědčení ho stálo život. Co má morální člověk dělat v době kruté nemorálnosti? Tato otázka trápila Dietrie Bonhoeffera, německého duchovního, který se aktivně stavěl proti Hitlerovi a nacistům. Jeho přesvědčení ho stálo život. Nacisté ho oběsili 9. dubna 1945, necelý měsíc před koncem války. Bonhoefferova poslední léta, jeho účast v německém odboji a jeho morální boj jsou dramaticky zobrazeny v tomto filmu. Bonhoeffer: Agent milosti není jen životopisný portrét, ale vrhá světlo na málo známé úsilí německého odboje. Širokému publiku přináší hrdinskou vzpouru Bonhoeffera, vysoce uznávaného luteránského kněze, který si mohl zachovat klid a několikrát si zachránit život, ale místo toho zaplatil nejvyšší cenu za své přesvědčení.
    Žánry:Drama
    Režie:Eric Till
    62%
    Příběh Dietrie Bonhoeffera, významného německého duchovního, který se aktivně stavěl proti Hitlerovi a nacistům. Jeho přesvědčení ho stálo život. Co má morální člověk dělat v době kruté nemorálnosti? Tato otázka trápila Dietrie Bonhoeffera, německého duchovního, který se aktivně stavěl proti Hitlerovi a nacistům. Jeho přesvědčení ho stálo život. Nacisté ho oběsili 9. dubna 1945, necelý měsíc před koncem války. Bonhoefferova poslední léta, jeho účast v německém odboji a jeho morální boj jsou dramaticky zobrazeny v tomto filmu. Bonhoeffer: Agent milosti není jen životopisný portrét, ale vrhá světlo na málo známé úsilí německého odboje. Širokému publiku přináší hrdinskou vzpouru Bonhoeffera, vysoce uznávaného luteránského kněze, který si mohl zachovat klid a několikrát si zachránit život, ale místo toho zaplatil nejvyšší cenu za své přesvědčení.
    Žánry:Drama
    Režie:Eric Till
    20
  • Madonnen
    Madonnen (2007)
    FilmRole: Isabella
    Rita, hledaná v Německu policií pro krádeže a jiné delikty, uteče i se svým malým dítětem do Belgie. Tam se snaží najít svého biologického otce, kterého nikdy neviděla. Ten má ale ženu a děti. Rita je zatčena belgickou policií a dopravena zpátky do Německa, kde si má odsedět svůj trest. Její čtyři další děti žijí zatím u její matky Isabelly. Po propuštění z vězení chce Rita své děti zpátky, i když s tím její matka nesouhlasí. S pomocí Marca, amerického vojáka sloužícího v Německu, se Rita pokusí vést něco jako normální rodinný život. Příliš brzy se však vrátí ke svému původnímu způsobu existence. Být matkou automaticky neznamená být dobrou matkou… Film s novou německou hvězdou Sandrou Hüllerovou v hlavní roli je chladnou a nemilosrdnou studií života takové ženy.
    Žánry:Drama
    62%
    Rita, hledaná v Německu policií pro krádeže a jiné delikty, uteče i se svým malým dítětem do Belgie. Tam se snaží najít svého biologického otce, kterého nikdy neviděla. Ten má ale ženu a děti. Rita je zatčena belgickou policií a dopravena zpátky do Německa, kde si má odsedět svůj trest. Její čtyři další děti žijí zatím u její matky Isabelly. Po propuštění z vězení chce Rita své děti zpátky, i když s tím její matka nesouhlasí. S pomocí Marca, amerického vojáka sloužícího v Německu, se Rita pokusí vést něco jako normální rodinný život. Příliš brzy se však vrátí ke svému původnímu způsobu existence. Být matkou automaticky neznamená být dobrou matkou… Film s novou německou hvězdou Sandrou Hüllerovou v hlavní roli je chladnou a nemilosrdnou studií života takové ženy.
    Žánry:Drama
    21
  • Polizeiruf 110
    Polizeiruf 110 (1971)
    Seriál
    61%
    22
  • 23
  • 24
  • 25
  • Hamlet_X
    Hamlet_X (2003)
    FilmRole: Gertrude 3
    60%
    26
  • SOKO 5113
    SOKO 5113 (1978)
    Seriál
    59%
    27
  • Kdo, když ne my
    Kdo, když ne my (2011)
    FilmRole: Ilse Ensslinová

    Na začátku 60. let se v dusné atmosféře provinčního Západního Německa do sebe vášnivě zamilují Bernward Vesper a Gudrun Ensslinová, spolužáci z vysoké. Tito dva nadšení vyznavači psaného slova založí vydavatelství, jehož první publikací bylo, paradoxně, kontroverzní dílo Bernwardova ostrakizovaného otce, nechvalně známého nacistického autora. Bernward hájí tvůrčí schopnosti svého otce, dokonce i když je pronásledován tátovou podezřelou minulostí. Gudrun se vehementně pouští do pátrání po roli svého vlastního otce v rámci Hitlerovy Třetí říše.

    Vrůstající neklid tehdejší doby na ně značně působí a oba mladí lidé se snaží bojovat proti konformismu a popírání skutečností. Poté, co se jejich bouřlivý vztah téměř rozpadne kvůli Bernwardově nevěře, začínají znovu. Roku 1964 se přestěhují do Západního Berlína. Své síly spojí s levicovými spisovateli a politickými aktivisty, stávají se součástí rozšiřujícího se globálního povstání: „Kdo, když ne my; Kdo, když ne my?“ Ale nespokojenost se světem znamená naprostý konec jejich vztahu. Na konci 60. let se Gudrun přidává k cílům rebelského Andrease Baadera a Bernward riskuje své zdraví užíváním psychedelických drog ve snaze konečně dopsat román odkazující na změnu světa…

    59%

    Na začátku 60. let se v dusné atmosféře provinčního Západního Německa do sebe vášnivě zamilují Bernward Vesper a Gudrun Ensslinová, spolužáci z vysoké. Tito dva nadšení vyznavači psaného slova založí vydavatelství, jehož první publikací bylo, paradoxně, kontroverzní dílo Bernwardova ostrakizovaného otce, nechvalně známého nacistického autora. Bernward hájí tvůrčí schopnosti svého otce, dokonce i když je pronásledován tátovou podezřelou minulostí. Gudrun se vehementně pouští do pátrání po roli svého vlastního otce v rámci Hitlerovy Třetí říše.

    Vrůstající neklid tehdejší doby na ně značně působí a oba mladí lidé se snaží bojovat proti konformismu a popírání skutečností. Poté, co se jejich bouřlivý vztah téměř rozpadne kvůli Bernwardově nevěře, začínají znovu. Roku 1964 se přestěhují do Západního Berlína. Své síly spojí s levicovými spisovateli a politickými aktivisty, stávají se součástí rozšiřujícího se globálního povstání: „Kdo, když ne my; Kdo, když ne my?“ Ale nespokojenost se světem znamená naprostý konec jejich vztahu. Na konci 60. let se Gudrun přidává k cílům rebelského Andrease Baadera a Bernward riskuje své zdraví užíváním psychedelických drog ve snaze konečně dopsat román odkazující na změnu světa…

    28
  • Staub auf unseren Herzen
    Staub auf unseren Herzen (2013)
    FilmRole: Chris
    Káti je třicet let, svobodná matka a herečka, která má smůlu a na konkurzech ji pravidelně odmítají. Zatímco Káti neví, jak se v životě posunout dál, její matka Chris je úspěšná psychoanalytička. Chris nebere kariérní rozhodnutí své dcery vážně a neustále se jí snaží radit ve všem. Jednoho dne se po 15 letech nečekaně objeví Kátin otec a chce rodinu znovu sjednotit. Káti, konfrontovaná s minulostí, dostane nečekanou příležitost vyřešit neustálý konflikt s matkou a stanovit si nové cíle do budoucna.
    Žánry:Drama
    59%
    Káti je třicet let, svobodná matka a herečka, která má smůlu a na konkurzech ji pravidelně odmítají. Zatímco Káti neví, jak se v životě posunout dál, její matka Chris je úspěšná psychoanalytička. Chris nebere kariérní rozhodnutí své dcery vážně a neustále se jí snaží radit ve všem. Jednoho dne se po 15 letech nečekaně objeví Kátin otec a chce rodinu znovu sjednotit. Káti, konfrontovaná s minulostí, dostane nečekanou příležitost vyřešit neustálý konflikt s matkou a stanovit si nové cíle do budoucna.
    Žánry:Drama
    29
  • Demokrati a teroristé
    Demokrati a teroristé (1992)
    FilmRole: Friederike
    • iTunes
    57%
    30
  • Die kommenden Tage
    Die kommenden Tage (2010)
    FilmRole: Martha Kuper
    Vítejte v roce 2020: Evropská unie se zhroutila po čtvrté válce v Perském zálivu a masivní barikády drží nelegální imigranty mimo města, která stěží fungují. Uprostřed tohoto vysoce nestabilního prostředí se nachází rodina Waltera Kupera, ředitele energetického konglomerátu. Walterova dcera Cecílie se přidala k teroristické skupině Černá bouře. Její sestra Laura si musí vybrat mezi mateřstvím a mužem, kterého miluje; jejich bratr Filip byl povolán do války za Německo v beznadějné válce o zajištění posledních zbývajících ropných polí. Film "Dny, které přijdou" s hvězdnými herci, jako jsou Daniel Brühl, Johanna Wokalek a Jürgen Vogel, klade provokativní otázky o současném stavu věcí a zobrazuje osobní a politické reality ve strašidelně uvěřitelné blízké budoucnosti.
    Žánry:DramaSci-fi
    56%
    Vítejte v roce 2020: Evropská unie se zhroutila po čtvrté válce v Perském zálivu a masivní barikády drží nelegální imigranty mimo města, která stěží fungují. Uprostřed tohoto vysoce nestabilního prostředí se nachází rodina Waltera Kupera, ředitele energetického konglomerátu. Walterova dcera Cecílie se přidala k teroristické skupině Černá bouře. Její sestra Laura si musí vybrat mezi mateřstvím a mužem, kterého miluje; jejich bratr Filip byl povolán do války za Německo v beznadějné válce o zajištění posledních zbývajících ropných polí. Film "Dny, které přijdou" s hvězdnými herci, jako jsou Daniel Brühl, Johanna Wokalek a Jürgen Vogel, klade provokativní otázky o současném stavu věcí a zobrazuje osobní a politické reality ve strašidelně uvěřitelné blízké budoucnosti.
    Žánry:DramaSci-fi
    31
  • Případ pro dva
    Případ pro dva (1981)
    Seriál
    Takmer bez výnimky európske kriminálne seriály vychádzajú z tradičnej schémy, ich hlavnými hrdinami sú policajní vyšetrovatelia, ktorí pátrajú po zločincoch. Tvorcovia obľúbeného nemeckého kriminálneho seriálu televízie ZDF si však zvolili odlišný model. V centre pozornosti totiž nestoja štátni zamestnanci, ale nezvyčajná dvojica súkromného detektíva a právnika. A možno aj preto si seriál získal vysokú sledovanosť, najmä v nemecky hovoriacich krajinách. Aj keď detektív Josef Matula (CLAUS THEO GÄRTNER) a právnik dr. Johannes Voss (MATHIAS HERRMANN) sú veľmi rozdielne osobnosti, ich spolupráca je mimoriadne plodná, podnetná a pokojná. Vzájomne sa dopĺňajú a poháňajú vpred v záujme svojich klientov. Za každú cenu, často aj ohrozenia vlastnej bezpečnosti, sa chcú dopátrať pravdy. To ich v mnohých prípadoch stavia na opačnú stranu, ako je polícia, pretože ich klientmi sú vždy podozriví a obvinení.
    Žánry:KrimiThriller
    36%
    Takmer bez výnimky európske kriminálne seriály vychádzajú z tradičnej schémy, ich hlavnými hrdinami sú policajní vyšetrovatelia, ktorí pátrajú po zločincoch. Tvorcovia obľúbeného nemeckého kriminálneho seriálu televízie ZDF si však zvolili odlišný model. V centre pozornosti totiž nestoja štátni zamestnanci, ale nezvyčajná dvojica súkromného detektíva a právnika. A možno aj preto si seriál získal vysokú sledovanosť, najmä v nemecky hovoriacich krajinách. Aj keď detektív Josef Matula (CLAUS THEO GÄRTNER) a právnik dr. Johannes Voss (MATHIAS HERRMANN) sú veľmi rozdielne osobnosti, ich spolupráca je mimoriadne plodná, podnetná a pokojná. Vzájomne sa dopĺňajú a poháňajú vpred v záujme svojich klientov. Za každú cenu, často aj ohrozenia vlastnej bezpečnosti, sa chcú dopátrať pravdy. To ich v mnohých prípadoch stavia na opačnú stranu, ako je polícia, pretože ich klientmi sú vždy podozriví a obvinení.
    Žánry:KrimiThriller
    32
  • Starej
    Starej (1977)
    Seriál
    28%
    33