Eva-Maria Kurz: Nejlepší filmy
a seriály

4.9

Eva-Maria Kurz: Filmy a seriály

  • 1
  • Löwenzahn
    Löwenzahn (1981)
    Seriál
    80%
    2
  • Free Rainer
    Free Rainer (2007)
    FilmRole: Kinderhasserin
    70%
    3
  • Dívka a smrt
    Dívka a smrt (2012)
    FilmRole: stará herečka
    Během cesty do Paříže se za deštivé noci mladý lékař Nikolaj rozhodne ubytovat v izolovaném, aristokraticky vyhlížejícím lázeňském hotelu. Na první pohled krátká zastávka ale fatálně ovlivní celý jeho život. V hotelu, který je zvláštním panoptikem převážně stárnoucích, padlých a obskurních postav, se setkává se svou životní láskou, půvabnou kurtizánou Elise. Jejich opětovaný vášnivý vztah je ale silně poznamenán majetkovými poměry, brutalitou společnosti i hrozbou smrtelné nemoci, kterou nelze opomíjet. Vizuálně fascinující kostýmní historické melodrama holandského režiséra Jose Stellinga vyniká divadelní stylizací a skvělými hereckými výkony. Snímek získal řadu ocenění na letošním Holandském filmovém festivalu. Režisér Jos Stelling byl hostem 15. Febiofestu v roce 2008. (Febiofest)
    Žánry:DramaRomantický
    69%
    Během cesty do Paříže se za deštivé noci mladý lékař Nikolaj rozhodne ubytovat v izolovaném, aristokraticky vyhlížejícím lázeňském hotelu. Na první pohled krátká zastávka ale fatálně ovlivní celý jeho život. V hotelu, který je zvláštním panoptikem převážně stárnoucích, padlých a obskurních postav, se setkává se svou životní láskou, půvabnou kurtizánou Elise. Jejich opětovaný vášnivý vztah je ale silně poznamenán majetkovými poměry, brutalitou společnosti i hrozbou smrtelné nemoci, kterou nelze opomíjet. Vizuálně fascinující kostýmní historické melodrama holandského režiséra Jose Stellinga vyniká divadelní stylizací a skvělými hereckými výkony. Snímek získal řadu ocenění na letošním Holandském filmovém festivalu. Režisér Jos Stelling byl hostem 15. Febiofestu v roce 2008. (Febiofest)
    Žánry:DramaRomantický
    4
  • Anita: Dances of Vice
    Anita: Dances of Vice (1988)
    FilmRole: Patientin / Rosa Luxemburg
    V moderním Berlíně roku 1987 se paní Kutowská pomátne na rozumu a začne se považovat za nechvalně proslulou Anitu Berberovou, tanečnici, narkomanku a skandalistku z poválečného Berlína (která zemřela na tuberkulózu v roce 1928, ale dosáhla značného úspěchu a uznání v tanečním světě). Paní Kutowská je umístěna do psychiatrické léčebny, kde ve své mysli prožívá poslední dny Berberové a do svých fantazií zapojuje personál a pacienty nemocnice, kteří představují Anitiny přátele a známé.
    Žánry:DramaKomedie
    69%
    V moderním Berlíně roku 1987 se paní Kutowská pomátne na rozumu a začne se považovat za nechvalně proslulou Anitu Berberovou, tanečnici, narkomanku a skandalistku z poválečného Berlína (která zemřela na tuberkulózu v roce 1928, ale dosáhla značného úspěchu a uznání v tanečním světě). Paní Kutowská je umístěna do psychiatrické léčebny, kde ve své mysli prožívá poslední dny Berberové a do svých fantazií zapojuje personál a pacienty nemocnice, kteří představují Anitiny přátele a známé.
    Žánry:DramaKomedie
    5
  • 6
  • 7
  • Abschied vom falschen Paradies
    Abschied vom falschen Paradies (1989)
    Film
    V tomto nesmírně smutném melodramatu o Elif, turecké imigrantce v Německu, která byla uvězněna za vraždu svého násilnického manžela, se ironie kupí jedna za druhou. V době uvěznění se nikdy nepodívala mimo tureckou komunitu, a dokonce ani tam neměla žádné přátele kvůli požadavkům, které na ni manžel kladl. Německy neumí ani slovo. Nyní, na místě, které většina lidí považuje za peklo na zemi, získává mezi těmito cizinci, kteří ani nemluví jejím jazykem, dosud nepoznanou chuť svobody. Bohužel, jako "hostující pracovnice" s hrůzou zjišťuje, že má být brzy převezena do strašlivých věznic v Turecku a bude tam souzena za svůj zločin, který se v její domovské zemi bude řešit mnohem méně chápavě než v Německu. Falešným rájem, se kterým se musí rozloučit, je její německé vězení.
    67%
    V tomto nesmírně smutném melodramatu o Elif, turecké imigrantce v Německu, která byla uvězněna za vraždu svého násilnického manžela, se ironie kupí jedna za druhou. V době uvěznění se nikdy nepodívala mimo tureckou komunitu, a dokonce ani tam neměla žádné přátele kvůli požadavkům, které na ni manžel kladl. Německy neumí ani slovo. Nyní, na místě, které většina lidí považuje za peklo na zemi, získává mezi těmito cizinci, kteří ani nemluví jejím jazykem, dosud nepoznanou chuť svobody. Bohužel, jako "hostující pracovnice" s hrůzou zjišťuje, že má být brzy převezena do strašlivých věznic v Turecku a bude tam souzena za svůj zločin, který se v její domovské zemi bude řešit mnohem méně chápavě než v Německu. Falešným rájem, se kterým se musí rozloučit, je její německé vězení.
    8
  • Terror 2000 - Intensivstation Deutschland
    Terror 2000 - Intensivstation Deutschland (1992)
    FilmRole: Frau Braun
    Německo krátce po sjednocení. Lidé se vymykají kontrole a slepá nenávist k přistěhovalcům je na denním pořádku. V této době je sociální pracovník, který má za úkol dopravit polskou rodinu do cíle (uprchlický tábor v malém provinčním městečku zvaném Rassau), unesen, stejně jako tato rodina. Vrchní inspektor Koern a jeho přítelkyně začínají vyšetřovat tento případ v Rassau a objevují svět chorobného sexu, pomýlené touhy a ohromující iracionální lásky k německému národu, která proniká do mysli každého. Rasismus nezačíná oholenou hlavou a botami, ale spíše uprostřed samotné společnosti...
    Žánry:HororKomedie
    65%
    Německo krátce po sjednocení. Lidé se vymykají kontrole a slepá nenávist k přistěhovalcům je na denním pořádku. V této době je sociální pracovník, který má za úkol dopravit polskou rodinu do cíle (uprchlický tábor v malém provinčním městečku zvaném Rassau), unesen, stejně jako tato rodina. Vrchní inspektor Koern a jeho přítelkyně začínají vyšetřovat tento případ v Rassau a objevují svět chorobného sexu, pomýlené touhy a ohromující iracionální lásky k německému národu, která proniká do mysli každého. Rasismus nezačíná oholenou hlavou a botami, ale spíše uprostřed samotné společnosti...
    Žánry:HororKomedie
    9
  • Kriminálka Curych
    Kriminálka Curych (2016)
    Minisérie
    • Prima Plus
    64%
    10
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    11
  • Chladné srdce
    Chladné srdce (2016)
    FilmRole: Ahna
    Petr a Líza jsou dva mladí, ale nešťastní milenci žijící v přísné venkovské komunitě v Černém lese. Ona pochází ze zámožné rodiny sklářů, on je chudý uhlíř stojící na okraji společnosti. Aby získal bohatství a respekt, Petr uzavře dohodu s ďáblem jménem Holandský Michal, který mu vytrhne srdce a nahradí ho kamenem. Odcizený veškeré lidské vřelosti a citům, se Petr stane bezohledným ctižádostivcem, který rychle dosáhne svých cílů. Bez skrupulí usiluje o peníze a moc.
    Žánry:DramaFantasy
    63%
    Petr a Líza jsou dva mladí, ale nešťastní milenci žijící v přísné venkovské komunitě v Černém lese. Ona pochází ze zámožné rodiny sklářů, on je chudý uhlíř stojící na okraji společnosti. Aby získal bohatství a respekt, Petr uzavře dohodu s ďáblem jménem Holandský Michal, který mu vytrhne srdce a nahradí ho kamenem. Odcizený veškeré lidské vřelosti a citům, se Petr stane bezohledným ctižádostivcem, který rychle dosáhne svých cílů. Bez skrupulí usiluje o peníze a moc.
    Žánry:DramaFantasy
    12
  • Smrti král
    Smrti král (1989)
    FilmRole: Friday
    V době, kdy u nás Troška rozdával radost smrtící estrádou Slunce, seno a pár facek, v Německu začal panovat Smrti král a dávat políčky veškerým cenzurním předpisům. Punker Buttgereit díky nechvalně známému filmu získal nejen nesmazatelný zářez ve vředovitých análech světové kinematografie. Dostalo se mu v Německu také uznání od státních orgánů v podobě soudních tahanic za hanobení všeho možného – vkus a nácky a mrtvoly nevyjímaje. Jak již název napovídá, při tvorbě majstrštyku nebylo Buttgereitovi zrovna hej, neboť mu během natáčení zesnula maminka. Trudnou událost přetavil do svého dojáku natolik jemnocitně, že se i zasmrádlý Goethe v hrobě obrací. Veškeré anatomické rysy, jež proslavily Nekromantika, Buttgereit v Smrti králi ještě více zušlechťuje do nekro-plesnivé estetiky, místy upomínající na zvrácenou verzi melancholických výjevů Alaina Resnaise. Smrti král je oproti Nekromantikům osudovější, výpravnější, více syrový a gumová těla nebožtíků nahrazuje nefalšovanou lidskou tkání. Pečlivě stylizovaná chlívárna z různých úhlů pohledu rozpitvává činy (sebe)vrahů, kteří způsobem smrti vdechují práchnivému životu vlastní smysl. Na rozdíl od vytuhlých hrdinů Buttgereitovo melodrama nenechá diváka chladným; šnuptychl a sáček na zvracení jsou do sálu povinností. (Festival otrlého diváka)
    Žánry:DramaHororExtrémní
    63%
    V době, kdy u nás Troška rozdával radost smrtící estrádou Slunce, seno a pár facek, v Německu začal panovat Smrti král a dávat políčky veškerým cenzurním předpisům. Punker Buttgereit díky nechvalně známému filmu získal nejen nesmazatelný zářez ve vředovitých análech světové kinematografie. Dostalo se mu v Německu také uznání od státních orgánů v podobě soudních tahanic za hanobení všeho možného – vkus a nácky a mrtvoly nevyjímaje. Jak již název napovídá, při tvorbě majstrštyku nebylo Buttgereitovi zrovna hej, neboť mu během natáčení zesnula maminka. Trudnou událost přetavil do svého dojáku natolik jemnocitně, že se i zasmrádlý Goethe v hrobě obrací. Veškeré anatomické rysy, jež proslavily Nekromantika, Buttgereit v Smrti králi ještě více zušlechťuje do nekro-plesnivé estetiky, místy upomínající na zvrácenou verzi melancholických výjevů Alaina Resnaise. Smrti král je oproti Nekromantikům osudovější, výpravnější, více syrový a gumová těla nebožtíků nahrazuje nefalšovanou lidskou tkání. Pečlivě stylizovaná chlívárna z různých úhlů pohledu rozpitvává činy (sebe)vrahů, kteří způsobem smrti vdechují práchnivému životu vlastní smysl. Na rozdíl od vytuhlých hrdinů Buttgereitovo melodrama nenechá diváka chladným; šnuptychl a sáček na zvracení jsou do sálu povinností. (Festival otrlého diváka)
    Žánry:DramaHororExtrémní
    13
  • Láska šílená
    Láska šílená (2014)
    FilmRole: Relative
    Známá rakouská režisérka Jessica Hausner po snímku Lurdy (2009), který sesbíral řadu ocenění na MFF v Benátkách a jiných prestižních festivalech, přináší komediální drama inspirované sebevraždou romantického básníka Heinricha von Kleista. Jak v Lurdách režisérka uvažuje o relativitě církve, víry a zázraku na posvátných poutnických místech, v Lásce šílené poukazuje na ambivalentnost lásky a romantické představy o společné smrti z lásky. V Berlíně začátkem 19. století mladý německý básník Heinrich touží po romantické sebevraždě ve dvojici a neúnavně hledá spřízněnou lidskou duši, která by byla ochotná s ním dobrovolně ukončit svůj pozemský život. Je však zklamaný z necitlivosti všech lidí kolem, a když nedokáže přesvědčit ani svou sestřenici Mariu, ztrácí i tu poslední naději. Naštěstí však potkává Henriette, mladou, skromnou a uzavřenou manželku obchodníka, trpící “chorobou duše“, a zdá se, že i jinou smrtelnou nemocí. Vedle matematicky přesných obrazových kompozic, divadelní mizanscéně a zdrženlivému až odosobněnému hereckému projevu, se v celém snímku objevuje sofistikovaný tlumený humor, kterým režisérka přímo útočí na přetvářku lidské společnosti a absurdnost lidského jednání. Tato netradiční romantická tragikomedie byla v roce 2014 na MFF v Cannes nominovaná na cenu sekce Un Certain Regard a v tom samém roce se na MFF v Karlových Varech představila českým a slovenským divákům. (Film Europe)
    63%
    Známá rakouská režisérka Jessica Hausner po snímku Lurdy (2009), který sesbíral řadu ocenění na MFF v Benátkách a jiných prestižních festivalech, přináší komediální drama inspirované sebevraždou romantického básníka Heinricha von Kleista. Jak v Lurdách režisérka uvažuje o relativitě církve, víry a zázraku na posvátných poutnických místech, v Lásce šílené poukazuje na ambivalentnost lásky a romantické představy o společné smrti z lásky. V Berlíně začátkem 19. století mladý německý básník Heinrich touží po romantické sebevraždě ve dvojici a neúnavně hledá spřízněnou lidskou duši, která by byla ochotná s ním dobrovolně ukončit svůj pozemský život. Je však zklamaný z necitlivosti všech lidí kolem, a když nedokáže přesvědčit ani svou sestřenici Mariu, ztrácí i tu poslední naději. Naštěstí však potkává Henriette, mladou, skromnou a uzavřenou manželku obchodníka, trpící “chorobou duše“, a zdá se, že i jinou smrtelnou nemocí. Vedle matematicky přesných obrazových kompozic, divadelní mizanscéně a zdrženlivému až odosobněnému hereckému projevu, se v celém snímku objevuje sofistikovaný tlumený humor, kterým režisérka přímo útočí na přetvářku lidské společnosti a absurdnost lidského jednání. Tato netradiční romantická tragikomedie byla v roce 2014 na MFF v Cannes nominovaná na cenu sekce Un Certain Regard a v tom samém roce se na MFF v Karlových Varech představila českým a slovenským divákům. (Film Europe)
    14
  • Faust
    Faust (2011)
    FilmRole: Faust's Cook
    Neopětovaná láska a bezbřehá vášeň. Film, který vás vtáhne do světa dávno minulých dob, je strhující poutí plnou poetických i drsných záběrů. Sokurovův zvláštní film naléhavě poukazuje na lidské slabosti a chyby a znovuobjevuje Fausta jako hluboce lidský příběh. Snímek zaujme nevšedními hereckými výkony Johannese Zeilera, Hanny Schygully a Antona Adasinského (frontmana divadelního uskupení DEREVO). Jakkoliv se Sokurov nechal volně inspirovat Goetheho příběhem, známý mýtus o zaprodání duše ďáblovi radikálně reinterpretuje. Faust je myslitelem a rebelem, avšak zároveň anonymním člověkem z masa a kostí, kterého ovládají vnitřní popudy chamtivosti a chtivosti. Po filmech Moloch (o Hitlerovi), Taurus (o Leninovi) a Slunce (o Hirohitovi) je Faust závěrečným dílem Sokurovovy tetralogie. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaFantasyHudební
    62%
    Neopětovaná láska a bezbřehá vášeň. Film, který vás vtáhne do světa dávno minulých dob, je strhující poutí plnou poetických i drsných záběrů. Sokurovův zvláštní film naléhavě poukazuje na lidské slabosti a chyby a znovuobjevuje Fausta jako hluboce lidský příběh. Snímek zaujme nevšedními hereckými výkony Johannese Zeilera, Hanny Schygully a Antona Adasinského (frontmana divadelního uskupení DEREVO). Jakkoliv se Sokurov nechal volně inspirovat Goetheho příběhem, známý mýtus o zaprodání duše ďáblovi radikálně reinterpretuje. Faust je myslitelem a rebelem, avšak zároveň anonymním člověkem z masa a kostí, kterého ovládají vnitřní popudy chamtivosti a chtivosti. Po filmech Moloch (o Hitlerovi), Taurus (o Leninovi) a Slunce (o Hirohitovi) je Faust závěrečným dílem Sokurovovy tetralogie. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaFantasyHudební
    15
  • Großstadtrevier
    Großstadtrevier (1986)
    Seriál
    62%
    16
  • 17
  • Tote Taucher im Wald, Der
    Tote Taucher im Wald, Der (2000)
    Film
    59%
    18
  • Sams, Das
    Sams, Das (2001)
    FilmRole: Kundin
    Jedné soboty vstoupí do života pana Taschenbiera Slurb, zvláštní malý tvor s chobotem místo nosu. Slurb, který si plachého pana Taschenbiera okamžitě osvojí jako svého „tatínka“, je však jeho naprostým opakem: je drzý a chaotický a vrhá jeho uspořádaný život do naprostého zmatku. Když ale Taschenbier zjistí, že s pomocí Slurbových modrých pih si může splnit všechna svá přání, jeho život se náhle změní. Usmíří si svou nevrlou domácí, paní Rotkohl, a konečně může vyzrát na svého ošklivého souseda, pana Lürchera. Všechno by mohlo být tak krásné, kdyby se pan Taschenbier nezamiloval do své hezké kolegyně, paní Märzové, a kdyby Slurb nežárlil k smrti...
    57%
    Jedné soboty vstoupí do života pana Taschenbiera Slurb, zvláštní malý tvor s chobotem místo nosu. Slurb, který si plachého pana Taschenbiera okamžitě osvojí jako svého „tatínka“, je však jeho naprostým opakem: je drzý a chaotický a vrhá jeho uspořádaný život do naprostého zmatku. Když ale Taschenbier zjistí, že s pomocí Slurbových modrých pih si může splnit všechna svá přání, jeho život se náhle změní. Usmíří si svou nevrlou domácí, paní Rotkohl, a konečně může vyzrát na svého ošklivého souseda, pana Lürchera. Všechno by mohlo být tak krásné, kdyby se pan Taschenbier nezamiloval do své hezké kolegyně, paní Märzové, a kdyby Slurb nežárlil k smrti...
    19
  • 20
  • Nekromantik 2
    Nekromantik 2 (1991)
    FilmRole: Nekro-gang member
    Druhé pokračování undergroundového snímku z konce osmdesátých let dějově i stylově na svého předchůdce přímo navazuje. Milostné problémy nekrofilů, na něž jsou oba díly zacílené, tentokrát postihují mladou ženu Moniku, která nejprve koketuje s hnijícími ostatky mrtvoly vyhrabané na hřbitově (jedná se mimochodem o tělo hrdiny prvního dílu) a následně naváže vztah s nesmělým Markem, který pracuje jako dabér pornografických filmů. V důsledku toho musí Monika řešit dilema, zda je lepší křehký citový vztah se živým partnerem založený na vzájemném porozumění, nebo živočišné sexuální jízdy na patřičně ztuhlém a nazelenalém mrtvém těle.

    Oba díly Nekromantika vznikly v amatérských podmínkách a jsou nasnímané na Super 8mm film. Oproti řadě ryze fanouškovských amatérských hororů té doby lze oba snímky označit za ryzí underground, který obsahuje aspekty braku, subverze, šoku, sociální kritiky, černého humoru a amorálnosti. Typicky podzemní opovrhování zažitými vyprávěcími postupy a schématy spolu s artovým feelingem (avšak nikoli nutně obsahem) celého díla jsou patrně důvody, proč řada ortodoxních hororových fanoušků filmy nepřijala za své. Snímky je možné vykládat jako alegorie k současné zmrtvělé společnosti, ale není to ani nutné. Nekromantik a jeho pokračování se totiž nechtějí prezentovat jako produkty určené ke snadné divácké konzumaci, ale naopak činí vše pro to, aby byly nelehko stravitelnými sousty. Nedramatická stavba obou filmů, jejich pomalé tempo a okázale nechutné výjevy nemají diváka stimulovat, ale nutit ho ke konfrontaci. (Festival otrlého diváka)
    50%
    Druhé pokračování undergroundového snímku z konce osmdesátých let dějově i stylově na svého předchůdce přímo navazuje. Milostné problémy nekrofilů, na něž jsou oba díly zacílené, tentokrát postihují mladou ženu Moniku, která nejprve koketuje s hnijícími ostatky mrtvoly vyhrabané na hřbitově (jedná se mimochodem o tělo hrdiny prvního dílu) a následně naváže vztah s nesmělým Markem, který pracuje jako dabér pornografických filmů. V důsledku toho musí Monika řešit dilema, zda je lepší křehký citový vztah se živým partnerem založený na vzájemném porozumění, nebo živočišné sexuální jízdy na patřičně ztuhlém a nazelenalém mrtvém těle.

    Oba díly Nekromantika vznikly v amatérských podmínkách a jsou nasnímané na Super 8mm film. Oproti řadě ryze fanouškovských amatérských hororů té doby lze oba snímky označit za ryzí underground, který obsahuje aspekty braku, subverze, šoku, sociální kritiky, černého humoru a amorálnosti. Typicky podzemní opovrhování zažitými vyprávěcími postupy a schématy spolu s artovým feelingem (avšak nikoli nutně obsahem) celého díla jsou patrně důvody, proč řada ortodoxních hororových fanoušků filmy nepřijala za své. Snímky je možné vykládat jako alegorie k současné zmrtvělé společnosti, ale není to ani nutné. Nekromantik a jeho pokračování se totiž nechtějí prezentovat jako produkty určené ke snadné divácké konzumaci, ale naopak činí vše pro to, aby byly nelehko stravitelnými sousty. Nedramatická stavba obou filmů, jejich pomalé tempo a okázale nechutné výjevy nemají diváka stimulovat, ale nutit ho ke konfrontaci. (Festival otrlého diváka)
    21
  • Alles Bob!
    Alles Bob! (1999)
    FilmRole: Frau Schütz
    Bob je sympatický mladík, který ženám říká jen to, co chtějí slyšet, aby se dobře bavil. Právě když se chystá oženit s dcerou velmi bohatého bankéře, její otec si budoucího zetě proklepne a zjistí o Bobovi pravdu. Donutí ho, aby si jeho dceru vzal a choval se jako dokonalý manžel, jinak... Jenže pár dní před svatbou Bob potká tu pravou a i jí už stihl nakecat, co chtěla slyšet, aniž by o tom jeho budoucí žena cokoliv tušila. A když už se snaží z těchhle problémů vyvléknout, jdou po něm dva velmi ochranitelští bratři jedné z jeho bývalých lásek, aby se pomstili za to, že ji připravil o panenství!
    Žánry:Komedie
    50%
    Bob je sympatický mladík, který ženám říká jen to, co chtějí slyšet, aby se dobře bavil. Právě když se chystá oženit s dcerou velmi bohatého bankéře, její otec si budoucího zetě proklepne a zjistí o Bobovi pravdu. Donutí ho, aby si jeho dceru vzal a choval se jako dokonalý manžel, jinak... Jenže pár dní před svatbou Bob potká tu pravou a i jí už stihl nakecat, co chtěla slyšet, aniž by o tom jeho budoucí žena cokoliv tušila. A když už se snaží z těchhle problémů vyvléknout, jdou po něm dva velmi ochranitelští bratři jedné z jeho bývalých lásek, aby se pomstili za to, že ji připravil o panenství!
    Žánry:Komedie
    22
  • 23
  • Lucky Fritz
    Lucky Fritz (2009)
    Film
    43%
    24
  • Inspektor Balko
    Inspektor Balko (1995)
    Seriál
    38%
    25
  • Policie Hamburk
    Policie Hamburk (2007)
    Seriál
    Sestry Konstanze a Miriam si dělí majetek po zemřelém otci. Během jejich hádky o psací stůl jeden ze stěhováků ztratí rovnováhu a zřítí se ze schodů, stůl zraní i manžela Konstanze. Oba skončí v nemocnici. O něco později přistihnou Melanie a Mattes v bytě po zemřelém půvabnou mladou ženu Sonju, která tvrdí, že hledá ukrytou závěť, ve které pan Reinauer Sonje za její přátelství odkázal dům na venkově. Sestry odmítají uznat, že by nějaká závěť existovala. Objevil ji však jeden ze stěhováků, Meffert, který ji sestrám nabídne výměnou za jistý obnos. Zanedlouho je však nalezen v parku s rozbitou hlavou… Podezřelá je mladší sestra Miriam, která má velké finanční problémy. Vyjde najevo, že Miriam skutečně šla na schůzku s Meffertem i s penězi, které jí dala sestra, ale našla ho prý už ležet na zemi v bezvědomí… (TV program)
    Žánry:DramaKrimi
    34%
    Sestry Konstanze a Miriam si dělí majetek po zemřelém otci. Během jejich hádky o psací stůl jeden ze stěhováků ztratí rovnováhu a zřítí se ze schodů, stůl zraní i manžela Konstanze. Oba skončí v nemocnici. O něco později přistihnou Melanie a Mattes v bytě po zemřelém půvabnou mladou ženu Sonju, která tvrdí, že hledá ukrytou závěť, ve které pan Reinauer Sonje za její přátelství odkázal dům na venkově. Sestry odmítají uznat, že by nějaká závěť existovala. Objevil ji však jeden ze stěhováků, Meffert, který ji sestrám nabídne výměnou za jistý obnos. Zanedlouho je však nalezen v parku s rozbitou hlavou… Podezřelá je mladší sestra Miriam, která má velké finanční problémy. Vyjde najevo, že Miriam skutečně šla na schůzku s Meffertem i s penězi, které jí dala sestra, ale našla ho prý už ležet na zemi v bezvědomí… (TV program)
    Žánry:DramaKrimi
    26
  • Šimpanz Charly
    Šimpanz Charly (1995)
    Seriál
    V tomto seriálu hraje v hlavní roli herec, trochu nezvyklý šimpanz Charly. A ani osud ho nečeká ledajaký: nejdřív padne do rukou gangsterům, jimž nakonec šťastně uteče. Útočiště pak nalezne u Sandry, dcery zvěrolékaře Philippa Martina, jenomže Sandra upadne a ochrne. Samozřejmě se také v příběhu v patřičnou chvíli na scéně objeví policie. Zbývá jen otázka, zda se Sandra opět uzdraví, ale to se dozvíte až v průběhu seriálu. Seriál režíroval Helmut Förnbacher, známý tím, že jeho filmy na publikum vždycky silně působí. Jeho pověst nelhala: už pilotní film dokázal na ZDF nadchnout přes šest milionů diváků.
    Žánry:Drama
    22%
    V tomto seriálu hraje v hlavní roli herec, trochu nezvyklý šimpanz Charly. A ani osud ho nečeká ledajaký: nejdřív padne do rukou gangsterům, jimž nakonec šťastně uteče. Útočiště pak nalezne u Sandry, dcery zvěrolékaře Philippa Martina, jenomže Sandra upadne a ochrne. Samozřejmě se také v příběhu v patřičnou chvíli na scéně objeví policie. Zbývá jen otázka, zda se Sandra opět uzdraví, ale to se dozvíte až v průběhu seriálu. Seriál režíroval Helmut Förnbacher, známý tím, že jeho filmy na publikum vždycky silně působí. Jeho pověst nelhala: už pilotní film dokázal na ZDF nadchnout přes šest milionů diváků.
    Žánry:Drama
    27
  • Wolffův revír
    Wolffův revír (1992)
    Seriál
    Kriminální seriál, který se pohybuje mezi rutinní všedností a zvláštností každého jednotlivého případu a v němž se případy vyšetřují a objasňují s pomocí lidského a často psychologického jemnocitu a menšího fyzického nasazení. V centru dění stojí komisař Andreas Wolff (Jürgen Heinrich), angažovaný čtyřicátník s rozumem, srdcem a citem pro oběti a pachatele, pro něhož je spravedlnost někdy důležitější než zákon. Při řešení případů v hlavním městě Berlíně Wolffa účinně podporují jeho spolupracovníci. Kolega Günther Sawatzki (Klaus Pönitz) je Wolffovou pravou rukou a často mu pomáhá z nebezpečných situací. Státní zástupce Dr. Peter Fried (Gerd Wameling) se stará o potřebné podněty k zamyšlení a přispívá svým jemnocitem, ale i svou vychytralostí k objasňování případů. Velmi sympaticky a realisticky působí seriál prostřednictvím pohledů do Wolffova soukromého života, kterých se nám pravidelně dostává a jež mohou být dokonce spjaty s jednotlivými případy. Především dcera Verena (Nadine Seiffert) s sebou přináší svěží vítr do každého dílu a představuje nám Wolffa z jiné stránky - jako rozvedeného muže a otce, který se navzdory svému náročnému povolání láskyplně stará o svou dceru. Vrchní komisař Wolff je z rodu policistů, kteří dokážou používat i ne zcela tradiční vyšetřovací metody, aby dopadl pachatele a zjednal nápravu spravedlnosti. Jednou se s falešnou totožností vydává za důkazy do podsvětí, podruhé vytrvale odmítá přijmout přiznání mladistvého výtržníka. Vrah ze žárlivosti, nebezpečný maniak, gang vykradačů obchodů s elektronikou - to jsou zákazníci vrchního komisaře Wolffa a jeho dobře fungujícího týmu spolupracovníků z komisařství.
    Žánry:AkčníKrimi
    18%
    Kriminální seriál, který se pohybuje mezi rutinní všedností a zvláštností každého jednotlivého případu a v němž se případy vyšetřují a objasňují s pomocí lidského a často psychologického jemnocitu a menšího fyzického nasazení. V centru dění stojí komisař Andreas Wolff (Jürgen Heinrich), angažovaný čtyřicátník s rozumem, srdcem a citem pro oběti a pachatele, pro něhož je spravedlnost někdy důležitější než zákon. Při řešení případů v hlavním městě Berlíně Wolffa účinně podporují jeho spolupracovníci. Kolega Günther Sawatzki (Klaus Pönitz) je Wolffovou pravou rukou a často mu pomáhá z nebezpečných situací. Státní zástupce Dr. Peter Fried (Gerd Wameling) se stará o potřebné podněty k zamyšlení a přispívá svým jemnocitem, ale i svou vychytralostí k objasňování případů. Velmi sympaticky a realisticky působí seriál prostřednictvím pohledů do Wolffova soukromého života, kterých se nám pravidelně dostává a jež mohou být dokonce spjaty s jednotlivými případy. Především dcera Verena (Nadine Seiffert) s sebou přináší svěží vítr do každého dílu a představuje nám Wolffa z jiné stránky - jako rozvedeného muže a otce, který se navzdory svému náročnému povolání láskyplně stará o svou dceru. Vrchní komisař Wolff je z rodu policistů, kteří dokážou používat i ne zcela tradiční vyšetřovací metody, aby dopadl pachatele a zjednal nápravu spravedlnosti. Jednou se s falešnou totožností vydává za důkazy do podsvětí, podruhé vytrvale odmítá přijmout přiznání mladistvého výtržníka. Vrah ze žárlivosti, nebezpečný maniak, gang vykradačů obchodů s elektronikou - to jsou zákazníci vrchního komisaře Wolffa a jeho dobře fungujícího týmu spolupracovníků z komisařství.
    Žánry:AkčníKrimi
    28
  • Stefanie
    Stefanie (1995)
    Seriál
    10%
    29