Carlo Di Palma: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Carlo Di Palma: Filmy a seriály

  • Rozvod po italsku
    Rozvod po italsku (1961)
    Film
    79%
    1
  • Tereza zlodějka
    Tereza zlodějka (1972)
    Film
    77%
    2
  • Hana a její sestry
    Hana a její sestry (1986)
    Film

    Film tematicky i formálne nadväzuje na vrcholné Allenove diela zo 70. rokov - ANNIE HALL a MANHATTAN. Na osudoch troch sestier z newyorskej umeleckej rodiny a ich manželov, rodičov a druhov rozohráva autor typickú koláž svojich obľúbených tém - láska, smrť, umenie, zmysel života. Portrét Hany ako silnej osobnosti, ktorá svojou citlivosťou a vyrovnanosťou poskytuje oporu, ale aj príležitosť na zneužitie všetkým ostatným členom rodiny, hlavne manželovi a sestrám, a práve preto je určitou prekážkou pre ich emocionálne naplnenie, ilustruje komplementárny charakter rodinných úloh a dokazuje Allenovo psychologické majstrovstvo. Povzbudivý a hrejivý film obratne spája skepsu s optimizmom (Allenove neurotické obete civilizácie sú jeho špecifickou tvorivou autoterapiou a verejnou introspekciou) a hlási sa k bohatému komediálnemu dedičstvu americkej kinematografie, avšak ako komédia charakterov a mravov. Film s presvedčením o psychologickej rovnocennosti objektívnej a fiktívnej "reality" rozpráva o potrebe čistého humanizmu ako vzťahu, v ktorom možno odhaľovať ľudské slabosti, hrať sa, vtipkovať a provokovať, no nie urážať ani ponižovať. Allen-režisér bravúrne vedie r"znorodý herecký súbor (M.O'Sullivan je skutočnou matkou M. Farrow), v typickej kreácii upúta Allen-herec.

    75%

    Film tematicky i formálne nadväzuje na vrcholné Allenove diela zo 70. rokov - ANNIE HALL a MANHATTAN. Na osudoch troch sestier z newyorskej umeleckej rodiny a ich manželov, rodičov a druhov rozohráva autor typickú koláž svojich obľúbených tém - láska, smrť, umenie, zmysel života. Portrét Hany ako silnej osobnosti, ktorá svojou citlivosťou a vyrovnanosťou poskytuje oporu, ale aj príležitosť na zneužitie všetkým ostatným členom rodiny, hlavne manželovi a sestrám, a práve preto je určitou prekážkou pre ich emocionálne naplnenie, ilustruje komplementárny charakter rodinných úloh a dokazuje Allenovo psychologické majstrovstvo. Povzbudivý a hrejivý film obratne spája skepsu s optimizmom (Allenove neurotické obete civilizácie sú jeho špecifickou tvorivou autoterapiou a verejnou introspekciou) a hlási sa k bohatému komediálnemu dedičstvu americkej kinematografie, avšak ako komédia charakterov a mravov. Film s presvedčením o psychologickej rovnocennosti objektívnej a fiktívnej "reality" rozpráva o potrebe čistého humanizmu ako vzťahu, v ktorom možno odhaľovať ľudské slabosti, hrať sa, vtipkovať a provokovať, no nie urážať ani ponižovať. Allen-režisér bravúrne vedie r"znorodý herecký súbor (M.O'Sullivan je skutočnou matkou M. Farrow), v typickej kreácii upúta Allen-herec.

    3
  • Tajemná vražda na Manhattanu
    Tajemná vražda na Manhattanu (1993)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Nakladatel Larry Lipton (Woody Allen) žije již drahně let ve šťastném manželství s energickou a podnikavou Carol (Diane Keatonová). Jednoho dne se seznámí se svými sousedy, postarším a zdánlivě vyrovnaným a spokojeným manželským párem Houseových. Krátce nato paní Houseová umírá na srdeční záchvat, ovšem Carol začne, více méně bez důvodu, podezřívat postaršího sympatického pána z rafinované vraždy vlastní manželky. Sice nemá ani ponětí o tom, co by mohlo být motivem zločinu, ale vedena ženskou intuicí se přesto na vlastní pěst pouští do vyšetřování. Slídí v sousedově bytě, sleduje jeho milenku a postupně přinutí ke spolupráci nejen přátele, ale i manžela, který je vším možným, jen ne prototypem neohroženého detektiva. K překvapení všech, a konečně i Carol samotné, se její podezření ukáže jako opodstatněné. Nebyla to nehoda, byl to zločin! Zdá se být více než jisté, že jednou mrtvolou to neskončí...

    74%

    Nakladatel Larry Lipton (Woody Allen) žije již drahně let ve šťastném manželství s energickou a podnikavou Carol (Diane Keatonová). Jednoho dne se seznámí se svými sousedy, postarším a zdánlivě vyrovnaným a spokojeným manželským párem Houseových. Krátce nato paní Houseová umírá na srdeční záchvat, ovšem Carol začne, více méně bez důvodu, podezřívat postaršího sympatického pána z rafinované vraždy vlastní manželky. Sice nemá ani ponětí o tom, co by mohlo být motivem zločinu, ale vedena ženskou intuicí se přesto na vlastní pěst pouští do vyšetřování. Slídí v sousedově bytě, sleduje jeho milenku a postupně přinutí ke spolupráci nejen přátele, ale i manžela, který je vším možným, jen ne prototypem neohroženého detektiva. K překvapení všech, a konečně i Carol samotné, se její podezření ukáže jako opodstatněné. Nebyla to nehoda, byl to zločin! Zdá se být více než jisté, že jednou mrtvolou to neskončí...

    4
  • 5
  • Zvětšenina
    Zvětšenina (1966)
    Film

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-roycu a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    73%

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-roycu a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    6
  • Brancaleonova armáda
    Brancaleonova armáda (1966)
    Film
    Italský barevný film režiséra Maria Monicelliho Brancaleonova armáda, je úsměvným pokusem o parodii dobrodružných rytířských filmů. Již sám název je ironický, protože armáda potulného rytíře Brancaleona se skládá z pětice ubohých venkovánků majících ke všemu, co se vztahuje k vojsku, pěkně daleko. Příběh se odehrává kolem roku 1000 n. l., kdy se tato armáda dala na pochod patrně od Faleri u Viterba a měla dorazit do jakéhosi města Aurokastra, ležícího patrně poblíž Crotone. Cestou prožívá tisíc a jedno dobrodružství. Brancaleone bojuje na turnajích, vyzve na souboj potulného rytíře, zabloudí do města, jehož obyvatelé vymřeli morem, marně ochraňuje počestnost krásné dívky, nakonec dosáhne cíle, ale jen proto, aby upadl i se svou armádou do rukou saracénských pirátů a po nich do zajetí neméně sveřepých křesťanských nepřátel. Nezbývá mu, než se vydat s procesím kajícníků přes moře a tam pokračovat v dobývání nesmrtelné slávy, jak mu přikazuje jeho rytířská čest. K přednostem filmu patří řada dobře postavených komických situací, slovní humor dialogů a vynikající herecké obsazení.
    73%
    Italský barevný film režiséra Maria Monicelliho Brancaleonova armáda, je úsměvným pokusem o parodii dobrodružných rytířských filmů. Již sám název je ironický, protože armáda potulného rytíře Brancaleona se skládá z pětice ubohých venkovánků majících ke všemu, co se vztahuje k vojsku, pěkně daleko. Příběh se odehrává kolem roku 1000 n. l., kdy se tato armáda dala na pochod patrně od Faleri u Viterba a měla dorazit do jakéhosi města Aurokastra, ležícího patrně poblíž Crotone. Cestou prožívá tisíc a jedno dobrodružství. Brancaleone bojuje na turnajích, vyzve na souboj potulného rytíře, zabloudí do města, jehož obyvatelé vymřeli morem, marně ochraňuje počestnost krásné dívky, nakonec dosáhne cíle, ale jen proto, aby upadl i se svou armádou do rukou saracénských pirátů a po nich do zajetí neméně sveřepých křesťanských nepřátel. Nezbývá mu, než se vydat s procesím kajícníků přes moře a tam pokračovat v dobývání nesmrtelné slávy, jak mu přikazuje jeho rytířská čest. K přednostem filmu patří řada dobře postavených komických situací, slovní humor dialogů a vynikající herecké obsazení.
    7
  • Pozor na Harryho
    Pozor na Harryho (1997)
    Film

    Další brilantní film Woodyho Allena. Harry Block, spisovatel středního věku, píše romány a krátké příběhy na základě vlastních zkušeností. Trpí zábranami, je neurotizován svou posedlostí sexem, šestkrát se zhroutil a život mu komplikují i jeho tři ženy, Polyká prášky, moc pije, spí s prostitutkami , lže, je zbabělý, zbytečný, starý Blíží se oslava jeho životního úspěchu a Harry se bojí, že s ním jeho radost nebude nikdo sdílet. Bývalá přítelkyně Fay si právě bere jeho nejlepšího přítele Larryho, syna Hillyho zase nepustí bývalá manželka a doktorka psychiatrie Joan. Harry nakonec svého syna unese a doprovod jim dělají přítel Richard, nevlastní sestra, její manžel Celý film je plný malých postav a postaviček, které v podobenstvích představují Harryho v různých etapách jeho života. A přesně v tom stylu, na jaký jsme u Woodyho Allena zvyklí!

    Žánry:Komedie
    73%

    Další brilantní film Woodyho Allena. Harry Block, spisovatel středního věku, píše romány a krátké příběhy na základě vlastních zkušeností. Trpí zábranami, je neurotizován svou posedlostí sexem, šestkrát se zhroutil a život mu komplikují i jeho tři ženy, Polyká prášky, moc pije, spí s prostitutkami , lže, je zbabělý, zbytečný, starý Blíží se oslava jeho životního úspěchu a Harry se bojí, že s ním jeho radost nebude nikdo sdílet. Bývalá přítelkyně Fay si právě bere jeho nejlepšího přítele Larryho, syna Hillyho zase nepustí bývalá manželka a doktorka psychiatrie Joan. Harry nakonec svého syna unese a doprovod jim dělají přítel Richard, nevlastní sestra, její manžel Celý film je plný malých postav a postaviček, které v podobenstvích představují Harryho v různých etapách jeho života. A přesně v tom stylu, na jaký jsme u Woodyho Allena zvyklí!

    Žánry:Komedie
    8
  • Otázka cti
    Otázka cti (1965)
    Film
    73%
    9
  • Výstřely na Broadwayi
    Výstřely na Broadwayi (1994)
    Film

    Gangsterská retrokomedie Výstřely na Broadwayi je v tvorbě Woodyho Allena určitou odbočkou. Známý americký komediograf se i zde zabývá newyorským intelektuálským prostředím (který tu reprezentují osoby spjaté s divadlem), ale konfrontuje ho s drsnou realitou gangsterského polosvěta. Navíc svůj příběh, na jehož scénáři nepracoval sám, ale s bývalým novinářem Douglasem McGrathem, zasadil do dvacátých let a sám v něm herecky nevystupuje. Mladý divadelní autor David Shayne (John Cusack jako Allenovo alter ego) se zoufale snaží prosadit se svojí novou hrou, na niž nemůže sehnat finance, a tak uzavře faustovskou smlouvu s mafiánem Nickem Valentim (Joe Viterelli), který je ochoten poskytnout potřebné prostředky za drobnou službu – jeho nová milenka, ukřičená sboristka Olive (Jennifer Tillyová), totiž touží po jevištní kariéře. Bouřlivě probíhající zkoušky nového kusu, jež bedlivě sleduje Olivin bodyguard Cheech (Chazz Palminteri), komplikuje především účast herecké primadony Helen Sinclairové (Dianne Wiestová), která neustále mění svůj text. Zabiják Cheech projeví nečekané dramatické nadání a začne Davidovi upravovat dialogy i děj podle životní reality, kterou sám zná. Navíc i jemu rychle dojde, že Olive na svoji roli v žádném případě nestačí, a rozhodne se pro radikální řešení. I přes lehkou, veseloherní notu se Allen několikrát dotkne vážnějších problémů, jako např. co je to vlastně umění (Jestli prostý člověk nerozumí tvému dílu, jsi génius!) nebo jak dalece lze ohnout umělcovo svědomí. (Česká televize)

    72%

    Gangsterská retrokomedie Výstřely na Broadwayi je v tvorbě Woodyho Allena určitou odbočkou. Známý americký komediograf se i zde zabývá newyorským intelektuálským prostředím (který tu reprezentují osoby spjaté s divadlem), ale konfrontuje ho s drsnou realitou gangsterského polosvěta. Navíc svůj příběh, na jehož scénáři nepracoval sám, ale s bývalým novinářem Douglasem McGrathem, zasadil do dvacátých let a sám v něm herecky nevystupuje. Mladý divadelní autor David Shayne (John Cusack jako Allenovo alter ego) se zoufale snaží prosadit se svojí novou hrou, na niž nemůže sehnat finance, a tak uzavře faustovskou smlouvu s mafiánem Nickem Valentim (Joe Viterelli), který je ochoten poskytnout potřebné prostředky za drobnou službu – jeho nová milenka, ukřičená sboristka Olive (Jennifer Tillyová), totiž touží po jevištní kariéře. Bouřlivě probíhající zkoušky nového kusu, jež bedlivě sleduje Olivin bodyguard Cheech (Chazz Palminteri), komplikuje především účast herecké primadony Helen Sinclairové (Dianne Wiestová), která neustále mění svůj text. Zabiják Cheech projeví nečekané dramatické nadání a začne Davidovi upravovat dialogy i děj podle životní reality, kterou sám zná. Navíc i jemu rychle dojde, že Olive na svoji roli v žádném případě nestačí, a rozhodne se pro radikální řešení. I přes lehkou, veseloherní notu se Allen několikrát dotkne vážnějších problémů, jako např. co je to vlastně umění (Jestli prostý člověk nerozumí tvému dílu, jsi génius!) nebo jak dalece lze ohnout umělcovo svědomí. (Česká televize)

    10
  • Zlaté časy rádia
    Zlaté časy rádia (1987)
    Film
    V tomto filmu se scenárista a režisér Woody Allen vrací do dob, kdy rozhlas býval ještě králem, kdy vstupoval do domácností Newyorčanů, působil na jejich sny a touhy, ovlivňoval jejich životní styl. Tvůrce se nevyhýbá prvkům nostalgie, přestože si uchovává smysl pro komediální konstrukci příběhu, zejména zřejmé je to v rovině dialogů postav. Skrze veselé i trapné osudy jedné židovské rodiny na přelomu 30. a 40. let nenápadně načrtává portrét americké společnosti, chystající se na vstup do války. Woody Allen, jenž se v obraze neobjeví (jeho hlas zazní jen v komentáři), se nechává unášet vzpomínkami na vlastní dětství. Malý chlapec zde vystupuje jako jakýsi průvodce po své poněkud ukřičené a hádavé rodině i celém rozsáhlém příbuzenstvu. Režisér buduje svět běžných, zdánlivě nedůležitých událostí, jimiž jeho hrdinové žijí a z vnějšku vstupuje společenské dění - ať již to byla legendární a šokující rozhlasová adaptace románu Války světů (budoucího filmového režiséra Orsona Wellese), přepadení Pearl Harboru Japonci, anebo vtíravé dobové reklamy. Děj je poskládán z drobných střípků, jediná větší epizoda sleduje obyčejnou dívku Sally Whiteovou (Mia Farrowová), která se ze servírky vypracuje až na rozhlasovou hvězdu. Důležitou úlohu při navození tehdejší reality má pečlivě vybraná dobová hudba, a tak tu zazní skladby známých skladatelů Colea Portera, Kurta Weilla, Rudolfa Frimla.
    72%
    V tomto filmu se scenárista a režisér Woody Allen vrací do dob, kdy rozhlas býval ještě králem, kdy vstupoval do domácností Newyorčanů, působil na jejich sny a touhy, ovlivňoval jejich životní styl. Tvůrce se nevyhýbá prvkům nostalgie, přestože si uchovává smysl pro komediální konstrukci příběhu, zejména zřejmé je to v rovině dialogů postav. Skrze veselé i trapné osudy jedné židovské rodiny na přelomu 30. a 40. let nenápadně načrtává portrét americké společnosti, chystající se na vstup do války. Woody Allen, jenž se v obraze neobjeví (jeho hlas zazní jen v komentáři), se nechává unášet vzpomínkami na vlastní dětství. Malý chlapec zde vystupuje jako jakýsi průvodce po své poněkud ukřičené a hádavé rodině i celém rozsáhlém příbuzenstvu. Režisér buduje svět běžných, zdánlivě nedůležitých událostí, jimiž jeho hrdinové žijí a z vnějšku vstupuje společenské dění - ať již to byla legendární a šokující rozhlasová adaptace románu Války světů (budoucího filmového režiséra Orsona Wellese), přepadení Pearl Harboru Japonci, anebo vtíravé dobové reklamy. Děj je poskládán z drobných střípků, jediná větší epizoda sleduje obyčejnou dívku Sally Whiteovou (Mia Farrowová), která se ze servírky vypracuje až na rozhlasovou hvězdu. Důležitou úlohu při navození tehdejší reality má pečlivě vybraná dobová hudba, a tak tu zazní skladby známých skladatelů Colea Portera, Kurta Weilla, Rudolfa Frimla.
    11
  • Manželé a manželky
    Manželé a manželky (1992)
    Film
    • iTunes

    Jeden z nejlepších světových režisérů Woody Allen ve svých filmech již léta mapuje mezilidské vztahy. Pro svoji zatím poslední sondu si vybral dvě manželské dvojice. Jedna z nich na počátku filmu oznamuje svůj rozchod a nechtěně tak zapůsobí jako rozbuška v manželství druhém. Shodou ironických náhod byl film uveden do premiéry ve chvíli, kdy vyšel najevo vztah, který je i v tomto filmu - mezi starším mužem a mladičkou dívkou. V obou případech byl tím mužem Woody Allen. Zatímco ve filmu se v postavě profesora literatury zamiluje do provokativní studentky, v soukromém životě navázal vztah přímo ve své rodině - se svojí nevlastní dcerou. Jak ve filmu, tak ve skutečnosti propukla bouře. Tisk všemožně přetřásal etickou stránku věci, Mia Farrowová, která byla (ve filmu i ve skutečnosti) tou podvedenou, vytáhla na stránkách tisku ke křížové výpravě proti zvrhlému manželovi. Woody Allen tak nechtěně dokázal, že jeho filmy skutečně odrážejí vztahy mezi lidmi, se všemi důsledky z toho vyplývajícími.

    71%

    Jeden z nejlepších světových režisérů Woody Allen ve svých filmech již léta mapuje mezilidské vztahy. Pro svoji zatím poslední sondu si vybral dvě manželské dvojice. Jedna z nich na počátku filmu oznamuje svůj rozchod a nechtěně tak zapůsobí jako rozbuška v manželství druhém. Shodou ironických náhod byl film uveden do premiéry ve chvíli, kdy vyšel najevo vztah, který je i v tomto filmu - mezi starším mužem a mladičkou dívkou. V obou případech byl tím mužem Woody Allen. Zatímco ve filmu se v postavě profesora literatury zamiluje do provokativní studentky, v soukromém životě navázal vztah přímo ve své rodině - se svojí nevlastní dcerou. Jak ve filmu, tak ve skutečnosti propukla bouře. Tisk všemožně přetřásal etickou stránku věci, Mia Farrowová, která byla (ve filmu i ve skutečnosti) tou podvedenou, vytáhla na stránkách tisku ke křížové výpravě proti zvrhlému manželovi. Woody Allen tak nechtěně dokázal, že jeho filmy skutečně odrážejí vztahy mezi lidmi, se všemi důsledky z toho vyplývajícími.

    12
  • Všichni říkají: Miluji tě
    Všichni říkají: Miluji tě (1996)
    Film

    Známý "taškář" a intelektuál Woody Allen natočil muzikál Všichni říkají: Miluji tě. Žánrově jde vlastně o hudební komedii ze současného New Yorku v muzikální poloze třicátých let. Rozkošná, zábavná a v podstatě trochu plytká podívaná přesvědčivě vyvrací škodolibé fámy o Allenově tvůrčí únavě. Snímek, rytmizovaný ročními obdobími, vypráví o rozvětvené newyorské středostavovské rodině. Ta si sice žije finančně zajištěna na Manhattanu jako v bavlnce, zato trpí spoustou citových problémů. Klidný tatínek Bob a filantropická maminka Steffi vychovávají čtyři dcery, kterým se zapalují lýtka. Také mají syna, jehož republikánskou orientaci v tradičně demokratické rodině způsobila jen ucpaná tepna, nedokrvující mozek. S rodinkou žije sklerotický dědeček a echtovní německá služebná Frieda. K této komunitě ještě volně patří "Američan v Paříži", první manžel Steffi Joe Berlin, kterého trápí permanentní milostná traumata. Jeho největším problémem je, že má vlastně pořád rád Steffi...

    70%

    Známý "taškář" a intelektuál Woody Allen natočil muzikál Všichni říkají: Miluji tě. Žánrově jde vlastně o hudební komedii ze současného New Yorku v muzikální poloze třicátých let. Rozkošná, zábavná a v podstatě trochu plytká podívaná přesvědčivě vyvrací škodolibé fámy o Allenově tvůrčí únavě. Snímek, rytmizovaný ročními obdobími, vypráví o rozvětvené newyorské středostavovské rodině. Ta si sice žije finančně zajištěna na Manhattanu jako v bavlnce, zato trpí spoustou citových problémů. Klidný tatínek Bob a filantropická maminka Steffi vychovávají čtyři dcery, kterým se zapalují lýtka. Také mají syna, jehož republikánskou orientaci v tradičně demokratické rodině způsobila jen ucpaná tepna, nedokrvující mozek. S rodinkou žije sklerotický dědeček a echtovní německá služebná Frieda. K této komunitě ještě volně patří "Američan v Paříži", první manžel Steffi Joe Berlin, kterého trápí permanentní milostná traumata. Jeho největším problémem je, že má vlastně pořád rád Steffi...

    13
  • Červená pustina
    Červená pustina (1964)
    Film
    • Max
    Záverečná časť "tetralógie citov" je Antonioniho prvým farebným filmom. Farbu v ňom funkčne využíva na zachytenie psychózy hlavnej hrdinky, trpiacej po autonehode chronickou úzkosťou a depresiami. Dej je zasadený do okolia priemyselným rozvojom zdevastovanej Ravenny, kde žije hlavná hrdinka Guilliana, manželka riaditeľa továrne. Snaží sa svoje psychické problémy pred manželom skrývať a nájsť uplatnenie v podnikaní s interiérovými doplnkami. Manžel, práca, priatelia, ani milenec jej však nepomôžu nájsť životné uspokojenie a tak upadá stále hlbšie a hlbšie do svojej choroby. Antonionimu sa vo filme podarilo zachytiť existenciálnu stratenosť moderného človeka a bezcieľnosť komfortného meštiackeho života.
    70%
    Záverečná časť "tetralógie citov" je Antonioniho prvým farebným filmom. Farbu v ňom funkčne využíva na zachytenie psychózy hlavnej hrdinky, trpiacej po autonehode chronickou úzkosťou a depresiami. Dej je zasadený do okolia priemyselným rozvojom zdevastovanej Ravenny, kde žije hlavná hrdinka Guilliana, manželka riaditeľa továrne. Snaží sa svoje psychické problémy pred manželom skrývať a nájsť uplatnenie v podnikaní s interiérovými doplnkami. Manžel, práca, priatelia, ani milenec jej však nepomôžu nájsť životné uspokojenie a tak upadá stále hlbšie a hlbšie do svojej choroby. Antonionimu sa vo filme podarilo zachytiť existenciálnu stratenosť moderného človeka a bezcieľnosť komfortného meštiackeho života.
    14
  • Stíny a mlha
    Stíny a mlha (1992)
    Film
    • iTunes
    Z noční mlhy se vynořuje přízrak vraha, hledajícího další oběť. Úředníčka Kleinmana vzbudí několik mužů, kteří chtějí vraha chytit. Dají Kleinmanovi příkaz, aby se k nim připojil. Vyděšený muž zoufale bloudí mlhou, aniž ví, co se vlastně po něm chce. Má hrůzu z toho, že by mohl potkat svého šéfa, který má rozhodnout o jeho povýšení. V kočovném cirkusu na předměstí se artistka Irma pohádá se svým partnerem klaunem a odejde do města. Najde útulek u holek v bordelu, kde podlehne naléhání jednoho studenta a za vysokou částku se s ním i ke svému překvapení vyspí. Kleinman potká Irmu na ulici a v muži, za oknem šmírujícím jakousi svlékající se ženu, pozná svého šéfa. Irma se rozhodne věnovat nabyté peníze na dobročinné účely a požádá Kleinmana, aby je odevzdal v kostele. Část peněz dá osamělé ženě s kojencem v náručí. Klaun se vydá do města za Irmou. Náhodou zjistí, kde a za co získala peníze. Podaří se mu dívku najít a další šok utrpí, když se dozví, že peníze dostali potřebnější. Jejich hádka je přerušena výkřikem z mlhy a zakrátko je nalezena oběť neznámého vraha - žena s malým dítětem od kostela. Irma se dítěte ujme a klaun se smíří s myšlenkou na novou rodinu. Vrah hledá další oběť v cirkusu. Starý kouzelník se svým obdivovatelem Kleinmanem za pomoci triků vraha chytí. Lidé, kteří se přijdou na vraždícího maniaka podívat, zjistí, že v nestřežené chvíli zmizel...
    69%
    Z noční mlhy se vynořuje přízrak vraha, hledajícího další oběť. Úředníčka Kleinmana vzbudí několik mužů, kteří chtějí vraha chytit. Dají Kleinmanovi příkaz, aby se k nim připojil. Vyděšený muž zoufale bloudí mlhou, aniž ví, co se vlastně po něm chce. Má hrůzu z toho, že by mohl potkat svého šéfa, který má rozhodnout o jeho povýšení. V kočovném cirkusu na předměstí se artistka Irma pohádá se svým partnerem klaunem a odejde do města. Najde útulek u holek v bordelu, kde podlehne naléhání jednoho studenta a za vysokou částku se s ním i ke svému překvapení vyspí. Kleinman potká Irmu na ulici a v muži, za oknem šmírujícím jakousi svlékající se ženu, pozná svého šéfa. Irma se rozhodne věnovat nabyté peníze na dobročinné účely a požádá Kleinmana, aby je odevzdal v kostele. Část peněz dá osamělé ženě s kojencem v náručí. Klaun se vydá do města za Irmou. Náhodou zjistí, kde a za co získala peníze. Podaří se mu dívku najít a další šok utrpí, když se dozví, že peníze dostali potřebnější. Jejich hádka je přerušena výkřikem z mlhy a zakrátko je nalezena oběť neznámého vraha - žena s malým dítětem od kostela. Irma se dítěte ujme a klaun se smíří s myšlenkou na novou rodinu. Vrah hledá další oběť v cirkusu. Starý kouzelník se svým obdivovatelem Kleinmanem za pomoci triků vraha chytí. Lidé, kteří se přijdou na vraždícího maniaka podívat, zjistí, že v nestřežené chvíli zmizel...
    15
  • Mocná Afrodité
    Mocná Afrodité (1995)
    Film

    Newyorský sportovní reportér Lenny Weinrib by velmi rád založil rodinu. Jeho manželka, úspěšná galeristka Amanda, však o dítěti nechce ani slyšet. Nakonec však souhlasí s adopcí. Malý Max, kterého adoptují, se brzy projeví jako velmi inteligentní chlapec. Protože je však neustále doma sám a cítí se být opuštěn, rozhodne se Lenny tajně hledat jeho biologickou matku. V počítači objeví její adresu. Je to žena mnoha tváří, která se živí hraním v pornofilmech. Zatímco Amanda otevírá novou galerii, někdo se snaží Lennyho zabít...

    69%

    Newyorský sportovní reportér Lenny Weinrib by velmi rád založil rodinu. Jeho manželka, úspěšná galeristka Amanda, však o dítěti nechce ani slyšet. Nakonec však souhlasí s adopcí. Malý Max, kterého adoptují, se brzy projeví jako velmi inteligentní chlapec. Protože je však neustále doma sám a cítí se být opuštěn, rozhodne se Lenny tajně hledat jeho biologickou matku. V počítači objeví její adresu. Je to žena mnoha tváří, která se živí hraním v pornofilmech. Zatímco Amanda otevírá novou galerii, někdo se snaží Lennyho zabít...

    16
  • Tajemství mého úspěchu
    Tajemství mého úspěchu (1987)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Brantley Foster, vzdělaný a talentovaný mladík z Kansasu, vždycky snil o životě v New Yorku. Tam se skutečně dostane, ale poznává, jak je těžké získat tam dobré místo. Nemluvě o navazování známostí s dívkami. Brantley navštíví svého strýčka Howarda Prescotta, bohatého majitele společnosti, který mu nabídne místo v poštovním oddělení. Pro začátek nic moc, ale aspoň něco. V nové práci se Brantley setkává s Christy Willsovou. Brantley je přesvědčen, že jediná cesta, jak Christy získat, je stát se vysoce postaveným mužem. Rozhodne se vystupovat pod jménem Carlton Whitfield, jenže brzy se mu věci vymknou z rukou
    Žánry:Komedie
    69%
    Brantley Foster, vzdělaný a talentovaný mladík z Kansasu, vždycky snil o životě v New Yorku. Tam se skutečně dostane, ale poznává, jak je těžké získat tam dobré místo. Nemluvě o navazování známostí s dívkami. Brantley navštíví svého strýčka Howarda Prescotta, bohatého majitele společnosti, který mu nabídne místo v poštovním oddělení. Pro začátek nic moc, ale aspoň něco. V nové práci se Brantley setkává s Christy Willsovou. Brantley je přesvědčen, že jediná cesta, jak Christy získat, je stát se vysoce postaveným mužem. Rozhodne se vystupovat pod jménem Carlton Whitfield, jenže brzy se mu věci vymknou z rukou
    Žánry:Komedie
    17
  • Drama žárlivosti
    Drama žárlivosti (1970)
    Film
    Zedník Oreste Nardi v podání Marcella Mastroianniho opustí svou manželku i s dětmi kvůli svůdné květinářce Adelaidě (Monica Vittiová). Ta mu však záhy oplatí stejnou zradou, když dá přednost mladšímu muži v podání Giancarla Gianniniho. Oreste však svou vášeň přerůstající v chorobnou žárlivost není schopen zkrotit. Ironická komedie z dílny režiséra Ettoreho Scoly parafrázuje bulvární příběhy. Filmu dominuje lehkost stylu a přesné vykreslení lidových protagonistů trojúhelníkového dramatu. Za roli Oresta získal Marcello Mastroianni v roce 1970 cenu na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes.
    68%
    Zedník Oreste Nardi v podání Marcella Mastroianniho opustí svou manželku i s dětmi kvůli svůdné květinářce Adelaidě (Monica Vittiová). Ta mu však záhy oplatí stejnou zradou, když dá přednost mladšímu muži v podání Giancarla Gianniniho. Oreste však svou vášeň přerůstající v chorobnou žárlivost není schopen zkrotit. Ironická komedie z dílny režiséra Ettoreho Scoly parafrázuje bulvární příběhy. Filmu dominuje lehkost stylu a přesné vykreslení lidových protagonistů trojúhelníkového dramatu. Za roli Oresta získal Marcello Mastroianni v roce 1970 cenu na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes.
    18
  • Vrah
    Vrah (1961)
    Film

    Zajímavý debut Elia Petriho vypráví příběh ambiciózního středostavovského starožitníka, miláčka žen, který je neprávem obviněn z vraždy své milenky. Okolnosti jej donutí k zamyšlení nad svou minulostí: začíná si pomalu uvědomovat ubohost svého života. Petri zde kriticky pohlíží na metody italské policie. Již ve Vrahovi vystupuje do popředí téma, které dominuje i v jeho dalších filmech: vztah občana a orgánů moci aneb sociálně-kritický pohled na naši společnost.

    Režie:Elio Petri
    68%

    Zajímavý debut Elia Petriho vypráví příběh ambiciózního středostavovského starožitníka, miláčka žen, který je neprávem obviněn z vraždy své milenky. Okolnosti jej donutí k zamyšlení nad svou minulostí: začíná si pomalu uvědomovat ubohost svého života. Petri zde kriticky pohlíží na metody italské policie. Již ve Vrahovi vystupuje do popředí téma, které dominuje i v jeho dalších filmech: vztah občana a orgánů moci aneb sociálně-kritický pohled na naši společnost.

    Režie:Elio Petri
    19
  • Dívka s pistolí
    Dívka s pistolí (1968)
    Film
    67%
    20
  • 21
  • 22
  • Šantanová Nini
    Šantanová Nini (1970)
    Film
    67%
    23
  • Monstrum
    Monstrum (1994)
    Film
    • iVysílání
    Na předměstí Říma řádí sériový vrah, který si brutalitou a sexuálním podtextem svých činů vysloužil mediální přezdívku Maniak. Policie nemá žádné stopy – až konečně narazí na roztržitého podivína Lorise (Roberto Benigni). Samorost, který je věčně švorc a neustále vyhledává konflikty se sousedy, přesvědčí policii svým výstředním chováním, že právě on je monstrem, které hledají. Policejní psycholog jej dokonce nazve Mozartem neřesti! Chytit násilníka při činu má tajná policistka – volavka (Nicolette Braschiová). Následuje ohňostroj nedorozumění a eskapád, na jehož konci (možná!) čeká dopadení vraha a konec zalitý sluncem… Film Monstrum je ztřeštěná komedie, kterou natočil Roberto Benigni. (Česká televize)
    66%
    Na předměstí Říma řádí sériový vrah, který si brutalitou a sexuálním podtextem svých činů vysloužil mediální přezdívku Maniak. Policie nemá žádné stopy – až konečně narazí na roztržitého podivína Lorise (Roberto Benigni). Samorost, který je věčně švorc a neustále vyhledává konflikty se sousedy, přesvědčí policii svým výstředním chováním, že právě on je monstrem, které hledají. Policejní psycholog jej dokonce nazve Mozartem neřesti! Chytit násilníka při činu má tajná policistka – volavka (Nicolette Braschiová). Následuje ohňostroj nedorozumění a eskapád, na jehož konci (možná!) čeká dopadení vraha a konec zalitý sluncem… Film Monstrum je ztřeštěná komedie, kterou natočil Roberto Benigni. (Česká televize)
    24
  • Alice
    Alice (1990)
    Film
    Tímto snímkem z roku 1990 dokazuje scenárista a režisér Woody Allen, že mu nejen nejsou cizí nejjemnější záchvěvy ženské psychiky, ale že se v ní také dokonale vyzná. Hrdinkou jeho melancholické komedie o lásce a skrytých touhách je totiž půvabná a bohatá pětatřicátnice Alice Tateová, která až doposud vede velmi spokojený a spořádaný život. Únava, bolesti a celková nespokojenost přivedou jednoho dne půvabnou ženu až k čínskému lékaři Yangovi, jenž se zabývá alternativní léčbou, využíváním akupunktury a bylinek připravených podle starodávných receptů. Alice, unavená neměnnými povinnostmi matky tří dětí a manželky "na úrovni", přitom netuší, jaké výsledky neobvyklá léčba přinese. Jedno je ale jisté, v jejím životě se náhle začínají dít velmi podivné věci. Najednou se cítí mnohem uvolněnější, to, co vnímala jako ustálené, se bortí a věci nahlas nikdy nevyřčené se jí splní? Příběh, zachycující jistý přelom či krizi v dávno zaběhnutém stereotypu vzorné matky a manželky, natočil Woody Allen opět s humorným nadhledem a vtipem, ačkoliv v tomto snímku poněkud umírněnějším. Do hlavní role obsadil svoji tehdejší životní partnerku Miu Farrowovou, tím však výčet hvězd nekončí. Po jejím boku si zahrál i William Hurt (Doug Tate) či Alec Baldwin (v úloze Eda).
    65%
    Tímto snímkem z roku 1990 dokazuje scenárista a režisér Woody Allen, že mu nejen nejsou cizí nejjemnější záchvěvy ženské psychiky, ale že se v ní také dokonale vyzná. Hrdinkou jeho melancholické komedie o lásce a skrytých touhách je totiž půvabná a bohatá pětatřicátnice Alice Tateová, která až doposud vede velmi spokojený a spořádaný život. Únava, bolesti a celková nespokojenost přivedou jednoho dne půvabnou ženu až k čínskému lékaři Yangovi, jenž se zabývá alternativní léčbou, využíváním akupunktury a bylinek připravených podle starodávných receptů. Alice, unavená neměnnými povinnostmi matky tří dětí a manželky "na úrovni", přitom netuší, jaké výsledky neobvyklá léčba přinese. Jedno je ale jisté, v jejím životě se náhle začínají dít velmi podivné věci. Najednou se cítí mnohem uvolněnější, to, co vnímala jako ustálené, se bortí a věci nahlas nikdy nevyřčené se jí splní? Příběh, zachycující jistý přelom či krizi v dávno zaběhnutém stereotypu vzorné matky a manželky, natočil Woody Allen opět s humorným nadhledem a vtipem, ačkoliv v tomto snímku poněkud umírněnějším. Do hlavní role obsadil svoji tehdejší životní partnerku Miu Farrowovou, tím však výčet hvězd nekončí. Po jejím boku si zahrál i William Hurt (Doug Tate) či Alec Baldwin (v úloze Eda).
    25
  • 26
  • Září
    Září (1987)
    Film
    • iTunes
    Mladá fotografka Lane tráví konec léta ve venkovském rodinném domu ve Vermontu. Sem za ní dochází její nápadník, ovdovělý učitel francouzštiny Howard, stejně jako soused Peter, který se pokouší napsat román o otci. Na návštěvu k ní přijíždí blízká přítelkyně Stefanie a Lanina matka, bývalá herečka Diana Frazierová, se svým společníkem penzionovaným fyzikem Lloydem. V průběhu jednoho večera, kdy za okny domu vypukne prudká bouře, vyplývají mezi účastněnými na povrch skryté vztahy, jejich touhy a traumata zasetá někdy v minulosti... Scenárista a režisér Woody Allen se v komorně laděném příběhu, který se poněkud vymyká z jeho tvorby, soustředil na působivé psychologické vykreslení postav a vzdal hold svému vzoru Antonu Pavloviči Čechovovi.
    Žánry:Drama
    64%
    Mladá fotografka Lane tráví konec léta ve venkovském rodinném domu ve Vermontu. Sem za ní dochází její nápadník, ovdovělý učitel francouzštiny Howard, stejně jako soused Peter, který se pokouší napsat román o otci. Na návštěvu k ní přijíždí blízká přítelkyně Stefanie a Lanina matka, bývalá herečka Diana Frazierová, se svým společníkem penzionovaným fyzikem Lloydem. V průběhu jednoho večera, kdy za okny domu vypukne prudká bouře, vyplývají mezi účastněnými na povrch skryté vztahy, jejich touhy a traumata zasetá někdy v minulosti... Scenárista a režisér Woody Allen se v komorně laděném příběhu, který se poněkud vymyká z jeho tvorby, soustředil na působivé psychologické vykreslení postav a vzdal hold svému vzoru Antonu Pavloviči Čechovovi.
    Žánry:Drama
    27
  • 28
  • Pátrání po jedné ženě
    Pátrání po jedné ženě (1982)
    Film

    Poslední Antonioniho samostatně natočený film se vrací k principu, který v tzv. tetralogii citů ztělesnila Monica Vittiová a který ovládal celé Antonioniho dílo. Je jím žena jako výzva, záhada i jako mužův klíč k pochopení mechanismu světa. Jenže vzájemné neporozumění je tak hluboké, že tato možnost zůstává nevyužita. Hrdina, rozvedený čtyřicetiletý režisér, hledá v různých městech obraz ženy pro svůj příští film, a táž žena se má zároveň stát řešením jeho života. Nepřiznaná cesta za ideálem ho postupně dovádí k dalším rozchodům a osobním prohrám. Cíl se ztrácí, jako by se na něj díval obráceným dalekohledem, až nakonec otázka stojí docela jinak: nikoli jak nalézt to pravé, ale jak udržet, co zbylo. Mnohokrát přestřihávaný snímek zůstal ve své době nedoceněn. (FebioFest 2006)

    62%

    Poslední Antonioniho samostatně natočený film se vrací k principu, který v tzv. tetralogii citů ztělesnila Monica Vittiová a který ovládal celé Antonioniho dílo. Je jím žena jako výzva, záhada i jako mužův klíč k pochopení mechanismu světa. Jenže vzájemné neporozumění je tak hluboké, že tato možnost zůstává nevyužita. Hrdina, rozvedený čtyřicetiletý režisér, hledá v různých městech obraz ženy pro svůj příští film, a táž žena se má zároveň stát řešením jeho života. Nepřiznaná cesta za ideálem ho postupně dovádí k dalším rozchodům a osobním prohrám. Cíl se ztrácí, jako by se na něj díval obráceným dalekohledem, až nakonec otázka stojí docela jinak: nikoli jak nalézt to pravé, ale jak udržet, co zbylo. Mnohokrát přestřihávaný snímek zůstal ve své době nedoceněn. (FebioFest 2006)

    29
  • Noi donne siamo fatte cosě
    Noi donne siamo fatte cosě (1971)
    Film
    • Netflix
    60%
    30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37