Pierre Zimmer: Nejlepší filmy
a seriály

6.4

Pierre Zimmer: Filmy a seriály

  • Druhý dech
    Druhý dech (1966)
    FilmRole: Orloff
    Jean-Pierre Melville je považován za francouzského režiséra kriminálních filmů, pro nějž je charakteristické členění děje do výrazně akčních scén. Druhý dech patří možná jako první v jeho filmografii k těm, v nichž se kriminální zápletka umně propojuje s akcí. Přestože vznik filmu byl komplikovaný a jeho výslednou podobu ovlivnila řada kompromisů, pro režiséra jde o klíčový snímek řadící se svým stylem k americkému filmu noir. Filmová podoba příběhu se tentokrát dost výrazně odlišuje od své literární předlohy. Kniha je více dokumentárním soupisem skutečných událostí, zatímco filmový příběh se stává jejich symbolickým propojením, což vyplývá z faktu, že Melvilla nikdy nezajímal realismus ve filmu. Do popředí se dostává jedna z výrazných charakteristik autorova stylu – detailně natočený průběh zločinu. Zatímco v románu jde o velmi stručnou scénu, na plátně se z ní stává mistrovský výjev. Naopak režisér nakonec vystřihl scény mučení, ačkoliv to ani nebylo nařízeno cenzurní komisí. Více než kdy předtím si uvědomíme, že díky bravurnímu zvládnutí střihu a kamery se v jeho filmech čím dál tím častěji stává hlavním hrdinou čas. Nakonec je jedno, že sledujeme osudy zločince s přezdívkou Gu (Lino Ventura), který se po útěku z vězení snaží dostat k penězům, aby dosáhl finanční nezávislosti a mohl prchnout do Itálie. Formálně způsob vyprávění převažuje nad zápletkou, na níž je nejzajímavější, že jde o další variaci na téma zrady a vztahů mezi zločincem a policejním komisařem. (MFF Karlovy Vary)
    77%
    Jean-Pierre Melville je považován za francouzského režiséra kriminálních filmů, pro nějž je charakteristické členění děje do výrazně akčních scén. Druhý dech patří možná jako první v jeho filmografii k těm, v nichž se kriminální zápletka umně propojuje s akcí. Přestože vznik filmu byl komplikovaný a jeho výslednou podobu ovlivnila řada kompromisů, pro režiséra jde o klíčový snímek řadící se svým stylem k americkému filmu noir. Filmová podoba příběhu se tentokrát dost výrazně odlišuje od své literární předlohy. Kniha je více dokumentárním soupisem skutečných událostí, zatímco filmový příběh se stává jejich symbolickým propojením, což vyplývá z faktu, že Melvilla nikdy nezajímal realismus ve filmu. Do popředí se dostává jedna z výrazných charakteristik autorova stylu – detailně natočený průběh zločinu. Zatímco v románu jde o velmi stručnou scénu, na plátně se z ní stává mistrovský výjev. Naopak režisér nakonec vystřihl scény mučení, ačkoliv to ani nebylo nařízeno cenzurní komisí. Více než kdy předtím si uvědomíme, že díky bravurnímu zvládnutí střihu a kamery se v jeho filmech čím dál tím častěji stává hlavním hrdinou čas. Nakonec je jedno, že sledujeme osudy zločince s přezdívkou Gu (Lino Ventura), který se po útěku z vězení snaží dostat k penězům, aby dosáhl finanční nezávislosti a mohl prchnout do Itálie. Formálně způsob vyprávění převažuje nad zápletkou, na níž je nejzajímavější, že jde o další variaci na téma zrady a vztahů mezi zločincem a policejním komisařem. (MFF Karlovy Vary)
    1
  • Celý jeden život
    Celý jeden život (1974)
    Film
    Původně mělo jít o příběh jednoho muže s autobiografickými prvky. Nebyl by to ale Lelouch, kdyby se k tomuto muži v jednom osudovém okamžiku nepřipojila také žena. A s ní posléze tři generace její rodiny, panorama světových událostí celého 20. století a nakonec i historie filmu. Rozsáhlý a komplikovaný příběh mapující jedno století ve třech etapách má dvanáct hlavních postav. Dva hlavní herečtí protagonisté (Marthe Keller a Charles Denner) se objevují dokonce v trojroli.
    Žánry:DramaRomantický
    74%
    Původně mělo jít o příběh jednoho muže s autobiografickými prvky. Nebyl by to ale Lelouch, kdyby se k tomuto muži v jednom osudovém okamžiku nepřipojila také žena. A s ní posléze tři generace její rodiny, panorama světových událostí celého 20. století a nakonec i historie filmu. Rozsáhlý a komplikovaný příběh mapující jedno století ve třech etapách má dvanáct hlavních postav. Dva hlavní herečtí protagonisté (Marthe Keller a Charles Denner) se objevují dokonce v trojroli.
    Žánry:DramaRomantický
    2
  • Mlčenlivý
    Mlčenlivý (1973)
    FilmRole: Maria's new husband
    Lino Ventura v roli francouzského vědce, který je v politicky složité době donucen tiše pracovat pro Rusy. V Británii, kde částečně vykonává svou původní profesi, je zatčen policií a obviněn ze špionáže pro KGB. Ví, že vyjít ze tmy do světla pravdy pro něj bude likvidační, stejně tak jako být propuštěn bez procesu a očištěn od všech závažných obvinění. Jeho dny jsou sečteny, odkud a kdy přijde smrt...
    73%
    Lino Ventura v roli francouzského vědce, který je v politicky složité době donucen tiše pracovat pro Rusy. V Británii, kde částečně vykonává svou původní profesi, je zatčen policií a obviněn ze špionáže pro KGB. Ví, že vyjít ze tmy do světla pravdy pro něj bude likvidační, stejně tak jako být propuštěn bez procesu a očištěn od všech závažných obvinění. Jeho dny jsou sečteny, odkud a kdy přijde smrt...
    3
  • Případ komisaře Maigreta
    Případ komisaře Maigreta (1959)
    Film
    • iVysílání
    Na pozvání hraběnky ze Saint-Fiacru se Maigret vrací do míst, kde prožil své dětství. Hraběnka totiž dostala anonymní dopis, který jí oznamuje, že zemře na popeleční středu. Všichni si pamatují na malého Julese, hraběnčina chráněnce, a tak se domluví, že ho raději nebudou oslovovat „komisaři“, a pokud možno zamlčí jeho profesi. Maigret je přesvědčen, že dokáže paní hraběnku ochránit. Ale nazítří, při ranní mši, stará dáma umírá na infarkt. Maigret je přesvědčen, že srdeční příhoda nebyla dílem náhody a začíná vyšetřování. Případ komisaře Maigreta je druhým Maigretem, který Gabin natočil s režisérem Jeanem Dellanoyem. Ani on, ani Gabin nechtěli po filmu Maigret klade past točit další případ tohoto slavného detektiva. Ale obrovský divácký ohlas a tlak producentů je naštěstí přinutil natočit ještě tento vynikající film.
    Žánry:Thriller
    73%
    Na pozvání hraběnky ze Saint-Fiacru se Maigret vrací do míst, kde prožil své dětství. Hraběnka totiž dostala anonymní dopis, který jí oznamuje, že zemře na popeleční středu. Všichni si pamatují na malého Julese, hraběnčina chráněnce, a tak se domluví, že ho raději nebudou oslovovat „komisaři“, a pokud možno zamlčí jeho profesi. Maigret je přesvědčen, že dokáže paní hraběnku ochránit. Ale nazítří, při ranní mši, stará dáma umírá na infarkt. Maigret je přesvědčen, že srdeční příhoda nebyla dílem náhody a začíná vyšetřování. Případ komisaře Maigreta je druhým Maigretem, který Gabin natočil s režisérem Jeanem Dellanoyem. Ani on, ani Gabin nechtěli po filmu Maigret klade past točit další případ tohoto slavného detektiva. Ale obrovský divácký ohlas a tlak producentů je naštěstí přinutil natočit ještě tento vynikající film.
    Žánry:Thriller
    4
  • Zvoník u Matky boží
    Zvoník u Matky boží (1956)
    Film
    Francouzsko-italský film z roku 1956 je jedním z mnoha zpracování světoznámého románu Victora Huga Chrám Matky Boží v Paříži, který se odehrává v roce 1482. Kněz Claude Frollo se zamiluje do krásné cikánky Esmeraldy, která však plane láskou k veliteli královské stráže Phoebovi. Žárlivý Frollo by chtěl Esmeraldu jen pro sebe, a proto se pokusí Phoeba zabít. Obvinění však padne na Esmeraldu a ta má být popravena na náměstí před Chrámem Matky Boží, ale v poslední chvíli ji zachrání hrbáč Quasimodo, kterému předtím Esmeralda pomohla, a ukryje ji v bezpečí chrámu. Tímto však problémy ani zdaleka nekončí...
    70%
    Francouzsko-italský film z roku 1956 je jedním z mnoha zpracování světoznámého románu Victora Huga Chrám Matky Boží v Paříži, který se odehrává v roce 1482. Kněz Claude Frollo se zamiluje do krásné cikánky Esmeraldy, která však plane láskou k veliteli královské stráže Phoebovi. Žárlivý Frollo by chtěl Esmeraldu jen pro sebe, a proto se pokusí Phoeba zabít. Obvinění však padne na Esmeraldu a ta má být popravena na náměstí před Chrámem Matky Boží, ale v poslední chvíli ji zachrání hrbáč Quasimodo, kterému předtím Esmeralda pomohla, a ukryje ji v bezpečí chrámu. Tímto však problémy ani zdaleka nekončí...
    5
  • Rošťák
    Rošťák (1970)
    FilmRole: Martine's Husband
    Únos dítěte z bohaté rodiny šel jako po drátkách, pohodlný život za tučné výkupné je na dosah, ale najednou se objeví komplikace… Příběh o nepoučitelném zloději, jeho slávě i pádu. Simon (Jean-Claude Trintignant) se právě dostal z vězení a nejprve se ukryje u mladé Janine (Daniele Delorme), která podlehne jeho šarmu. Následně se ale vrhne zpět do práce: kontaktuje svého starého kamaráda Charlese (Charles Gerard) a bývalou ženu Martine (Christine Lelouch), která se však provdala za boháče. Simon před svým zatčením unesl malého chlapce a pak vydíral banku, kde pracuje jeho otec, aby zaplatila výkupné milion dolarů. Banka měla strach o svou pověst u veřejnosti, a výkupné se rozhodla vyplatit. Simon si teď po svém propuštění dojde pro ukryté peníze. S nimi a s komplicem Charlesem se rozhodne utéct do USA, ale přitom záměrně zanechává stopy a indicie, že je jejich cílem Kanada. Tam je také již očekává policie. Jaké je ale překvapení obou zločinců, když se ke konci letu dovědí, že kvůli špatnému počasí nepřistane jejich letadlo v New Yorku, ale v Montrealu! Christine Lelouch a Jean-Claude Trintignant zde předvádějí svižnější a odlehčenější role, než na jaké jsme u nich byli zvyklí z jiných snímků. Množství neobvyklých detailů, nekonvenčních postupů či prolínajících se rovin drží diváka neustále v pozornosti, což z tohoto snímku dělá velmi zdařilé dílo evropské kinematografie.
    70%
    Únos dítěte z bohaté rodiny šel jako po drátkách, pohodlný život za tučné výkupné je na dosah, ale najednou se objeví komplikace… Příběh o nepoučitelném zloději, jeho slávě i pádu. Simon (Jean-Claude Trintignant) se právě dostal z vězení a nejprve se ukryje u mladé Janine (Daniele Delorme), která podlehne jeho šarmu. Následně se ale vrhne zpět do práce: kontaktuje svého starého kamaráda Charlese (Charles Gerard) a bývalou ženu Martine (Christine Lelouch), která se však provdala za boháče. Simon před svým zatčením unesl malého chlapce a pak vydíral banku, kde pracuje jeho otec, aby zaplatila výkupné milion dolarů. Banka měla strach o svou pověst u veřejnosti, a výkupné se rozhodla vyplatit. Simon si teď po svém propuštění dojde pro ukryté peníze. S nimi a s komplicem Charlesem se rozhodne utéct do USA, ale přitom záměrně zanechává stopy a indicie, že je jejich cílem Kanada. Tam je také již očekává policie. Jaké je ale překvapení obou zločinců, když se ke konci letu dovědí, že kvůli špatnému počasí nepřistane jejich letadlo v New Yorku, ale v Montrealu! Christine Lelouch a Jean-Claude Trintignant zde předvádějí svižnější a odlehčenější role, než na jaké jsme u nich byli zvyklí z jiných snímků. Množství neobvyklých detailů, nekonvenčních postupů či prolínajících se rovin drží diváka neustále v pozornosti, což z tohoto snímku dělá velmi zdařilé dílo evropské kinematografie.
    6
  • Dieu a besoin des hommes
    Dieu a besoin des hommes (1950)
    Film
    70%
    7
  • Život, láska, smrt
    Život, láska, smrt (1969)
    FilmRole: Policeman
    66%
    8
  • Protiúder
    Protiúder (1990)
    Seriál
    Mezinárodní průmyslový magnát Alexander Addington (CHRISTOPHER PLUMMER) přišel při teroristickém útoku o svou milovanou manželku. Když zjistil, že policie má jen málo zákonných prostředků, jak bojovat proti nelítostným zločincům, založil malý soukromý tým, jehož vedením pověřil svého přítele, bývalého inspektora Scotland Yardu Petra Sinclaira (SIMON MacCORKINDALE). V premiérové části se Alexander ze zdrojů OSN dozví, že Annie Morleyovou (SUSAN GEORGEOVÁ), dávnou velkou lásku Petra Sinclaira, dal unést její manžel Eric (CHUCK SHAMATA), bývalý agent CIA, aby ji vyměnil za nejnovější zbraň pro teroristy. Nikdo nezavolal policii, žádné vyšetřování se nekonalo. Tým Protiúderu se rozhodne zakročit dříve, než dojde k výměně... Kanadští producenti úspěšného seriálu Night Heat (oceněný kanadskou výroční cenou Gemini) ve spolupráci s francouzskými tvůrci pro televizi CTV připravili dobrodružně-akční seriál o boji jednotlivce proti zločinu. Hrdinou seriálu (natočilo se celkem 66 epizod) je bohatý mezinárodní průmyslník Alexander Addington (CHRISTOPHER PLUMMER), jehož manželku unesou a zabijí teroristé. Policie nedokáže proti tomuto typu zločinců účinně bojovat, a tak se zoufalý muž rozhodne vytvořit malý tým, který by s pomocí jeho peněz pronásledoval teroristy po celém světě. Vedením týmu pověří bývalého inspektora Scotland Yardu Petra Sinclaira (SIMON MacCORKINDALE), který má obrovské zkušenosti v boji se zločinem. Addington spolu se Sinclairem pak doplní skupinu o další členy. V letech 1990-91 to byli Nicole Beaumontová (CYRIELLE CLAIREOVÁ) a Luke Brenner (STEPHEN SHELLEN), v epizodách natáčených v letech 1991-93 to zase byli Gabrielle Germontová (SOPHIE MICHAUDOVÁ) a Hector Stone (JAMES PURCELL). Postavu Alexandra Addingtona ztvárnil známý, původem kanadský herec Christopher Plummer.
    65%
    Mezinárodní průmyslový magnát Alexander Addington (CHRISTOPHER PLUMMER) přišel při teroristickém útoku o svou milovanou manželku. Když zjistil, že policie má jen málo zákonných prostředků, jak bojovat proti nelítostným zločincům, založil malý soukromý tým, jehož vedením pověřil svého přítele, bývalého inspektora Scotland Yardu Petra Sinclaira (SIMON MacCORKINDALE). V premiérové části se Alexander ze zdrojů OSN dozví, že Annie Morleyovou (SUSAN GEORGEOVÁ), dávnou velkou lásku Petra Sinclaira, dal unést její manžel Eric (CHUCK SHAMATA), bývalý agent CIA, aby ji vyměnil za nejnovější zbraň pro teroristy. Nikdo nezavolal policii, žádné vyšetřování se nekonalo. Tým Protiúderu se rozhodne zakročit dříve, než dojde k výměně... Kanadští producenti úspěšného seriálu Night Heat (oceněný kanadskou výroční cenou Gemini) ve spolupráci s francouzskými tvůrci pro televizi CTV připravili dobrodružně-akční seriál o boji jednotlivce proti zločinu. Hrdinou seriálu (natočilo se celkem 66 epizod) je bohatý mezinárodní průmyslník Alexander Addington (CHRISTOPHER PLUMMER), jehož manželku unesou a zabijí teroristé. Policie nedokáže proti tomuto typu zločinců účinně bojovat, a tak se zoufalý muž rozhodne vytvořit malý tým, který by s pomocí jeho peněz pronásledoval teroristy po celém světě. Vedením týmu pověří bývalého inspektora Scotland Yardu Petra Sinclaira (SIMON MacCORKINDALE), který má obrovské zkušenosti v boji se zločinem. Addington spolu se Sinclairem pak doplní skupinu o další členy. V letech 1990-91 to byli Nicole Beaumontová (CYRIELLE CLAIREOVÁ) a Luke Brenner (STEPHEN SHELLEN), v epizodách natáčených v letech 1991-93 to zase byli Gabrielle Germontová (SOPHIE MICHAUDOVÁ) a Hector Stone (JAMES PURCELL). Postavu Alexandra Addingtona ztvárnil známý, původem kanadský herec Christopher Plummer.
    9
  • Marie-Antoinette reine de France
    Marie-Antoinette reine de France (1956)
    Film
    61%
    10
  • Aux yeux du monde
    Aux yeux du monde (1990)
    Film
    61%
    11
  • Eden a potom
    Eden a potom (1970)
    FilmRole: Duchemin
    60%
    12
  • N. a pris les dés...
    N. a pris les dés... (1972)
    Film
    58%
    13
  • Échelle blanche, L'
    Échelle blanche, L' (1969)
    FilmRole: Philippe
    Wendy, britská návštěva francouzského páru, je dcerou muže, který během druhé světové války zachránil hostitelovi život. V domácnosti žije i jejich dvacetiletý syn a dvanáctiletý synovec, jehož rodiče zahynuli při autonehodě. Otec i syn se snaží svést atraktivní hostku. Mladý chlapec se uzavírá do svého světa a sní o tom, že ho Wendy vezme zpět do Británie. Matka tráví čas bělením vlasů a zdá se, že ji nezajímá nic z toho, co se děje s její rodinou ve vile u pláže. Mezitím si Wendy a mladší chlapec vytvoří vzájemnou náklonnost, zatímco jeho teta a strýc nechápou jeho potřeby.
    Žánry:Drama
    58%
    Wendy, britská návštěva francouzského páru, je dcerou muže, který během druhé světové války zachránil hostitelovi život. V domácnosti žije i jejich dvacetiletý syn a dvanáctiletý synovec, jehož rodiče zahynuli při autonehodě. Otec i syn se snaží svést atraktivní hostku. Mladý chlapec se uzavírá do svého světa a sní o tom, že ho Wendy vezme zpět do Británie. Matka tráví čas bělením vlasů a zdá se, že ji nezajímá nic z toho, co se děje s její rodinou ve vile u pláže. Mezitím si Wendy a mladší chlapec vytvoří vzájemnou náklonnost, zatímco jeho teta a strýc nechápou jeho potřeby.
    Žánry:Drama
    14
  • Navarro
    Navarro (1989)
    Seriál
    55%
    15
  • Keeping Track
    Keeping Track (1987)
    Film
    54%
    16
  • XXL
    XXL (1997)
    FilmRole: Baptiste Bourdalou
    Nekalá konkurence musí být rychlá, levná a bez předsudků... Francouzská komedie XXL je ze světa obchodu, módy a konkurence. Pařížská čtvrť Sentier je plná obchodníků, obchodů, bister a restaurací. Neustále se tam svádí boj o každý metr, o každého zákazníka. Alain Berrebi spolu se svou sestrou podniká v konfekci. Od svých „konkurentů“, návrhářů nejzvučnějších jmen, přebírá jen ty nejlepší modely, pak vybere látky odpovídající peněžence jeho zákazníků a má svou kolekci hotovou. Berrebi je původem sefardský Žid, jeho snoubenka patří do větve aškenázů. A tak Berrebi doufá, že mu její otec vyjde vstříc a právě jemu prodá prostory, které tak nutně potřebuje. Do téměř dojednaného obchodu však vstupuje jiná větev přízně – Auvergnan Jean Bourdalou, který má dvě restaurace a toto by byla vítaná příležitost, jak své aktivity rozšířit. Ostatně o Auvergnanech se tvrdí, že jsou mezi Francouzi nejlepšími obchodníky. To ještě oba rivalové netuší, kde je skryto skutečné nebezpečí konkurence: jsou malí a neuvěřitelně hbití a nepocházejí zrovna z Francie… (Česká televize)
    45%
    Nekalá konkurence musí být rychlá, levná a bez předsudků... Francouzská komedie XXL je ze světa obchodu, módy a konkurence. Pařížská čtvrť Sentier je plná obchodníků, obchodů, bister a restaurací. Neustále se tam svádí boj o každý metr, o každého zákazníka. Alain Berrebi spolu se svou sestrou podniká v konfekci. Od svých „konkurentů“, návrhářů nejzvučnějších jmen, přebírá jen ty nejlepší modely, pak vybere látky odpovídající peněžence jeho zákazníků a má svou kolekci hotovou. Berrebi je původem sefardský Žid, jeho snoubenka patří do větve aškenázů. A tak Berrebi doufá, že mu její otec vyjde vstříc a právě jemu prodá prostory, které tak nutně potřebuje. Do téměř dojednaného obchodu však vstupuje jiná větev přízně – Auvergnan Jean Bourdalou, který má dvě restaurace a toto by byla vítaná příležitost, jak své aktivity rozšířit. Ostatně o Auvergnanech se tvrdí, že jsou mezi Francouzi nejlepšími obchodníky. To ještě oba rivalové netuší, kde je skryto skutečné nebezpečí konkurence: jsou malí a neuvěřitelně hbití a nepocházejí zrovna z Francie… (Česká televize)
    17
  • Madame Claude 2
    Madame Claude 2 (1981)
    FilmRole: McBride
    41%
    18