?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Josef Mathauser: Filmy a seriály

  • O slavnosti a hostech
    O slavnosti a hostech (1965)
    Film
    • KVIFF TV
    Oproti naturalismem napěchovaným Démantům noci se Němec ve svém druhém celovečerním počinu zcela oddává imaginativní a alegorické podívané, která je svým umístěním a popřením časoprostoru odtržená od reality, ačkoliv ji i přes to dokáže trefně reflektovat. V centru snímku O slavnosti a hostech stojí vlastnostmi pestrobarevná skupina individuí, která se jde účastnit slavnosti v lese. Všichni poslušně dbají pokynů hostitele, dodržují pravidla, nevychází za hranice vyznačeného území a slepě následují pokyny, až na jednoho (Evald Schorm), který nechce z donucení slavit a jednoduše odejde. Na jeho osobu je pak kvůli opuštění kolektivu uspořádán hon, do kterého se všichni bezmyšlenkovitě pouští. Němec očividně pálí do totalitních režimů, jehož zpodobnění představitelé jsou na veřejnost zprvu velmi vlídní a vstřícní, ovšem pouze do chvíle, dokud hraje hru dle jejich pravidel. Fatálnost režimem udržovaného obrazu ideálního světa je umocněna prázdnými a stylizovanými dialogy o ničem.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Jan Němec
    73%
    Oproti naturalismem napěchovaným Démantům noci se Němec ve svém druhém celovečerním počinu zcela oddává imaginativní a alegorické podívané, která je svým umístěním a popřením časoprostoru odtržená od reality, ačkoliv ji i přes to dokáže trefně reflektovat. V centru snímku O slavnosti a hostech stojí vlastnostmi pestrobarevná skupina individuí, která se jde účastnit slavnosti v lese. Všichni poslušně dbají pokynů hostitele, dodržují pravidla, nevychází za hranice vyznačeného území a slepě následují pokyny, až na jednoho (Evald Schorm), který nechce z donucení slavit a jednoduše odejde. Na jeho osobu je pak kvůli opuštění kolektivu uspořádán hon, do kterého se všichni bezmyšlenkovitě pouští. Němec očividně pálí do totalitních režimů, jehož zpodobnění představitelé jsou na veřejnost zprvu velmi vlídní a vstřícní, ovšem pouze do chvíle, dokud hraje hru dle jejich pravidel. Fatálnost režimem udržovaného obrazu ideálního světa je umocněna prázdnými a stylizovanými dialogy o ničem.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Jan Němec
    1
  • Ztracená tvář
    Ztracená tvář (1965)
    Film
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    68%
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    2
  • Florenc 13.30
    Florenc 13.30 (1957)
    Film
    Komediální příběh s několika fantaskními prvky je situován do prostředí autobusu, jedoucího směr Karlovy Vary a točí se kolem širokého spektra postav různého charakteru. Snímek spoléhá na komiku, která jej vzdaluje mnoha agitačním veselohrám z období padesátých let. Komediálnost zde spočívá především v nesouladu situací, mínění či slovních projevů jednotlivých cestujících a doprovodného hlasu vypravěče, který glosuje veškeré dění a mnohdy uvádí dané záležitosti na pravou míru. Z tohoto hlediska potom vypovídá i cosi o lidských vlastnostech a chování.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    67%
    Komediální příběh s několika fantaskními prvky je situován do prostředí autobusu, jedoucího směr Karlovy Vary a točí se kolem širokého spektra postav různého charakteru. Snímek spoléhá na komiku, která jej vzdaluje mnoha agitačním veselohrám z období padesátých let. Komediálnost zde spočívá především v nesouladu situací, mínění či slovních projevů jednotlivých cestujících a doprovodného hlasu vypravěče, který glosuje veškeré dění a mnohdy uvádí dané záležitosti na pravou míru. Z tohoto hlediska potom vypovídá i cosi o lidských vlastnostech a chování.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    3
  • Páté kolo u vozu
    Páté kolo u vozu (1957)
    Film

    Ačkoli emancipovaná redaktorka jednoho ženského časopisu hlásá, aby se hlavně prarodiče nenechávali zneužívat svými dospělými dětmi, bez zábran přijímá skutečnost, že její matka, dosud čiperná důchodkyně, pracuje v její domácnosti jako pomocnice pro všechno, aniž by se dočkala jakékoliv mzdy ale ani uznání. Babička se však poučí z jednoho článku, která napsala právě její dcera - a vzbouří se. Navíc je natolik moudrá, že zabrání rozpadu manželství jejich nejbližších. Výrazné moralizátorské tendence jsou naštěstí drženy v přijatelných mezích a nabádavé ponaučení je docela humorné.

    Žánry:DramaKomedie
    66%

    Ačkoli emancipovaná redaktorka jednoho ženského časopisu hlásá, aby se hlavně prarodiče nenechávali zneužívat svými dospělými dětmi, bez zábran přijímá skutečnost, že její matka, dosud čiperná důchodkyně, pracuje v její domácnosti jako pomocnice pro všechno, aniž by se dočkala jakékoliv mzdy ale ani uznání. Babička se však poučí z jednoho článku, která napsala právě její dcera - a vzbouří se. Navíc je natolik moudrá, že zabrání rozpadu manželství jejich nejbližších. Výrazné moralizátorské tendence jsou naštěstí drženy v přijatelných mezích a nabádavé ponaučení je docela humorné.

    Žánry:DramaKomedie
    4
  • Mladá léta
    Mladá léta (1952)
    Film
    65%
    5
  • Tarzanova smrt
    Tarzanova smrt (1962)
    Film
    64%
    6
  • Mstitel
    Mstitel (1959)
    Film
    Filmy 50. let zdůrazňovaly sociální podmíněnost lidského chování - výjimkou není ani tento přepis románu Karla Matěje Čapka-Choda. Hlavní hrdina, urostlý zedník, chce zabít bezohledného kupce, jehož viní z tragédie spřátelené rodiny. I když se ničemník stane obětí nešťastné náhody, k níž došlo na staveništi, třídně zaujatá justice prosadí odsouzení nevinného.
    Žánry:Drama
    63%
    Filmy 50. let zdůrazňovaly sociální podmíněnost lidského chování - výjimkou není ani tento přepis románu Karla Matěje Čapka-Choda. Hlavní hrdina, urostlý zedník, chce zabít bezohledného kupce, jehož viní z tragédie spřátelené rodiny. I když se ničemník stane obětí nešťastné náhody, k níž došlo na staveništi, třídně zaujatá justice prosadí odsouzení nevinného.
    Žánry:Drama
    7
  • Bílá spona
    Bílá spona (1960)
    Film
    Tým vyšetřovatelů SNB řeší případ krádeže zboží z vagonu, připraveného k vyložení na nádraží. Zanedlouho je hlášeno vyloupení skladu obchodního domu Astra a druhý den havaruje nákladní vůz, který byl viděn poblíž Astry. Jeden z vyšetřovatelů zjistí, že jeho mladší bratr se dobře znal s mrtvým řidičem havarovaného vozu a obává se jeho spojení se zločinem. Bílá spona je sedmdesátý devátý film režiséra Martina Friče. Poprvé se na plátnech našich kin detektivka Bílá spona objevila v roce 1960. Bylo to v době, kdy žánr detektivky a dobrodružného filmu prožíval u nás renezanci a snaha o ztvárnění tradičního žánru v nových společenských podmínkách dala vzniknout několika dobrým filmům (např. Případ ještě nekončí, 105% alibi, Kde alibi nestačí, Páté oddělení). Dnes už se nám detektivka o složitém pátrání po pachatelích loupeže ve skladu obchodního domu může zdát poněkud naivní. Od té doby jsme mohli vidět daleko rafinovanější snímky. Ale i v tomto starém příběhu nechybí nic z toho, co k tomuto žánru patří - napětí, nitky vedoucí k rozluštění případu, závěrečná honička, ale především kriminalisté, kteří svou úmornou a mravenčí prací přispěli k vítězství spravedlnosti nad zločinem.
    Žánry:Krimi
    60%
    Tým vyšetřovatelů SNB řeší případ krádeže zboží z vagonu, připraveného k vyložení na nádraží. Zanedlouho je hlášeno vyloupení skladu obchodního domu Astra a druhý den havaruje nákladní vůz, který byl viděn poblíž Astry. Jeden z vyšetřovatelů zjistí, že jeho mladší bratr se dobře znal s mrtvým řidičem havarovaného vozu a obává se jeho spojení se zločinem. Bílá spona je sedmdesátý devátý film režiséra Martina Friče. Poprvé se na plátnech našich kin detektivka Bílá spona objevila v roce 1960. Bylo to v době, kdy žánr detektivky a dobrodružného filmu prožíval u nás renezanci a snaha o ztvárnění tradičního žánru v nových společenských podmínkách dala vzniknout několika dobrým filmům (např. Případ ještě nekončí, 105% alibi, Kde alibi nestačí, Páté oddělení). Dnes už se nám detektivka o složitém pátrání po pachatelích loupeže ve skladu obchodního domu může zdát poněkud naivní. Od té doby jsme mohli vidět daleko rafinovanější snímky. Ale i v tomto starém příběhu nechybí nic z toho, co k tomuto žánru patří - napětí, nitky vedoucí k rozluštění případu, závěrečná honička, ale především kriminalisté, kteří svou úmornou a mravenčí prací přispěli k vítězství spravedlnosti nad zločinem.
    Žánry:Krimi
    8
  • Slečna od vody
    Slečna od vody (1959)
    Film
    Úsměvné agitky, horující pro společensky žádoucí chování, pod dlouhou dobu přežívaly. Tentokrát se jedná o absentérství: jinak vzorná a uvědomělá pracovnice podlehne kouzlu krásného letního dne a v pracovních hodinách se vypraví k vodě, aniž by si vzala dovolenou. Zavčas však pochopí, že za své zakolísání musí nést odpovědnost. Nabádavost nijak nevadila, film slavil velké divácké úspěchy.
    Žánry:Komedie
    57%
    Úsměvné agitky, horující pro společensky žádoucí chování, pod dlouhou dobu přežívaly. Tentokrát se jedná o absentérství: jinak vzorná a uvědomělá pracovnice podlehne kouzlu krásného letního dne a v pracovních hodinách se vypraví k vodě, aniž by si vzala dovolenou. Zavčas však pochopí, že za své zakolísání musí nést odpovědnost. Nabádavost nijak nevadila, film slavil velké divácké úspěchy.
    Žánry:Komedie
    9
  • Tažní ptáci
    Tažní ptáci (1961)
    Film
    55%
    10
  • Lucie
    Lucie (1963)
    Film
    Předák party rychlorazičů je jmenován dělnickým ředitelem neprosperujícího dolu Lucie. Chybná rozhodnutí, kterými chce za každou cenu zvýšit těžbu a splnit nereálný plán, vedou ke katastrofě, při níž náhodně zahyne jeho syn. Po zdrcující kritice chce neúspěšný ředitel odejít z funkce, ale vyšší vedení a stranické orgány v něj mají i nadále důvěru...
    Žánry:Drama
    54%
    Předák party rychlorazičů je jmenován dělnickým ředitelem neprosperujícího dolu Lucie. Chybná rozhodnutí, kterými chce za každou cenu zvýšit těžbu a splnit nereálný plán, vedou ke katastrofě, při níž náhodně zahyne jeho syn. Po zdrcující kritice chce neúspěšný ředitel odejít z funkce, ale vyšší vedení a stranické orgány v něj mají i nadále důvěru...
    Žánry:Drama
    11
  • 12
  • Za pět minut sedm
    Za pět minut sedm (1964)
    Film
    48%
    13
  • Chlap jako hora
    Chlap jako hora (1960)
    Film
    Dovíme se, že největší předností socialistického soutěžení je kolektivní součinnost. Právě to odmítá pochopit mladý, tělesně vypracovaný montér. Podezírá své spolupracovníky, že ze žárlivosti přehlížejí jeho zásluhy. A dlouho mu trvá, než pochopí, že jedinec samotný nic nezmůže, že až kolektiv má potřebnou sílu - a tudíž i pravdu. Chlap jako hora dosvědčuje, že agitky, již silně nepřesvědčivé, navíc pramálo zábavné a bez charismatu, přečkaly celá 50. léta a úspěšně se přelily i do desetiletí následujícího.
    Žánry:Komedie
    45%
    Dovíme se, že největší předností socialistického soutěžení je kolektivní součinnost. Právě to odmítá pochopit mladý, tělesně vypracovaný montér. Podezírá své spolupracovníky, že ze žárlivosti přehlížejí jeho zásluhy. A dlouho mu trvá, než pochopí, že jedinec samotný nic nezmůže, že až kolektiv má potřebnou sílu - a tudíž i pravdu. Chlap jako hora dosvědčuje, že agitky, již silně nepřesvědčivé, navíc pramálo zábavné a bez charismatu, přečkaly celá 50. léta a úspěšně se přelily i do desetiletí následujícího.
    Žánry:Komedie
    14
  • Klíč
    Klíč (1971)
    Film
    Heydrichiáda, temné období českých dějin. Krátce po atentátu na říšského pretektora Heydricha byly okupované Čechy vystaveny brutálnímu teroru. Během jednoho zátahu gestapo zajme těžce raněného muže, který je vedoucím činitelem českého odboje. Jediná věc, kterou se gestapákům u něj podaří nalézt je pouhý klíč. Klíč, který jak šéf gestapa tuší může být klíčem k rozbití odboje. Klíč, ke kterému je nutné najít pasující zámek. Klíč, jehož tajemství se gestapáci ze zraněného muže pokouší dostat všemi prostředky. (oficiální text distributora)
    43%
    Heydrichiáda, temné období českých dějin. Krátce po atentátu na říšského pretektora Heydricha byly okupované Čechy vystaveny brutálnímu teroru. Během jednoho zátahu gestapo zajme těžce raněného muže, který je vedoucím činitelem českého odboje. Jediná věc, kterou se gestapákům u něj podaří nalézt je pouhý klíč. Klíč, který jak šéf gestapa tuší může být klíčem k rozbití odboje. Klíč, ke kterému je nutné najít pasující zámek. Klíč, jehož tajemství se gestapáci ze zraněného muže pokouší dostat všemi prostředky. (oficiální text distributora)
    15
  • Botostroj
    Botostroj (1954)
    Film

    Příběh je situován do třicátých let do období hospodářské krize. Šéf Botostroje, velkopodniku na výrobu bot (jasně míněná paralela k meziválečné prosperitě Baťova závodu), odmítá přijímat do práce komunistické příslušníky. Jeden z nich, Joska, se však rozhodne proti nespravedlivým praktikám Botostroje bojovat. Na svou stranu postupně získává i ostatní dělníky. Film končí těsně před vypuknutím druhé světové války, kdy spojení dělníci věří, že Botostroj bude jednou jejich... Ve filmu se setkáváme s \"černobílým\" nahlížením na téma prvorepublikových sociálních jevů: podlý ředitel podniku versus vykořisťovaní dělníci, jejichž chvíle má teprve přijít.

    Žánry:Drama
    42%

    Příběh je situován do třicátých let do období hospodářské krize. Šéf Botostroje, velkopodniku na výrobu bot (jasně míněná paralela k meziválečné prosperitě Baťova závodu), odmítá přijímat do práce komunistické příslušníky. Jeden z nich, Joska, se však rozhodne proti nespravedlivým praktikám Botostroje bojovat. Na svou stranu postupně získává i ostatní dělníky. Film končí těsně před vypuknutím druhé světové války, kdy spojení dělníci věří, že Botostroj bude jednou jejich... Ve filmu se setkáváme s \"černobílým\" nahlížením na téma prvorepublikových sociálních jevů: podlý ředitel podniku versus vykořisťovaní dělníci, jejichž chvíle má teprve přijít.

    Žánry:Drama
    16
  • 17