?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

František Matoušek: Filmy a seriály

  • F. L. Věk
    F. L. Věk (1971)
    Seriál
    • iVysílání
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    80%
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    1
  • Po stopách krve
    Po stopách krve (1969)
    Film
    • VOYO
    Autorský film Petra Schulhoffa navazuje postavou majora Kalaše na film Vrah skrývá tvář. V naší kinematografii tyto snímky představují zásadní počin v detektivním a kriminálním žánru a to nejen let šedesátých. Všechny detektivky se opírají o skutečné případy a vyznačují se skvěle vybudovanou tíživou atmosférou, umně vykonstruovanou zápletkou i výbornými hereckými výkony, kterým vévodí Rudolf Hrušínský v postavě majora Kalaše. Po stopách krve vypráví o nesnadném pátrání kriminalistů po sexuálně úchylném vrahovi dětí. Film splňuje všechny požadavky detektivního žánru: napínavost, pátrání po vrahovi probíhá po řadě linií a vede k několika podezřelým, zatímco vlastní pachatel zůstává až do samotného závěru skryt a v jeho odhalení nechybí potřebný moment překvapení. Pro většinu postav si Petr Schulhoff cílevědomě vybral méně známé herce, jejichž velmi dobré typy dodaly jeho filmu rys autentičnosti. (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    78%
    Autorský film Petra Schulhoffa navazuje postavou majora Kalaše na film Vrah skrývá tvář. V naší kinematografii tyto snímky představují zásadní počin v detektivním a kriminálním žánru a to nejen let šedesátých. Všechny detektivky se opírají o skutečné případy a vyznačují se skvěle vybudovanou tíživou atmosférou, umně vykonstruovanou zápletkou i výbornými hereckými výkony, kterým vévodí Rudolf Hrušínský v postavě majora Kalaše. Po stopách krve vypráví o nesnadném pátrání kriminalistů po sexuálně úchylném vrahovi dětí. Film splňuje všechny požadavky detektivního žánru: napínavost, pátrání po vrahovi probíhá po řadě linií a vede k několika podezřelým, zatímco vlastní pachatel zůstává až do samotného závěru skryt a v jeho odhalení nechybí potřebný moment překvapení. Pro většinu postav si Petr Schulhoff cílevědomě vybral méně známé herce, jejichž velmi dobré typy dodaly jeho filmu rys autentičnosti. (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    2
  • Co je doma, to se počítá, pánové...
    Co je doma, to se počítá, pánové... (1980)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    Volné pokračování komedie Zítra to roztočíme, drahoušku, film Co je doma, to se počítá, pánové, začíná, když René Novák přiváží neteř Bartáčkových, Naďu. Obě rodiny jsou stále v konfliktu, i když méně intenzivním. René rodičům vnukne nápad na rychlé zbohatnutí založením fiktivního klubu Nováků, kde členové platí zápisné. Bartáčkovi jsou zaneprázdněni snahou vymámit peníze od tetičky Rosy z Ameriky. Zatímco Novákovi sbírají pětikoruny, Bartáčkovi očekávají příjezd tetičky. Naďa a René, kteří se do honby za penězi nezapojují, nacházejí zalíbení jeden v druhém a možná si zopakují svatbu, tentokrát skutečnou.
    Žánry:KomedieSatira
    70%
    Volné pokračování komedie Zítra to roztočíme, drahoušku, film Co je doma, to se počítá, pánové, začíná, když René Novák přiváží neteř Bartáčkových, Naďu. Obě rodiny jsou stále v konfliktu, i když méně intenzivním. René rodičům vnukne nápad na rychlé zbohatnutí založením fiktivního klubu Nováků, kde členové platí zápisné. Bartáčkovi jsou zaneprázdněni snahou vymámit peníze od tetičky Rosy z Ameriky. Zatímco Novákovi sbírají pětikoruny, Bartáčkovi očekávají příjezd tetičky. Naďa a René, kteří se do honby za penězi nezapojují, nacházejí zalíbení jeden v druhém a možná si zopakují svatbu, tentokrát skutečnou.
    Žánry:KomedieSatira
    3
  • Máte doma lva?
    Máte doma lva? (1963)
    Film
    70%
    4
  • Ztracená tvář
    Ztracená tvář (1965)
    Film
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    68%
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    5
  • Hodíme se k sobě, miláčku?
    Hodíme se k sobě, miláčku? (1974)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Filmbox+
    66%
    6
  • Sny na neděli
    Sny na neděli (1959)
    Film
    66%
    7
  • Volání rodu
    Volání rodu (1977)
    Film
    • VOYO
    Závěrečná část "pravěké trilogie" (Osada Havranů, Na Veliké řece), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Dobrodružné příběhy, které prožívá mladík Havranpírko a zkušený lovec Sokol, se v tomto snímku uzavírají. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    64%
    Závěrečná část "pravěké trilogie" (Osada Havranů, Na Veliké řece), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Dobrodružné příběhy, které prožívá mladík Havranpírko a zkušený lovec Sokol, se v tomto snímku uzavírají. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    8
  • Marie
    Marie (1964)
    Film
    62%
    9
  • Na Veliké řece
    Na Veliké řece (1977)
    Film
    • VOYO
    Druhá část "pravěké trilogie" (Osada Havranů, Volání rodu), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    62%
    Druhá část "pravěké trilogie" (Osada Havranů, Volání rodu), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    10
  • Tony, tobě přeskočilo
    Tony, tobě přeskočilo (1968)
    Film
    Přitažlivě natočená moralita sděluje, že vůbec nezáleží na komfortu a hmotném vybavení, důležité jsou fungující mezilidské vztahy. Přesvědčí se o tom i čtveřice kamarádů z dětského domova, kteří najdou opravdové rodinné zázemí v obyčejné venkovské chalupě a u svérázného svobodného mládence. A vůbec nevadí, že tam chybějí nejrůznější civilizační vymoženosti. Podařilo se tu vyhmátnout velice přesvědčivě i hravě různorodé povahy malých dětí, které teprve v prostředí vzájemné lásky a pochopení skutečně pookřejí.
    Žánry:Rodinný
    62%
    Přitažlivě natočená moralita sděluje, že vůbec nezáleží na komfortu a hmotném vybavení, důležité jsou fungující mezilidské vztahy. Přesvědčí se o tom i čtveřice kamarádů z dětského domova, kteří najdou opravdové rodinné zázemí v obyčejné venkovské chalupě a u svérázného svobodného mládence. A vůbec nevadí, že tam chybějí nejrůznější civilizační vymoženosti. Podařilo se tu vyhmátnout velice přesvědčivě i hravě různorodé povahy malých dětí, které teprve v prostředí vzájemné lásky a pochopení skutečně pookřejí.
    Žánry:Rodinný
    11
  • Paleta lásky
    Paleta lásky (1976)
    Film
    62%
    12
  • Osada Havranů
    Osada Havranů (1977)
    Film
    • VOYO
    První část "pravěké trilogie" (Na Veliké řece, Volání rodu), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    61%
    První část "pravěké trilogie" (Na Veliké řece, Volání rodu), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    13
  • Kam zmizel kurýr
    Kam zmizel kurýr (1981)
    Film

    Do Prahy přijíždí tajuplný pan Jones, který tvrdí, že chce najít nějaké záznamy o svých předcích. Seznámí se s Marcelou, u níž začne bydlet a oba naváží milostný vztah. Jonese však zajímají spíše než genealogické věci sci-fi filmy a staré záznamy o neobvyklých a nevysvětlitelných jevech v Praze. Nakonec zjistíme, že Jones je ve skutečnosti mimozemšťan, který hledal celou dobu způsob, jak se vrátit na vlastní planetu.

    Žánry:KomedieSci-fi
    59%

    Do Prahy přijíždí tajuplný pan Jones, který tvrdí, že chce najít nějaké záznamy o svých předcích. Seznámí se s Marcelou, u níž začne bydlet a oba naváží milostný vztah. Jonese však zajímají spíše než genealogické věci sci-fi filmy a staré záznamy o neobvyklých a nevysvětlitelných jevech v Praze. Nakonec zjistíme, že Jones je ve skutečnosti mimozemšťan, který hledal celou dobu způsob, jak se vrátit na vlastní planetu.

    Žánry:KomedieSci-fi
    14
  • Konec cesty
    Konec cesty (1959)
    Film
    57%
    15
  • Páté oddělení
    Páté oddělení (1960)
    Film
    57%
    16
  • Kdo přichází před půlnocí
    Kdo přichází před půlnocí (1979)
    Film
    • VOYO
    Při zaranžované autonehodě se srazí nákladní Tatra s autem, které převáží výplaty pro zaměstnance blízkého JZD. Vše mají na svědomí tři recidivisté Kratochvíl, Morávek a Zábojník, kteří se zmocní milionového lupu. Celou akci však vymyslel a naplánoval sebevědomý Oldřich Chot společně s pátým členem bandy, Jiřím Štěpánkem. Peníze, ukryté v rezervní pneumatice, se mají podle dohody ukrýt u Chota na chatě a poté, co bude zřejmé, že nejsou označené, se mají rozdělit. Mezitím se případu ujímá major Bárta s celým týmem specialistů. První nepatrná stopa, která kriminalisty vede přes majitele ukradené Tatry až Morávkovi. Ten je zatčen, ale nic neprozradí. Kriminalisté pokračujíc v pátrání a zatímco se Chot snaží odkoupit za 350 000,- sbírku známek (která by po doplnění jeho sbírkou získala hodnotu téměř půldruhého milionu), podaří se jim vypátrat Kratochvíla i Zábojníka, který s ním byl v jedné cele. Lupiči začnou podléhat panice a žádají po Chotovi urychlenou výplatu podílů. Ten se sice snaží společníky uklidnit, situace se mu však začíná vymykat z rukou. Rozhodne se proto riskovat a celou částku získat pro sebe dřív než se mu na stopu dostanou policisté.
    Žánry:Krimi
    56%
    Při zaranžované autonehodě se srazí nákladní Tatra s autem, které převáží výplaty pro zaměstnance blízkého JZD. Vše mají na svědomí tři recidivisté Kratochvíl, Morávek a Zábojník, kteří se zmocní milionového lupu. Celou akci však vymyslel a naplánoval sebevědomý Oldřich Chot společně s pátým členem bandy, Jiřím Štěpánkem. Peníze, ukryté v rezervní pneumatice, se mají podle dohody ukrýt u Chota na chatě a poté, co bude zřejmé, že nejsou označené, se mají rozdělit. Mezitím se případu ujímá major Bárta s celým týmem specialistů. První nepatrná stopa, která kriminalisty vede přes majitele ukradené Tatry až Morávkovi. Ten je zatčen, ale nic neprozradí. Kriminalisté pokračujíc v pátrání a zatímco se Chot snaží odkoupit za 350 000,- sbírku známek (která by po doplnění jeho sbírkou získala hodnotu téměř půldruhého milionu), podaří se jim vypátrat Kratochvíla i Zábojníka, který s ním byl v jedné cele. Lupiči začnou podléhat panice a žádají po Chotovi urychlenou výplatu podílů. Ten se sice snaží společníky uklidnit, situace se mu však začíná vymykat z rukou. Rozhodne se proto riskovat a celou částku získat pro sebe dřív než se mu na stopu dostanou policisté.
    Žánry:Krimi
    17
  • Stíhán a podezřelý
    Stíhán a podezřelý (1978)
    Film
    • VOYO
    54%
    18
  • Čtyři v kruhu
    Čtyři v kruhu (1967)
    Film
    53%
    19
  • Koncert
    Koncert (1980)
    Film
    52%
    20
  • Tři nevinní
    Tři nevinní (1973)
    Film

    V socialismu i kriminální delikty mohly být jedině banální, zvláště, když se jednalo o komedii. V tomto případě se vyšetřuje loupež v jednom kině. Problém ovšem nastane v okamžiku, kdy bodrý vyšetřovatel zjistí, že jednotliví podezřelí jsou si k nerozeznání podobní. Jiří Sovák se ze všech sil, ale přesto marně snažil bavit prostoduše karikovanými figurkami protřelého zloděje aut, upejpavého novomanžela i zuřivého žárlivce.

    Žánry:KomedieKrimi
    Režie:Josef Mach
    52%

    V socialismu i kriminální delikty mohly být jedině banální, zvláště, když se jednalo o komedii. V tomto případě se vyšetřuje loupež v jednom kině. Problém ovšem nastane v okamžiku, kdy bodrý vyšetřovatel zjistí, že jednotliví podezřelí jsou si k nerozeznání podobní. Jiří Sovák se ze všech sil, ale přesto marně snažil bavit prostoduše karikovanými figurkami protřelého zloděje aut, upejpavého novomanžela i zuřivého žárlivce.

    Žánry:KomedieKrimi
    Režie:Josef Mach
    21
  • 22
  • Známost sestry Aleny
    Známost sestry Aleny (1973)
    Film
    51%
    23
  • Neklidnou hladinou
    Neklidnou hladinou (1962)
    Film
    42%
    24
  • Bubny
    Bubny (1965)
    Film

    Volný povídkový triptych sjednocují mladiství hrdinové, které zahořeli touhou věnovat se hudbě. Vesměs musí mnohé obětovat, aby dosáhli svého cíle. Přinášená výpověď, přestože se opírá o přemíru muzicírování, je však notně tezovitá, vyhýbá se cílenějšímu zobrazení dobových reálií, pomíjí mnohdy se nabízející konflikt mladého hrdiny s nepříliš chápajícím či přejícným okolím. Rozhodně nelze tento snímek poměřovat s tituly jako Pytel blech, Černý Petr či Starci na chmelu, které vznikaly v téže době - v první půli 60. let.

    Žánry:DramaPovídkový
    Režie:Ivo Novák
    40%

    Volný povídkový triptych sjednocují mladiství hrdinové, které zahořeli touhou věnovat se hudbě. Vesměs musí mnohé obětovat, aby dosáhli svého cíle. Přinášená výpověď, přestože se opírá o přemíru muzicírování, je však notně tezovitá, vyhýbá se cílenějšímu zobrazení dobových reálií, pomíjí mnohdy se nabízející konflikt mladého hrdiny s nepříliš chápajícím či přejícným okolím. Rozhodně nelze tento snímek poměřovat s tituly jako Pytel blech, Černý Petr či Starci na chmelu, které vznikaly v téže době - v první půli 60. let.

    Žánry:DramaPovídkový
    Režie:Ivo Novák
    25
  • Hněv
    Hněv (1977)
    Film

    Normalizační režim se snažil vzbudit zdání, že pečuje o blaho dělnické třídy. Zatímco zakuklení pravičáci se v 60. letech snažili rušit nevýnosné provozy, o desetiletí později nová vláda taková ukvapená rozhodnutí odložila. Hrdinou velice toporného příběhu, který nezastírá politickou agitaci, je starý horník, jenž celý život spojil s dolováním uhlí, dokonce jeden jeho syn zůstal pod závalem. Ale vždycky myslil na blaho ostatních, nikoli svůj prospěch.

    26%

    Normalizační režim se snažil vzbudit zdání, že pečuje o blaho dělnické třídy. Zatímco zakuklení pravičáci se v 60. letech snažili rušit nevýnosné provozy, o desetiletí později nová vláda taková ukvapená rozhodnutí odložila. Hrdinou velice toporného příběhu, který nezastírá politickou agitaci, je starý horník, jenž celý život spojil s dolováním uhlí, dokonce jeden jeho syn zůstal pod závalem. Ale vždycky myslil na blaho ostatních, nikoli svůj prospěch.

    26