?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Judianna Makovská: Filmy a seriály

  • Lolita
    Lolita (1997)
    Film

    Píše se rok 1947 a čtyřicetiletý anglický profesor Humbert Humbert přijíždí do USA učit na univerzitě. Když si pronajímá pokoj v domě Charlotte Hazeové, spatří v zahradě majitelčinu dvanáctiletou dceru Lolitu. Zjišťuje, že potkal svou osudovou lásku a je ochoten udělat vše proto, aby byl Lolitě stále nablízku.Využije lásky Lolitiny matky, a přestože ji nesnáší, ožení se s ní. Vztah Lolity a Humberta se naplno rozvine - Humbert Lolitě zatají smrt matky a odstartuje s ní divokou cestu Spojenými státy. Po celý čas jsou sledováni. Po dvou letech Lolita Humberta nečekaně opouští... Příběh graduje. Hluboká žárlivost a pocit viny z nevhodné lásky začnou Humberta měnit v psychicky labilní trosku...

    71%

    Píše se rok 1947 a čtyřicetiletý anglický profesor Humbert Humbert přijíždí do USA učit na univerzitě. Když si pronajímá pokoj v domě Charlotte Hazeové, spatří v zahradě majitelčinu dvanáctiletou dceru Lolitu. Zjišťuje, že potkal svou osudovou lásku a je ochoten udělat vše proto, aby byl Lolitě stále nablízku.Využije lásky Lolitiny matky, a přestože ji nesnáší, ožení se s ní. Vztah Lolity a Humberta se naplno rozvine - Humbert Lolitě zatají smrt matky a odstartuje s ní divokou cestu Spojenými státy. Po celý čas jsou sledováni. Po dvou letech Lolita Humberta nečekaně opouští... Příběh graduje. Hluboká žárlivost a pocit viny z nevhodné lásky začnou Humberta měnit v psychicky labilní trosku...

    1
  • Rychlejší než smrt
    Rychlejší než smrt (1995)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Do městečka Redemption přijíždí tajemná Ellen, mladá žena s šestiranným revolverem za pasem a s pomstou v srdci. Přijela zabít Heroda - muže, který tomuto městu vládne a který kdysi zničil její život. Herod pořádá každoročně pistolnickou soutěž a o finanční odměnu - soutěž, ve které každý rok sám zvítězí a zlikviduje své potencionální protivníky. Letos se ale do soutěže přihlásila Ellen. Chce se s Herodem utkat a zlikvidovat ho. Ale než se jí to podaří, musí se vypořádat s démony vlastní minulosti.
    Režie:Sam Raimi
    68%
    Do městečka Redemption přijíždí tajemná Ellen, mladá žena s šestiranným revolverem za pasem a s pomstou v srdci. Přijela zabít Heroda - muže, který tomuto městu vládne a který kdysi zničil její život. Herod pořádá každoročně pistolnickou soutěž a o finanční odměnu - soutěž, ve které každý rok sám zvítězí a zlikviduje své potencionální protivníky. Letos se ale do soutěže přihlásila Ellen. Chce se s Herodem utkat a zlikvidovat ho. Ale než se jí to podaří, musí se vypořádat s démony vlastní minulosti.
    Režie:Sam Raimi
    2
  • Zvrat štěstěny
    Zvrat štěstěny (1990)
    Film
    V roce 1966 se Dán Claus von Bülow oženil s majetnou Marthou, přezdívanou Sunny. Díky sňatku se stává členem vyšší společnosti a brzy si udělá jméno jako milovník umění. Jeho manželství však neexistuje jinak než na papíře. Claus nežije ani s dětmi z Marthina prvního manželství a ani se společnou dcerou Cosimou. Kromě toho má Bülow milenku. Když jeho žena upadne do komatu, padá na jejího muže podezření, že jí píchl injekci s inzulínem. Poté je obžalován a obviněn...
    66%
    V roce 1966 se Dán Claus von Bülow oženil s majetnou Marthou, přezdívanou Sunny. Díky sňatku se stává členem vyšší společnosti a brzy si udělá jméno jako milovník umění. Jeho manželství však neexistuje jinak než na papíře. Claus nežije ani s dětmi z Marthina prvního manželství a ani se společnou dcerou Cosimou. Kromě toho má Bülow milenku. Když jeho žena upadne do komatu, padá na jejího muže podezření, že jí píchl injekci s inzulínem. Poté je obžalován a obviněn...
    3
  • Nezvaný host
    Nezvaný host (1994)
    Film
    Blíží se Vánoce a profesionálnímu bytaři Gusovi, který si zakládá na tom, že mu žádný zámek neodolá, vrcholí zimní sezóna. Tentokrát si ale nevybral správný dům a poněkud ho zaskočila nekonvenční bezpečnostní opatření. A tak se na svém útěku před vánočně podrážděnou policií neprozřetelně rozhodl, že si pro jistotu vezme rukojmí. Ani tentokrát si ovšem nevybral nejlépe, neboť Carolina a Lloyd, které uvěznil v jejich vlastním domě, mají úplně jiné starosti. Právě totiž vrcholí jejich vleklá manželská krize, a tak se smolař Gus, navzdory hrozivé pistoli a zavilému pohledu, ocitá velice často na vedlejší koleji. Situaci mu neusnadňuje ani podnikavý synáček Jesse, který se chce od své neurotické rodiny za každou cenu trhnout, balí si kufr a chystá se Gusovi pověsit na krk. Když k tomu připočítáte slavnostní večeři ve skandinávském stylu se zakyslými příbuznými, opilého Santa Clause a pravidelné sousedské návštěvy družných policajtů, musíte uznat, že je to pro jednoho otrlého lupiče příliš. Jeho přítomnost ale nebyla zbytečná ! Neboť tam, kde neuspěl snaživý psychoanalytik Dr. Wong se svojí neúčinnou komunikační terapií, potěšením a údivem zjišťuje, že být těsně připoután provazem k vlastní nenáviděné ženě není zase tak úplně nezajímavé...
    Režie:Ted Demme
    65%
    Blíží se Vánoce a profesionálnímu bytaři Gusovi, který si zakládá na tom, že mu žádný zámek neodolá, vrcholí zimní sezóna. Tentokrát si ale nevybral správný dům a poněkud ho zaskočila nekonvenční bezpečnostní opatření. A tak se na svém útěku před vánočně podrážděnou policií neprozřetelně rozhodl, že si pro jistotu vezme rukojmí. Ani tentokrát si ovšem nevybral nejlépe, neboť Carolina a Lloyd, které uvěznil v jejich vlastním domě, mají úplně jiné starosti. Právě totiž vrcholí jejich vleklá manželská krize, a tak se smolař Gus, navzdory hrozivé pistoli a zavilému pohledu, ocitá velice často na vedlejší koleji. Situaci mu neusnadňuje ani podnikavý synáček Jesse, který se chce od své neurotické rodiny za každou cenu trhnout, balí si kufr a chystá se Gusovi pověsit na krk. Když k tomu připočítáte slavnostní večeři ve skandinávském stylu se zakyslými příbuznými, opilého Santa Clause a pravidelné sousedské návštěvy družných policajtů, musíte uznat, že je to pro jednoho otrlého lupiče příliš. Jeho přítomnost ale nebyla zbytečná ! Neboť tam, kde neuspěl snaživý psychoanalytik Dr. Wong se svojí neúčinnou komunikační terapií, potěšením a údivem zjišťuje, že být těsně připoután provazem k vlastní nenáviděné ženě není zase tak úplně nezajímavé...
    Režie:Ted Demme
    4
  • Zahrady z kamene
    Zahrady z kamene (1987)
    Film
    • iTunes

    V roce 1987 natočll Francis Coppola svůj druhý film, jehož ústředním tématem je válka ve Vietnamu. Na rozdíl od grandiózní válečné fresky A nyní apokalypsa (1979) zvolil tentokrát komorní přiběh, v němž je válka přítomna pouze v černobílém televizním přenosu. Téma smrti mladých mužů, kteří umírají kvůli své oddanosti armádě a vlasti je zobrazeno pomocí zástupného prostředí vojenského hřbitova ve Washingtonu. Zde jsou pohřbíváni vojáci kteří padli daleko od domova. Někteří muži z elitní jednotky, zajišťující elegantní chod exkluzivniho pohřebiště, pod tlakem ponuré atmosféry a pocitu sounáležitosti k vojenskému molochu odcházejí bojovat ačkoli nejsou přesvědčeni o spravedlnosti této války. Těžištěm filmu je snaha o zachycení atmosféry života specifického oddílu, který dík své výlučnosti charakterizuje uzavřené prostředí celé armády. - Coppola v několika svých předchozích filmech pronikl do prostředí uzavřených skupin a v podtextu vyslovil otázku o oprávněnosti užívání výlučných norem, jejichž základem jsou svérazně pojatá čest a povinnost. Mafiánské podsvětí v Kmotrovi má podobné vnitřní zákony jako armáda v Apokalypse, Cotton Club dokresluje prostředi organizovaného zločinu a Zahrady z kamene podobně dotvářejí obraz fungovánj armády. V obou případech se jedná o prostředí jimž vládne mužský princip. Ženy jsou stejně jako okolní svět postaveny do pozice pozorovatele bez poradního hlasu. Ženské hrdinky mohou protestovat, ale nakonec jen přihlížejí jak se mužský svět žene do záhuby striktním dodržováním svých vlastních pravidel - V Apokalypse režisér vytvořil barvitou féérii hrůz, jíž dokomentuje absurditu lidského válčení v každé době. Zahrady z kamene jsou proti tomuto nadčasovému varování akademickým cvičením, v průběhu jehož natáčení snad i sámrežisér podlehl zvláštní poetice chlapáckého světa a do detailu vypracovaným ceremoniím. Český dabing dojem oslavného traktátu na mužné vojenství ještě podtrhuje. Schematické bonmoty, které hlavní hrdinové vypouštějí z úst, svědčí o vysokých etických ambicích snímku, jichž však filmařské ztvárnění nedosahuje.

    65%

    V roce 1987 natočll Francis Coppola svůj druhý film, jehož ústředním tématem je válka ve Vietnamu. Na rozdíl od grandiózní válečné fresky A nyní apokalypsa (1979) zvolil tentokrát komorní přiběh, v němž je válka přítomna pouze v černobílém televizním přenosu. Téma smrti mladých mužů, kteří umírají kvůli své oddanosti armádě a vlasti je zobrazeno pomocí zástupného prostředí vojenského hřbitova ve Washingtonu. Zde jsou pohřbíváni vojáci kteří padli daleko od domova. Někteří muži z elitní jednotky, zajišťující elegantní chod exkluzivniho pohřebiště, pod tlakem ponuré atmosféry a pocitu sounáležitosti k vojenskému molochu odcházejí bojovat ačkoli nejsou přesvědčeni o spravedlnosti této války. Těžištěm filmu je snaha o zachycení atmosféry života specifického oddílu, který dík své výlučnosti charakterizuje uzavřené prostředí celé armády. - Coppola v několika svých předchozích filmech pronikl do prostředí uzavřených skupin a v podtextu vyslovil otázku o oprávněnosti užívání výlučných norem, jejichž základem jsou svérazně pojatá čest a povinnost. Mafiánské podsvětí v Kmotrovi má podobné vnitřní zákony jako armáda v Apokalypse, Cotton Club dokresluje prostředi organizovaného zločinu a Zahrady z kamene podobně dotvářejí obraz fungovánj armády. V obou případech se jedná o prostředí jimž vládne mužský princip. Ženy jsou stejně jako okolní svět postaveny do pozice pozorovatele bez poradního hlasu. Ženské hrdinky mohou protestovat, ale nakonec jen přihlížejí jak se mužský svět žene do záhuby striktním dodržováním svých vlastních pravidel - V Apokalypse režisér vytvořil barvitou féérii hrůz, jíž dokomentuje absurditu lidského válčení v každé době. Zahrady z kamene jsou proti tomuto nadčasovému varování akademickým cvičením, v průběhu jehož natáčení snad i sámrežisér podlehl zvláštní poetice chlapáckého světa a do detailu vypracovaným ceremoniím. Český dabing dojem oslavného traktátu na mužné vojenství ještě podtrhuje. Schematické bonmoty, které hlavní hrdinové vypouštějí z úst, svědčí o vysokých etických ambicích snímku, jichž však filmařské ztvárnění nedosahuje.

    5