František Lašek: Nejlepší filmy
a seriály

6.2

František Lašek: Filmy a seriály

  • U pokladny stál...
    U pokladny stál... (1939)
    FilmRole: pacient s nemocnými zuby
    • VOYO
    Vlasta Burian jako ošetřovatel z nemocnice U svatého Jakuba, Kryštof Rozruch, je tamním primářem Markem požádán o laskavost. Marek si s ním na čas vymění identitu, aby mohl vyzkoušet, zda city, které k němu chová jeho vážná známost z vyšších vrstev, jsou opravdu ryzí a bez zištných záměrů. Tato malá lest, odehrávající se při společném pobytu v lázních, pak vyvolá nezadržitelný řetězec ztřeštěných situací. Vlasta Burian zde excelentně vytvořil jednu ze svých nejslavnějších rolí.
    Žánry:Komedie
    84%
    Vlasta Burian jako ošetřovatel z nemocnice U svatého Jakuba, Kryštof Rozruch, je tamním primářem Markem požádán o laskavost. Marek si s ním na čas vymění identitu, aby mohl vyzkoušet, zda city, které k němu chová jeho vážná známost z vyšších vrstev, jsou opravdu ryzí a bez zištných záměrů. Tato malá lest, odehrávající se při společném pobytu v lázních, pak vyvolá nezadržitelný řetězec ztřeštěných situací. Vlasta Burian zde excelentně vytvořil jednu ze svých nejslavnějších rolí.
    Žánry:Komedie
    1
  • To neznáte Hadimršku
    To neznáte Hadimršku (1931)
    FilmRole: člen delegace městské rady
    • VOYO
    Třetí zvukový film Vlasty Buriana vznikl podle divadelní hry německých autorů Franze Roberta Arnolda a Ernsta Bacha. Původně šlo o jednu z nejúspěšnějších her, které měl Burian na repertoáru své scény. Upjatý bankovní revident Popelec Hadimrška zde přijde udělat pořádek v zadlužené gramofonové firmě zamilovaného majitele Jiřího Zlatníka, který se zapletl s kabaretní "zpěvandulí" Mici Angorou. Shodou okolností se však rázovitý starý mládenec ocitne v hledišti kabaretu a jeho jméno se dostane do refrénu lechtivého kupletu... Počestný maloměšťák Hadimrška se stal jednou z nejoblíbenějších Burianových postav. Král českých komiků v ní uplatnil mimořádně široký rejstřík svých komediálních schopností, jak ve slovním, tak v mimickém a situačním humoru. Film, který maximálně respektuje Burianův expresivní naturel a živočišný komický talent, natočili ve společné režii Karel Lamač a Martin Frič. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    77%
    Třetí zvukový film Vlasty Buriana vznikl podle divadelní hry německých autorů Franze Roberta Arnolda a Ernsta Bacha. Původně šlo o jednu z nejúspěšnějších her, které měl Burian na repertoáru své scény. Upjatý bankovní revident Popelec Hadimrška zde přijde udělat pořádek v zadlužené gramofonové firmě zamilovaného majitele Jiřího Zlatníka, který se zapletl s kabaretní "zpěvandulí" Mici Angorou. Shodou okolností se však rázovitý starý mládenec ocitne v hledišti kabaretu a jeho jméno se dostane do refrénu lechtivého kupletu... Počestný maloměšťák Hadimrška se stal jednou z nejoblíbenějších Burianových postav. Král českých komiků v ní uplatnil mimořádně široký rejstřík svých komediálních schopností, jak ve slovním, tak v mimickém a situačním humoru. Film, který maximálně respektuje Burianův expresivní naturel a živočišný komický talent, natočili ve společné režii Karel Lamač a Martin Frič. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    2
  • Batalion
    Batalion (1927)
    FilmRole: soudní úředník
    Vážený právník dr. František Uher (Karel Hašler) zjistí, že mu je žena nevěrná s licoměrným důstojníkem. Hluboce zraněn odchází do vykřičené putyky Batalion, kde se stane „advokátem chudých“ a na měšťácký svět nadobro zanevře. Vlivem alkoholové závislosti však postupně ztrácí soudnost a propadá se do nicoty. Batalion, jeden z vrcholů české kinematografie 20. let, vyniká sociálně citlivým uchopením reality, promyšleným skloubením několika dějových linií a netradičním znázorněním vnitřních vizí hlavního hrdiny, inspirovaným dobovou evropskou avantgardou. Snímek vychází s originální hudbou skladatele Kryštofa Mařatky. (Národní filmový archiv)
    Žánry:Drama
    74%
    Vážený právník dr. František Uher (Karel Hašler) zjistí, že mu je žena nevěrná s licoměrným důstojníkem. Hluboce zraněn odchází do vykřičené putyky Batalion, kde se stane „advokátem chudých“ a na měšťácký svět nadobro zanevře. Vlivem alkoholové závislosti však postupně ztrácí soudnost a propadá se do nicoty. Batalion, jeden z vrcholů české kinematografie 20. let, vyniká sociálně citlivým uchopením reality, promyšleným skloubením několika dějových linií a netradičním znázorněním vnitřních vizí hlavního hrdiny, inspirovaným dobovou evropskou avantgardou. Snímek vychází s originální hudbou skladatele Kryštofa Mařatky. (Národní filmový archiv)
    Žánry:Drama
    3
  • Těžký život dobrodruha
    Těžký život dobrodruha (1941)
    Film
    Hlavním hrdinou zábavného příběhu je spisovatel Karel Kryšpín, autor brakových detektivních románů o zločinci gentlemanovi Fredu Flokovi. Ten se jednoho dne dočká neobvyklého překvapení, když se tváří v tvář setká s mužem, který tvrdí, že je jeho výtvorem, že je Fredem Flokem. A protože Flok nelení, je neprůbojný mladý spisovatel vzápětí i proti své vůli zatažen do skutečného světa zločinu. Navíc se objeví dívka Helena, která by ráda poznala podsvětí a k tomu, jak se zdá, jsou Kryšpín a Flok ideálními průvodci. A když je Helena Flokovou bandou unesena, podaří se ji sice spisovateli zachránit, čeká ho však ještě nejedno překvapení... (CS Film)
    73%
    Hlavním hrdinou zábavného příběhu je spisovatel Karel Kryšpín, autor brakových detektivních románů o zločinci gentlemanovi Fredu Flokovi. Ten se jednoho dne dočká neobvyklého překvapení, když se tváří v tvář setká s mužem, který tvrdí, že je jeho výtvorem, že je Fredem Flokem. A protože Flok nelení, je neprůbojný mladý spisovatel vzápětí i proti své vůli zatažen do skutečného světa zločinu. Navíc se objeví dívka Helena, která by ráda poznala podsvětí a k tomu, jak se zdá, jsou Kryšpín a Flok ideálními průvodci. A když je Helena Flokovou bandou unesena, podaří se ji sice spisovateli zachránit, čeká ho však ještě nejedno překvapení... (CS Film)
    4
  • Městečko na dlani
    Městečko na dlani (1942)
    FilmRole: zraněný havíř
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    5
  • Pražský kat
    Pražský kat (1927)
    FilmRole: katův pacholek
    61%
    6
  • Zborov
    Zborov (1938)
    Film
    • VOYO
    • iTunes
    V červenci 1917 se u ukrajinského Zborova odehrála bitva, v níž českoslovenští legionáři, do té doby roztroušení po východní frontě, poprvé bojovali jako armádní jednotka. Celovečerní film Zborov zachycuje prostřednictvím osudů několika postav řadu událostí, které bitvě předcházely. Především ale vyniká rekonstrukcí válečných bojů, která obstojí i před dnešním divákem. Když se na konci 30. let schylovalo k válce, film se častěji obracel k tematice československé historie a státnosti. Podle námětu legionáře a spisovatele Rudolfa Medka vznikl film Zborov, inspirovaný zkušenostmi z 1. světové války. Jeho značná část se odehrává v Plzni, kde strojírenské závody musely vyzbrojovat rakouskou armádu a kde se vyvinul silný protirakouský odboj. Film vrcholí bitvou u Zborova. Nečekaný úspěch špatně vyzbrojených legionářů z ní udělal mezník v usilování o samostatný stát. Stala se námětem knih, básní a v roce 1928 se objevila v němém snímku Za československý stát. Rekonstrukce ve filmu Zborov je technicky o poznání vyspělejší a stejně jako celý film dostala v době svého vzniku nový, aktuální význam. Realizaci Zborova zdržely konkurenční střety a jiné spory. Premiéra se proto neuskutečnila k 20. výročí bitvy v roce 1937, ale až v pomnichovské atmosféře začátkem roku 1939. Snímek uvádíme v rámci projektu Filmové osmičky, který připomíná významná výročí roku 2018. Film byl digitálně restaurován pod dohledem restaurátorky Národního filmového archivu Jeanne Pommeau ve studiu Universal Partner Production za podpory Ministerstva kultury České republiky a je zařazen do programu Společné století. (Národní filmový archiv)
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    59%
    V červenci 1917 se u ukrajinského Zborova odehrála bitva, v níž českoslovenští legionáři, do té doby roztroušení po východní frontě, poprvé bojovali jako armádní jednotka. Celovečerní film Zborov zachycuje prostřednictvím osudů několika postav řadu událostí, které bitvě předcházely. Především ale vyniká rekonstrukcí válečných bojů, která obstojí i před dnešním divákem. Když se na konci 30. let schylovalo k válce, film se častěji obracel k tematice československé historie a státnosti. Podle námětu legionáře a spisovatele Rudolfa Medka vznikl film Zborov, inspirovaný zkušenostmi z 1. světové války. Jeho značná část se odehrává v Plzni, kde strojírenské závody musely vyzbrojovat rakouskou armádu a kde se vyvinul silný protirakouský odboj. Film vrcholí bitvou u Zborova. Nečekaný úspěch špatně vyzbrojených legionářů z ní udělal mezník v usilování o samostatný stát. Stala se námětem knih, básní a v roce 1928 se objevila v němém snímku Za československý stát. Rekonstrukce ve filmu Zborov je technicky o poznání vyspělejší a stejně jako celý film dostala v době svého vzniku nový, aktuální význam. Realizaci Zborova zdržely konkurenční střety a jiné spory. Premiéra se proto neuskutečnila k 20. výročí bitvy v roce 1937, ale až v pomnichovské atmosféře začátkem roku 1939. Snímek uvádíme v rámci projektu Filmové osmičky, který připomíná významná výročí roku 2018. Film byl digitálně restaurován pod dohledem restaurátorky Národního filmového archivu Jeanne Pommeau ve studiu Universal Partner Production za podpory Ministerstva kultury České republiky a je zařazen do programu Společné století. (Národní filmový archiv)
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    7
  • Gabriela
    Gabriela (1941)
    FilmRole: návštěvník kavárny

    Manželství se slabošským,psychicky labilním mužem je pro titulní hrdinku skutečným utrpením, takže hledá náhradu u jeho bratra, úspěšného dirigenta. Namísto očekávaných psychologických studií, složitých niterných hnutí se však dočkáme jedině laciné a povrchní dojemnosti. Můžeme si povšimnout, že někteří herci jsou obsazeni zcela odlišně, než jak bychom očekávali. Karel Höger tu předvádí opravdového ničemníka, zatímco Marie Rosůlková, spojená s postavami potrhlých stařenek, se tu představuje jako elegantní svůdná žena.

    Žánry:Drama
    58%

    Manželství se slabošským,psychicky labilním mužem je pro titulní hrdinku skutečným utrpením, takže hledá náhradu u jeho bratra, úspěšného dirigenta. Namísto očekávaných psychologických studií, složitých niterných hnutí se však dočkáme jedině laciné a povrchní dojemnosti. Můžeme si povšimnout, že někteří herci jsou obsazeni zcela odlišně, než jak bychom očekávali. Karel Höger tu předvádí opravdového ničemníka, zatímco Marie Rosůlková, spojená s postavami potrhlých stařenek, se tu představuje jako elegantní svůdná žena.

    Žánry:Drama
    8
  • Sedmá velmoc
    Sedmá velmoc (1933)
    FilmRole: otec Rydvan
    55%
    9
  • Anita v ráji
    Anita v ráji (1934)
    FilmRole: zaměstnanec firmy
    Anita Karenová se v den svých 21. narozenin stane majitelkou oděvní firmy Karen, kterou jí odkázal otec. Nemá však s vedením podniku zkušenost a ráda by se napřed zapracovala. Využije proto vysvědčení Pavly Holoubkové, která se ve firmě uchází o místo, sama si napíše doporučení a pod novým jménem je přijata jako písařka u vedoucího filiálky Jiřího Hoška. Hošek se do Anity zamiluje, aniž ví, o koho ve skutečnosti jde. Anita sleduje s údivem jeho moderní pracovní metody, které jsou v rozporu s dosavadním způsobem řízení firmy. Ředitel továrny Durdík se o Anitu uchází, aby si udržel svoji moc, nakonec ale dá přednost její šaramantní tetě Olze. Hoška za jeho moderní pracovní postupy propustí a písařku Pavlu, aniž ji viděl a věděl, o koho se skutečně jedná, propustí také...
    Žánry:HudebníKomedie
    53%
    Anita Karenová se v den svých 21. narozenin stane majitelkou oděvní firmy Karen, kterou jí odkázal otec. Nemá však s vedením podniku zkušenost a ráda by se napřed zapracovala. Využije proto vysvědčení Pavly Holoubkové, která se ve firmě uchází o místo, sama si napíše doporučení a pod novým jménem je přijata jako písařka u vedoucího filiálky Jiřího Hoška. Hošek se do Anity zamiluje, aniž ví, o koho ve skutečnosti jde. Anita sleduje s údivem jeho moderní pracovní metody, které jsou v rozporu s dosavadním způsobem řízení firmy. Ředitel továrny Durdík se o Anitu uchází, aby si udržel svoji moc, nakonec ale dá přednost její šaramantní tetě Olze. Hoška za jeho moderní pracovní postupy propustí a písařku Pavlu, aniž ji viděl a věděl, o koho se skutečně jedná, propustí také...
    Žánry:HudebníKomedie
    10
  • Miláček pluku
    Miláček pluku (1931)
    FilmRole: host na tancovačce
    52%
    11
  • V tom domečku pod Emauzy
    V tom domečku pod Emauzy (1933)
    FilmRole: klenotník
    48%
    12
  • Srdce v celofánu
    Srdce v celofánu (1939)
    FilmRole: člen městské rady
    47%
    13