Vladimír Kabelík: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Vladimír Kabelík: Filmy a seriály

  • Peníze nebo život
    Peníze nebo život (1932)
    Film
    Tonda, který byl bídou dohnán ke krádeži, a Pepík, který se bohatě oženil, s penězi však vyženil také nepříliš věrnou manželku a hordu příbuzných, kteří jej málem dohnali k sebevraždě. Takže jsou na tom vlastně oba stejně. Kolem jejich vztahu je navíc rozehrána divoká honička za ukradeným šperkem, který neustále podstrkávají jeden druhému. V pořadí druhý film Voskovce a Wericha byl natočen v roce 1932, rok po uvedení jejich filmové prvotiny Pudr a benzín. Děj byl jednodušší než u prvního filmu a oba tvůrci se soustředili především na vytváření mnoha komických situací a gagů. Film natočil opět režisér Jindřich Honzl a jeho důležitou součástí byla opět hudba Jaroslava Ježka. Zazní tu nejen evergreen Život je jen náhoda v podání Hany Vítové a Ljuby Hermanové, ale také valčík Rej vážek, Beguine Hydroplan a Pochod stoprocentních mužů. Dodejme, že v roli Pepíkovy nevěrné ženy se představí bývalá modelka Eliška Pleyová, vlastním jménem Plachová. Stejně jako předchozí film, i tento byl kritikou přijat poměrně rozpačitě, což však nemění nic na skutečnosti, že patří do zlatého fondu naší předválečné kinematografie. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    71%
    Tonda, který byl bídou dohnán ke krádeži, a Pepík, který se bohatě oženil, s penězi však vyženil také nepříliš věrnou manželku a hordu příbuzných, kteří jej málem dohnali k sebevraždě. Takže jsou na tom vlastně oba stejně. Kolem jejich vztahu je navíc rozehrána divoká honička za ukradeným šperkem, který neustále podstrkávají jeden druhému. V pořadí druhý film Voskovce a Wericha byl natočen v roce 1932, rok po uvedení jejich filmové prvotiny Pudr a benzín. Děj byl jednodušší než u prvního filmu a oba tvůrci se soustředili především na vytváření mnoha komických situací a gagů. Film natočil opět režisér Jindřich Honzl a jeho důležitou součástí byla opět hudba Jaroslava Ježka. Zazní tu nejen evergreen Život je jen náhoda v podání Hany Vítové a Ljuby Hermanové, ale také valčík Rej vážek, Beguine Hydroplan a Pochod stoprocentních mužů. Dodejme, že v roli Pepíkovy nevěrné ženy se představí bývalá modelka Eliška Pleyová, vlastním jménem Plachová. Stejně jako předchozí film, i tento byl kritikou přijat poměrně rozpačitě, což však nemění nic na skutečnosti, že patří do zlatého fondu naší předválečné kinematografie. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    1
  • Kouzelný dům
    Kouzelný dům (1939)
    Film
    Film Kouzelný dům natočil režisér Otakar Vávra v roce 1939 podle stejnojmenného románu Karla Josefa Beneše. Vypráví příběh mladé, bohatstvím zhýčkané Marie Ungrové, dcery významného průmyslníka, která přežije leteckou katastrofu. Uprostřed lesů, nedaleko moravské vesnice Bítova, ji najde v bezvědomí Vilém Balvín a dopraví do rodného domu. Dívka se probudí z mdloby s naprostou ztrátou paměti. Zůstává v kouzelném domě, kde se seznamuje i s mladším synem Martinem. Mezi Marií a Martinem vznikne něžný milostný vztah a společně pátrají po totožnosti mladé ženy. Ve filmu se sešlo mnoho mimořádných hereckých osobností - Adina Mandlová, Leopolda Dostalová, Růžena Nasková, od jejíhož úmrtí uplynulo 60 let, Terezie Brzková, Zdeněk Štěpánek a Eduard Kohout. Kamera Jana Rotha vykouzlila působivé ovzduší podzimních mlh, snovou náladu, ke které přispěla i lyrická hudba Františka Škvora. (Česká televize)
    71%
    Film Kouzelný dům natočil režisér Otakar Vávra v roce 1939 podle stejnojmenného románu Karla Josefa Beneše. Vypráví příběh mladé, bohatstvím zhýčkané Marie Ungrové, dcery významného průmyslníka, která přežije leteckou katastrofu. Uprostřed lesů, nedaleko moravské vesnice Bítova, ji najde v bezvědomí Vilém Balvín a dopraví do rodného domu. Dívka se probudí z mdloby s naprostou ztrátou paměti. Zůstává v kouzelném domě, kde se seznamuje i s mladším synem Martinem. Mezi Marií a Martinem vznikne něžný milostný vztah a společně pátrají po totožnosti mladé ženy. Ve filmu se sešlo mnoho mimořádných hereckých osobností - Adina Mandlová, Leopolda Dostalová, Růžena Nasková, od jejíhož úmrtí uplynulo 60 let, Terezie Brzková, Zdeněk Štěpánek a Eduard Kohout. Kamera Jana Rotha vykouzlila působivé ovzduší podzimních mlh, snovou náladu, ke které přispěla i lyrická hudba Františka Škvora. (Česká televize)
    2
  • U snědeného krámu
    U snědeného krámu (1933)
    Film
    Staropražský příběh o neuváženém sňatku... Stovkami výstižně charakterizovaných maloměstských figurek zalidnil Ignát Herrmann řadu svých románů a povídek. Za své nejzávažnější dílo však právem pokládal román U snědeného krámu o tragickém osudu dobrotivého kupce Martina Žemly. Nesentimentální a přitom jímavý příběh člověka, kterého bezelstná touha po lásce vydá napospas ziskuchtivým nástrahám sousedky a její dcery, vyznívá velmi přesvědčivě i ve filmové verzi. Není divu – natočil ji tým složený z osobností, které v historii naší kinematografie patří k nejprůkaznějším kvalitám. Za všechny jmenujme scenáristu Václava Wassermana, kameramana Václava Vícha, spoluautora hudby Karla Hašlera a režiséra Martina Friče. Ten měl šťastnou ruku při výběru hereckých představitelů. Martina Žemlu hraje František Smolík, vdovu Šustrovou a její lehkomyslnou dceru Antonie Nedošinská s Elou Poznerovou, vynikající výkon mimo rámec svého tradičního hereckého rejstříku podal i Vlasta Burian v roli alkoholického rytmistra Kylliana. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Staropražský příběh o neuváženém sňatku... Stovkami výstižně charakterizovaných maloměstských figurek zalidnil Ignát Herrmann řadu svých románů a povídek. Za své nejzávažnější dílo však právem pokládal román U snědeného krámu o tragickém osudu dobrotivého kupce Martina Žemly. Nesentimentální a přitom jímavý příběh člověka, kterého bezelstná touha po lásce vydá napospas ziskuchtivým nástrahám sousedky a její dcery, vyznívá velmi přesvědčivě i ve filmové verzi. Není divu – natočil ji tým složený z osobností, které v historii naší kinematografie patří k nejprůkaznějším kvalitám. Za všechny jmenujme scenáristu Václava Wassermana, kameramana Václava Vícha, spoluautora hudby Karla Hašlera a režiséra Martina Friče. Ten měl šťastnou ruku při výběru hereckých představitelů. Martina Žemlu hraje František Smolík, vdovu Šustrovou a její lehkomyslnou dceru Antonie Nedošinská s Elou Poznerovou, vynikající výkon mimo rámec svého tradičního hereckého rejstříku podal i Vlasta Burian v roli alkoholického rytmistra Kylliana. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedie
    3
  • Jedenácté přikázání
    Jedenácté přikázání (1935)
    Film
    Veselé příhody tří starých mládenců, jedné utajené manželky a potrhlého velitele ostrostřelců... Oslavou příchodu nového – dvacátého – století začíná rozmarná komedie podle stejnojmenné frašky Františka Ferdinanda Šamberka, jehož jméno je spojeno se zakladatelskou generací Národního divadla. Napsal na čtyřicet titulů oblíbených veseloher a největšího ohlasu zaznamenalo právě Jedenácté přikázání, příběh o utajené ženitbě zapřisáhlého starého mládence. Její humor i znamenitě řešená situační komika inspirovaly i filmaře. První verzi natočil v roce 1925 režisér Václav Kubásek podle silvestrovského představení Vinohradského divadla. Zvukovou verzi natočil o deset let později Martin Frič, na scénáři výtečné komedie se podílel E.A. Longen a Otakar Vávra. Hlavní roli c.k. notáře Voborského, který pro lásku ke sličné měšťanské dcerce zradí přísahu, že se nikdy neožení, hrál v obou přepisech Hugo Haas. Zatajovanou manželku pak ve Fričově adaptaci Jiřina Štěpničková, veselé kumpány Jindřich Plachta a Jiří Plachý, potrhlého ševce Václav Trégl a jeho energickou ženu Eližbětu Ella Nollová. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    70%
    Veselé příhody tří starých mládenců, jedné utajené manželky a potrhlého velitele ostrostřelců... Oslavou příchodu nového – dvacátého – století začíná rozmarná komedie podle stejnojmenné frašky Františka Ferdinanda Šamberka, jehož jméno je spojeno se zakladatelskou generací Národního divadla. Napsal na čtyřicet titulů oblíbených veseloher a největšího ohlasu zaznamenalo právě Jedenácté přikázání, příběh o utajené ženitbě zapřisáhlého starého mládence. Její humor i znamenitě řešená situační komika inspirovaly i filmaře. První verzi natočil v roce 1925 režisér Václav Kubásek podle silvestrovského představení Vinohradského divadla. Zvukovou verzi natočil o deset let později Martin Frič, na scénáři výtečné komedie se podílel E.A. Longen a Otakar Vávra. Hlavní roli c.k. notáře Voborského, který pro lásku ke sličné měšťanské dcerce zradí přísahu, že se nikdy neožení, hrál v obou přepisech Hugo Haas. Zatajovanou manželku pak ve Fričově adaptaci Jiřina Štěpničková, veselé kumpány Jindřich Plachta a Jiří Plachý, potrhlého ševce Václav Trégl a jeho energickou ženu Eližbětu Ella Nollová. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    4
  • Filosofská historie
    Filosofská historie (1937)
    Film
    67%
    5
  • Hrdinný kapitán Korkorán
    Hrdinný kapitán Korkorán (1934)
    Film
    Král komiků Vlasta Burian v jedné ze slavných a nezapomenutelných uniformovaných rolí. Konkrétně v roli kapitána vltavské paroplavby Adama Korkorána, který má sice pod palcem jen malý pražský parník Primátor Dittrich, ve svých snech se však stává slavným hrdinou dobrodružných pirátských příběhů a navíc je snobskou lázeňskou společností považován za proslulého admirála. Všechno to vlastně způsobily problémy, které s ním neustále mělo ředitelství paroplavební společnosti. Když totiž Korkorán, jehož vzorem je jeho slavný jmenovec, odmítl odejít do důchodu, poslali ho alespoň do lázní, aby měli na chvíli pokoj. Na nádraží v Poděbradech však sluha z luxusního lázeňského hotelu popletl kufry, a tak se stane, že je Korkorán považován za korvetního kapitána a boháče. Ten oslněn přepychem omyl nevyvrátí, ale naopak se do nové role vžije natolik, že oklame i zkušeného admirála ve výslužbě Piacciho, spřátelí se s ním a je dokonce vyhlášen nejoblíbenějším hostem sezóny. Když mu však dojdou peníze, napíše své hospodyni, aby mu poslala úspory, a to ženu natolik vyvede z míry, že se za ním vypraví, což samozřejmě vede k tomu, že pravda vyjde najevo. Ostudou zničený Korkorán se vrátí domů, místo očekávané výpovědi se však dočká povýšení do funkce vrchního inspektora. Majitelem paroplavební společnosti je totiž admirál Piacci, jeho přítel z lázní.
    Žánry:Komedie
    67%
    Král komiků Vlasta Burian v jedné ze slavných a nezapomenutelných uniformovaných rolí. Konkrétně v roli kapitána vltavské paroplavby Adama Korkorána, který má sice pod palcem jen malý pražský parník Primátor Dittrich, ve svých snech se však stává slavným hrdinou dobrodružných pirátských příběhů a navíc je snobskou lázeňskou společností považován za proslulého admirála. Všechno to vlastně způsobily problémy, které s ním neustále mělo ředitelství paroplavební společnosti. Když totiž Korkorán, jehož vzorem je jeho slavný jmenovec, odmítl odejít do důchodu, poslali ho alespoň do lázní, aby měli na chvíli pokoj. Na nádraží v Poděbradech však sluha z luxusního lázeňského hotelu popletl kufry, a tak se stane, že je Korkorán považován za korvetního kapitána a boháče. Ten oslněn přepychem omyl nevyvrátí, ale naopak se do nové role vžije natolik, že oklame i zkušeného admirála ve výslužbě Piacciho, spřátelí se s ním a je dokonce vyhlášen nejoblíbenějším hostem sezóny. Když mu však dojdou peníze, napíše své hospodyni, aby mu poslala úspory, a to ženu natolik vyvede z míry, že se za ním vypraví, což samozřejmě vede k tomu, že pravda vyjde najevo. Ostudou zničený Korkorán se vrátí domů, místo očekávané výpovědi se však dočká povýšení do funkce vrchního inspektora. Majitelem paroplavební společnosti je totiž admirál Piacci, jeho přítel z lázní.
    Žánry:Komedie
    6
  • Důvod k rozvodu
    Důvod k rozvodu (1937)
    Film
    Tradiční česká filmová komedie plná lásky, omylů, nedorozumění a dobrých konců. Hrdinou je hudební skladatel Pavel Bertl, nenapravitelný opilec a karbaník, který sice dokázal během několika let prohýřit celý rodinný majetek, současně je však nešťastný, když vidí svou manželku Helenu, jak trpí jeho zhýralým životem. Aby ji zachránil, rozhodne se jí poskytnout pádný důvod k rozvodu a na radu advokáta se na pár dní ubytuje v horském hotelu s cizí ženou. K tomu účelu advokát angažuje nezaměstnanou artistku Annu Plavcovou, které tím ovšem nemálo zkomplikuje život, protože se právě zakoukala do úspěšného kouzelníka Skály, který se chystá vystupovat ve stejném hotelu, kde má Anna s Bertlem sehrát milostný páreček na záletech.
    Žánry:Komedie
    65%
    Tradiční česká filmová komedie plná lásky, omylů, nedorozumění a dobrých konců. Hrdinou je hudební skladatel Pavel Bertl, nenapravitelný opilec a karbaník, který sice dokázal během několika let prohýřit celý rodinný majetek, současně je však nešťastný, když vidí svou manželku Helenu, jak trpí jeho zhýralým životem. Aby ji zachránil, rozhodne se jí poskytnout pádný důvod k rozvodu a na radu advokáta se na pár dní ubytuje v horském hotelu s cizí ženou. K tomu účelu advokát angažuje nezaměstnanou artistku Annu Plavcovou, které tím ovšem nemálo zkomplikuje život, protože se právě zakoukala do úspěšného kouzelníka Skály, který se chystá vystupovat ve stejném hotelu, kde má Anna s Bertlem sehrát milostný páreček na záletech.
    Žánry:Komedie
    7
  • Ulička v ráji
    Ulička v ráji (1936)
    Film

    Samotářský a nerudný pohodný se ujme sirotka Petříčka a jeho psa Puntíka. Pod jejich vlivem se natolik změní, že už nemůže vykonávat své povolání. Sentimentální komedie - nadhled, o který se autoři pokoušeli, není vždy jasně rozeznatelný. V německé verzi Das Gässchen zum Paradies hrál hlavní roli Hans Moser. Film byl uváděn také pod názvem Dobrodinec chudých psů. Použité stavby pocházejí velmi pravděpodobně z natáčení koprodukčního filmu Golem.

    Žánry:DramaKomedie
    65%

    Samotářský a nerudný pohodný se ujme sirotka Petříčka a jeho psa Puntíka. Pod jejich vlivem se natolik změní, že už nemůže vykonávat své povolání. Sentimentální komedie - nadhled, o který se autoři pokoušeli, není vždy jasně rozeznatelný. V německé verzi Das Gässchen zum Paradies hrál hlavní roli Hans Moser. Film byl uváděn také pod názvem Dobrodinec chudých psů. Použité stavby pocházejí velmi pravděpodobně z natáčení koprodukčního filmu Golem.

    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Studentská máma
    Studentská máma (1935)
    Film
    62%
    9
  • Kantor Ideál
    Kantor Ideál (1932)
    Film
    62%
    10
  • Fidlovačka
    Fidlovačka (1930)
    Film
    U prvorepublikových filmů převažovaly literární náměty. Filmaři si vypůjčovali i hry Josefa Kajetána Tyla. Fidlovačka se stala jedním z prvních zvukových filmů, kde poprvé na plátně zazněla i národní hymna, kterou ovšem zapracoval již Tyl. Vznikla naivní, ovšem zarputile vlastenecká veselohra o ševcovské cechovní slavnosti, zněla národovecká hesla a převažoval operetní ráz. Nenáročný snímek potěšil hlavně venkovské publikum, jemuž byl v prvé řadě určen.
    52%
    U prvorepublikových filmů převažovaly literární náměty. Filmaři si vypůjčovali i hry Josefa Kajetána Tyla. Fidlovačka se stala jedním z prvních zvukových filmů, kde poprvé na plátně zazněla i národní hymna, kterou ovšem zapracoval již Tyl. Vznikla naivní, ovšem zarputile vlastenecká veselohra o ševcovské cechovní slavnosti, zněla národovecká hesla a převažoval operetní ráz. Nenáročný snímek potěšil hlavně venkovské publikum, jemuž byl v prvé řadě určen.
    11