Josef Vondráček: Nejlepší filmy
a seriály

6.3

Josef Vondráček: Filmy a seriály

  • Smrt krásných srnců
    Smrt krásných srnců (1986)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    Vzpomínky na třicátá a čtyřicátá léta, jak je prožívala rodina Popperova - tatínek Leo, maminka Hermína a jejich tři synové Hugo, Jirka Prdelka. Tatínek je velmi úspěšný obchodní zástupce firmy Elektrolux, a nadšený obdivovatel přírody v okolí řeky Berounky, kde tak rád rybaří. Jenže přišla válka ä s ní nejen existenční starosti, ale zároveň zpráva, že dva starší synové mají jít do transportu. V tu chvíli nastupují přátelé od Berounky a nezdolné odhodlání tatínka Poppera udělat pro syny vše, co půjde.
    84%
    Vzpomínky na třicátá a čtyřicátá léta, jak je prožívala rodina Popperova - tatínek Leo, maminka Hermína a jejich tři synové Hugo, Jirka Prdelka. Tatínek je velmi úspěšný obchodní zástupce firmy Elektrolux, a nadšený obdivovatel přírody v okolí řeky Berounky, kde tak rád rybaří. Jenže přišla válka ä s ní nejen existenční starosti, ale zároveň zpráva, že dva starší synové mají jít do transportu. V tu chvíli nastupují přátelé od Berounky a nezdolné odhodlání tatínka Poppera udělat pro syny vše, co půjde.
    1
  • Nejistá sezóna
    Nejistá sezóna (1987)
    FilmRole: MUDr. František Šubrt
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +3
    Komedie o problémech kolem jednoho malého divadla. S humorem, satirickou příchutí i nádechem nostalgie líčí peripetie malého divadelního souboru, který si říká Divadlo starých forem a přestože má úspěch u publika, má také současně neustálé potíže s nadřízenými orgány. Příběh, v němž značný prostor dostávají ukázky z repertoáru Divadla Járy Cimrmana (ačkoliv tu jméno fiktivního slavného génia ani jednou nepadne), zachycuje vyhazov z jednoho divadla, postupné usídlování na nové "štaci" v nevyhovujícím sále kulturního domu kdesi na periferii, průběh zkoušek nové hry i její premiéru, ale také řadu veselých, vážných i hořce úsměvných epizod ze zákulisí.
    Žánry:DramaKomedie
    83%
    Komedie o problémech kolem jednoho malého divadla. S humorem, satirickou příchutí i nádechem nostalgie líčí peripetie malého divadelního souboru, který si říká Divadlo starých forem a přestože má úspěch u publika, má také současně neustálé potíže s nadřízenými orgány. Příběh, v němž značný prostor dostávají ukázky z repertoáru Divadla Járy Cimrmana (ačkoliv tu jméno fiktivního slavného génia ani jednou nepadne), zachycuje vyhazov z jednoho divadla, postupné usídlování na nové "štaci" v nevyhovujícím sále kulturního domu kdesi na periferii, průběh zkoušek nové hry i její premiéru, ale také řadu veselých, vážných i hořce úsměvných epizod ze zákulisí.
    Žánry:DramaKomedie
    2
  • Postřižiny
    Postřižiny (1981)
    FilmRole: výčepní
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +2
    Lyrická komedie, natočená režisérem Jiřím Menzelem v roce 1980 podle proslulé stejnojmenné novely Bohumila Hrabala těží především ze spisovatelovy bohaté poetické obrazotvornosti, která v tomto případě vyvěrá ze vzpomínek na poklidný život v městečku, kde byl jeho otec správcem pivovaru. Sled humorně laděných epizod spojených hlavními protagonisty – půvabnou paní správcovou, jejím milujícím manželem Francinem a jeho bratrem Pepinem, je protkán stále probíhajícím konfliktem snaživého Francina se správní radou, tvořenou představiteli města. Francinovu kariéru ohrožují především ztřeštěné kousky hlučného Pepina, ale též neodolatelné fluidum paní správcové, kterému podléhají všichni pánové… Snímek byl do kin uveden počátkem roku 1981 a vyvolal tehdy skutečně mimořádný zájem. Přestože námět filmu byl považován za typicky národní, měly Postřižiny nečekaně dobrý ohlas i v zahraničí – jako jeden z mála českých titulů z počátku osmdesátých let byl snímek zakoupen do řady evropských i zámořských distribučních sítí. Uplynulá léta přidala tomuto nestárnoucímu filmu navíc další, nostalgický půvab příjemné vzpomínky na časy a věci, které jsou nenávratně pryč. (Česká televize)
    83%
    Lyrická komedie, natočená režisérem Jiřím Menzelem v roce 1980 podle proslulé stejnojmenné novely Bohumila Hrabala těží především ze spisovatelovy bohaté poetické obrazotvornosti, která v tomto případě vyvěrá ze vzpomínek na poklidný život v městečku, kde byl jeho otec správcem pivovaru. Sled humorně laděných epizod spojených hlavními protagonisty – půvabnou paní správcovou, jejím milujícím manželem Francinem a jeho bratrem Pepinem, je protkán stále probíhajícím konfliktem snaživého Francina se správní radou, tvořenou představiteli města. Francinovu kariéru ohrožují především ztřeštěné kousky hlučného Pepina, ale též neodolatelné fluidum paní správcové, kterému podléhají všichni pánové… Snímek byl do kin uveden počátkem roku 1981 a vyvolal tehdy skutečně mimořádný zájem. Přestože námět filmu byl považován za typicky národní, měly Postřižiny nečekaně dobrý ohlas i v zahraničí – jako jeden z mála českých titulů z počátku osmdesátých let byl snímek zakoupen do řady evropských i zámořských distribučních sítí. Uplynulá léta přidala tomuto nestárnoucímu filmu navíc další, nostalgický půvab příjemné vzpomínky na časy a věci, které jsou nenávratně pryč. (Česká televize)
    3
  • Ostře sledované vlaky
    Ostře sledované vlaky (1966)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +4
    82%
    4
  • Lásky mezi kapkami deště
    Lásky mezi kapkami deště (1979)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Žižkov - město ve městě, jehož obyvatelé se vždy považovali spíše za „žižkováky“ než za „pražáky“ - inspiroval řadu režisérů k natočení, často autobiograficky laděných filmů, jmenujme např. povídkovou Žižkovskou romanci (1958) režiséra Zdeňka Brynycha. Lásky mezi kapkami deště režiséra Karla Kachyni patří mezi nejvýznamnější „žižkovské“ filmy, a současně i mezi nejlepší filmy sedmdesátých let české kinematografie. Děj, situovaný do 30. let minulého století, sleduje na pozadí vrcholící hospodářské krize osudy ševce Bursíka a jeho dvou synů. Film, kromě řady skvělých hereckých výkonů, zaujme dokonale ztvárněnou atmosférou místa. Do Žižkova se Karel Kachyňa po deseti letech vrátil také svým filmem Blázni a děvčátka (1988).
    80%
    Žižkov - město ve městě, jehož obyvatelé se vždy považovali spíše za „žižkováky“ než za „pražáky“ - inspiroval řadu režisérů k natočení, často autobiograficky laděných filmů, jmenujme např. povídkovou Žižkovskou romanci (1958) režiséra Zdeňka Brynycha. Lásky mezi kapkami deště režiséra Karla Kachyni patří mezi nejvýznamnější „žižkovské“ filmy, a současně i mezi nejlepší filmy sedmdesátých let české kinematografie. Děj, situovaný do 30. let minulého století, sleduje na pozadí vrcholící hospodářské krize osudy ševce Bursíka a jeho dvou synů. Film, kromě řady skvělých hereckých výkonů, zaujme dokonale ztvárněnou atmosférou místa. Do Žižkova se Karel Kachyňa po deseti letech vrátil také svým filmem Blázni a děvčátka (1988).
    5
  • Soukromá vichřice
    Soukromá vichřice (1967)
    Film
    • VOYO
    Soukromá vichřice je prvním filmovým přepisem Páralova románu, též se odehrává v Ústí nad Labem, městě s početným chemickým průmyslem - avšak zvolené prostředí se mění v pouhou kulisu. Režiséra Hynka Bočana více zajímají proměnlivé vztahy mezi manžely i milenci, dvojice se rozcházejí i scházejí, hádají se i usmiřují. Malé milostné dobrodružství sice vnáší vzrušení, avšak neméně důležité je přiměřené hmotné zajištění. Pod zábavným zevnějškem příběhu probleskují úvahy o leckdy sporných hodnotách, k nimž dospěli lidé žijící v socialismu. Smutná komedie do značně míry staví na hereckém ztvárnění, avšak ve výsledku působí přece jen vyšuměle, u postav občas postrádáme věrohodné motivace.
    Žánry:Komedie
    75%
    Soukromá vichřice je prvním filmovým přepisem Páralova románu, též se odehrává v Ústí nad Labem, městě s početným chemickým průmyslem - avšak zvolené prostředí se mění v pouhou kulisu. Režiséra Hynka Bočana více zajímají proměnlivé vztahy mezi manžely i milenci, dvojice se rozcházejí i scházejí, hádají se i usmiřují. Malé milostné dobrodružství sice vnáší vzrušení, avšak neméně důležité je přiměřené hmotné zajištění. Pod zábavným zevnějškem příběhu probleskují úvahy o leckdy sporných hodnotách, k nimž dospěli lidé žijící v socialismu. Smutná komedie do značně míry staví na hereckém ztvárnění, avšak ve výsledku působí přece jen vyšuměle, u postav občas postrádáme věrohodné motivace.
    Žánry:Komedie
    6
  • Práče
    Práče (1960)
    Film
    • VOYO
    Československá jednotka v součinnosti s Rudou armádou, stojí před Duklou. Sovětská armáda osvobodila koncentrační tábor Osvětim a malý chlapec František Bureš, který tam byl nalezen, je poslán k československé jednotce. Františka umístili hluboko do týlu mezi vojáky, kteří pracovali v polní prádelně. Byli to především tatíci pokročilého věku a ti se Františka ujali se starostlivostí zcela otcovskou. A tak malý chlapec pomaličku zapomínal na koncentrační tábor a pozvolna se z něj stával bezstarostný desetiletý chlapec. Jenže náš malý František začal tropit všelijaké nezbednosti, kterými sice trápil své "tatínky", ale ti ze soucitu mu všechno odpustili. (Kino CS)
    74%
    Československá jednotka v součinnosti s Rudou armádou, stojí před Duklou. Sovětská armáda osvobodila koncentrační tábor Osvětim a malý chlapec František Bureš, který tam byl nalezen, je poslán k československé jednotce. Františka umístili hluboko do týlu mezi vojáky, kteří pracovali v polní prádelně. Byli to především tatíci pokročilého věku a ti se Františka ujali se starostlivostí zcela otcovskou. A tak malý chlapec pomaličku zapomínal na koncentrační tábor a pozvolna se z něj stával bezstarostný desetiletý chlapec. Jenže náš malý František začal tropit všelijaké nezbednosti, kterými sice trápil své "tatínky", ale ti ze soucitu mu všechno odpustili. (Kino CS)
    7
  • Sestřičky
    Sestřičky (1983)
    FilmRole: Mariin otec
    • VOYO
    • O2 TV
    Hlavní postavou je mladá začínající zdravotní sestřička Marie Sahulová, která je po maléru v nemocnici - do internátu si přivedla tajně chlapce - přeložena do venkovského zdravotního střediska, kde společně se starým lékařem a svéráznou zdravotní sestrou musí v drsném prostředí zanedbaných vesnic padesátých let objíždět pětadvacet vesnic a řadu samot. Průvodkyní, která ji osobitým způsobem zasvěcuje do praxe i úskalí soukromého života, se stává zdravotní sestra, moudrá a zkušená žena, které nikdo neřekne jinak než babi. V mozaice každodenních starostí a více či méně vážných lékařských zákroků Marie dozrává a nachází smysl své práce a života.
    Žánry:DramaKomedie
    73%
    Hlavní postavou je mladá začínající zdravotní sestřička Marie Sahulová, která je po maléru v nemocnici - do internátu si přivedla tajně chlapce - přeložena do venkovského zdravotního střediska, kde společně se starým lékařem a svéráznou zdravotní sestrou musí v drsném prostředí zanedbaných vesnic padesátých let objíždět pětadvacet vesnic a řadu samot. Průvodkyní, která ji osobitým způsobem zasvěcuje do praxe i úskalí soukromého života, se stává zdravotní sestra, moudrá a zkušená žena, které nikdo neřekne jinak než babi. V mozaice každodenních starostí a více či méně vážných lékařských zákroků Marie dozrává a nachází smysl své práce a života.
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Naděje
    Naděje (1963)
    FilmRole: řidič
    Rudolf Hrušínský a Hana Hegerová jako ztracenci, kteří se ocitli na periférii společnosti i života... K filmům, které počátkem 60. let vzbudily pozornost kritiky i publika, právem patří tvorba dvojice Jan Procházka - Karel Kachyňa. Po Trápení a Závrati se v roce 1963 objevil nový film tohoto tandemu Naděje, který se hrabalovsky snaží hledat a nacházet "perličky na dně" v prostředí nezvyklém, protože opomíjeném, a mezi lidmi, kteří rovněž nepatřili do typického rejstříku hrdinů socialistického realismu. Děj zavádí diváky do prostředí velké stavby, kde v bezedném bahně (a nejenom v bahně reálném) tráví své bezútěšné večery opilec Lucin v podání Rudolfa Hrušínského, u něhož si v těchto dnech připomínáme 25 let od úmrtí, a děvče lehkých mravů Magda, kterou ztvárnila Hana Hegerová. Náhodou se setkají a instinktivně se na sebe upnou. Jejich podivný způsob soužití přináší střety, hádky i facky, přesto však se k sobě stále vracejí a odpouštějí si. Vědí totiž, že si jsou navzájem tou opravdu poslední životní oporou... (Česká televize)
    Žánry:Drama
    73%
    Rudolf Hrušínský a Hana Hegerová jako ztracenci, kteří se ocitli na periférii společnosti i života... K filmům, které počátkem 60. let vzbudily pozornost kritiky i publika, právem patří tvorba dvojice Jan Procházka - Karel Kachyňa. Po Trápení a Závrati se v roce 1963 objevil nový film tohoto tandemu Naděje, který se hrabalovsky snaží hledat a nacházet "perličky na dně" v prostředí nezvyklém, protože opomíjeném, a mezi lidmi, kteří rovněž nepatřili do typického rejstříku hrdinů socialistického realismu. Děj zavádí diváky do prostředí velké stavby, kde v bezedném bahně (a nejenom v bahně reálném) tráví své bezútěšné večery opilec Lucin v podání Rudolfa Hrušínského, u něhož si v těchto dnech připomínáme 25 let od úmrtí, a děvče lehkých mravů Magda, kterou ztvárnila Hana Hegerová. Náhodou se setkají a instinktivně se na sebe upnou. Jejich podivný způsob soužití přináší střety, hádky i facky, přesto však se k sobě stále vracejí a odpouštějí si. Vědí totiž, že si jsou navzájem tou opravdu poslední životní oporou... (Česká televize)
    Žánry:Drama
    9
  • Vracenky
    Vracenky (1990)
    Film
    Od konce války uplynulo sedm let a sourozenci se vracejí do Prahy z Kamenice, kde pobývali u tety, protože jejich maminka byla dlouho nemocná. Na Letné se staví Stalinův pomník, všude znějí budovatelské písně, z ulic mizí soukromé obchody, někteří dospělí poslouchají v noci tajně rádio, zatímco jiní hřímají o kolaborantech, zrádcích a zaprodancích kapitalismu. Jenže děti vnímají svět okolo sebe a události, které tak neblaze zasahují do života jejich rodin, z jiné perspektivy. Kluci dělají lumpárny, mají průšvihy ve škole, perou se a dostávají výprask, chodí na náboženství i do pionýra. Domnosilovi jsou na tom trochu jinak než ostatní - rodiče se rozvedli a oni žijí jen s maminkou. Ta dosud naivně věří v komunistické ideály, přestože její bratr "španělák" emigroval a její přítel František patří k těm, kterým komunisté všechno vzali. Jenže dospět k pravdě a k poznání, že šťastnou budoucnost mají lidé jen ve svých vlastních rukou, je těžké - pro dospělé možná ještě mnohem víc než pro děti.
    Žánry:Drama
    71%
    Od konce války uplynulo sedm let a sourozenci se vracejí do Prahy z Kamenice, kde pobývali u tety, protože jejich maminka byla dlouho nemocná. Na Letné se staví Stalinův pomník, všude znějí budovatelské písně, z ulic mizí soukromé obchody, někteří dospělí poslouchají v noci tajně rádio, zatímco jiní hřímají o kolaborantech, zrádcích a zaprodancích kapitalismu. Jenže děti vnímají svět okolo sebe a události, které tak neblaze zasahují do života jejich rodin, z jiné perspektivy. Kluci dělají lumpárny, mají průšvihy ve škole, perou se a dostávají výprask, chodí na náboženství i do pionýra. Domnosilovi jsou na tom trochu jinak než ostatní - rodiče se rozvedli a oni žijí jen s maminkou. Ta dosud naivně věří v komunistické ideály, přestože její bratr "španělák" emigroval a její přítel František patří k těm, kterým komunisté všechno vzali. Jenže dospět k pravdě a k poznání, že šťastnou budoucnost mají lidé jen ve svých vlastních rukou, je těžké - pro dospělé možná ještě mnohem víc než pro děti.
    Žánry:Drama
    10
  • Co je vám, doktore?
    Co je vám, doktore? (1984)
    FilmRole: kupující
    • VOYO
    • iVysílání
    • Canal+
    Nehrdinský hrdina příběhu, čtyřicetiletý Bohouš Burda, je věčný idealista, který je nespokojen s tím, jak žije. Manželství nestojí za nic, jeho žena žije zcela v zajetí počítačů a nemá pochopení ani pro jeho recesní vtípky. Život ve velkoměstě ho otravuje doslova i v přeneseném smyslu, touží po rodné hájence v čisté přírodě. Radost ze života chce hledat jinde než v technickém pokroku a vyjádření tohoto názoru mu vynese dokonce i několik dobře mířených ran pěstí. A tak přichází vzpoura - proti všemu a proti všem. Do cesty se mu navíc připlete i mladá půvabná dívka Terezka, která má podobné názory jako on. A tak Burda končí v horách s pojízdnou zubní ordinací a s dívkou, která chce žít jen s ním. Zdá se, že idylka může začít. Jenže... (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Vít Olmer
    69%
    Nehrdinský hrdina příběhu, čtyřicetiletý Bohouš Burda, je věčný idealista, který je nespokojen s tím, jak žije. Manželství nestojí za nic, jeho žena žije zcela v zajetí počítačů a nemá pochopení ani pro jeho recesní vtípky. Život ve velkoměstě ho otravuje doslova i v přeneseném smyslu, touží po rodné hájence v čisté přírodě. Radost ze života chce hledat jinde než v technickém pokroku a vyjádření tohoto názoru mu vynese dokonce i několik dobře mířených ran pěstí. A tak přichází vzpoura - proti všemu a proti všem. Do cesty se mu navíc připlete i mladá půvabná dívka Terezka, která má podobné názory jako on. A tak Burda končí v horách s pojízdnou zubní ordinací a s dívkou, která chce žít jen s ním. Zdá se, že idylka může začít. Jenže... (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Vít Olmer
    11
  • Návrat ztraceného syna
    Návrat ztraceného syna (1966)
    FilmRole: pacient
    • VOYO
    • iVysílání
    Ač se tento snímek tváří jako výpověď o hluboké psychické krizi jednoho vědeckého pracovníka, který se pokusil o sebevraždu, ve skutečnosti přerůstává v zamyšlení nad stavem tehdejší společnosti, stěží napomáhající optimálnímu rozvoji citlivější osobnosti. Zaujme vylíčení, jak necitelně se k sobě lidé dokáží chovat, sugestivně je vypodobněna hlavně nedůvěra ke všemu, co vybočuje ze zaběhnutých, mlčky a slepě uznávaných pravidel.
    Žánry:Drama
    69%
    Ač se tento snímek tváří jako výpověď o hluboké psychické krizi jednoho vědeckého pracovníka, který se pokusil o sebevraždu, ve skutečnosti přerůstává v zamyšlení nad stavem tehdejší společnosti, stěží napomáhající optimálnímu rozvoji citlivější osobnosti. Zaujme vylíčení, jak necitelně se k sobě lidé dokáží chovat, sugestivně je vypodobněna hlavně nedůvěra ke všemu, co vybočuje ze zaběhnutých, mlčky a slepě uznávaných pravidel.
    Žánry:Drama
    12
  • Něžný barbar
    Něžný barbar (1989)
    Film
    Přepis Hrabalovy autibiograficky laděné předlohy sice naznačuje určitou poetičnost, hájí naivismus jako životní princip, avšak zasazení do libeňské periferie 50. let je příliš povrchní, zúžená na neškodné bohémství. Ani postižení skutečných postav ( byť pánové Hrabal, Bondy a Boudník nejsou přímo jmrnováni ) není nijak oslnivé, jakkoli žijí tak říkajíc mimo reálný časoprostor, oddávajíce se svérázným diskuzím o umění a životě.
    Žánry:Komedie
    68%
    Přepis Hrabalovy autibiograficky laděné předlohy sice naznačuje určitou poetičnost, hájí naivismus jako životní princip, avšak zasazení do libeňské periferie 50. let je příliš povrchní, zúžená na neškodné bohémství. Ani postižení skutečných postav ( byť pánové Hrabal, Bondy a Boudník nejsou přímo jmrnováni ) není nijak oslnivé, jakkoli žijí tak říkajíc mimo reálný časoprostor, oddávajíce se svérázným diskuzím o umění a životě.
    Žánry:Komedie
    13
  • Muž, který stoupl v ceně
    Muž, který stoupl v ceně (1967)
    FilmRole: zapisovatel
    Je známou pravdou, že v základu anekdotické nápady se nemají zbytečně protahovat. To platí rovněž pro tento film, který rozvíjí oblíbené schéma (často zužitkovávané, mimo jiné i ve francouzské komedii Tetovaný) - líčí, v jakých obtížích se ocitne člověk, jenž si nechal na záda vytetovat kresbu malíře, jenž se až po své smrti stal nenadále slavným. Nebožák se tak stává jakýmsi chodícím obrazem, jenž cena neustále stoupá. Navíc se o hrdinu zajímá stále více lidí, jejichž úmyslům lze jen stěží důvěřovat. Režisér Jan Moravec, jenž si napsal i scénář, se opírá zejména o hereckou složku, která vnáší nejvíce spontaneity.
    Žánry:KomedieDrama
    68%
    Je známou pravdou, že v základu anekdotické nápady se nemají zbytečně protahovat. To platí rovněž pro tento film, který rozvíjí oblíbené schéma (často zužitkovávané, mimo jiné i ve francouzské komedii Tetovaný) - líčí, v jakých obtížích se ocitne člověk, jenž si nechal na záda vytetovat kresbu malíře, jenž se až po své smrti stal nenadále slavným. Nebožák se tak stává jakýmsi chodícím obrazem, jenž cena neustále stoupá. Navíc se o hrdinu zajímá stále více lidí, jejichž úmyslům lze jen stěží důvěřovat. Režisér Jan Moravec, jenž si napsal i scénář, se opírá zejména o hereckou složku, která vnáší nejvíce spontaneity.
    Žánry:KomedieDrama
    14
  • Malá mořská víla
    Malá mořská víla (1976)
    FilmRole: Old Fisherman
    • VOYO
    Vládce podmořské říše má spoustu dcer, ale tu nejmladší - malou mořskou vílu - miluje nejvíc ze všech. V den jejích narozenin jí přichystá překvapení - výlet k vodní hladině s potopením korábu. Vše, co je v něm, daruje dceři. Ta si však všimne, že na lodi je krásný princ a okamžitě se do něj zamiluje. Zachrání mu život a odnese ho na bezpečí mořského břehu. Od té chvíle však zamilovaná dívka nemyslí na nic jiného, než jak se s krásným princem ještě alespoň jednou setkat. Otec je pro to na ni rozezlen, navíc tuto bolestnou situaci už jednou musel prožít - s její matkou, kterou mu malá mořská víla silně připomíná...Ale dívka má tvrdou hlavu - neváhá požádat o pomoc strašnou mořskou čarodějnici. Ani s pomocí jejích kouzel to však nebude mít jednoduché. Čarodějnice od ní za poskytnuté služby žádá mnoho...
    Žánry:Pohádka
    67%
    Vládce podmořské říše má spoustu dcer, ale tu nejmladší - malou mořskou vílu - miluje nejvíc ze všech. V den jejích narozenin jí přichystá překvapení - výlet k vodní hladině s potopením korábu. Vše, co je v něm, daruje dceři. Ta si však všimne, že na lodi je krásný princ a okamžitě se do něj zamiluje. Zachrání mu život a odnese ho na bezpečí mořského břehu. Od té chvíle však zamilovaná dívka nemyslí na nic jiného, než jak se s krásným princem ještě alespoň jednou setkat. Otec je pro to na ni rozezlen, navíc tuto bolestnou situaci už jednou musel prožít - s její matkou, kterou mu malá mořská víla silně připomíná...Ale dívka má tvrdou hlavu - neváhá požádat o pomoc strašnou mořskou čarodějnici. Ani s pomocí jejích kouzel to však nebude mít jednoduché. Čarodějnice od ní za poskytnuté služby žádá mnoho...
    Žánry:Pohádka
    15
  • Třetí patro
    Třetí patro (1986)
    Seriál
    • iVysílání
    Martin Brázda se vrací z vojny. Jeho dívka Hanka asi čekala, že se teď konečně vezmou, ale Martin se ženěním nijak nespěchá. Nastupuje jako mistr v Praze, v učilišti, kde se sám před lety vyučil. Začátek je trochu tvrdý, ředitel Beran mu svěří třeťáky, postrach učiliště. Martin se seznamuje s Vojtou, který už chodí na melouchy k atraktivní paní Mádlové, s Jakubem, který má konflikty s otcem, získá dokonce důvěru Mikyho Kadlece, vůdce party. Martin ho pustí na den domů, protože Miky tvrdí, že má problémy s rodiči. Místo toho však Miky jede za holkou a na Jakubově mopedu ho podnapilého chytí silniční kontrola. (oficiální text distributora)
    67%
    Martin Brázda se vrací z vojny. Jeho dívka Hanka asi čekala, že se teď konečně vezmou, ale Martin se ženěním nijak nespěchá. Nastupuje jako mistr v Praze, v učilišti, kde se sám před lety vyučil. Začátek je trochu tvrdý, ředitel Beran mu svěří třeťáky, postrach učiliště. Martin se seznamuje s Vojtou, který už chodí na melouchy k atraktivní paní Mádlové, s Jakubem, který má konflikty s otcem, získá dokonce důvěru Mikyho Kadlece, vůdce party. Martin ho pustí na den domů, protože Miky tvrdí, že má problémy s rodiči. Místo toho však Miky jede za holkou a na Jakubově mopedu ho podnapilého chytí silniční kontrola. (oficiální text distributora)
    16
  • Ohlédnutí
    Ohlédnutí (1968)
    FilmRole: Kvapil
    Na sklonku 60. vznikla řada pozoruhodných filmů, jakkoli některé z nich neprávem zůstaly ve stínu těch známějších. Týká se to rovněž Ohlédnutí, které na pozadí dvou rozlišných osudů řeší vztah k panujícímu komunistickému režimu. Na jedné straně vystupuje uznávaná spisovatelka, upřímně věřící komunistka, tíživě prožívá rozčarování z rozpadu ideálů i doléhajících traumat, že mlčky přihlížela křivdám stalinistického období, jehož skutečnou podobu rozpoznala až příliš pozdě. Přesto si vzpomínku na jásavé mládí účastnící se průvodů uchovává jako cosi hřejivého a upřímného. Naproti ní se setkáváme s bohémským scenáristou, jenž má její texty zpracovat, jenže spisovatelčino rozbolavělé nitro jej vůbec nezajímá, jako kdyby jej ovládala nevíra v cokoli, ba zhrublý cynismus. Důraz na svědomí lidí, ocitnuvších se pod tlakem osvobozující se společnosti, umocňují jak výtečně napsané dialogy, tak skvostné herecké ztvárnění. (zdroj: CS film)
    Žánry:Drama
    66%
    Na sklonku 60. vznikla řada pozoruhodných filmů, jakkoli některé z nich neprávem zůstaly ve stínu těch známějších. Týká se to rovněž Ohlédnutí, které na pozadí dvou rozlišných osudů řeší vztah k panujícímu komunistickému režimu. Na jedné straně vystupuje uznávaná spisovatelka, upřímně věřící komunistka, tíživě prožívá rozčarování z rozpadu ideálů i doléhajících traumat, že mlčky přihlížela křivdám stalinistického období, jehož skutečnou podobu rozpoznala až příliš pozdě. Přesto si vzpomínku na jásavé mládí účastnící se průvodů uchovává jako cosi hřejivého a upřímného. Naproti ní se setkáváme s bohémským scenáristou, jenž má její texty zpracovat, jenže spisovatelčino rozbolavělé nitro jej vůbec nezajímá, jako kdyby jej ovládala nevíra v cokoli, ba zhrublý cynismus. Důraz na svědomí lidí, ocitnuvších se pod tlakem osvobozující se společnosti, umocňují jak výtečně napsané dialogy, tak skvostné herecké ztvárnění. (zdroj: CS film)
    Žánry:Drama
    17
  • Stín kapradiny
    Stín kapradiny (1985)
    FilmRole: Emil
    • VOYO
    Baladickou předlohu Josefa Čapka zpracoval František Vláčil se smyslem pro vizuální zkratku i vyhrocený konflikt. Vypráví o dvou mladých pytlácích, které hajný přistihl přímo u jejich úlovku - jeden z mladíků jej bez rozmýšlení zastřelí. Poté sledujeme jejich marné skrývání v lese i probouzející se svědomí, které i v primitivních myslích vykřesá strach z dopadení a trestu. Důležitá je role přírodní scenerie, která se jakoby stává jedním z účastníků dění.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    64%
    Baladickou předlohu Josefa Čapka zpracoval František Vláčil se smyslem pro vizuální zkratku i vyhrocený konflikt. Vypráví o dvou mladých pytlácích, které hajný přistihl přímo u jejich úlovku - jeden z mladíků jej bez rozmýšlení zastřelí. Poté sledujeme jejich marné skrývání v lese i probouzející se svědomí, které i v primitivních myslích vykřesá strach z dopadení a trestu. Důležitá je role přírodní scenerie, která se jakoby stává jedním z účastníků dění.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    18
  • Ženu ani květinou neuhodíš
    Ženu ani květinou neuhodíš (1966)
    Film
    • VOYO
    Když se muž nedokáže rázně rozejít se žádnou ženu, zadělává si na nemalé potíže. Přesně to postihne nesmělého a poněkud nekňubovitého flétnistu, jehož ostýchavá povaha ženy nebývale vzrušuje, takže se na něho stále dotěrněji lepí. Nebohý muž se před nimi dokonce dává na útěk. Podle vtipného scénáře Jaroslava Dietla, jenž nepromarnil smysl pro nadsázku, natočil tuto veselohru Zdeněk Podskalský a do hlavních rolí obsadil stálice českého filmu: Vlastimila Brodského, Janu Brejchovou, Jiřinu Bohdalovou, Květu Fialovou, Jan Libíčka... Přes nahromadění oblíbených hvězd však výsledku schází jak odpovídající spád, tak realizační nápaditost.
    Žánry:Komedie
    64%
    Když se muž nedokáže rázně rozejít se žádnou ženu, zadělává si na nemalé potíže. Přesně to postihne nesmělého a poněkud nekňubovitého flétnistu, jehož ostýchavá povaha ženy nebývale vzrušuje, takže se na něho stále dotěrněji lepí. Nebohý muž se před nimi dokonce dává na útěk. Podle vtipného scénáře Jaroslava Dietla, jenž nepromarnil smysl pro nadsázku, natočil tuto veselohru Zdeněk Podskalský a do hlavních rolí obsadil stálice českého filmu: Vlastimila Brodského, Janu Brejchovou, Jiřinu Bohdalovou, Květu Fialovou, Jan Libíčka... Přes nahromadění oblíbených hvězd však výsledku schází jak odpovídající spád, tak realizační nápaditost.
    Žánry:Komedie
    19
  • Čekání na déšť
    Čekání na déšť (1978)
    Film
    Dospívání bývá složité, často i bolestné. Zvláště pak prázdniny strávené mezi dusnými zdmi anonymních paneláků. Hrdince je teprve dvanáct a na sídlišti zůstala skoro sama. Kamarádky odjely na venkov či dokonce do zahraničí, matka celý den pracuje v kadeřnictví. Režisér Karel Kachyňa, který se světem teenagerů nasbíral bohaté zkušenosti, věrohodně ukazuje, jak při bezcílných potulkách může jedna osamělá holka potkat jen další osamělé.
    Žánry:DramaRomantický
    64%
    Dospívání bývá složité, často i bolestné. Zvláště pak prázdniny strávené mezi dusnými zdmi anonymních paneláků. Hrdince je teprve dvanáct a na sídlišti zůstala skoro sama. Kamarádky odjely na venkov či dokonce do zahraničí, matka celý den pracuje v kadeřnictví. Režisér Karel Kachyňa, který se světem teenagerů nasbíral bohaté zkušenosti, věrohodně ukazuje, jak při bezcílných potulkách může jedna osamělá holka potkat jen další osamělé.
    Žánry:DramaRomantický
    20
  • Vražda po našem
    Vražda po našem (1966)
    Film
    Ani u bezvýznamných lidiček bychom neměli podceňovat uraženou ješitnost. Právě takovou odezvu vyvolala atraktivní, vyzývavá žena, která souhlasila, že si vezme obyčejného úředníčka u účtárny, jen proto, aby se zapomnělo na její vztah k ženatému šéfovi. Naštvaný novomanžel, když se tuto lest dozví, začne v tichosti a s téměř nehnutým obličejem chystat důmyslnou pomstu, která navíc může přinést i hmotný prospěch. Režisér Jiří Weiss vytvořil sice černou vražednickou komedii, avšak jakoby nedomrlou a bezbarvou.
    Žánry:KomedieKrimi
    62%
    Ani u bezvýznamných lidiček bychom neměli podceňovat uraženou ješitnost. Právě takovou odezvu vyvolala atraktivní, vyzývavá žena, která souhlasila, že si vezme obyčejného úředníčka u účtárny, jen proto, aby se zapomnělo na její vztah k ženatému šéfovi. Naštvaný novomanžel, když se tuto lest dozví, začne v tichosti a s téměř nehnutým obličejem chystat důmyslnou pomstu, která navíc může přinést i hmotný prospěch. Režisér Jiří Weiss vytvořil sice černou vražednickou komedii, avšak jakoby nedomrlou a bezbarvou.
    Žánry:KomedieKrimi
    21
  • Zvláštní bytosti
    Zvláštní bytosti (1990)
    FilmRole: bratranec
    • VOYO

    Některé filmy chystané na samém sklonku 80. let, které by vyznívaly odvážně, ba odbojně za komunistického režimu, ztratily po jeho pádu svou závažnost i naléhavost. Patří mezi ně i Zvláštní bytosti, v nichž Fero Fenič prozkoumal funkcionářskou mentalitu: vypovídá o morálním pádu jednoho takového notně sporného, arogantního hrdiny, spoléhajícího se na nedotknutelnost svých výsad. Výrazně symbolistní zacílení vede spíše k expresivnímu zamyšlení nad emotivním prožitkem dané doby nežli k jejímu střízlivě analytickému rozboru.

    Žánry:Drama
    61%

    Některé filmy chystané na samém sklonku 80. let, které by vyznívaly odvážně, ba odbojně za komunistického režimu, ztratily po jeho pádu svou závažnost i naléhavost. Patří mezi ně i Zvláštní bytosti, v nichž Fero Fenič prozkoumal funkcionářskou mentalitu: vypovídá o morálním pádu jednoho takového notně sporného, arogantního hrdiny, spoléhajícího se na nedotknutelnost svých výsad. Výrazně symbolistní zacílení vede spíše k expresivnímu zamyšlení nad emotivním prožitkem dané doby nežli k jejímu střízlivě analytickému rozboru.

    Žánry:Drama
    22
  • Kde řeky mají slunce
    Kde řeky mají slunce (1961)
    FilmRole: František
    57%
    23
  • Dva muži hlásí příchod
    Dva muži hlásí příchod (1975)
    Film
    • VOYO
    Jmenuje se Jiří Valenta a jako jedináček starších rodičů vyrůstal nejen zahrnován jejich všemožnou péčí, ale také poněkud odtržen od života svých vrstevníků. A tak se skutečnost, že byl odvelen a nastupuje základní vojenskou službu v Praze stává první příležitostí "okusit" problémů skutečného života, což ovšem poněkud naivnímu a nesmělému mládenci činí víc problémů než potěšení. V kasárnách si vyslouží přezdívku Švadlenka, protože ve chvílích volna vyšívá koberečky a na vycházky ho velitel musí posílat téměř rozkazem. Hned na první mu kolega ve zbrani podstrčí Julku Vávrovou, které se sám chtěl zbavit. Protřelé dívce samozřejmě neunikne jeho naivita a rozhodne se ho využít k vyřešení svých osobních problémů. Je totiž svobodnou matkou malého chlapce jehož utajovaný otec, ženatý řidič Valeš, jí neustále slibuje, že se rozvede a vezme si ji. Švadlenka Valenta sice časem pochopí, že ho dívka pouze využívá, ale není schopen se účinně bránit. A tak jde z průšvihu do průšvihu, které naštěstí díky chápavému veliteli nekončí basou, ale než se naděje, je Julčou vmanipulován do situace, kdy si ji jako správný chlap musí vzít a jejího syna Martínka přijmout za vlastního. Postupně se otrkává, stává se chlapem a dokonce je pochválen když při cvičení zvládne odvahou a rozhodností obtížnou situaci. Jenže, když se vojna nachýlí ke konci, zjistí že ho Julča znovu podvedla. Opustila totiž syna a utekla s Valešem. Je na Valentovi, aby se rozhodl co dál.
    55%
    Jmenuje se Jiří Valenta a jako jedináček starších rodičů vyrůstal nejen zahrnován jejich všemožnou péčí, ale také poněkud odtržen od života svých vrstevníků. A tak se skutečnost, že byl odvelen a nastupuje základní vojenskou službu v Praze stává první příležitostí "okusit" problémů skutečného života, což ovšem poněkud naivnímu a nesmělému mládenci činí víc problémů než potěšení. V kasárnách si vyslouží přezdívku Švadlenka, protože ve chvílích volna vyšívá koberečky a na vycházky ho velitel musí posílat téměř rozkazem. Hned na první mu kolega ve zbrani podstrčí Julku Vávrovou, které se sám chtěl zbavit. Protřelé dívce samozřejmě neunikne jeho naivita a rozhodne se ho využít k vyřešení svých osobních problémů. Je totiž svobodnou matkou malého chlapce jehož utajovaný otec, ženatý řidič Valeš, jí neustále slibuje, že se rozvede a vezme si ji. Švadlenka Valenta sice časem pochopí, že ho dívka pouze využívá, ale není schopen se účinně bránit. A tak jde z průšvihu do průšvihu, které naštěstí díky chápavému veliteli nekončí basou, ale než se naděje, je Julčou vmanipulován do situace, kdy si ji jako správný chlap musí vzít a jejího syna Martínka přijmout za vlastního. Postupně se otrkává, stává se chlapem a dokonce je pochválen když při cvičení zvládne odvahou a rozhodností obtížnou situaci. Jenže, když se vojna nachýlí ke konci, zjistí že ho Julča znovu podvedla. Opustila totiž syna a utekla s Valešem. Je na Valentovi, aby se rozhodl co dál.
    24
  • Stín létajícího ptáčka
    Stín létajícího ptáčka (1977)
    FilmRole: Emil
    54%
    25
  • Proč nevěřit na zázraky
    Proč nevěřit na zázraky (1977)
    Film
    52%
    26
  • Koncert
    Koncert (1980)
    FilmRole: montér
    52%
    27
  • Černá punčocha
    Černá punčocha (1987)
    Film
    • VOYO
    51%
    28
  • Maturita za školou
    Maturita za školou (1973)
    FilmRole: 1. Básník - zedník
    46%
    29
  • Nejmladší z rodu Hamrů
    Nejmladší z rodu Hamrů (1975)
    Seriál
    39%
    30
  • Únos Moravanky
    Únos Moravanky (1982)
    FilmRole: Kocourek
    35%
    31
  • Rodáci
    Rodáci (1988)
    Seriál
    27%
    32