Josef Kobík: Nejlepší filmy
a seriály

6.4

Josef Kobík: Filmy a seriály

  • Když Burian prášil
    Když Burian prášil (1940)
    Film
    Na zámku Prášily žije pan baron se svojí ženou Olgou a dcerou Karlou. Každý z nich má své tajemství - pan baron svůj notes, ve kterém má napsané všechny své nemanželské potomky, paní Olga odloženého syna, svůj hřích z mládí a mladá Karlička informaci o tom, že je už nějakou dobu vdaná. navíc na zámek přijíždí dva hosté - hrabě Bohdan Kocharowski a nový tajemník pana barona Arnošt Benda, což je Karlin manžel. Složitý příběh se stále více zaplétá a tak dochází k nedorozuměním, která se ovšem nakonec vysvětlí. Ale pozor - kdo by chtěl lhát, musí být obezřetný, protože na zámku při vyslovení lži padají ze zdi talíře!
    Žánry:Komedie
    78%
    Na zámku Prášily žije pan baron se svojí ženou Olgou a dcerou Karlou. Každý z nich má své tajemství - pan baron svůj notes, ve kterém má napsané všechny své nemanželské potomky, paní Olga odloženého syna, svůj hřích z mládí a mladá Karlička informaci o tom, že je už nějakou dobu vdaná. navíc na zámek přijíždí dva hosté - hrabě Bohdan Kocharowski a nový tajemník pana barona Arnošt Benda, což je Karlin manžel. Složitý příběh se stále více zaplétá a tak dochází k nedorozuměním, která se ovšem nakonec vysvětlí. Ale pozor - kdo by chtěl lhát, musí být obezřetný, protože na zámku při vyslovení lži padají ze zdi talíře!
    Žánry:Komedie
    1
  • Alena
    Alena (1947)
    Film
    73%
    2
  • Podobizna
    Podobizna (1947)
    Film
    Polovina devatenáctého století. Mladý malíř Šimon (O. Krejča) portrétuje bohatého, zlou pověstí opředeného lichváře Chazaje (K. Dostal). Maluje obraz, z něhož na něj začínají hledět živé, uhrančivé lichvářovy oči. Šílený hrůzou a strachem spáchá malíř sebevraždu. Je první, komu obraz přinesl neštěstí. Chazaj je ztělesněné zlo a v podobizně žije dál. Obraz ničí stále více lidí. Chazajův přízrak přivádí k tragické smrti dalšího nadaného malíře. Je jasné, že podobizna musí být zničena... (Česká televize)
    72%
    Polovina devatenáctého století. Mladý malíř Šimon (O. Krejča) portrétuje bohatého, zlou pověstí opředeného lichváře Chazaje (K. Dostal). Maluje obraz, z něhož na něj začínají hledět živé, uhrančivé lichvářovy oči. Šílený hrůzou a strachem spáchá malíř sebevraždu. Je první, komu obraz přinesl neštěstí. Chazaj je ztělesněné zlo a v podobizně žije dál. Obraz ničí stále více lidí. Chazajův přízrak přivádí k tragické smrti dalšího nadaného malíře. Je jasné, že podobizna musí být zničena... (Česká televize)
    3
  • Páter Vojtěch
    Páter Vojtěch (1928)
    FilmRole: četník
    Vojtěchova milá Frantina odjíždí za prací do Prahy. Vojtěch slíbí své umírající matce, že se stane knězem. Jeho bratr Karel má zdědit mlýn. Při posvícení však napadne slabého Josífka a potom prchne ze vsi. S neznámým tulákem se skrývá v lomu. Při odstřelu kamene v lomu tulák zahyne a Karel vymění jeho doklady za své. Vojtěch v semináři stále myslí na Frantinu. Ta se po čase vrátí do rodné vsi a najde nový domov u Vojtěchova otce ve mlýně. Vojtěch je zatím vysvěcen na kněze a po návratu domů zjistí, že Frantina se za mlynáře provdala. Vojtěch stále Frantinu miluje, odolá však svému pokušení přesto, že s ní bývá ve mlýně sám. Vrací se i zpustlý Karel a žádá po otci peníze. Otec ho chce násilím vyhnat a omylem udeří Frantinu sekerou. Vojtěch odjíždí a umírající Frantina mlynáře ujistí, že děcko, které se jí narodilo, je jeho. Za čas se Vojtěch vrací do rodného mlýna za otcem a jeho dítětem. Páter Vojtěch je první celovečerní film významného českého režiséra Martina Friče, a současně první z trojice mimořádných němých snímků, které během pouhých dvou let režíroval. Každý z nich přitom pojal jako svého druhu umělecký experiment s některou z vlivných mezinárodních stylistických tendencí – a přitom zůstával věrný české poetice.
    Žánry:Romantický
    71%
    Vojtěchova milá Frantina odjíždí za prací do Prahy. Vojtěch slíbí své umírající matce, že se stane knězem. Jeho bratr Karel má zdědit mlýn. Při posvícení však napadne slabého Josífka a potom prchne ze vsi. S neznámým tulákem se skrývá v lomu. Při odstřelu kamene v lomu tulák zahyne a Karel vymění jeho doklady za své. Vojtěch v semináři stále myslí na Frantinu. Ta se po čase vrátí do rodné vsi a najde nový domov u Vojtěchova otce ve mlýně. Vojtěch je zatím vysvěcen na kněze a po návratu domů zjistí, že Frantina se za mlynáře provdala. Vojtěch stále Frantinu miluje, odolá však svému pokušení přesto, že s ní bývá ve mlýně sám. Vrací se i zpustlý Karel a žádá po otci peníze. Otec ho chce násilím vyhnat a omylem udeří Frantinu sekerou. Vojtěch odjíždí a umírající Frantina mlynáře ujistí, že děcko, které se jí narodilo, je jeho. Za čas se Vojtěch vrací do rodného mlýna za otcem a jeho dítětem. Páter Vojtěch je první celovečerní film významného českého režiséra Martina Friče, a současně první z trojice mimořádných němých snímků, které během pouhých dvou let režíroval. Každý z nich přitom pojal jako svého druhu umělecký experiment s některou z vlivných mezinárodních stylistických tendencí – a přitom zůstával věrný české poetice.
    Žánry:Romantický
    4
  • Varhaník u sv. Víta
    Varhaník u sv. Víta (1929)
    FilmRole: prodavač ryb
    Starý varhaník se bezděky stal svědkem sebevraždy neznámého muže. Ten mu před smrtí odevzdal obálku s penězi pro svou dceru Kláru, žijící v klášteře. Varhaník případ úřadům neoznámil, ale ukryl sebevrahovu mrtvolu ve sklepě. Netušil, že byl přitom sledován bezcharakterním sousedem, cidičem bot, který jej potom vydíral hrozbou obvinění vraždy. Varhaník pojal hluboký otcovský cit k nešťastníkově dceři. Dívka se zamilovala do mladého malíře a z kláštera uprchla. Varhaník to považoval za nevděk a zradu. Ze zármutku ochrnul a nemohl vykonávat své povolání. Nakonec si však dívka uvědomila svou chybu, vrátila se k němu, a šťastný varhaník se uzdravil.
    Žánry:DramaRomantický
    71%
    Starý varhaník se bezděky stal svědkem sebevraždy neznámého muže. Ten mu před smrtí odevzdal obálku s penězi pro svou dceru Kláru, žijící v klášteře. Varhaník případ úřadům neoznámil, ale ukryl sebevrahovu mrtvolu ve sklepě. Netušil, že byl přitom sledován bezcharakterním sousedem, cidičem bot, který jej potom vydíral hrozbou obvinění vraždy. Varhaník pojal hluboký otcovský cit k nešťastníkově dceři. Dívka se zamilovala do mladého malíře a z kláštera uprchla. Varhaník to považoval za nevděk a zradu. Ze zármutku ochrnul a nemohl vykonávat své povolání. Nakonec si však dívka uvědomila svou chybu, vrátila se k němu, a šťastný varhaník se uzdravil.
    Žánry:DramaRomantický
    5
  • Dobrý voják Švejk
    Dobrý voják Švejk (1931)
    FilmRole: železničář
    Volný sled nejznámějších scén z populárního Haškova románu. Obavy o komerční úspěch u co nejširších diváckých vrstev přiměly autory ke zkreslujícím změnám: např. polní kurát Katz se změnil ve štábního lékaře . Kompletní kopie se ale nedochovala (protože se nedochovaly části původního negativu, byl film v 50. letech doplněn o vysvětlující mezititulky, nahrazující chybějící scény). Film byl následníkem němých filmů Karla Nolla, a předchůdcem dvojdílné komedie s Rudolfem Hrušínským.
    Žánry:Komedie
    70%
    Volný sled nejznámějších scén z populárního Haškova románu. Obavy o komerční úspěch u co nejširších diváckých vrstev přiměly autory ke zkreslujícím změnám: např. polní kurát Katz se změnil ve štábního lékaře . Kompletní kopie se ale nedochovala (protože se nedochovaly části původního negativu, byl film v 50. letech doplněn o vysvětlující mezititulky, nahrazující chybějící scény). Film byl následníkem němých filmů Karla Nolla, a předchůdcem dvojdílné komedie s Rudolfem Hrušínským.
    Žánry:Komedie
    6
  • Pudr a benzin
    Pudr a benzin (1931)
    FilmRole: portýr v aréně
    • VOYO
    69%
    7
  • Dobrý voják Švejk
    Dobrý voják Švejk (1926)
    FilmRole: průvodčí na železnici
    Paní Mülerová přinese Švejkovi novinu o zavraždění arcivévody. Švejk se odebere do hostince U kalicha, filozofuje o Ferdinandovi a detektiv Bretschneider ho zatkne. U výslechu Švejk všechny "zločiny" dozná a je po lékařské prohlídce převezen na psychiatrii, odkud ho jako blba pošlou domů . Záhy je Švejk povolán na vojnu. Kvůli silnému revmatismu ho paní Müllerová odveze k odvodu na vozíčku. Komise Švejka označí za simulanta. Je léčen v Iazaretu klystýry a dietou , kterou poruší díky pochoutkám baronky von Botzenheim. Švejk slouží jako pucflek u nadporučíka Lukáše, pro kterého ukradne psa jednoho obrsta. Obrst Lukáše se psem potká a dá ho přeložit k maršbataliónu. Ve vlaku do Budějovic Švejk nejprve slovně napadne generálmajora cestujícího inkognito a pak záchrannou brzdou zastaví vlak. Na nádraží je Švejk zadržen a musí do Budějovic pěšky. V Putimi považuje nadstrážmistr Švejka za ruského špióna. Po anabázi se Švejk hlásí v Budějovicích Lukášovi. Brzy odjíždějí na frontu. Na jedné zastávce Švejk ukradne pro Lukáše slepici. V polní kuchyni probíhá inspekce a stařičký generál vyznamená Švejka. U ohně vojáci vzpomínají na domov... Dochovala se pouze část filmu. Na film navazoval "Švejk na frontě", "Švejk v ruském zajetí" a "Švejk v civilu". V roce 1930 režisér Martin Frič sestavil ze tří filmů o Švejkovi ("Dobrý voják Švejk", "Švejk na frontě" a "Švejk v ruském zajetí") střihový film (3 200 metrů), který měl pod názvem "Osudy dobrého vojáka Švejka" premiéru 20 . 6. 1930.
    Žánry:Komedie
    68%
    Paní Mülerová přinese Švejkovi novinu o zavraždění arcivévody. Švejk se odebere do hostince U kalicha, filozofuje o Ferdinandovi a detektiv Bretschneider ho zatkne. U výslechu Švejk všechny "zločiny" dozná a je po lékařské prohlídce převezen na psychiatrii, odkud ho jako blba pošlou domů . Záhy je Švejk povolán na vojnu. Kvůli silnému revmatismu ho paní Müllerová odveze k odvodu na vozíčku. Komise Švejka označí za simulanta. Je léčen v Iazaretu klystýry a dietou , kterou poruší díky pochoutkám baronky von Botzenheim. Švejk slouží jako pucflek u nadporučíka Lukáše, pro kterého ukradne psa jednoho obrsta. Obrst Lukáše se psem potká a dá ho přeložit k maršbataliónu. Ve vlaku do Budějovic Švejk nejprve slovně napadne generálmajora cestujícího inkognito a pak záchrannou brzdou zastaví vlak. Na nádraží je Švejk zadržen a musí do Budějovic pěšky. V Putimi považuje nadstrážmistr Švejka za ruského špióna. Po anabázi se Švejk hlásí v Budějovicích Lukášovi. Brzy odjíždějí na frontu. Na jedné zastávce Švejk ukradne pro Lukáše slepici. V polní kuchyni probíhá inspekce a stařičký generál vyznamená Švejka. U ohně vojáci vzpomínají na domov... Dochovala se pouze část filmu. Na film navazoval "Švejk na frontě", "Švejk v ruském zajetí" a "Švejk v civilu". V roce 1930 režisér Martin Frič sestavil ze tří filmů o Švejkovi ("Dobrý voják Švejk", "Švejk na frontě" a "Švejk v ruském zajetí") střihový film (3 200 metrů), který měl pod názvem "Osudy dobrého vojáka Švejka" premiéru 20 . 6. 1930.
    Žánry:Komedie
    8
  • Ze soboty na neděli
    Ze soboty na neděli (1931)
    FilmRole: kočébr
    • VOYO
    • iTunes
    Psychologické drama sleduje příběh dvou stenotypistek, které po týdnu monotónní kancelářské práce hledají o sobotním večeru únik z každodenního stereotypu. První zvukový film Gustava Machatého propojuje realismus s poetickým viděním všedního městského života a odvážně experimentuje s využitím zvuku v rámci moderního filmového jazyka. Na svoji dobu tematicky i stylově progresivní film, podbarvený jazzovými melodiemi Jaroslava Ježka, vznikl podle námětu Vítězslava Nezvala. Méně známý, ovšem neméně zdařilý snímek režiséra filmů Erotikon (1929) či Extase (1933), vyniká využitím progresivních tvůrčích postupů, filmových montáží a především povýšením zvukové složky filmu na plnohodnotný vyjadřovací prostředek, nezávislý na obraze. Prostřednictvím kontrapunktu obrazu a zvuku Machatý dosahuje nových, překvapivých významů i humorného účinku. Také dobová kritika přijala Ze soboty na neděli jako dosud nejzdařilejší zvukový film. Na výsledku se bezpochyby podepsala i Machatého schopnost obklopovat se významnými osobnostmi umělecké avantgardy. Kromě již zmíněných Vítězslava Nezvala a Jaroslava Ježka se na filmu jako architekt podílel Alexandr Hackenschmied a Machatého stálý spolupracovník, kameraman Václav Vích. (NFA)
    Žánry:DramaRomantický
    66%
    Psychologické drama sleduje příběh dvou stenotypistek, které po týdnu monotónní kancelářské práce hledají o sobotním večeru únik z každodenního stereotypu. První zvukový film Gustava Machatého propojuje realismus s poetickým viděním všedního městského života a odvážně experimentuje s využitím zvuku v rámci moderního filmového jazyka. Na svoji dobu tematicky i stylově progresivní film, podbarvený jazzovými melodiemi Jaroslava Ježka, vznikl podle námětu Vítězslava Nezvala. Méně známý, ovšem neméně zdařilý snímek režiséra filmů Erotikon (1929) či Extase (1933), vyniká využitím progresivních tvůrčích postupů, filmových montáží a především povýšením zvukové složky filmu na plnohodnotný vyjadřovací prostředek, nezávislý na obraze. Prostřednictvím kontrapunktu obrazu a zvuku Machatý dosahuje nových, překvapivých významů i humorného účinku. Také dobová kritika přijala Ze soboty na neděli jako dosud nejzdařilejší zvukový film. Na výsledku se bezpochyby podepsala i Machatého schopnost obklopovat se významnými osobnostmi umělecké avantgardy. Kromě již zmíněných Vítězslava Nezvala a Jaroslava Ježka se na filmu jako architekt podílel Alexandr Hackenschmied a Machatého stálý spolupracovník, kameraman Václav Vích. (NFA)
    Žánry:DramaRomantický
    9
  • Mladá léta
    Mladá léta (1952)
    Film
    65%
    10
  • Takový je život
    Takový je život (1929)
    FilmRole: host ve výčepu
    • DaFilms

    Autorský snímek německého režiséra Carla Junghanse zachycuje tragický příběh stárnoucí pradleny, z jejíž dřiny žije prostopášný manžel – násilník a alkoholik. Psychologické drama se sociálními motivy, jež námětově čerpá ze Zolova románu Zabiják, reprezentuje rozvinutým filmovým jazykem s progresivními montážními postupy a důrazem na symbolickou funkci detailu vrcholnou éru němé kinematografie.

    Navzdory nástupu zvukového filmu koncem 20. let vznikl snímek, ovlivněný vlnou sociálního realismu v evropské kinematografii, jako němý, což se podepsalo na jeho finančním neúspěchu. Přestože film prošel českými kiny v době svého premiérového uvedení takřka bez povšimnutí, patří mezi uznávané filmy vrcholné němé éry světové úrovně a byl oceněn v bruselské anketě filmových historiků v roce 1958. U příležitosti obnoveného uvedení v roce 1959 sestavil dochované filmové materiály Elmar Klos a hudbu „na míru“ filmu složil Zdeněk Liška. (NFA)

    Žánry:Drama
    64%

    Autorský snímek německého režiséra Carla Junghanse zachycuje tragický příběh stárnoucí pradleny, z jejíž dřiny žije prostopášný manžel – násilník a alkoholik. Psychologické drama se sociálními motivy, jež námětově čerpá ze Zolova románu Zabiják, reprezentuje rozvinutým filmovým jazykem s progresivními montážními postupy a důrazem na symbolickou funkci detailu vrcholnou éru němé kinematografie.

    Navzdory nástupu zvukového filmu koncem 20. let vznikl snímek, ovlivněný vlnou sociálního realismu v evropské kinematografii, jako němý, což se podepsalo na jeho finančním neúspěchu. Přestože film prošel českými kiny v době svého premiérového uvedení takřka bez povšimnutí, patří mezi uznávané filmy vrcholné němé éry světové úrovně a byl oceněn v bruselské anketě filmových historiků v roce 1958. U příležitosti obnoveného uvedení v roce 1959 sestavil dochované filmové materiály Elmar Klos a hudbu „na míru“ filmu složil Zdeněk Liška. (NFA)

    Žánry:Drama
    11
  • Průlom
    Průlom (1946)
    Film
    Malé české město v šedesátých letech 19. století. Měšťané kdysi zbohatli z výnosu zlatých dolů, které jsou nyní zatopeny. Do jejich odvodnění nechtějí ale investovat, neboť jsou přesvědčeni, že se to nevyplatí. Zastavení těžby však uvrhlo do bídy havířské rodiny. Horníci se po marných žádostech o pomoc ve městě i na místodržitelství rozhodnou k vlastnímu činu...
    Žánry:Drama
    62%
    Malé české město v šedesátých letech 19. století. Měšťané kdysi zbohatli z výnosu zlatých dolů, které jsou nyní zatopeny. Do jejich odvodnění nechtějí ale investovat, neboť jsou přesvědčeni, že se to nevyplatí. Zastavení těžby však uvrhlo do bídy havířské rodiny. Horníci se po marných žádostech o pomoc ve městě i na místodržitelství rozhodnou k vlastnímu činu...
    Žánry:Drama
    12
  • Kantor Ideál
    Kantor Ideál (1932)
    FilmRole: průvodčí ve vlaku
    • iVysílání
    62%
    13
  • Housle a sen
    Housle a sen (1947)
    Film
    62%
    14
  • Strakonický dudák
    Strakonický dudák (1955)
    Film
    Český celovečerní barevný film byl natočen podle stejnojmenné dramatická báchorky zakladatele moderního českého divadla Josefa Kajetána Tyla, která patří nejen k nejznámějším a nejoblíbenějším hrám tohoto autora, ale českého divadelního repertoáru vůbec. Autor scénáře se držel přísně Tylovy předlohy, vyprávějící o dudákovi Švandovi, který se pro peníze a slávu vydal do ciziny, ale u kterého nakonec vítězí láska k vlasti. Věčně platnou hodnotou „Strakonického dudáka" je horoucí Tylovo vlastenectví a nesmiřitelný odpor proti kosmopolitismu. A tu se právě autoru filmu podařilo vyzvednout to, co bylo dříve naším divadlem Tylovi soustavné odpíráno - jeho vlasteneckou a revoluční bojovnost.
    Žánry:Pohádka
    61%
    Český celovečerní barevný film byl natočen podle stejnojmenné dramatická báchorky zakladatele moderního českého divadla Josefa Kajetána Tyla, která patří nejen k nejznámějším a nejoblíbenějším hrám tohoto autora, ale českého divadelního repertoáru vůbec. Autor scénáře se držel přísně Tylovy předlohy, vyprávějící o dudákovi Švandovi, který se pro peníze a slávu vydal do ciziny, ale u kterého nakonec vítězí láska k vlasti. Věčně platnou hodnotou „Strakonického dudáka" je horoucí Tylovo vlastenectví a nesmiřitelný odpor proti kosmopolitismu. A tu se právě autoru filmu podařilo vyzvednout to, co bylo dříve naším divadlem Tylovi soustavné odpíráno - jeho vlasteneckou a revoluční bojovnost.
    Žánry:Pohádka
    15
  • Zelená knížka
    Zelená knížka (1948)
    Film

    Tento film se odehrava za krize v tricatych letech a zobrazuje skupinu lidi, kteri jsou ovlivneni nezamestnanosti a proto bidou. Hrdinou je maly chlapec Frantik, ktery jako pomocnik v prosperujicim kupectvi vypozoruje, že kupec Bočan pripisuje do dluzni zelene knizky vice nez mistni zakaznici, kteri pro nedostatek zamestnani jsou vdecni za uver dluzi. Film vyvrcholi Frantikovym zasahem k odhaleni nezakonne činosti kupce Bočana a tim take vymazani vsech dluhu celeho sousedstvi.

    Žánry:DramaKrimiRodinný
    Režie:Josef Mach
    61%

    Tento film se odehrava za krize v tricatych letech a zobrazuje skupinu lidi, kteri jsou ovlivneni nezamestnanosti a proto bidou. Hrdinou je maly chlapec Frantik, ktery jako pomocnik v prosperujicim kupectvi vypozoruje, že kupec Bočan pripisuje do dluzni zelene knizky vice nez mistni zakaznici, kteri pro nedostatek zamestnani jsou vdecni za uver dluzi. Film vyvrcholi Frantikovym zasahem k odhaleni nezakonne činosti kupce Bočana a tim take vymazani vsech dluhu celeho sousedstvi.

    Žánry:DramaKrimiRodinný
    Režie:Josef Mach
    16
  • Portáši
    Portáši (1947)
    Film
    60%
    17
  • Posel úsvitu
    Posel úsvitu (1950)
    Film
    60%
    18
  • Dobrý tramp Bernášek
    Dobrý tramp Bernášek (1933)
    FilmRole: správce loděnice
    Snaživý akcesista Bernášek bydlí v podnájmu u vdovy Novotné, která má trafiku a hezkou dceru Jiřinku. Neprůbojný Bernášek věnuje volné chvíle včetně nedělí čtení služebních předpisů. Ironií štěstěny právě tento nesportovní typ vyhraje ve veřejné soutěži hausbót. - Každý víkend se Pražané hrnou k vodě a do lesů. Také paní Novotná tráví ráda neděle v přírodě a Jiřinka vyjíždí s trampy. Novotná se o dceru bojí, a proto ji jedné neděle zamkne v bytě a sama odjede na výlet se svým tajným přítelem. Podnikavá Jiřinka si však poradí, obalamutí naivního Bernáška a uteče přes jeho pokoj....
    Žánry:Komedie
    60%
    Snaživý akcesista Bernášek bydlí v podnájmu u vdovy Novotné, která má trafiku a hezkou dceru Jiřinku. Neprůbojný Bernášek věnuje volné chvíle včetně nedělí čtení služebních předpisů. Ironií štěstěny právě tento nesportovní typ vyhraje ve veřejné soutěži hausbót. - Každý víkend se Pražané hrnou k vodě a do lesů. Také paní Novotná tráví ráda neděle v přírodě a Jiřinka vyjíždí s trampy. Novotná se o dceru bojí, a proto ji jedné neděle zamkne v bytě a sama odjede na výlet se svým tajným přítelem. Podnikavá Jiřinka si však poradí, obalamutí naivního Bernáška a uteče přes jeho pokoj....
    Žánry:Komedie
    19
  • On a jeho sestra
    On a jeho sestra (1931)
    FilmRole: vrátný v divadle
    Vlasta Burian v roli všetečného pošťáka vstoupí do této hudební komedie na scéně revuálního divadla. Omylem se octne v kočáru, kterým má na jeviště přijet hvězda připravované inscenace. Jeho sestra (Anny Ondráková) je komorná dotyčné primadony a touží po divadelní kariéře. Písničku Růžové psaníčko znamená randíčko nejdřív zazpívá na poštovní akademii, kde si jí všimne rozšafný ministr (Theodor Pištěk)... Parádní ukázkou Burianovy komiky je scéna, v níž listonoš vítá ministra a dopouští se legračních přebrebtů. Vzápětí pohotově imituje různé hudební nástroje. Vynalézavý listonoš a jeho kolegové nakonec zachrání i premiéru, jež hrozí krachem...
    Žánry:Komedie
    57%
    Vlasta Burian v roli všetečného pošťáka vstoupí do této hudební komedie na scéně revuálního divadla. Omylem se octne v kočáru, kterým má na jeviště přijet hvězda připravované inscenace. Jeho sestra (Anny Ondráková) je komorná dotyčné primadony a touží po divadelní kariéře. Písničku Růžové psaníčko znamená randíčko nejdřív zazpívá na poštovní akademii, kde si jí všimne rozšafný ministr (Theodor Pištěk)... Parádní ukázkou Burianovy komiky je scéna, v níž listonoš vítá ministra a dopouští se legračních přebrebtů. Vzápětí pohotově imituje různé hudební nástroje. Vynalézavý listonoš a jeho kolegové nakonec zachrání i premiéru, jež hrozí krachem...
    Žánry:Komedie
    20
  • Svatební cesta
    Svatební cesta (1938)
    FilmRole: hotelový holič
    57%
    21
  • Kariéra matky Lízalky
    Kariéra matky Lízalky (1937)
    FilmRole: kadeřník

    Komedie o nesplněných snech, marných nadějích a prohrách.

    Hlavní postavou je manželka bednářského mistra Lízala. Kdysi chtěla být operní divou, ale protože se jí nesplnil sen, ráda by pomohla alespoň své dceři Mařence, která sice pracuje v hotelové kuchyni, ale stejně jako máma sní o kariéře herečky. Šance se naskytne v okamžiku, kdy dostane příležitost zaskočit za modelku na kadeřnické soutěži a filmový režisér si ji vyhlédne do svého filmu.

    Žánry:Komedie
    54%

    Komedie o nesplněných snech, marných nadějích a prohrách.

    Hlavní postavou je manželka bednářského mistra Lízala. Kdysi chtěla být operní divou, ale protože se jí nesplnil sen, ráda by pomohla alespoň své dceři Mařence, která sice pracuje v hotelové kuchyni, ale stejně jako máma sní o kariéře herečky. Šance se naskytne v okamžiku, kdy dostane příležitost zaskočit za modelku na kadeřnické soutěži a filmový režisér si ji vyhlédne do svého filmu.

    Žánry:Komedie
    22
  • Rozpustilá noc
    Rozpustilá noc (1934)
    FilmRole: inspicient
    53%
    23