Jan Kališ: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jan Kališ: Filmy a seriály

  • Zítra vstanu a opařím se čajem
    Zítra vstanu a opařím se čajem (1977)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +1
    Cestovní kancelář Univerzum pořádá pro turisty lety "strojem času", který je podle jejich historických zálib dopraví do minulosti. Služeb kanceláře využijí i tři staří nacisté, kteří se chtějí zmocnit rakety a přistát v roce 1944. Rádi by totiž Hitlerovi dodali vodíkovou bombu, a změnili tak dějiny. Netuší však, že jejich plán zkomplikují bratři Karel a Jan Burešovi. I když jsou na pohled k nerozeznání, charakterově se velmi liší. Zatímco Karel, pilot, je trochu hochštapler, Jan, konstruktér, je svědomitý a čestný muž, který často za svého bratra urovnává maléry....
    Žánry:KomedieSci-fi
    80%
    Cestovní kancelář Univerzum pořádá pro turisty lety "strojem času", který je podle jejich historických zálib dopraví do minulosti. Služeb kanceláře využijí i tři staří nacisté, kteří se chtějí zmocnit rakety a přistát v roce 1944. Rádi by totiž Hitlerovi dodali vodíkovou bombu, a změnili tak dějiny. Netuší však, že jejich plán zkomplikují bratři Karel a Jan Burešovi. I když jsou na pohled k nerozeznání, charakterově se velmi liší. Zatímco Karel, pilot, je trochu hochštapler, Jan, konstruktér, je svědomitý a čestný muž, který často za svého bratra urovnává maléry....
    Žánry:KomedieSci-fi
    1
  • Ikarie XB 1
    Ikarie XB 1 (1963)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +4
    Je druhá polovina 22. století a kosmická loď Ikarie XB 1 putuje k Alfě Centauri za průzkumem mimozemských forem života. Její posádka, složená z vědeckých kapacit různých oborů, je daleko od sluneční soustavy vystavena neznámým, nepředstavitelným hrozbám. Ale veze si s sebou i řadu svých všedních lidských starostí a radostí. Kališovy černobílé obrazy v širokoúhlém formátu, Liškova novátorská elektronická hudba a přesvědčivé kulisy i kostýmy vytvářejí stylisticky vytříbený fikční svět daleké budoucnosti. Civilní výkony české herecké elity mu pak dodávají nečekanou přirozenost a psychologický rozměr. Autoři se při psaní scénáře volně inspirovali románem Stanisława Lema K mrakům Magellanovým. Za zmínku jistě stojí i skutečnost, že se ubránili prvoplánové a dobově poplatné politizaci, které žánr sci-fi často podléhal. Nepostavili proti sobě dva konkurenční systémy, žádný pomyslný východ a západ, nýbrž naději v lepší, morálně vyspělejší lidstvo a „sebranku“ 20. století, která po sobě zanechala jen samou zkázu. (Národní filmový archiv)
    78%
    Je druhá polovina 22. století a kosmická loď Ikarie XB 1 putuje k Alfě Centauri za průzkumem mimozemských forem života. Její posádka, složená z vědeckých kapacit různých oborů, je daleko od sluneční soustavy vystavena neznámým, nepředstavitelným hrozbám. Ale veze si s sebou i řadu svých všedních lidských starostí a radostí. Kališovy černobílé obrazy v širokoúhlém formátu, Liškova novátorská elektronická hudba a přesvědčivé kulisy i kostýmy vytvářejí stylisticky vytříbený fikční svět daleké budoucnosti. Civilní výkony české herecké elity mu pak dodávají nečekanou přirozenost a psychologický rozměr. Autoři se při psaní scénáře volně inspirovali románem Stanisława Lema K mrakům Magellanovým. Za zmínku jistě stojí i skutečnost, že se ubránili prvoplánové a dobově poplatné politizaci, které žánr sci-fi často podléhal. Nepostavili proti sobě dva konkurenční systémy, žádný pomyslný východ a západ, nýbrž naději v lepší, morálně vyspělejší lidstvo a „sebranku“ 20. století, která po sobě zanechala jen samou zkázu. (Národní filmový archiv)
    2
  • Případ pro začínajícího kata
    Případ pro začínajícího kata (1970)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • iTunes
    • +1
    Vrcholné dílo a životní projekt v té době již etablovaného scenáristy a díky mezinárodně úspěšnému středometrážnímu snímku Postava k podpírání i režiséra Pavla Juráčka, je imaginativním opusem volně inspirovaném Gulliverovy cesty. Ze snímků sálá kafkovské absurdno, ačkoliv sám autor se vůbec Kafkovi vymezoval a tvrdil, že by film natočil stejně i bez jeho díla. Do 12 kapitol rozdělený příběh sleduje s autem havarujícího Gullivera, jenž se zatoulal do země Balnibarbi. V každé z kapitol poznává zdejší ekosystém a absurdity panujícího režimu. Těžko uchopitelný a mnohovrstevnatý film plynule přepíná grotesknem, snovostí, realitou a absurdní komedií, s čímž se pojí i žánrová nezařaditelnost, která je pro většinu novovlných filmů typická. Celistvý příběh je pro autorskou vizi podružný, mnohem důležitější je konfrontace hlavní postavy s ideologií celého systému a budovaný fikční svět. Časoprostorová pospolitost je záměrně roztříštěna, čemuž podléhají i stylistické a formální volby, když se často stříhá jump cuty či se snímá v kontrastních symetrických kompozicích.
    75%
    Vrcholné dílo a životní projekt v té době již etablovaného scenáristy a díky mezinárodně úspěšnému středometrážnímu snímku Postava k podpírání i režiséra Pavla Juráčka, je imaginativním opusem volně inspirovaném Gulliverovy cesty. Ze snímků sálá kafkovské absurdno, ačkoliv sám autor se vůbec Kafkovi vymezoval a tvrdil, že by film natočil stejně i bez jeho díla. Do 12 kapitol rozdělený příběh sleduje s autem havarujícího Gullivera, jenž se zatoulal do země Balnibarbi. V každé z kapitol poznává zdejší ekosystém a absurdity panujícího režimu. Těžko uchopitelný a mnohovrstevnatý film plynule přepíná grotesknem, snovostí, realitou a absurdní komedií, s čímž se pojí i žánrová nezařaditelnost, která je pro většinu novovlných filmů typická. Celistvý příběh je pro autorskou vizi podružný, mnohem důležitější je konfrontace hlavní postavy s ideologií celého systému a budovaný fikční svět. Časoprostorová pospolitost je záměrně roztříštěna, čemuž podléhají i stylistické a formální volby, když se často stříhá jump cuty či se snímá v kontrastních symetrických kompozicích.
    3
  • Vojtěch, řečený sirotek
    Vojtěch, řečený sirotek (1989)
    FilmRole: pedagogické vedení
    Neambiciózní" balada (ve smyslu důrazu na dějovost, na kritické hodnocení světa a jeho konfliktů), zaměřující se na základní hodnoty a pravdy lidské existence. Vypráví příběh Vojtěcha, člověka až živočišně přímého, neschopného se přizpůsobit vztahům a zvyklostem venkovského společenství. Vojta bojuje v prvním poválečném roce (1946) s celým světem o svou svobodu a nezávislost, o svou lásku... (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    72%
    Neambiciózní" balada (ve smyslu důrazu na dějovost, na kritické hodnocení světa a jeho konfliktů), zaměřující se na základní hodnoty a pravdy lidské existence. Vypráví příběh Vojtěcha, člověka až živočišně přímého, neschopného se přizpůsobit vztahům a zvyklostem venkovského společenství. Vojta bojuje v prvním poválečném roce (1946) s celým světem o svou svobodu a nezávislost, o svou lásku... (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    4
  • Kuře melancholik
    Kuře melancholik (1999)
    FilmRole: obrazová spolupráce
    Děj se odehrává začátkem 20. století. Malý Lojzík, kterému blesk zabil matku, žije na statku se svým otcem a starým čeledínem. Drsný svět ho naučil vnímat obrazy, které mu připomínají ztracenou matčinu náruč. Mezi lidmi marně hledá člověka, na kterého by se mohl znovu citově upnout. Oporu a bezpečí nenachází ani u otce, ani u matčiny sestry ani u macechy Rózy, i když ta jako jediná měla s chlapcem soucit na začátku jejich společného soužití. Jediný, kdo s Lojzíkem skutečně sdílí jeho úděl opuštěného mláděte je obyčejné kuře...
    Žánry:Hudební
    67%
    Děj se odehrává začátkem 20. století. Malý Lojzík, kterému blesk zabil matku, žije na statku se svým otcem a starým čeledínem. Drsný svět ho naučil vnímat obrazy, které mu připomínají ztracenou matčinu náruč. Mezi lidmi marně hledá člověka, na kterého by se mohl znovu citově upnout. Oporu a bezpečí nenachází ani u otce, ani u matčiny sestry ani u macechy Rózy, i když ta jako jediná měla s chlapcem soucit na začátku jejich společného soužití. Jediný, kdo s Lojzíkem skutečně sdílí jeho úděl opuštěného mláděte je obyčejné kuře...
    Žánry:Hudební
    5
  • ...a pátý jezdec je Strach
    ...a pátý jezdec je Strach (1964)
    FilmRole: technický

    Režisér se vrátil do doby nacistické okupace, ukazuje obludnost systému, který dokázal z rasových důvodů postavit miliony lidí mimo zákon a odsoudit je k smrti. Do doby, kdy začaly první transporty a kdy se mezi pražským židovským obyvatelstvem začala šířit bezmezná hrůza. Hlavní postava příběhu - židovský lékař, docent Braun nachází ve své bídě a ponížení dosti sil vzdorovat nepříteli nejnebezpečnějšímu: Strachu.

    (oficiální text distributora)

    Žánry:Drama
    67%

    Režisér se vrátil do doby nacistické okupace, ukazuje obludnost systému, který dokázal z rasových důvodů postavit miliony lidí mimo zákon a odsoudit je k smrti. Do doby, kdy začaly první transporty a kdy se mezi pražským židovským obyvatelstvem začala šířit bezmezná hrůza. Hlavní postava příběhu - židovský lékař, docent Braun nachází ve své bídě a ponížení dosti sil vzdorovat nepříteli nejnebezpečnějšímu: Strachu.

    (oficiální text distributora)

    Žánry:Drama
    6
  • Dobrodružství na Zlaté zátoce
    Dobrodružství na Zlaté zátoce (1955)
    Film
    64%
    7
  • Evžen mezi námi
    Evžen mezi námi (1980)
    FilmRole: pedasgogické vedení
    • VOYO
    63%
    8
  • Pražské noci
    Pražské noci (1968)
    FilmRole: 2. Poslední Golem
    Hororově laděný povídkový film zpracovává tři morbidní příběhy ze staré Prahy, nechybí tu ani posedlost proslulým golemem, ani prostopášná hraběnka, která se zapletla se samotným peklem, ani hostinská, která tráví bohaté zákazníky. Propojení jednotlivých příběhů, jak už to u povídkových filmů občas bývá, sice poněkud kolísá, ale jedná se o vizuálně nápadité zpodobnění dávných dob i smysl pro tragikomickou nadsázku. Ve filmu je patrná uvolněná atmosféra kolem roku 1968. Zejména povídka Evalda Schorma "Chlebové střevíčky" je dodnes nedoceněný filmový skvost s vynikající kamerou Františka Uldrycha a excelentním výkonem Josefa Somra. Také jediný hraný pokus režiséra Jiřího Brdečky, povídka "Poslední golem", zaujme svojí magickou atmosférou rudolfínské Prahy, spolu s tajemnou hudbou Zdeňka Lišky. A do třetice stojí za pozornost výkon Mileny Dvorské v jedné z mála vyloženě komických rolí.
    62%
    Hororově laděný povídkový film zpracovává tři morbidní příběhy ze staré Prahy, nechybí tu ani posedlost proslulým golemem, ani prostopášná hraběnka, která se zapletla se samotným peklem, ani hostinská, která tráví bohaté zákazníky. Propojení jednotlivých příběhů, jak už to u povídkových filmů občas bývá, sice poněkud kolísá, ale jedná se o vizuálně nápadité zpodobnění dávných dob i smysl pro tragikomickou nadsázku. Ve filmu je patrná uvolněná atmosféra kolem roku 1968. Zejména povídka Evalda Schorma "Chlebové střevíčky" je dodnes nedoceněný filmový skvost s vynikající kamerou Františka Uldrycha a excelentním výkonem Josefa Somra. Také jediný hraný pokus režiséra Jiřího Brdečky, povídka "Poslední golem", zaujme svojí magickou atmosférou rudolfínské Prahy, spolu s tajemnou hudbou Zdeňka Lišky. A do třetice stojí za pozornost výkon Mileny Dvorské v jedné z mála vyloženě komických rolí.
    9
  • Skok do tmy
    Skok do tmy (1964)
    Film
    62%
    10
  • Ročník 21
    Ročník 21 (1957)
    Film

    Generaci narozenou počátkem 20. let postihla velká smůla - za okupace byla nahnána na práci do Říše. Mladí muži tam pracovali ve vyčerpávajících podmínkách, odklízeli trosky po náletech. Ale neovládala je slepá nenávist: jeden z hrdinů byl zavalen, když se pokoušel zachránit malé dítě, a v nemocnici se setkal se sympatickou německou sestřičkou, samozřejmě protinacisticky zaměřenou.

    Žánry:Drama
    62%

    Generaci narozenou počátkem 20. let postihla velká smůla - za okupace byla nahnána na práci do Říše. Mladí muži tam pracovali ve vyčerpávajících podmínkách, odklízeli trosky po náletech. Ale neovládala je slepá nenávist: jeden z hrdinů byl zavalen, když se pokoušel zachránit malé dítě, a v nemocnici se setkal se sympatickou německou sestřičkou, samozřejmě protinacisticky zaměřenou.

    Žánry:Drama
    11
  • Kolik slov stačí lásce
    Kolik slov stačí lásce (1961)
    Film
    61%
    12
  • Souhvězdí Panny
    Souhvězdí Panny (1965)
    Film

    Podle povídky Milana Uhdeho vznikl snímek dnes již sice bezmála zapomenutý, ale přesto zajímavý svou snahou přiblížit vojenskou službu, byť tak činí na základě anekdoty - jak se na vojnu propašovala dívka ke svému milenci. Film je po vizuální stránce natočený ambiciózně: kamera neustále a téměř reportážně panoramuje stísňující vojenský prostor, v plynulých jízdách těká z postavy na postavu. Ne zcela sourodě však mísí milostnou romanci s juchavým pohledem na život v uniformě. Do tohoto až křečovitě prostořekého pole vnikají věčně se dohadující smíškové pracující na ošetřovně, kteří jako by sem spadli z úplně jiného filmu, natolik formanovské jsou jejich rozmluvy i kresba (zvláště u Vladimíra Pucholta, vedle něhož poznáme začínajícího Jiřího Wimmera). V době vzniku film získal skandální příchuť kvůli temperamentním erotickým scénám, k nimž se odvážně propůjčila debutující Jaroslava Obermaierová.

    58%

    Podle povídky Milana Uhdeho vznikl snímek dnes již sice bezmála zapomenutý, ale přesto zajímavý svou snahou přiblížit vojenskou službu, byť tak činí na základě anekdoty - jak se na vojnu propašovala dívka ke svému milenci. Film je po vizuální stránce natočený ambiciózně: kamera neustále a téměř reportážně panoramuje stísňující vojenský prostor, v plynulých jízdách těká z postavy na postavu. Ne zcela sourodě však mísí milostnou romanci s juchavým pohledem na život v uniformě. Do tohoto až křečovitě prostořekého pole vnikají věčně se dohadující smíškové pracující na ošetřovně, kteří jako by sem spadli z úplně jiného filmu, natolik formanovské jsou jejich rozmluvy i kresba (zvláště u Vladimíra Pucholta, vedle něhož poznáme začínajícího Jiřího Wimmera). V době vzniku film získal skandální příchuť kvůli temperamentním erotickým scénám, k nimž se odvážně propůjčila debutující Jaroslava Obermaierová.

    13
  • Podezření
    Podezření (1972)
    Film
    57%
    14
  • Vina Vladimíra Olmera
    Vina Vladimíra Olmera (1956)
    Film
    Vladimír Olmer je posluchačem lékařské fakulty. Jeho otec, věhlasný pražský chirurg, je na něho patřičně pyšný. Jednoho dne se Vladimír náhodně setká s bývalým spolužákem Emilem Prokešem. Ten ho zavede mezi své lehkomyslné přátele, kteří se starají jen o to, jak si bezpracně opatřit peníze k zahálčivému životu. Důvěřivý Vladimír si nové kamarády oblíbí, zvláště když o něho projeví zájem krásná Helena. Brzy jsou pro Vladimíra večírky s alkoholem důležitější než studium. Marně ho varuje Mirek, jediný skutečný přítel. Lehkovážný život skončí osudným večírkem, na němž je postřelen Emil. Případ se nepodaří ututlat, vloží se do něho bezpečnostní orgány a Vladimír je na rok vyloučen z fakulty.
    Žánry:Drama
    53%
    Vladimír Olmer je posluchačem lékařské fakulty. Jeho otec, věhlasný pražský chirurg, je na něho patřičně pyšný. Jednoho dne se Vladimír náhodně setká s bývalým spolužákem Emilem Prokešem. Ten ho zavede mezi své lehkomyslné přátele, kteří se starají jen o to, jak si bezpracně opatřit peníze k zahálčivému životu. Důvěřivý Vladimír si nové kamarády oblíbí, zvláště když o něho projeví zájem krásná Helena. Brzy jsou pro Vladimíra večírky s alkoholem důležitější než studium. Marně ho varuje Mirek, jediný skutečný přítel. Lehkovážný život skončí osudným večírkem, na němž je postřelen Emil. Případ se nepodaří ututlat, vloží se do něho bezpečnostní orgány a Vladimír je na rok vyloučen z fakulty.
    Žánry:Drama
    15
  • Klaun Ferdinand a raketa
    Klaun Ferdinand a raketa (1962)
    Film
    52%
    16
  • Občan Brych
    Občan Brych (1958)
    Film

    V 50. letech byly oblíbené postavy kolísavých intelektuálů, kteří nakonec prohlédli rejdy záškodníků a přiklonili se k dělnické třídě. Také titulního hrdinu tohoto filmu zaskočí únorový komunistický převrat a nechá se dokonce přesvědčit, aby emigroval. Proklamativní a schematické pojetí závažného tématu nevyvážil ani Karel Höger v hlavní roli, ani obrazově sugestivní zpodobnění drsných krajinných scenerií.

    Žánry:Drama
    51%

    V 50. letech byly oblíbené postavy kolísavých intelektuálů, kteří nakonec prohlédli rejdy záškodníků a přiklonili se k dělnické třídě. Také titulního hrdinu tohoto filmu zaskočí únorový komunistický převrat a nechá se dokonce přesvědčit, aby emigroval. Proklamativní a schematické pojetí závažného tématu nevyvážil ani Karel Höger v hlavní roli, ani obrazově sugestivní zpodobnění drsných krajinných scenerií.

    Žánry:Drama
    17
  • První parta
    První parta (1959)
    Film

    Smolná 30. léta postihla i studenta Standu Půlpána. Z existenčních důvodů musel zanechat studií a nastoupil do dolů. S postaršími horníky, drsnými chlapy do sebe uzavřenými, se však sbližuje jen pomalu a těžce. Teprve statečný postoj při záchraně lidí zavalených při důlní havárii mu zjedná solidaritu celého hornického kolektivu. I předloha Karla Čapka se kdysi hodila k podpoření vyhroceně třídního výkladu společenských vztahů.

    Žánry:Drama
    50%

    Smolná 30. léta postihla i studenta Standu Půlpána. Z existenčních důvodů musel zanechat studií a nastoupil do dolů. S postaršími horníky, drsnými chlapy do sebe uzavřenými, se však sbližuje jen pomalu a těžce. Teprve statečný postoj při záchraně lidí zavalených při důlní havárii mu zjedná solidaritu celého hornického kolektivu. I předloha Karla Čapka se kdysi hodila k podpoření vyhroceně třídního výkladu společenských vztahů.

    Žánry:Drama
    18
  • Pršelo jim štěstí
    Pršelo jim štěstí (1963)
    FilmRole: technický
    Úřednice Věra má před sebou velký den plný příprav, nastává totiž její svatba s přítelem Zdeňkem. Během toho má od rána čas přemýšlet, a i drobný úkon, pohled na fotografii či konkrétní slovo, dokáží v její mysli oživit vzpomínky na to, co předcházelo tomuto dnu. Ponořená do sebe se vrací zpátky ke vztahu se Zdeňkem, přemítá nad svou rodinou i nad svými kolegy z traktorového závodu, kde se se Zdeňkem seznámili. Tyto střípky v ní však nevyvolávají pocit štěstí, spíše pochybnosti a hořkost. Stále ale doufá, že dnes jí začíná nový život, že všechno, co bylo řečeno z úst jejího milovaného i ostatních dnešním dnem pomine.
    50%
    Úřednice Věra má před sebou velký den plný příprav, nastává totiž její svatba s přítelem Zdeňkem. Během toho má od rána čas přemýšlet, a i drobný úkon, pohled na fotografii či konkrétní slovo, dokáží v její mysli oživit vzpomínky na to, co předcházelo tomuto dnu. Ponořená do sebe se vrací zpátky ke vztahu se Zdeňkem, přemítá nad svou rodinou i nad svými kolegy z traktorového závodu, kde se se Zdeňkem seznámili. Tyto střípky v ní však nevyvolávají pocit štěstí, spíše pochybnosti a hořkost. Stále ale doufá, že dnes jí začíná nový život, že všechno, co bylo řečeno z úst jejího milovaného i ostatních dnešním dnem pomine.
    19
  • Smyk
    Smyk (1960)
    FilmRole: i technický scénář
    Františka Krále postihla v emigraci vážná automobilová nehoda a musel se podrobit plastické operaci. S novou tváří a pod změněným jménem se vrací do Prahy jako nepřátelský agent. Setká se se svou rodinou a začíná pochybovat o smyslu své špionážní činnosti... Efektně realizovaný snímek kombinuje povrchní politickou agitaci s dobrodružnými motivy. Ve své době měl film úspěch a většina diváků ho byla schopna brát docela vážně.
    47%
    Františka Krále postihla v emigraci vážná automobilová nehoda a musel se podrobit plastické operaci. S novou tváří a pod změněným jménem se vrací do Prahy jako nepřátelský agent. Setká se se svou rodinou a začíná pochybovat o smyslu své špionážní činnosti... Efektně realizovaný snímek kombinuje povrchní politickou agitaci s dobrodružnými motivy. Ve své době měl film úspěch a většina diváků ho byla schopna brát docela vážně.
    20
  • Jakou barvu má láska
    Jakou barvu má láska (1973)
    Film

    Normalizační požadavky ovlivňovaly i milostné příběhy - jestliže je zažívali představitelé uvědomělé dělnické třídy, musely být optimistické. Pokud se ovšem přidala inscenační i vypravěčská topornost, výsledkem byl těžko stravitelný pokrm, jak je tomu v tomto filmu. Vypráví o tom, jak čistá a upřímná láska, která se rozhořela mezi televizním reportérem a inženýrkou z chemického závodu, může jedině povznášet. Je natolik příkladná, že film poskytuje jakýsi návod, jak by se zodpovědní lidé měli k sobě chovat, aby rodina byla opravdovým základem socialistického státu.

    47%

    Normalizační požadavky ovlivňovaly i milostné příběhy - jestliže je zažívali představitelé uvědomělé dělnické třídy, musely být optimistické. Pokud se ovšem přidala inscenační i vypravěčská topornost, výsledkem byl těžko stravitelný pokrm, jak je tomu v tomto filmu. Vypráví o tom, jak čistá a upřímná láska, která se rozhořela mezi televizním reportérem a inženýrkou z chemického závodu, může jedině povznášet. Je natolik příkladná, že film poskytuje jakýsi návod, jak by se zodpovědní lidé měli k sobě chovat, aby rodina byla opravdovým základem socialistického státu.

    21
  • Rychlé pohyby očí
    Rychlé pohyby očí (1998)
    FilmRole: pedagogické vedení
    44%
    22
  • Transit Carlsbad
    Transit Carlsbad (1966)
    Film

    I v \" osvícených \" 60. létech si filmaři rádi hráli na špiony. V mondénním prostředí přepychového karlovarského hotelu se tak odehraje stejně mondénní šaráda, v níž několik zahraničních agentů projeví zájem o věhlasného rakouského vědce, objevitele umělých bílkovin. Ohrožený muž naštěstí ani nepostřehne, jaké sítě se kolem něho smotávaly, jeho ochrankou byla totiž pověřena záhadná madam Elizabeth, mezi agenty proslulá jako 006, ve skutečnosti pracující pro Státní bezpečnost. Jako parodie by film možná uspěl, jenže vážně míněný sotva někoho přesvěsčí - a nic na tom nemění ani scénáristická účast renomovaného Jana Procházky.

    Žánry:DramaKrimi
    41%

    I v \" osvícených \" 60. létech si filmaři rádi hráli na špiony. V mondénním prostředí přepychového karlovarského hotelu se tak odehraje stejně mondénní šaráda, v níž několik zahraničních agentů projeví zájem o věhlasného rakouského vědce, objevitele umělých bílkovin. Ohrožený muž naštěstí ani nepostřehne, jaké sítě se kolem něho smotávaly, jeho ochrankou byla totiž pověřena záhadná madam Elizabeth, mezi agenty proslulá jako 006, ve skutečnosti pracující pro Státní bezpečnost. Jako parodie by film možná uspěl, jenže vážně míněný sotva někoho přesvěsčí - a nic na tom nemění ani scénáristická účast renomovaného Jana Procházky.

    Žánry:DramaKrimi
    23
  • Hvězda padá vzhůru
    Hvězda padá vzhůru (1974)
    Film
    • VOYO
    37%
    24