Eliška Pleyová: Nejlepší filmy
a seriály

6.0

Eliška Pleyová: Filmy a seriály

  • Dívka v modrém
    Dívka v modrém (1939)
    FilmRole: majitelka módního salónu
    • VOYO
    • iVysílání
    Notář Jan Karas je svobodný, finančně dobře zajištěný, není tedy divu, že budí zájem vdavekchtivých žen. Vdova Smutná ho loví pro sebe, paní Smrčínská zase pro svou dceru Slávinku. Jan se ovšem zamiloval do dívky na starém obraze, jenž mu byl svěřen do úschovy. Obraz ho úplně uhranul, celé hodiny vysedává před podobiznou krásky v modrých šatech. Jednoho dne neodolá a políbí rty na plátně. V tu chvíli se stane zázrak: polibek je opětován, dívka vystoupí z obrazu a barokní češtinou mu děkuje za vysvobození. Doktor Karas je zcela vyveden z míry. Zbláznil se snad? A to je pouhý začátek zmatků, které tajemná komtesa Blanka vnese do jeho života. Ukáže se, že Blanka se ve skutečnosti jmenuje Vlasta, není komtesa, ale studentka filozofie a celou komedii s obrazem sehrála na přání Karasových kamarádů Čádka a Pacovského. Znamená to konec lásky?
    76%
    Notář Jan Karas je svobodný, finančně dobře zajištěný, není tedy divu, že budí zájem vdavekchtivých žen. Vdova Smutná ho loví pro sebe, paní Smrčínská zase pro svou dceru Slávinku. Jan se ovšem zamiloval do dívky na starém obraze, jenž mu byl svěřen do úschovy. Obraz ho úplně uhranul, celé hodiny vysedává před podobiznou krásky v modrých šatech. Jednoho dne neodolá a políbí rty na plátně. V tu chvíli se stane zázrak: polibek je opětován, dívka vystoupí z obrazu a barokní češtinou mu děkuje za vysvobození. Doktor Karas je zcela vyveden z míry. Zbláznil se snad? A to je pouhý začátek zmatků, které tajemná komtesa Blanka vnese do jeho života. Ukáže se, že Blanka se ve skutečnosti jmenuje Vlasta, není komtesa, ale studentka filozofie a celou komedii s obrazem sehrála na přání Karasových kamarádů Čádka a Pacovského. Znamená to konec lásky?
    1
  • Peníze nebo život
    Peníze nebo život (1932)
    FilmRole: Helena
    Tonda, který byl bídou dohnán ke krádeži a Pepík, který se bohatě oženil, s penězi však vyženil také nepříliš věrnou manželku a hordu příbuzných, kteří jej málem dohnali k sebevraždě. Takže jsou na tom vlastně oba stejně. Kolem jejich vztahu je navíc rozehrána divoká honička za ukradeným šperkem, který neustále podstrkávají jeden druhému. V pořadí druhý film Voskovce a Wericha byl natočen v roce 1932, rok po uvedení jejich filmové prvotiny Pudr a benzín. Děj byl jednodušší než u prvního filmu a oba tvůrci se soustředili především na vytváření mnoha komických situací a gagů. Film natočil opět režisér Jindřich Honzl a jeho důležitou součástí byla opět hudba Jaroslava Ježka. Zazní tu nejen evergreen Život je jen náhoda v podání Hany Vítové a Ljuby Hermanové, ale také valčík Rej vážek, Beguine Hydroplan a Pochod stoprocentních mužů. Dodejme, že v roli Pepíkovy nevěrné ženy se představí bývalá modelka Eliška Pleyová, vlastním jménem Plachová. Stejně jako předchozí film i tento byl kritikou přijat poměrně rozpačitě, což však nemění nic na skutečnosti, že patří do zlatého fondu naší předválečné kinematografie. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    71%
    Tonda, který byl bídou dohnán ke krádeži a Pepík, který se bohatě oženil, s penězi však vyženil také nepříliš věrnou manželku a hordu příbuzných, kteří jej málem dohnali k sebevraždě. Takže jsou na tom vlastně oba stejně. Kolem jejich vztahu je navíc rozehrána divoká honička za ukradeným šperkem, který neustále podstrkávají jeden druhému. V pořadí druhý film Voskovce a Wericha byl natočen v roce 1932, rok po uvedení jejich filmové prvotiny Pudr a benzín. Děj byl jednodušší než u prvního filmu a oba tvůrci se soustředili především na vytváření mnoha komických situací a gagů. Film natočil opět režisér Jindřich Honzl a jeho důležitou součástí byla opět hudba Jaroslava Ježka. Zazní tu nejen evergreen Život je jen náhoda v podání Hany Vítové a Ljuby Hermanové, ale také valčík Rej vážek, Beguine Hydroplan a Pochod stoprocentních mužů. Dodejme, že v roli Pepíkovy nevěrné ženy se představí bývalá modelka Eliška Pleyová, vlastním jménem Plachová. Stejně jako předchozí film i tento byl kritikou přijat poměrně rozpačitě, což však nemění nic na skutečnosti, že patří do zlatého fondu naší předválečné kinematografie. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    2
  • Panenství
    Panenství (1937)
    FilmRole: sestra v nemocnici
    Hlavní postavou příběhu je mladá Hana Poláčková, kterou rozzlobená matka vyhodila z domova, když zjistila, že si její otčím začal až příliš všímat jejího půvabu a jeví o ni poněkud nevhodný zájem. Přestože se ocitla na ulici zcela bez prostředků, štěstí jí přeje protože záhy získá místo v bufetu, kde se od pouhé pomocnice v kuchyni vypracuje až k pokladní. Ani tady však neunikne nevítané pozornosti mužů. Zcela nepokrytě se o ni zajímá majitel podniku Josef Nevostrý a také stálý zákazník, komerční rada Rudolf Res. Kolegyně ji varují před přílišnou pozorností obou postarších mužů, kteří jsou pověstní svou slabostí pro mladé nevinné dívky, Hana se zdá být vůči nebezpečí imunní, protože je zamilovaná a myslí jen na svého přítele, skladatele Pavla Jimeše. Ten je však těžce nemocen a jedinou nadějí na záchranu je léčba v horském sanatoriu ve Vysokých Tatrách. To však stojí peníze a ty Pavel ani Hana nemají. A protože Pavlův stav se zhoršuje odhodlá se dívka po bolestném rozhodování k jediné oběti, kterou může jako chudá svému příteli pomoci. Nabídne svou nevinnost radovi Resovi, který je za ni ochoten dobře zaplatit. Přes odhodlání oddat se Resovi výměnou za Pavlovo léčení, je však její odpor k takovému kroku silnější.
    Žánry:Drama
    69%
    Hlavní postavou příběhu je mladá Hana Poláčková, kterou rozzlobená matka vyhodila z domova, když zjistila, že si její otčím začal až příliš všímat jejího půvabu a jeví o ni poněkud nevhodný zájem. Přestože se ocitla na ulici zcela bez prostředků, štěstí jí přeje protože záhy získá místo v bufetu, kde se od pouhé pomocnice v kuchyni vypracuje až k pokladní. Ani tady však neunikne nevítané pozornosti mužů. Zcela nepokrytě se o ni zajímá majitel podniku Josef Nevostrý a také stálý zákazník, komerční rada Rudolf Res. Kolegyně ji varují před přílišnou pozorností obou postarších mužů, kteří jsou pověstní svou slabostí pro mladé nevinné dívky, Hana se zdá být vůči nebezpečí imunní, protože je zamilovaná a myslí jen na svého přítele, skladatele Pavla Jimeše. Ten je však těžce nemocen a jedinou nadějí na záchranu je léčba v horském sanatoriu ve Vysokých Tatrách. To však stojí peníze a ty Pavel ani Hana nemají. A protože Pavlův stav se zhoršuje odhodlá se dívka po bolestném rozhodování k jediné oběti, kterou může jako chudá svému příteli pomoci. Nabídne svou nevinnost radovi Resovi, který je za ni ochoten dobře zaplatit. Přes odhodlání oddat se Resovi výměnou za Pavlovo léčení, je však její odpor k takovému kroku silnější.
    Žánry:Drama
    3
  • Švadlenka
    Švadlenka (1936)
    FilmRole: modelka
    69%
    4
  • Velbloud uchem jehly
    Velbloud uchem jehly (1936)
    FilmRole: členka společenského klubu
    67%
    5
  • Dědečkem proti své vůli
    Dědečkem proti své vůli (1939)
    FilmRole: Ostenova sekretářka
    Muži v plné síle si neradi přiznávají, že je ubíhající léta nezadržitelně posouvají na druhou kolej. Továrník Richard Osten je na tom stejně. Věk mu nelibě připomínají pouze prošedivělé skráně, jinak si ho odmítá připustit. Nejlépe se cítí ve společnosti mladých krásek, u nichž zaznamenává stejné úspěchy jako v podnikání, a tak se rozhodně nehodlá vzdát svého postavení. Jednoho dne se tedy nutně dostává do sporu s jediným synem Jiřím, který se "potatil", má pořádně tvrdou hlavu i silnou ctižádost. Syn opouští rodný dům, aby se vymanil ze závislosti na otci, změní si jméno a přijme místo u konkurence, kde začíná od píky. Tehdy potkává hezkou švadlenku Tonču a nad otcem náhle visí nejhorší hrozba, jakou si dovede představit - mohl by se stát dědečkem! Osten starší se ji rozhodne zlikvidovat po svém: pokusí se dívku synovi přebrat...
    Žánry:Komedie
    65%
    Muži v plné síle si neradi přiznávají, že je ubíhající léta nezadržitelně posouvají na druhou kolej. Továrník Richard Osten je na tom stejně. Věk mu nelibě připomínají pouze prošedivělé skráně, jinak si ho odmítá připustit. Nejlépe se cítí ve společnosti mladých krásek, u nichž zaznamenává stejné úspěchy jako v podnikání, a tak se rozhodně nehodlá vzdát svého postavení. Jednoho dne se tedy nutně dostává do sporu s jediným synem Jiřím, který se "potatil", má pořádně tvrdou hlavu i silnou ctižádost. Syn opouští rodný dům, aby se vymanil ze závislosti na otci, změní si jméno a přijme místo u konkurence, kde začíná od píky. Tehdy potkává hezkou švadlenku Tonču a nad otcem náhle visí nejhorší hrozba, jakou si dovede představit - mohl by se stát dědečkem! Osten starší se ji rozhodne zlikvidovat po svém: pokusí se dívku synovi přebrat...
    Žánry:Komedie
    6
  • Důvod k rozvodu
    Důvod k rozvodu (1937)
    FilmRole: bardáma
    Tradiční česká filmová komedie plná lásky, omylů, nedorozumění a dobrých konců. Hrdinou je hudební skladatel Pavel Bertl, nenapravitelný opilec a karbaník, který sice dokázal během několika let prohýřit celý rodinný majetek, současně je však nešťastný, když vidí svou manželku Helenu jak trpí jeho zhýralým životem. Aby ji zachránil, rozhodne se jí poskytnout pádný důvod k rozvodu a na radu advokáta se na pár dní ubytuje v horském hotelu s cizí ženou. K tomu účelu advokát angažuje nezaměstnanou artistku Anny Plavcovou, které tím ovšem nemálo zkomplikuje život, protože se právě zakoukala do úspěšného kouzelníka Skály, který se chystá vystupovat ve stejném hotelu, kde má Anny s Bertlem sehrát milostný páreček na záletech.
    Žánry:Komedie
    65%
    Tradiční česká filmová komedie plná lásky, omylů, nedorozumění a dobrých konců. Hrdinou je hudební skladatel Pavel Bertl, nenapravitelný opilec a karbaník, který sice dokázal během několika let prohýřit celý rodinný majetek, současně je však nešťastný, když vidí svou manželku Helenu jak trpí jeho zhýralým životem. Aby ji zachránil, rozhodne se jí poskytnout pádný důvod k rozvodu a na radu advokáta se na pár dní ubytuje v horském hotelu s cizí ženou. K tomu účelu advokát angažuje nezaměstnanou artistku Anny Plavcovou, které tím ovšem nemálo zkomplikuje život, protože se právě zakoukala do úspěšného kouzelníka Skály, který se chystá vystupovat ve stejném hotelu, kde má Anny s Bertlem sehrát milostný páreček na záletech.
    Žánry:Komedie
    7
  • Před maturitou
    Před maturitou (1932)
    FilmRole: Jansová
    65%
    8
  • Slečna matinka
    Slečna matinka (1938)
    FilmRole: manekýnka Zdeňka
    63%
    9
  • Svátek věřitelů
    Svátek věřitelů (1939)
    FilmRole: tanečnice Zuzi
    63%
    10
  • Madla zpívá Evropě
    Madla zpívá Evropě (1940)
    FilmRole: Ptáčková, majitelka salonu
    Do vesničky Lesov přijíždí jednou Český rozhlas a nahrává lidové písně. Písneň Madly Satranové se do rukou dostanou profesorovi Klánovi, vedoucímu úspěšného dětského sboru. Ihned se za Madlou rozjede, aby ji přivedl do Prahy. Madla se záhy stává členkou jeho dětského sboru. Všichni ji mají rádi. Sbor se dostane ještě víc na výsluní a jezdí i do ciziny. Jednou Klán onemocní a nemůže do ciziny jet. Madla se ochotně všeho ujímá a o děti se sama stará. Ve Španělsku náhodou potká svého strýce, který ji adoptuje (matka, otec i děda jí už nežili). Zůstává tedy s nemocným strýcen ve Španělsku. Když se to dozví Klán, je velmi smutný a konečně si přiznává, že je do Madly zamilován. Nakonec za ní přijede. Příběh tedy končí happy endem.
    Režie:Václav Binovec
    60%
    Do vesničky Lesov přijíždí jednou Český rozhlas a nahrává lidové písně. Písneň Madly Satranové se do rukou dostanou profesorovi Klánovi, vedoucímu úspěšného dětského sboru. Ihned se za Madlou rozjede, aby ji přivedl do Prahy. Madla se záhy stává členkou jeho dětského sboru. Všichni ji mají rádi. Sbor se dostane ještě víc na výsluní a jezdí i do ciziny. Jednou Klán onemocní a nemůže do ciziny jet. Madla se ochotně všeho ujímá a o děti se sama stará. Ve Španělsku náhodou potká svého strýce, který ji adoptuje (matka, otec i děda jí už nežili). Zůstává tedy s nemocným strýcen ve Španělsku. Když se to dozví Klán, je velmi smutný a konečně si přiznává, že je do Madly zamilován. Nakonec za ní přijede. Příběh tedy končí happy endem.
    Režie:Václav Binovec
    11
  • Okouzlená
    Okouzlená (1942)
    FilmRole: manekýnka
    58%
    12
  • Host do domu
    Host do domu (1942)
    FilmRole: host penzionu

    V rozpačitém pokusu o bláznivou komedii, plnou nadsázky a ztřeštěných událostí, vévodí několik výstředních postav: pan domácí si libuje v bizarních vynálezech, kdežto jeho dvě roztomilé dcerunky mají naopak zájem o flirtování. Jenže vyhlídnutí mládenci mají coby podnikatelé smůlu. Stavba penzionu, kde si by nudící se boháči léčili ze stresů, se totiž opožďuje.

    Žánry:Komedie
    56%

    V rozpačitém pokusu o bláznivou komedii, plnou nadsázky a ztřeštěných událostí, vévodí několik výstředních postav: pan domácí si libuje v bizarních vynálezech, kdežto jeho dvě roztomilé dcerunky mají naopak zájem o flirtování. Jenže vyhlídnutí mládenci mají coby podnikatelé smůlu. Stavba penzionu, kde si by nudící se boháči léčili ze stresů, se totiž opožďuje.

    Žánry:Komedie
    13
  • Lízino štěstí
    Lízino štěstí (1939)
    FilmRole: Lepařova sestra Marcela
    54%
    14
  • 15
  • Anita v ráji
    Anita v ráji (1934)
    FilmRole: manekýnka
    Anita Karenová se v den svých 21. narozenin stane majitelkou oděvní firmy Karen, kterou jí odkázal otec. Nemá však s vedením podniku zkušenost a ráda by se napřed zapracovala. Využije proto vysvědčení Pavly Holoubkové, která se ve firmě uchází o místo, sama si napíše doporučení a pod novým jménem je přijata jako písařka u vedoucího filiálky Jiřího Hoška. Hošek se do Anity zamiluje, aniž ví, o koho ve skutečnosti jde. Anita sleduje s údivem jeho moderní pracovní metody, které jsou v rozporu s dosavadním způsobem řízení firmy. Ředitel továrny Durdík se o Anitu uchází, aby si udržel svoji moc, nakonec ale dá přednost její šaramantní tetě Olze. Hoška za jeho moderní pracovní postupy propustí a písařku Pavlu, aniž ji viděl a věděl, o koho se skutečně jedná, propustí také...
    Žánry:HudebníKomedie
    53%
    Anita Karenová se v den svých 21. narozenin stane majitelkou oděvní firmy Karen, kterou jí odkázal otec. Nemá však s vedením podniku zkušenost a ráda by se napřed zapracovala. Využije proto vysvědčení Pavly Holoubkové, která se ve firmě uchází o místo, sama si napíše doporučení a pod novým jménem je přijata jako písařka u vedoucího filiálky Jiřího Hoška. Hošek se do Anity zamiluje, aniž ví, o koho ve skutečnosti jde. Anita sleduje s údivem jeho moderní pracovní metody, které jsou v rozporu s dosavadním způsobem řízení firmy. Ředitel továrny Durdík se o Anitu uchází, aby si udržel svoji moc, nakonec ale dá přednost její šaramantní tetě Olze. Hoška za jeho moderní pracovní postupy propustí a písařku Pavlu, aniž ji viděl a věděl, o koho se skutečně jedná, propustí také...
    Žánry:HudebníKomedie
    16
  • Diagnosa X
    Diagnosa X (1933)
    FilmRole: vychovatelka
    50%
    17
  • Irčin románek
    Irčin románek (1936)
    FilmRole: animírka
    49%
    18
  • Děvčátko, neříkej ne!
    Děvčátko, neříkej ne! (1932)
    FilmRole: manekýnka Inka
    Na základě anonymního dopisu o nevěře snoubenky Margot si najme továrník Hora detektiva Pejska. Jeho pátrání pak odhaluje snahy Margot získat od továrníka peníze pro milence Pepita, falešného hráče a podvodníka. Pepito prohrál dvacet tisíc a peníze musí zaplatit do půlnoci. Na módní přehlídce získá Margot od továrníka šek na na nákup kožichu, založí jej však omylem do kapsy kožichu, který si po přehlídce tajně vypůjčí prodavačka a modelka Eva...
    37%
    Na základě anonymního dopisu o nevěře snoubenky Margot si najme továrník Hora detektiva Pejska. Jeho pátrání pak odhaluje snahy Margot získat od továrníka peníze pro milence Pepita, falešného hráče a podvodníka. Pepito prohrál dvacet tisíc a peníze musí zaplatit do půlnoci. Na módní přehlídce získá Margot od továrníka šek na na nákup kožichu, založí jej však omylem do kapsy kožichu, který si po přehlídce tajně vypůjčí prodavačka a modelka Eva...
    19