Ludvík Veverka: Nejlepší filmy
a seriály

6.0

Ludvík Veverka: Filmy a seriály

  • Cesta do hlubin študákovy duše
    Cesta do hlubin študákovy duše (1939)
    FilmRole: prof. chemie Kahuda
    • VOYO
    • O2 TV
    84%
    1
  • Přijdu hned
    Přijdu hned (1942)
    FilmRole: dědic Oldřich
    Vycpavač zvířat Václav Barvínek strávil pro malicherný spor čtyřiadvacet hodin ve vězení. A právě toho dne byla čtena závěť jeho strýce, v níž stálo, že nebožtík kdesi ukryl šek na milion korun. Pokud nebude do určené doby inkasován, celá částka připadne na dobročinné účely. Ostatní příbuzní vydrancovali veškerý movitý majetek, ve strýcově vile zůstal pouze opuštěný bernardýn, jehož se dobrosrdečný pan Barvínek ujal. Ošizený dědic dál vede prostý život a netuší, že bohatství leží na dosah ruky. Má docela jiné starosti - srdce onoho postaršího tlouštíka zahořelo láskou k dívce, jejíž přívětivost si mylně vyložil... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    72%
    Vycpavač zvířat Václav Barvínek strávil pro malicherný spor čtyřiadvacet hodin ve vězení. A právě toho dne byla čtena závěť jeho strýce, v níž stálo, že nebožtík kdesi ukryl šek na milion korun. Pokud nebude do určené doby inkasován, celá částka připadne na dobročinné účely. Ostatní příbuzní vydrancovali veškerý movitý majetek, ve strýcově vile zůstal pouze opuštěný bernardýn, jehož se dobrosrdečný pan Barvínek ujal. Ošizený dědic dál vede prostý život a netuší, že bohatství leží na dosah ruky. Má docela jiné starosti - srdce onoho postaršího tlouštíka zahořelo láskou k dívce, jejíž přívětivost si mylně vyložil... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    2
  • Dům na předměstí
    Dům na předměstí (1933)
    FilmRole: Věčin otec

    Podle knihy Karla Poláčka vznikl úsměvný průhled na obyvatele jednoho činžovního domu, do jejichž soukromí ustavičně zasahuje všetečná paní domácí, energická vdova po vojenském šikovateli. Režisér Miroslav Cikán vytvořil stále přitažlivý kolektivní portrét různorodých svérázných lidiček, dobře napsaných i zahraných. Mnohdy vyznívají žertovně, ale nikdy nejsou zesměšňováni. V hlavních rolích zaujmou jak Antonie Nedošínská, jež svou hrdinku obdařila výřečností i určitými sympatiemi, tak začínající Hugo Haas jako ostýchavý odhadce v zastavárně.

    Žánry:Komedie
    68%

    Podle knihy Karla Poláčka vznikl úsměvný průhled na obyvatele jednoho činžovního domu, do jejichž soukromí ustavičně zasahuje všetečná paní domácí, energická vdova po vojenském šikovateli. Režisér Miroslav Cikán vytvořil stále přitažlivý kolektivní portrét různorodých svérázných lidiček, dobře napsaných i zahraných. Mnohdy vyznívají žertovně, ale nikdy nejsou zesměšňováni. V hlavních rolích zaujmou jak Antonie Nedošínská, jež svou hrdinku obdařila výřečností i určitými sympatiemi, tak začínající Hugo Haas jako ostýchavý odhadce v zastavárně.

    Žánry:Komedie
    3
  • Čtrnáctý u stolu
    Čtrnáctý u stolu (1943)
    FilmRole: Bartoš

    Společnost u starosty Bartoše oslavuje narozeniny jeho dcery Emy, když jedna z přítomných dam s hrůzou zjistí, že přítomných je třináct a ona jako poslední příchozí je podle pověry ohrožena na životě. Nečekaně přichází čtrnáctý - je to nový knihovník jménem Pavel Čtrnáctý. Sympatický mladík se však rázem stane obětí pomluv, neboť ještě na večírku podlehne kouzlu mladičké Emy.
    Pavlova přítomnost je opředena jakýmsi tajemnem - proč neustále pátrá po hesle, proč mizí a znovu se objevuje všude, kde je přítomná i Ema, proč je zapleten do zločinů na zámku?
    Jediná režie O. Nového, který byl v době vzniku filmu v nemilosti, kvůli své položidovské manželce. Komedie má vynikající obsazení, Karlem Högerem a Dagmar Frýbortovou počínaje a Ellou Nollovou v roli Eminy babičky konče. Správně namíchaný koktejl legrace a napětí je skvělou zábavou i dnes.

    Žánry:Komedie
    66%

    Společnost u starosty Bartoše oslavuje narozeniny jeho dcery Emy, když jedna z přítomných dam s hrůzou zjistí, že přítomných je třináct a ona jako poslední příchozí je podle pověry ohrožena na životě. Nečekaně přichází čtrnáctý - je to nový knihovník jménem Pavel Čtrnáctý. Sympatický mladík se však rázem stane obětí pomluv, neboť ještě na večírku podlehne kouzlu mladičké Emy.
    Pavlova přítomnost je opředena jakýmsi tajemnem - proč neustále pátrá po hesle, proč mizí a znovu se objevuje všude, kde je přítomná i Ema, proč je zapleten do zločinů na zámku?
    Jediná režie O. Nového, který byl v době vzniku filmu v nemilosti, kvůli své položidovské manželce. Komedie má vynikající obsazení, Karlem Högerem a Dagmar Frýbortovou počínaje a Ellou Nollovou v roli Eminy babičky konče. Správně namíchaný koktejl legrace a napětí je skvělou zábavou i dnes.

    Žánry:Komedie
    4
  • Pobočník Jeho Výsosti
    Pobočník Jeho Výsosti (1931)
    FilmRole: dvorní dodavatel
    Nadporučík Alois Patera je poněkud opomíjený důstojník c. a k. armády, který před sebou nemá příliš radostné vyhlídky. Čeká totiž na potrestání za účast v zakázaném souboji. Ke svému překvapení je však místo potrestání jmenován novým pobočníkem prince Evžena. Ten se má zanedlouho oženit s princeznou Annou Luisou a musí se proto rozejít se svou milenkou Pepi Kalašovou, majitelkou obchodu s kravatami. Naposledy se s ní chce ještě setkat, a protože velmi dobře ví, že jeho budoucí manželka nařídila policejnímu radovi Guthermovi, aby prince sledoval, pošle svému novému pobočníkovi vzkaz, ve kterém mu přikazuje, aby Pepi přivedl do Belvedéru a bavil, dokud on sám nepřijde. Patera vak situaci nečekaně zkomplikuje, když omylem přivede jiné děvče. Princ Evžen, který dívku nezná a neví ani jak vypadá jeho nový pobočník, si proto sedne v naději, že teprve přijdou. Zatím Patera všechny hostí a notně se na princův účet opije. Když princ stále nepřichází, pokusí se v ženském přestrojení utéci bez placení. Je však dopaden a čeká ho trest. Je převelen do vzdálené zapadlé posádky v Mňuku, ale ještě před odjezdem rytířsky umožní sympatickému důstojníkovi, ve kterém tentokrát zase on nepoznal prince Evžena, setkání s Pepi. Půl roku ve vzdálené posádce uteče jako voda, byť a Patera dostane dovolenou. Požádá o možnost vrátit se ke svému pluku, mstivý podplukovník Kinzl ho však odmítne. Pateru však čeká další z neobvyklých a nečekaných zákrut jeho vojenské kariéry.
    Žánry:Komedie
    66%
    Nadporučík Alois Patera je poněkud opomíjený důstojník c. a k. armády, který před sebou nemá příliš radostné vyhlídky. Čeká totiž na potrestání za účast v zakázaném souboji. Ke svému překvapení je však místo potrestání jmenován novým pobočníkem prince Evžena. Ten se má zanedlouho oženit s princeznou Annou Luisou a musí se proto rozejít se svou milenkou Pepi Kalašovou, majitelkou obchodu s kravatami. Naposledy se s ní chce ještě setkat, a protože velmi dobře ví, že jeho budoucí manželka nařídila policejnímu radovi Guthermovi, aby prince sledoval, pošle svému novému pobočníkovi vzkaz, ve kterém mu přikazuje, aby Pepi přivedl do Belvedéru a bavil, dokud on sám nepřijde. Patera vak situaci nečekaně zkomplikuje, když omylem přivede jiné děvče. Princ Evžen, který dívku nezná a neví ani jak vypadá jeho nový pobočník, si proto sedne v naději, že teprve přijdou. Zatím Patera všechny hostí a notně se na princův účet opije. Když princ stále nepřichází, pokusí se v ženském přestrojení utéci bez placení. Je však dopaden a čeká ho trest. Je převelen do vzdálené zapadlé posádky v Mňuku, ale ještě před odjezdem rytířsky umožní sympatickému důstojníkovi, ve kterém tentokrát zase on nepoznal prince Evžena, setkání s Pepi. Půl roku ve vzdálené posádce uteče jako voda, byť a Patera dostane dovolenou. Požádá o možnost vrátit se ke svému pluku, mstivý podplukovník Kinzl ho však odmítne. Pateru však čeká další z neobvyklých a nečekaných zákrut jeho vojenské kariéry.
    Žánry:Komedie
    5
  • Modrý závoj
    Modrý závoj (1941)
    FilmRole: režisér

    Zamotaná vlákna filmového příběhu opřádají milostný poměr sester-dvojčat k mladému herci. Marta Hornová, slepá sólistka rozhlasového orchestru, naváže známost s hercem státní činohry Robertem Holanem. Ten se schází také s její sestrou Helenou, talentovanou sochařkou, kterou však mylně považuje za Martu. Když jí však při schůzce na Petříně vrací modrý závoj, který údajně ztratila při jejich setkání v budově rozhlasu, pochopí Helena, že Holan ve skutečnosti miluje její sestru. Aby nezradila její lásku, ani svůj vztah k pohlednému asistentu oční kliniky Pavlu Průšovi, odhodlá se k rozchodu. Mezitím se Marta na naléhání sluhy Karlíčka podrobí náročné operaci zraku. Po úspěšné operaci pak musí zůstat až do úplného vyléčení v zatemnělém pokoji, kde ji jednoho dne zastihne Holan, pozvaný na návštěvu Helenou. Marta z jeho projevů lásky pozná, že jeho srdce náleží osudovou záměnou její sestře. Děj se opět zaplétá až k nezvyklému závěru. Komorní drama režiséra Jana Alfréda Holmana Modrý závoj podle scénáře Václava Řezáče vzbudilo při premiéře v roce 1941 ohlas nejen suverénně zvládnutým zpracováním (kamera Jaroslav Tuzar, hudba Jiří Srnka), ale především znamenitým hereckým výkonem Vlasty Matulové v náročné dvojroli sester - dvojčat k nerozeznání si podobných zevnějškem, ale diametrálně se lišících povahově. První velkou roli dostala Vlasta Matulová v roce 1940 rovněž v Holmanově filmu Minulost Jany Kosinové. Po nečekaném úspěchu bylo zřejmé, že bude častým hostem před kamerou. Svým osobitým zjevem, zvláštním hlubokým, zdánlivě syrovým a přitom podmanivým hlasem a oduševnělým herectvím se pronikavě lišila od tehdejších filmových milovnic. Eduard Kohout o ní v pamětech napsal: "Její krása byla podivně chladná a andělsky čistá, ale pod tím ledem jako by svítil vnitřní oheň". Velmi dobré herecké výkony podali i její partneři, především Karel Höger v roli herce Roberta Holana a Vladimír Leraus jako MUDr. Pavel Průša. Snímek má i dokumentární hodnotu. Část děje se odehrává v atraktivním prostředí rozhlasu, a také se zde můžeme setkat s vynikajícím českým violoncellistou Ladislavem Zelenkou, s Orchestrem F. O. K a známým dirigentem Otakarem Paříkem. (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaRomantický
    65%

    Zamotaná vlákna filmového příběhu opřádají milostný poměr sester-dvojčat k mladému herci. Marta Hornová, slepá sólistka rozhlasového orchestru, naváže známost s hercem státní činohry Robertem Holanem. Ten se schází také s její sestrou Helenou, talentovanou sochařkou, kterou však mylně považuje za Martu. Když jí však při schůzce na Petříně vrací modrý závoj, který údajně ztratila při jejich setkání v budově rozhlasu, pochopí Helena, že Holan ve skutečnosti miluje její sestru. Aby nezradila její lásku, ani svůj vztah k pohlednému asistentu oční kliniky Pavlu Průšovi, odhodlá se k rozchodu. Mezitím se Marta na naléhání sluhy Karlíčka podrobí náročné operaci zraku. Po úspěšné operaci pak musí zůstat až do úplného vyléčení v zatemnělém pokoji, kde ji jednoho dne zastihne Holan, pozvaný na návštěvu Helenou. Marta z jeho projevů lásky pozná, že jeho srdce náleží osudovou záměnou její sestře. Děj se opět zaplétá až k nezvyklému závěru. Komorní drama režiséra Jana Alfréda Holmana Modrý závoj podle scénáře Václava Řezáče vzbudilo při premiéře v roce 1941 ohlas nejen suverénně zvládnutým zpracováním (kamera Jaroslav Tuzar, hudba Jiří Srnka), ale především znamenitým hereckým výkonem Vlasty Matulové v náročné dvojroli sester - dvojčat k nerozeznání si podobných zevnějškem, ale diametrálně se lišících povahově. První velkou roli dostala Vlasta Matulová v roce 1940 rovněž v Holmanově filmu Minulost Jany Kosinové. Po nečekaném úspěchu bylo zřejmé, že bude častým hostem před kamerou. Svým osobitým zjevem, zvláštním hlubokým, zdánlivě syrovým a přitom podmanivým hlasem a oduševnělým herectvím se pronikavě lišila od tehdejších filmových milovnic. Eduard Kohout o ní v pamětech napsal: "Její krása byla podivně chladná a andělsky čistá, ale pod tím ledem jako by svítil vnitřní oheň". Velmi dobré herecké výkony podali i její partneři, především Karel Höger v roli herce Roberta Holana a Vladimír Leraus jako MUDr. Pavel Průša. Snímek má i dokumentární hodnotu. Část děje se odehrává v atraktivním prostředí rozhlasu, a také se zde můžeme setkat s vynikajícím českým violoncellistou Ladislavem Zelenkou, s Orchestrem F. O. K a známým dirigentem Otakarem Paříkem. (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaRomantický
    6
  • Její lékař
    Její lékař (1933)
    FilmRole: velkostatkář Kudláček
    64%
    7
  • Takový je život
    Takový je život (1929)
    FilmRole: zákazník u manikúry
    • DaFilms

    Autorský snímek německého režiséra Carla Junghanse zachycuje tragický příběh stárnoucí pradleny, z jejíž dřiny žije prostopášný manžel – násilník a alkoholik. Psychologické drama se sociálními motivy, jež námětově čerpá ze Zolova románu Zabiják, reprezentuje rozvinutým filmovým jazykem s progresivními montážními postupy a důrazem na symbolickou funkci detailu vrcholnou éru němé kinematografie.

    Navzdory nástupu zvukového filmu koncem 20. let vznikl snímek, ovlivněný vlnou sociálního realismu v evropské kinematografii, jako němý, což se podepsalo na jeho finančním neúspěchu. Přestože film prošel českými kiny v době svého premiérového uvedení takřka bez povšimnutí, patří mezi uznávané filmy vrcholné němé éry světové úrovně a byl oceněn v bruselské anketě filmových historiků v roce 1958. U příležitosti obnoveného uvedení v roce 1959 sestavil dochované filmové materiály Elmar Klos a hudbu „na míru“ filmu složil Zdeněk Liška. (NFA)

    Žánry:Drama
    64%

    Autorský snímek německého režiséra Carla Junghanse zachycuje tragický příběh stárnoucí pradleny, z jejíž dřiny žije prostopášný manžel – násilník a alkoholik. Psychologické drama se sociálními motivy, jež námětově čerpá ze Zolova románu Zabiják, reprezentuje rozvinutým filmovým jazykem s progresivními montážními postupy a důrazem na symbolickou funkci detailu vrcholnou éru němé kinematografie.

    Navzdory nástupu zvukového filmu koncem 20. let vznikl snímek, ovlivněný vlnou sociálního realismu v evropské kinematografii, jako němý, což se podepsalo na jeho finančním neúspěchu. Přestože film prošel českými kiny v době svého premiérového uvedení takřka bez povšimnutí, patří mezi uznávané filmy vrcholné němé éry světové úrovně a byl oceněn v bruselské anketě filmových historiků v roce 1958. U příležitosti obnoveného uvedení v roce 1959 sestavil dochované filmové materiály Elmar Klos a hudbu „na míru“ filmu složil Zdeněk Liška. (NFA)

    Žánry:Drama
    8
  • Pozor, straší
    Pozor, straší (1938)
    FilmRole: clown Rik
    62%
    9
  • Muzikantská Liduška
    Muzikantská Liduška (1940)
    FilmRole: kornetista
    Vše začalo, když se rodina bohatého sedláka Staňka přistěhovala do malé vesnice a dcera Liduška se tu zamilovala do chudého houslisty Toníka. Rodiče však její lásce nepřáli a rozhodli se ji provdat za syna statkářky Krejzové, přestože dívka nesympatického muže odmítla. Když rodiče neustoupili, byla Liduška rozhodnuta s Toníkem utéci, ale když se dozvěděla, že byl její milý povolán na vojnu, v zoufalství ustoupila nátlaku rodičů a ke svatbě svolila...
    Žánry:DramaRomantický
    59%
    Vše začalo, když se rodina bohatého sedláka Staňka přistěhovala do malé vesnice a dcera Liduška se tu zamilovala do chudého houslisty Toníka. Rodiče však její lásce nepřáli a rozhodli se ji provdat za syna statkářky Krejzové, přestože dívka nesympatického muže odmítla. Když rodiče neustoupili, byla Liduška rozhodnuta s Toníkem utéci, ale když se dozvěděla, že byl její milý povolán na vojnu, v zoufalství ustoupila nátlaku rodičů a ke svatbě svolila...
    Žánry:DramaRomantický
    10
  • Okouzlená
    Okouzlená (1942)
    FilmRole: lékárník Alois, manžel Olgy
    58%
    11
  • Vzhůru nohama
    Vzhůru nohama (1938)
    FilmRole: malíř Augusta

    Student práv si jednom bujarém flámu uvědomí, jak doposud marní svůj život, a rozhodne se vést spořádanější život. V novém podnájmu jej však obtěžuje všudypřítomný hluk, zlomyslné anonymy i rodící se láska k půvabné dívce. Jenže musí překonat řádění rozeštvaných sousedů a zbavit se rovněž pomluv, které ulpěly i na něm. Nenáročná idyla vznikla podle jednoho z motivů Nerudových Povídek malostranských. Zápornou roli intrikujícího podivína tu kupodivu sehrál Jindřich Plachta.

    Žánry:Komedie
    57%

    Student práv si jednom bujarém flámu uvědomí, jak doposud marní svůj život, a rozhodne se vést spořádanější život. V novém podnájmu jej však obtěžuje všudypřítomný hluk, zlomyslné anonymy i rodící se láska k půvabné dívce. Jenže musí překonat řádění rozeštvaných sousedů a zbavit se rovněž pomluv, které ulpěly i na něm. Nenáročná idyla vznikla podle jednoho z motivů Nerudových Povídek malostranských. Zápornou roli intrikujícího podivína tu kupodivu sehrál Jindřich Plachta.

    Žánry:Komedie
    12
  • Jsem děvče s čertem v těle
    Jsem děvče s čertem v těle (1933)
    FilmRole: Felix
    Operetní komedie o záletném továrníkovi, jeho nevěrné manželce a rozverné komorné se vyznačuje větší dávkou frivolnosti a dvojsmyslů než bylo tehdy v kraji zvykem. Továrníkova žena Irena jde na tajnou schůzku se ctitelem. Její muž, v domnění, že paní jede ve vlaku s tetičkou, vyrazí na flám. Údajná nehoda vlaku, v němž by měla sedět také paní továrníková, rozpoutá komickou sérii omylů...
    Snímek JSEM DĚVČE S ČERTEM V TĚLE natočil Karel Anton po svém ročním pobytu ve francouzských ateliérech a pokusil se v něm o převod tamního žánru nevázané frašky do českého prostředí. Výsledek však zůstal na půli cesty. Nevázaný humor nevyšel, neboť jednoduchou dějovou zápletku, typickou pro tento žánr, se nepodařilo vyvážit vtipnými dialogy a přirozenou situační komikou.
    Žánry:HudebníKomedie
    55%
    Operetní komedie o záletném továrníkovi, jeho nevěrné manželce a rozverné komorné se vyznačuje větší dávkou frivolnosti a dvojsmyslů než bylo tehdy v kraji zvykem. Továrníkova žena Irena jde na tajnou schůzku se ctitelem. Její muž, v domnění, že paní jede ve vlaku s tetičkou, vyrazí na flám. Údajná nehoda vlaku, v němž by měla sedět také paní továrníková, rozpoutá komickou sérii omylů...
    Snímek JSEM DĚVČE S ČERTEM V TĚLE natočil Karel Anton po svém ročním pobytu ve francouzských ateliérech a pokusil se v něm o převod tamního žánru nevázané frašky do českého prostředí. Výsledek však zůstal na půli cesty. Nevázaný humor nevyšel, neboť jednoduchou dějovou zápletku, typickou pro tento žánr, se nepodařilo vyvážit vtipnými dialogy a přirozenou situační komikou.
    Žánry:HudebníKomedie
    13
  • Hvězda z poslední štace
    Hvězda z poslední štace (1939)
    FilmRole: Richard Šnajdr
    54%
    14
  • Bezdětná
    Bezdětná (1935)
    FilmRole: host na svatbě
    52%
    15
  • 16
  • Směry života
    Směry života (1940)
    FilmRole: knihkupec
    Chudobný student, jemuž rodiče umožnili studovat i za tu cenu, že přišli o všechen majetek, je zprvu vzorem ohleduplné morálky i cílevědomosti. Snaží se co nejrychleji dokončit studia, nezištně pomůže kamarádu v nouzi, aby se dostal zpět na správnou cestu. Jenže zklamání z nešťastné lásky, kterou zahořel k povrchní a lehkomyslné tanečnici, se právě jemu málem stane osudné. Film vznikl podle již zvetšené divadelní předlohy F.X.Svobody, která sice byla přenesena do současnosti, avšak více věrohodnosti tím nezískala.
    Žánry:Drama
    48%
    Chudobný student, jemuž rodiče umožnili studovat i za tu cenu, že přišli o všechen majetek, je zprvu vzorem ohleduplné morálky i cílevědomosti. Snaží se co nejrychleji dokončit studia, nezištně pomůže kamarádu v nouzi, aby se dostal zpět na správnou cestu. Jenže zklamání z nešťastné lásky, kterou zahořel k povrchní a lehkomyslné tanečnici, se právě jemu málem stane osudné. Film vznikl podle již zvetšené divadelní předlohy F.X.Svobody, která sice byla přenesena do současnosti, avšak více věrohodnosti tím nezískala.
    Žánry:Drama
    17
  • Hudba srdcí
    Hudba srdcí (1934)
    FilmRole: impresário Benoni
    Nadaná houslistka Milada Bendlová končí studia na konzervatoři a díky finanční podpoře houslařského mistra Strady může pokračovat ve studiu u profesora Ševčíka v Písku. Stradův syn Karel Miladu miluje a odloučení ho trápí. Profesor Ševčík je Miladiným uměním nadšen. Na jeho doporučení ji přijme impresário Benoni, který pořádá světové turné. Milada vystupuje se slavným tenoristou Štěpánem Urbancem. Oba mají obrovský úspěch. Pěvec je obletován ženami, chce však získat Miladino srdce...
    Žánry:DramaRomantický
    48%
    Nadaná houslistka Milada Bendlová končí studia na konzervatoři a díky finanční podpoře houslařského mistra Strady může pokračovat ve studiu u profesora Ševčíka v Písku. Stradův syn Karel Miladu miluje a odloučení ho trápí. Profesor Ševčík je Miladiným uměním nadšen. Na jeho doporučení ji přijme impresário Benoni, který pořádá světové turné. Milada vystupuje se slavným tenoristou Štěpánem Urbancem. Oba mají obrovský úspěch. Pěvec je obletován ženami, chce však získat Miladino srdce...
    Žánry:DramaRomantický
    18
  • Loupežník
    Loupežník (1931)
    FilmRole: zahradník
    43%
    19