Kateřina Frýbová: Nejlepší filmy
a seriály

6.0

Kateřina Frýbová: Filmy a seriály

Kateřina Frýbová, česká herečka, se narodila 24. října 1949 v Hradci Králové. Po absolvování DAMU se stala televizní hlasatelkou a herečkou. Je manželkou herce Václava Knopa a mají spolu dvě děti, Hedviku a Kryštofa.

Začátky filmové kariéry

Svou filmovou kariéru zahájila počátkem 70. let. V roce 1970 se objevila ve filmu "Čtyři vraždy stačí, drahoušku", kde ztvárnila menší roli. Následně hrála ve filmech "Mášenka" (1970) a "Sto dukátů za Juana" (1971), kde ztvárnila postavu Kristinky.

Významné filmové role

V roce 1984 ztvárnila roli ve filmu "Prodloužený čas". V roce 1989 se objevila ve filmu "Konec starých časů". V roce 1991 hrála ve filmu "Žebrácká opera". V roce 1992 se objevila ve filmu "Krvavý román".

Televizní tvorba

Kromě filmových rolí se Kateřina Frýbová objevila i v televizních seriálech. V roce 1975 hrála v seriálu "My z konce světa". V roce 1978 se objevila v seriálu "Ve znamení Merkura". V roce 1992 hrála v seriálu "Náhrdelník".

Divadelní angažmá

I přes své filmové a televizní úspěchy se Kateřina Frýbová věnovala i divadelnímu herectví. Po absolvování DAMU působila na různých divadelních scénách, kde ztvárnila řadu významných rolí.


  • Čtyři vraždy stačí, drahoušku
    Čtyři vraždy stačí, drahoušku (1970)
    FilmRole: Henryho nová přítelkyně
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    George Camel přednáší literaturu na maloměstské škole, v soukromí vede zcela spořádaný, nevzrušivý život. A právě tomuto nenápadnému, spíš bázlivému člověku se jednoho dne náhodně dostane do ruky šek na milion dolarů. Drahocenného papírku se chtějí zmocnit hned dvě zločinecké bandy, a obě se také nastěhují do domu, kde v podnájmu bydlí George. Pan učitel náhle na každém kroku naráží na mrtvolu, kolem něj zuří nemilosrdná válka gangů. Nestačí koukat, co se to s ním děje - vždyť o něj dokonce jeví zájem krásné ženy, a na to rozhodně není zvyklý...
    82%
    George Camel přednáší literaturu na maloměstské škole, v soukromí vede zcela spořádaný, nevzrušivý život. A právě tomuto nenápadnému, spíš bázlivému člověku se jednoho dne náhodně dostane do ruky šek na milion dolarů. Drahocenného papírku se chtějí zmocnit hned dvě zločinecké bandy, a obě se také nastěhují do domu, kde v podnájmu bydlí George. Pan učitel náhle na každém kroku naráží na mrtvolu, kolem něj zuří nemilosrdná válka gangů. Nestačí koukat, co se to s ním děje - vždyť o něj dokonce jeví zájem krásné ženy, a na to rozhodně není zvyklý...
    1
  • Konec starých časů
    Konec starých časů (1989)
    FilmRole: Fryntová
    • Oneplay
    • Canal+
    • KVIFF TV
    Velkostatkář Stoklasa dostal po první světové válce do správy zámek a panství Kratochvíle. Rád by pronikl do vyšších kruhů, domácnost vede ve velkém stylu, mezi četným služebnictvem má vedle majordoma, komorných a vychovatelky dokonce i knihovníka. Šlechtici z okolí však neotesaného zbohatlíka ignorují. Stoklasa je tedy potěšen, když do zámku doslova vtrhne nezvaný host: údajný ruský emigrant kníže Alexej Megalrogov. Fanfarón z rodu barona Prášila notně rozhýbe poklidný běh života na Kratochvíli. Má v zásobě nepřeberně historek, žádná žena si před ním nemůže být jistá, nevyhýbá se ani soubojům. A stejně jako se jednoho dne vynořil neznámo odkud, po čase zas mizí neznámo kam. Nechává za sebou jen vzpomínky a nostalgii po starých dobrých časech, kdy muži byli opravdovými muži, kavalíry a hrdiny...
    Žánry:Komedie
    76%
    Velkostatkář Stoklasa dostal po první světové válce do správy zámek a panství Kratochvíle. Rád by pronikl do vyšších kruhů, domácnost vede ve velkém stylu, mezi četným služebnictvem má vedle majordoma, komorných a vychovatelky dokonce i knihovníka. Šlechtici z okolí však neotesaného zbohatlíka ignorují. Stoklasa je tedy potěšen, když do zámku doslova vtrhne nezvaný host: údajný ruský emigrant kníže Alexej Megalrogov. Fanfarón z rodu barona Prášila notně rozhýbe poklidný běh života na Kratochvíli. Má v zásobě nepřeberně historek, žádná žena si před ním nemůže být jistá, nevyhýbá se ani soubojům. A stejně jako se jednoho dne vynořil neznámo odkud, po čase zas mizí neznámo kam. Nechává za sebou jen vzpomínky a nostalgii po starých dobrých časech, kdy muži byli opravdovými muži, kavalíry a hrdiny...
    Žánry:Komedie
    2
  • Paní z Izieu
    Paní z Izieu (2007)
    Minisérie
    Když se 6. dubna 1983, jen pár měsíců po zatčení a vydání Klause Barbieho na francouzské půdě, ocitla Sabine Zlatinová sama v Izieu, aby si připomněla razie ze 6. dubna 1944, vyvstala jediná otázka: kdo po ní udrží plamen vzpomínky na 44 židovských dětí zatčených a deportovaných onoho dne? Sabininy obavy jsou o to naléhavější, když se dozví, že razie v Izieu nemůže být zahrnuta do procesu s bývalým nacistou pro nedostatek důkazů. Sabine bojuje za to, aby děti z Izieu nebyly trvale zapomenuty dějinami.
    Žánry:Drama
    74%
    Když se 6. dubna 1983, jen pár měsíců po zatčení a vydání Klause Barbieho na francouzské půdě, ocitla Sabine Zlatinová sama v Izieu, aby si připomněla razie ze 6. dubna 1944, vyvstala jediná otázka: kdo po ní udrží plamen vzpomínky na 44 židovských dětí zatčených a deportovaných onoho dne? Sabininy obavy jsou o to naléhavější, když se dozví, že razie v Izieu nemůže být zahrnuta do procesu s bývalým nacistou pro nedostatek důkazů. Sabine bojuje za to, aby děti z Izieu nebyly trvale zapomenuty dějinami.
    Žánry:Drama
    3
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolala až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišly do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři. (oficiální text distributora)
    72%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolala až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišly do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři. (oficiální text distributora)
    4
  • Prodloužený čas
    Prodloužený čas (1984)
    FilmRole: sestra na onkologii
    • Oneplay
    69%
    5
  • Krvavý román
    Krvavý román (1993)
    FilmRole: Kocourková
    Osobitého výtvarníka, typografa, spisovatele Josefa Váchala zná veřejnost především díky jeho Krvavému románu. Surrealistická rozkošatělost této obhajoby pokleslého čtiva 19. století zaujala Jaroslava Brabce a jeho spolupracovníky a našli k tomu odpovídající obraz braku 20. století. Zájem autorů se soustřeďuje především na období němého filmu, procházka dějinami kinematografie pokračuje přes nástup zvukového filmu až do současnosti (autorský film 60. let, moderní horor), formálně tu najdeme např. využití techniky tónovaného filmu. Všestranná parodie prolíná barvitou dějovou změť s příběhem autora (Váchala/Paseky), komentujícího a vytvářejícího svou knihu, a rozštěpeného navíc v ději do postav Fragonarda a Mistra. Stejně jako u Váchala vstupuje do fikce stále silněji realita, aby se jediným šťastným koncem ukázalo být hotové umělcovo dílo.
    67%
    Osobitého výtvarníka, typografa, spisovatele Josefa Váchala zná veřejnost především díky jeho Krvavému románu. Surrealistická rozkošatělost této obhajoby pokleslého čtiva 19. století zaujala Jaroslava Brabce a jeho spolupracovníky a našli k tomu odpovídající obraz braku 20. století. Zájem autorů se soustřeďuje především na období němého filmu, procházka dějinami kinematografie pokračuje přes nástup zvukového filmu až do současnosti (autorský film 60. let, moderní horor), formálně tu najdeme např. využití techniky tónovaného filmu. Všestranná parodie prolíná barvitou dějovou změť s příběhem autora (Váchala/Paseky), komentujícího a vytvářejícího svou knihu, a rozštěpeného navíc v ději do postav Fragonarda a Mistra. Stejně jako u Váchala vstupuje do fikce stále silněji realita, aby se jediným šťastným koncem ukázalo být hotové umělcovo dílo.
    6
  • My z konce světa
    My z konce světa (1975)
    Seriál
    • iVysílání
    65%
    7
  • Žebrácká opera
    Žebrácká opera (1991)
    FilmRole: Diana, majitelka vykřičeného domu
    • Oneplay
    Podsvětí ovládají dvě konkurenční zlodějské organizace. Jednu vede Peachum (Marián Labuda) a druhou Mackeath (Josef Abrhám). Peachumova dcera Polly se má stát zdrojem Peachumových informací o Mackeathovi. V totéž doufá Mackeath, tedy že se dostane na kobylku Peachumovi. Polly se však do Mackeatha skutečně zamiluje, a tak Peachumovi nezbývá, než se Mackeatha zbavit jinak. Ve spolupráci s velitelem městské policie Lockithem (Rudolf Hrušínský), s nímž ostatně spolupracuje už dlouho. To ovšem není první překvapující zjištění, vztahy mezi podsvětím a policií jsou daleko komplikovanější... Film je přepisem stejnojmenné divadelní hry Václava Havla, jež byla inspirována klasickou anglickou hrou Johna Gaye z roku 1728. Režisér Jiří Menzel inscenoval Havlovu hru i na divadelních prknech.
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    Podsvětí ovládají dvě konkurenční zlodějské organizace. Jednu vede Peachum (Marián Labuda) a druhou Mackeath (Josef Abrhám). Peachumova dcera Polly se má stát zdrojem Peachumových informací o Mackeathovi. V totéž doufá Mackeath, tedy že se dostane na kobylku Peachumovi. Polly se však do Mackeatha skutečně zamiluje, a tak Peachumovi nezbývá, než se Mackeatha zbavit jinak. Ve spolupráci s velitelem městské policie Lockithem (Rudolf Hrušínský), s nímž ostatně spolupracuje už dlouho. To ovšem není první překvapující zjištění, vztahy mezi podsvětím a policií jsou daleko komplikovanější... Film je přepisem stejnojmenné divadelní hry Václava Havla, jež byla inspirována klasickou anglickou hrou Johna Gaye z roku 1728. Režisér Jiří Menzel inscenoval Havlovu hru i na divadelních prknech.
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • 30 případů majora Zemana
    30 případů majora Zemana (1976)
    Seriál
    58%
    9
  • Podezření
    Podezření (1972)
    Film
    57%
    10
  • Ve znamení Merkura
    Ve znamení Merkura (1979)
    Seriál
    56%
    11
  • Corpus Delicti
    Corpus Delicti (1991)
    Film
    • Oneplay
    Jeden z pokusů postihnout vzrušené období kolem roku 1989, kdy se lámaly dvě společenské epochy, je zbytečně silácký a schematický v rozvržení příběhu i jeho postav. Režisérka Irena Pavlásková v něm zobrazuje komplikované vztahy tří nesourodých dvojic, které se zamotávají do ne vždy přehledného dění. Na filmu si všimneme nadbytečné exprese, do níž jsou události i jejich ztvárnění vháněny, je patrné, že převážně mladým autorům chybí dostatečný odstup. Ani herci nedosahují potřebné přesvědčivosti.
    Žánry:Drama
    55%
    Jeden z pokusů postihnout vzrušené období kolem roku 1989, kdy se lámaly dvě společenské epochy, je zbytečně silácký a schematický v rozvržení příběhu i jeho postav. Režisérka Irena Pavlásková v něm zobrazuje komplikované vztahy tří nesourodých dvojic, které se zamotávají do ne vždy přehledného dění. Na filmu si všimneme nadbytečné exprese, do níž jsou události i jejich ztvárnění vháněny, je patrné, že převážně mladým autorům chybí dostatečný odstup. Ani herci nedosahují potřebné přesvědčivosti.
    Žánry:Drama
    12
  • Tři chlapi na cestách
    Tři chlapi na cestách (1973)
    FilmRole: průvodkyně
    • Oneplay
    Účastníky exkurze do západočeských zemědělských závodů, plzeňského pivovaru a Karlových Varů jsou obyvatelé vesnice Ouplavice, mezi nimiž jsou i dva ze tří členů rodiny Potůčkových, děda a otec Potůčkovi. Vyjíždí se časně ráno a družstevníci se těší. Zažijí spoustu veselých příhod, několik trapasů a nedorozumění, vyřeší několik sporů a otec Potůček, který právě prožívá osobní krizi a hodlá odstoupit z funkce předsedy družstva, si vše srovná v hlavě a rozhodne se ve funkci zůstat, čímž rozhodně nepotěší energickou Elišku Kacířovou, která už si na funkci dělala chutě.
    53%
    Účastníky exkurze do západočeských zemědělských závodů, plzeňského pivovaru a Karlových Varů jsou obyvatelé vesnice Ouplavice, mezi nimiž jsou i dva ze tří členů rodiny Potůčkových, děda a otec Potůčkovi. Vyjíždí se časně ráno a družstevníci se těší. Zažijí spoustu veselých příhod, několik trapasů a nedorozumění, vyřeší několik sporů a otec Potůček, který právě prožívá osobní krizi a hodlá odstoupit z funkce předsedy družstva, si vše srovná v hlavě a rozhodne se ve funkci zůstat, čímž rozhodně nepotěší energickou Elišku Kacířovou, která už si na funkci dělala chutě.
    13
  • V každém pokoji žena
    V každém pokoji žena (1974)
    Film

    Plejádu hrdinek přebývajících v provizoriu někdejších Ženských domovů spojuje jeden rys - většinou se cítí osaměle. Některé si na tento stav zvykly a rezignovaly, jiné stále věří ve šťastnější budoucnost. Režisér Jaroslav Balík, opírající se o scénář Jana Otčenáška, načrtává různorodé osobnosti odlišující se věkem i povahami, avšak výsledek příliš strhující není. Film je zbytečně zatížen upovídaností a ani vypravěčská nápaditost nepatří k silným stránkám.

    Žánry:Drama
    52%

    Plejádu hrdinek přebývajících v provizoriu někdejších Ženských domovů spojuje jeden rys - většinou se cítí osaměle. Některé si na tento stav zvykly a rezignovaly, jiné stále věří ve šťastnější budoucnost. Režisér Jaroslav Balík, opírající se o scénář Jana Otčenáška, načrtává různorodé osobnosti odlišující se věkem i povahami, avšak výsledek příliš strhující není. Film je zbytečně zatížen upovídaností a ani vypravěčská nápaditost nepatří k silným stránkám.

    Žánry:Drama
    14
  • Známost sestry Aleny
    Známost sestry Aleny (1973)
    FilmRole: ošetřovatelka
    51%
    15
  • Tam, kde hnízdí čápi
    Tam, kde hnízdí čápi (1975)
    Film
    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.
    36%
    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.
    16