Catherine Scorsese: Nejlepší filmy
a seriály

8.1

Catherine Scorsese: Filmy a seriály

  • Kmotr Coda: Smrt Michaela Corleona
    Kmotr Coda: Smrt Michaela Corleona (2020)
    FilmRole: Woman in Cafe
    87%
    1
  • Mafiáni
    Mafiáni (1990)
    FilmRole: Tommyho matka
    • Netflix
    • Google Play
    • iTunes

    Brooklyn 1955. Školák Henry Hill sní o tom, že se stane gangsterem. vykonává drobné služby pro místní mafiány a když je zadržen policií kvůli pašování cigaret, odmítá vypovídat, což mu vynese přízeň kmotra Paula Cicera, který ho přijme do svých služeb. 1963. Henry spolu s Jimmym Conwayem a Tommym DeVitem provede úspěšnou loupež na letišti. Protřelý Jimmy se stává mladíkovým přítelem a mentorem. Henry se ožení se středoškolskou židovskou dívkou Karen a navenek žije poklidným a usedlým životem. Jeho žena po svatbě zjistí skutečný pramen Henryho příjmů a přijme to jako nezvratitelný fakt. 1970. Henry opustí svoji ženu po žárlivé scéně, kterou mu Karen ztropí kvůli jeho milence. Na Cicerovo naléhání však dál udržuje zdání fungujícího manželství. Za surové zmlácení jednoho dlužníka jsou Henry s Jimmym odsouzeni na deset let. Ve vězení se Henry zaplete do distribuce drog, protože má strach, že jeho rodina zůstane bez prostředků. Když je po čtyřech letech podmínečně propuštěn, slibuje Cicerovi, že drogy nechá. 1980. Henry, Jimmy a Tommy provedou další loupež na letišti, která vynese 6 milionů dolarů. Na jejich stopu se však dostává FBI. Cicero se rozhodne odstranit slabý článek, kterým je zabiják Tommy. Henry zjišťuje, že další na řadě bude on a rozhodne se přihlásit se jako dobrovolný svědek, aby získal ochranu federálních úřadů, které mu zařídí změnu totožnosti.

    87%

    Brooklyn 1955. Školák Henry Hill sní o tom, že se stane gangsterem. vykonává drobné služby pro místní mafiány a když je zadržen policií kvůli pašování cigaret, odmítá vypovídat, což mu vynese přízeň kmotra Paula Cicera, který ho přijme do svých služeb. 1963. Henry spolu s Jimmym Conwayem a Tommym DeVitem provede úspěšnou loupež na letišti. Protřelý Jimmy se stává mladíkovým přítelem a mentorem. Henry se ožení se středoškolskou židovskou dívkou Karen a navenek žije poklidným a usedlým životem. Jeho žena po svatbě zjistí skutečný pramen Henryho příjmů a přijme to jako nezvratitelný fakt. 1970. Henry opustí svoji ženu po žárlivé scéně, kterou mu Karen ztropí kvůli jeho milence. Na Cicerovo naléhání však dál udržuje zdání fungujícího manželství. Za surové zmlácení jednoho dlužníka jsou Henry s Jimmym odsouzeni na deset let. Ve vězení se Henry zaplete do distribuce drog, protože má strach, že jeho rodina zůstane bez prostředků. Když je po čtyřech letech podmínečně propuštěn, slibuje Cicerovi, že drogy nechá. 1980. Henry, Jimmy a Tommy provedou další loupež na letišti, která vynese 6 milionů dolarů. Na jejich stopu se však dostává FBI. Cicero se rozhodne odstranit slabý článek, kterým je zabiják Tommy. Henry zjišťuje, že další na řadě bude on a rozhodne se přihlásit se jako dobrovolný svědek, aby získal ochranu federálních úřadů, které mu zařídí změnu totožnosti.

    2
  • Casino
    Casino (1995)
    FilmRole: Piscano's Mother
    • iVysílání
    Odvrácená strana lidské povahy je dominantním tématem tvorby Martina Scorseseho: platí to i o jeho posledním díle z prostředí Las Vegas Casino, jež v mnohém navazuje na úspěšné Scorseseho drama MAFIÁNI. V dlouhé, takřka dokumentárně pojaté expozici popisuje tvůrce do nejmenších detailů chod exklusivního kasina a způsob jeho napojení na mafii. V zaběhané mašinérii vztahů, orientované na legální i nelegální vydělávání peněz, se v rozmezí deseti let odehrává příběh trojice zúčastněných osob: Sam "Ace" Rothstein (Robert De Niro) je bývalý hazardní hráč, dosazený mafiánským gangem do Las Vegas na vedoucí místo velkého kasina, které se jeho přičiněním stane mimořádně úspěšným. Rothsteinovu osobní bezpečnost zajišťuje jeho nejlepší přítel, brutální gangster Nicky Santoro (Joe Pesci). Osudový zvrat do Samova života přinese profesionální podvodnice Ginger McKennaová, do níž se Rothstein zamiluje a jíž bezmezně věří. Město, obklopené ze všech stran pouští, je pro Scorseseho prostorem ze zvláštní působivostí, místem, kde platí odlišná pravidla a kde může organizovaný zločin dospět k naprosté dokonalosti.
    87%
    Odvrácená strana lidské povahy je dominantním tématem tvorby Martina Scorseseho: platí to i o jeho posledním díle z prostředí Las Vegas Casino, jež v mnohém navazuje na úspěšné Scorseseho drama MAFIÁNI. V dlouhé, takřka dokumentárně pojaté expozici popisuje tvůrce do nejmenších detailů chod exklusivního kasina a způsob jeho napojení na mafii. V zaběhané mašinérii vztahů, orientované na legální i nelegální vydělávání peněz, se v rozmezí deseti let odehrává příběh trojice zúčastněných osob: Sam "Ace" Rothstein (Robert De Niro) je bývalý hazardní hráč, dosazený mafiánským gangem do Las Vegas na vedoucí místo velkého kasina, které se jeho přičiněním stane mimořádně úspěšným. Rothsteinovu osobní bezpečnost zajišťuje jeho nejlepší přítel, brutální gangster Nicky Santoro (Joe Pesci). Osudový zvrat do Samova života přinese profesionální podvodnice Ginger McKennaová, do níž se Rothstein zamiluje a jíž bezmezně věří. Město, obklopené ze všech stran pouští, je pro Scorseseho prostorem ze zvláštní působivostí, místem, kde platí odlišná pravidla a kde může organizovaný zločin dospět k naprosté dokonalosti.
    3
  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    FilmRole: žena před kavárnou
    • O2 TV
    • Google Play
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    4
  • Taxikář
    Taxikář (1976)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • SWEET.TV
    Travis Bickle je odcizený a osamělý veterán z vietnamské války, který se živí jako taxikář v nočním Manhattanu. Při svých jízdách se setkává s půvabnou Betsy, která je poradkyní kandidáta na prezidentský úřad Palentina, s dvanáctiletou prostitutkou Iris a jejím pasákem Sportem a dospívá k názoru, že tento svět se prohnilé místo, které je třeba vyčistit. Jak jeho frustrace a zloba narůstají, zvětšuje se i arzenál Travisových zbraní, jež umí ovládat. Postupně se spřátelí s malou Iris a přitom čeká na vhodnou chvíli, aby mohl zlikvidovat Palentina. Jenže situace se nečekaně vyhrotí, Travis v afektu zastřelí Sporta a Irisina zákazníka a když ho krvácejícího a v bezvědomí najde policie, pro veřejnost se stane "hrdinou", který chránil mladičkou prostitutku.
    80%
    Travis Bickle je odcizený a osamělý veterán z vietnamské války, který se živí jako taxikář v nočním Manhattanu. Při svých jízdách se setkává s půvabnou Betsy, která je poradkyní kandidáta na prezidentský úřad Palentina, s dvanáctiletou prostitutkou Iris a jejím pasákem Sportem a dospívá k názoru, že tento svět se prohnilé místo, které je třeba vyčistit. Jak jeho frustrace a zloba narůstají, zvětšuje se i arzenál Travisových zbraní, jež umí ovládat. Postupně se spřátelí s malou Iris a přitom čeká na vhodnou chvíli, aby mohl zlikvidovat Palentina. Jenže situace se nečekaně vyhrotí, Travis v afektu zastřelí Sporta a Irisina zákazníka a když ho krvácejícího a v bezvědomí najde policie, pro veřejnost se stane "hrdinou", který chránil mladičkou prostitutku.
    5
  • Král komedie
    Král komedie (1982)
    FilmRole: Rupert's Mom (voice)
    • Google Play
    • iTunes
    Estrádní komik a bavič Robert Pupkin je přesvědčený, že se může stát hvězdou. Když jednoho večera zachrání svůj velký vzor, Jerryho Langforda před davem zfanatizovaných fanoušků, domnívá se, že už je blízko svého cíle. Využije situaci, aby předvedl své schopnosti a dostal šanci vystoupit jako komik v televizi. Jeho velký vzor se ho však, kupodivu, snaží co nejdříve zbavit. Když si to Pupkin uvědomí, sáhne po radikálním prostředku. Milovanou a slavnou televizní hvězdu jednoduše unese a svůj výstup v zábavné šou si prostě vynutí násilím...
    Žánry:DramaKomedieKrimiThriller
    78%
    Estrádní komik a bavič Robert Pupkin je přesvědčený, že se může stát hvězdou. Když jednoho večera zachrání svůj velký vzor, Jerryho Langforda před davem zfanatizovaných fanoušků, domnívá se, že už je blízko svého cíle. Využije situaci, aby předvedl své schopnosti a dostal šanci vystoupit jako komik v televizi. Jeho velký vzor se ho však, kupodivu, snaží co nejdříve zbavit. Když si to Pupkin uvědomí, sáhne po radikálním prostředku. Milovanou a slavnou televizní hvězdu jednoduše unese a svůj výstup v zábavné šou si prostě vynutí násilím...
    Žánry:DramaKomedieKrimiThriller
    6
  • Mys hrůzy
    Mys hrůzy (1991)
    FilmRole: Fruit Stand Customer
    • Google Play
    • iTunes
    Po dlouhých čtrnácti letech se Max Cady opět podíval na svět, aniž by mu ve výhledu bránily bytelné mříže. Víc než na užívání svobody však myslí na pomstu. Obhájce Sam Bowden, zhnusený nevypočítatelností a nezkrotnou násilností svého klienta, totiž před soudem zatajil důležitou okolnost, která by mohla Maxovi výši trestu podstatně snížit. Cady svou pomstu promyslel opravdu důkladně a ctihodný pan Bowden, jeho žena i jejich dcera by se měli připravit na nejhorší. Mys hrůzy je remakem stejnojmenného filmu z roku 1961, ve kterém zazářili Gregory Peck a Robert Mitchum. V nové verzi na sebe upozorňují především výborný Robert De Niro jako Cady a skvělá Juliette Lewisová v roli Bowdenovy dcery.
    78%
    Po dlouhých čtrnácti letech se Max Cady opět podíval na svět, aniž by mu ve výhledu bránily bytelné mříže. Víc než na užívání svobody však myslí na pomstu. Obhájce Sam Bowden, zhnusený nevypočítatelností a nezkrotnou násilností svého klienta, totiž před soudem zatajil důležitou okolnost, která by mohla Maxovi výši trestu podstatně snížit. Cady svou pomstu promyslel opravdu důkladně a ctihodný pan Bowden, jeho žena i jejich dcera by se měli připravit na nejhorší. Mys hrůzy je remakem stejnojmenného filmu z roku 1961, ve kterém zazářili Gregory Peck a Robert Mitchum. V nové verzi na sebe upozorňují především výborný Robert De Niro jako Cady a skvělá Juliette Lewisová v roli Bowdenovy dcery.
    7
  • Špinavé ulice
    Špinavé ulice (1973)
    FilmRole: Woman on Landing (uncredited)
    Špinavé ulice znamenaly nástup nového filmového génia Martina Scorseseho a zároveň byly jeho první spoluprací s Robertem De Nirem. Částečně autobiografický příběh synů a dcer první generace italských imigrantů v New Yorku. Harvey Keitel jako Charlie, postupující vzhůru v hierarchii místní mafie. Amy Robinson v roli jeho přítelkyně Teresy, kterou rodina neschvaluje z důvodů její epilepsie a především Robert De Niro v roli Johnnyho Boye, bezvýznamného gamblera zadluženého u místních lichvářů. De Niro za svou roli získal ocenění jako nejlepší herec ve vedlejší roli od newyorských i národních kritiků.
    71%
    Špinavé ulice znamenaly nástup nového filmového génia Martina Scorseseho a zároveň byly jeho první spoluprací s Robertem De Nirem. Částečně autobiografický příběh synů a dcer první generace italských imigrantů v New Yorku. Harvey Keitel jako Charlie, postupující vzhůru v hierarchii místní mafie. Amy Robinson v roli jeho přítelkyně Teresy, kterou rodina neschvaluje z důvodů její epilepsie a především Robert De Niro v roli Johnnyho Boye, bezvýznamného gamblera zadluženého u místních lichvářů. De Niro za svou roli získal ocenění jako nejlepší herec ve vedlejší roli od newyorských i národních kritiků.
    8
  • Pod vlivem úplňku
    Pod vlivem úplňku (1987)
    FilmRole: Customer at Bakery
    • Google Play
    • iTunes
    70%
    9
  • Věk nevinnosti
    Věk nevinnosti (1993)
    FilmRole: Elderly Woman at Jersey City Station (uncredited)
    • Google Play
    • iTunes
    • SWEET.TV
    New York 1871. Lepší společnost té doby vytvořila "svět s takovou rovnováhou, že jeho harmonii mohlo zničit pouhé zašeptání". Společenská smetánka se řídila pevnými (byť nepsanými a nikdy nevyslovenými) pravidly a rituály, které přísněji než zákon určovaly, co je "vhodné" a co ne. V tomto prostředí se pohybuje mladý právník Newland Archer a jeho snoubenka May Wellandová, mladinké nevinné stvoření, které je dokonalým produktem své třídy. Newland i May ctí konvence a tradice, jejich manželství je vhodné a žádoucí, jejich budoucnost daná. Do svatebních příprav však jako blesk z čistého nebe vstupuje rušivý prvek. Z Evropy přijíždí hraběnka Olšenská, krásná přitažlivá žena, společensky málo přijatelná, ale nespoutaná konvencemi a nabízející okouzlenému Newlandovi tušení jiného, svobodnějšího světa. Vášnivá (byť platonická) láska těchto dvou lidí však nemůže dojít naplnění, aniž by její protagonisté zničili vše, co je jejich společnosti svaté.
    68%
    New York 1871. Lepší společnost té doby vytvořila "svět s takovou rovnováhou, že jeho harmonii mohlo zničit pouhé zašeptání". Společenská smetánka se řídila pevnými (byť nepsanými a nikdy nevyslovenými) pravidly a rituály, které přísněji než zákon určovaly, co je "vhodné" a co ne. V tomto prostředí se pohybuje mladý právník Newland Archer a jeho snoubenka May Wellandová, mladinké nevinné stvoření, které je dokonalým produktem své třídy. Newland i May ctí konvence a tradice, jejich manželství je vhodné a žádoucí, jejich budoucnost daná. Do svatebních příprav však jako blesk z čistého nebe vstupuje rušivý prvek. Z Evropy přijíždí hraběnka Olšenská, krásná přitažlivá žena, společensky málo přijatelná, ale nespoutaná konvencemi a nabízející okouzlenému Newlandovi tušení jiného, svobodnějšího světa. Vášnivá (byť platonická) láska těchto dvou lidí však nemůže dojít naplnění, aniž by její protagonisté zničili vše, co je jejich společnosti svaté.
    10
  • Muppets dobývají Manhattan
    Muppets dobývají Manhattan (1984)
    FilmRole: Extra (uncredited)
    • Google Play
    • iTunes
    67%
    11
  • Kdo to klepe na moje dveře
    Kdo to klepe na moje dveře (1967)
    FilmRole: Mother

    Celovečerný debut režiséra Martina Scorseseho rozpráva o konzervatívnej morálke v strete s moderným svetom. J.R. je mladý Italoameričan, neveľmi vzdelaný, zato však bystrý. Žije v uzatvorenej komunite "Malého Talianska" v New Yorku a väčšinu voľného času zabíja poflakovaním spolu s kamarátmi z miestneho gangu. Jedného dňa na trajekte spozná dievčinu, ktorá pochádza z odlišného sveta. Študuje na vysokej škole, zaujíma sa o literatúru, žije sama vo vlastnom byte. Hoci zázemie a výchova týchto dvoch mladých ľudí sú si vzdialené, ich sympatie postupne prerastú do lásky. Keď sa však J.R. dozvie, že jeho priateľka už nie je panna, nedokáže sa s tým vyrovnať a vzťah ukončí. Nepomôžu ani vyznania lásky a vysvetlenie, že v minulosti bola znásilnená. J.R., vychovávaný podľa zásad prísnej katolíckej morálky a vedený k úcte voči ideálu ženy-matky a ženy-panny, sa napriek vlastným citom nedokáže zbaviť predsudkov. V jeho svete totiž jestvujú len dva typy dievčat: cnostné panny a budúce matky, s kto rými sa muži ženia, a štetky, s ktorými si muži občas môžu užiť. Prvý film jedného z najväčších amerických režisérov predznamenal témy i štýl jeho vyše štyridsaťročnej filmárskej práce. Podobne ako v neskorších dielach Mizerné ulice, Zúriaci býk či Taxikár sa Scorsese v Kto mi to klope na dvere venoval katolíckemu komplexu viny a skrytým vášňam, ktoré ovládajú i ničia jeho hrdinov. Zároveň sa mu podarilo vytvoriť autentický a živý obraz New Yorku šesťdesiatych rokov a verne i zasvätene nahliadnuť do života, mentality a jazyka Italoameričanov.

    66%

    Celovečerný debut režiséra Martina Scorseseho rozpráva o konzervatívnej morálke v strete s moderným svetom. J.R. je mladý Italoameričan, neveľmi vzdelaný, zato však bystrý. Žije v uzatvorenej komunite "Malého Talianska" v New Yorku a väčšinu voľného času zabíja poflakovaním spolu s kamarátmi z miestneho gangu. Jedného dňa na trajekte spozná dievčinu, ktorá pochádza z odlišného sveta. Študuje na vysokej škole, zaujíma sa o literatúru, žije sama vo vlastnom byte. Hoci zázemie a výchova týchto dvoch mladých ľudí sú si vzdialené, ich sympatie postupne prerastú do lásky. Keď sa však J.R. dozvie, že jeho priateľka už nie je panna, nedokáže sa s tým vyrovnať a vzťah ukončí. Nepomôžu ani vyznania lásky a vysvetlenie, že v minulosti bola znásilnená. J.R., vychovávaný podľa zásad prísnej katolíckej morálky a vedený k úcte voči ideálu ženy-matky a ženy-panny, sa napriek vlastným citom nedokáže zbaviť predsudkov. V jeho svete totiž jestvujú len dva typy dievčat: cnostné panny a budúce matky, s kto rými sa muži ženia, a štetky, s ktorými si muži občas môžu užiť. Prvý film jedného z najväčších amerických režisérov predznamenal témy i štýl jeho vyše štyridsaťročnej filmárskej práce. Podobne ako v neskorších dielach Mizerné ulice, Zúriaci býk či Taxikár sa Scorsese v Kto mi to klope na dvere venoval katolíckemu komplexu viny a skrytým vášňam, ktoré ovládajú i ničia jeho hrdinov. Zároveň sa mu podarilo vytvoriť autentický a živý obraz New Yorku šesťdesiatych rokov a verne i zasvätene nahliadnuť do života, mentality a jazyka Italoameričanov.

    12
  • Mafiáni
    Mafiáni (1986)
    FilmRole: Birthday Guest
    53%
    13