Eva Olmerová: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Eva Olmerová: Filmy a seriály

  • Čtyři vraždy stačí, drahoušku
    Čtyři vraždy stačí, drahoušku (1970)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • +1
    George Camel přednáší literaturu na maloměstské škole, v soukromí vede zcela spořádaný, nevzrušivý život. A právě tomuto nenápadnému, spíš bázlivému člověku se jednoho dne náhodně dostane do ruky šek na milion dolarů. Drahocenného papírku se chtějí zmocnit hned dvě zločinecké bandy, a obě se také nastěhují do domu, kde v podnájmu bydlí George. Pan učitel náhle na každém kroku naráží na mrtvolu, kolem něj zuří nemilosrdná válka gangů. Nestačí koukat, co se to s ním děje - vždyť o něj dokonce jeví zájem krásné ženy, a na to rozhodně není zvyklý...
    82%
    George Camel přednáší literaturu na maloměstské škole, v soukromí vede zcela spořádaný, nevzrušivý život. A právě tomuto nenápadnému, spíš bázlivému člověku se jednoho dne náhodně dostane do ruky šek na milion dolarů. Drahocenného papírku se chtějí zmocnit hned dvě zločinecké bandy, a obě se také nastěhují do domu, kde v podnájmu bydlí George. Pan učitel náhle na každém kroku naráží na mrtvolu, kolem něj zuří nemilosrdná válka gangů. Nestačí koukat, co se to s ním děje - vždyť o něj dokonce jeví zájem krásné ženy, a na to rozhodně není zvyklý...
    1
  • Lásky mezi kapkami deště
    Lásky mezi kapkami deště (1979)
    FilmRole: zpěvačka
    • VOYO
    • O2 TV
    Žižkov - město ve městě, jehož obyvatelé se vždy považovali spíše za „žižkováky“ než za „pražáky“ - inspiroval řadu režisérů k natočení, často autobiograficky laděných filmů, jmenujme např. povídkovou Žižkovskou romanci (1958) režiséra Zdeňka Brynycha. Lásky mezi kapkami deště režiséra Karla Kachyni patří mezi nejvýznamnější „žižkovské“ filmy, a současně i mezi nejlepší filmy sedmdesátých let české kinematografie. Děj, situovaný do 30. let minulého století, sleduje na pozadí vrcholící hospodářské krize osudy ševce Bursíka a jeho dvou synů. Film, kromě řady skvělých hereckých výkonů, zaujme dokonale ztvárněnou atmosférou místa. Do Žižkova se Karel Kachyňa po deseti letech vrátil také svým filmem Blázni a děvčátka (1988).
    80%
    Žižkov - město ve městě, jehož obyvatelé se vždy považovali spíše za „žižkováky“ než za „pražáky“ - inspiroval řadu režisérů k natočení, často autobiograficky laděných filmů, jmenujme např. povídkovou Žižkovskou romanci (1958) režiséra Zdeňka Brynycha. Lásky mezi kapkami deště režiséra Karla Kachyni patří mezi nejvýznamnější „žižkovské“ filmy, a současně i mezi nejlepší filmy sedmdesátých let české kinematografie. Děj, situovaný do 30. let minulého století, sleduje na pozadí vrcholící hospodářské krize osudy ševce Bursíka a jeho dvou synů. Film, kromě řady skvělých hereckých výkonů, zaujme dokonale ztvárněnou atmosférou místa. Do Žižkova se Karel Kachyňa po deseti letech vrátil také svým filmem Blázni a děvčátka (1988).
    2
  • Valerie a týden divů
    Valerie a týden divů (1970)
    FilmRole: služka / madame
    • VOYO
    • KVIFF TV
    75%
    3
  • Milenci v roce jedna
    Milenci v roce jedna (1973)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Krátce po skončení druhé světové války se student práv Pavel Krouza (V. Preiss) těší na budoucnost stejně jako jeho spolužáci z fakulty. S osmimilimetrovou kamerou bloumá po Praze a zachycuje atmosféru prvních mírových týdnů. Jednou na nábřeží potká posmutnělou dívku Helenu Polákovou (M. Vančurová), která jej zaujme jak krásou, tak plachostí a nepřístupností. Pavel ji začne vyhledávat a podaří se mu s ní natočit několik záběrů. Jen pomalu přitom odhaluje Helenino tajemství: dívka strávila většinu války v koncentračním táboře, stejně jako její starší sestra Olga (L. Švormová). Ta po ztrátě rodičů na sestru přísně dohlíží. Protože Pavel přežil válku bez větších starostí, je jeho sbližování s Helenou pomalé a složité. Tím spíš, že Olga sestřina nápadníka přímo nesnáší. Společná budoucnost mladého páru je proto nejistá a může ji zachránit jedině opravdová láska... (Česká televize)
    70%
    Krátce po skončení druhé světové války se student práv Pavel Krouza (V. Preiss) těší na budoucnost stejně jako jeho spolužáci z fakulty. S osmimilimetrovou kamerou bloumá po Praze a zachycuje atmosféru prvních mírových týdnů. Jednou na nábřeží potká posmutnělou dívku Helenu Polákovou (M. Vančurová), která jej zaujme jak krásou, tak plachostí a nepřístupností. Pavel ji začne vyhledávat a podaří se mu s ní natočit několik záběrů. Jen pomalu přitom odhaluje Helenino tajemství: dívka strávila většinu války v koncentračním táboře, stejně jako její starší sestra Olga (L. Švormová). Ta po ztrátě rodičů na sestru přísně dohlíží. Protože Pavel přežil válku bez větších starostí, je jeho sbližování s Helenou pomalé a složité. Tím spíš, že Olga sestřina nápadníka přímo nesnáší. Společná budoucnost mladého páru je proto nejistá a může ji zachránit jedině opravdová láska... (Česká televize)
    4
  • Flirt se slečnou Stříbrnou
    Flirt se slečnou Stříbrnou (1969)
    FilmRole: zpěvačka
    Nakladatelský redaktor Karel Leden, zkušený svůdce žen, se díky obludné nemotornosti svého přiblblého kamaráda Vaška Žamberka seznámí na dostihovém závodišti s půvabnou slečnou Lenkou Stříbrnou a dle svého zvyku ji začne svádět. Moc se mu to však nedaří; slečna neustále uniká a jinak zlobí - daleko větší zájem jeví o šéfa nakladatelství Procházku. Karel, jenž dokáže proplouvat všemi úskalími života a komunistického režimu, je odhodlán Lenku získat za každou cenu; ostatně se do ní skutečně zamiloval. Když se však Lenka objeví na podnikovém večírku, který uspořádal Procházka na Slapech, věnuje se dívka opět jen a jen Karlovu šéfovi. Ten je druhý den nalezen mrtvý... (Česká televize)
    69%
    Nakladatelský redaktor Karel Leden, zkušený svůdce žen, se díky obludné nemotornosti svého přiblblého kamaráda Vaška Žamberka seznámí na dostihovém závodišti s půvabnou slečnou Lenkou Stříbrnou a dle svého zvyku ji začne svádět. Moc se mu to však nedaří; slečna neustále uniká a jinak zlobí - daleko větší zájem jeví o šéfa nakladatelství Procházku. Karel, jenž dokáže proplouvat všemi úskalími života a komunistického režimu, je odhodlán Lenku získat za každou cenu; ostatně se do ní skutečně zamiloval. Když se však Lenka objeví na podnikovém večírku, který uspořádal Procházka na Slapech, věnuje se dívka opět jen a jen Karlovu šéfovi. Ten je druhý den nalezen mrtvý... (Česká televize)
    5
  • Ztracená tvář
    Ztracená tvář (1965)
    FilmRole: zpěvačka
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    68%
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    6
  • Ohlédnutí
    Ohlédnutí (1968)
    Film
    Na sklonku 60. vznikla řada pozoruhodných filmů, jakkoli některé z nich neprávem zůstaly ve stínu těch známějších. Týká se to rovněž Ohlédnutí, které na pozadí dvou rozlišných osudů řeší vztah k panujícímu komunistickému režimu. Na jedné straně vystupuje uznávaná spisovatelka, upřímně věřící komunistka, tíživě prožívá rozčarování z rozpadu ideálů i doléhajících traumat, že mlčky přihlížela křivdám stalinistického období, jehož skutečnou podobu rozpoznala až příliš pozdě. Přesto si vzpomínku na jásavé mládí účastnící se průvodů uchovává jako cosi hřejivého a upřímného. Naproti ní se setkáváme s bohémským scenáristou, jenž má její texty zpracovat, jenže spisovatelčino rozbolavělé nitro jej vůbec nezajímá, jako kdyby jej ovládala nevíra v cokoli, ba zhrublý cynismus. Důraz na svědomí lidí, ocitnuvších se pod tlakem osvobozující se společnosti, umocňují jak výtečně napsané dialogy, tak skvostné herecké ztvárnění. (zdroj: CS film)
    Žánry:Drama
    66%
    Na sklonku 60. vznikla řada pozoruhodných filmů, jakkoli některé z nich neprávem zůstaly ve stínu těch známějších. Týká se to rovněž Ohlédnutí, které na pozadí dvou rozlišných osudů řeší vztah k panujícímu komunistickému režimu. Na jedné straně vystupuje uznávaná spisovatelka, upřímně věřící komunistka, tíživě prožívá rozčarování z rozpadu ideálů i doléhajících traumat, že mlčky přihlížela křivdám stalinistického období, jehož skutečnou podobu rozpoznala až příliš pozdě. Přesto si vzpomínku na jásavé mládí účastnící se průvodů uchovává jako cosi hřejivého a upřímného. Naproti ní se setkáváme s bohémským scenáristou, jenž má její texty zpracovat, jenže spisovatelčino rozbolavělé nitro jej vůbec nezajímá, jako kdyby jej ovládala nevíra v cokoli, ba zhrublý cynismus. Důraz na svědomí lidí, ocitnuvších se pod tlakem osvobozující se společnosti, umocňují jak výtečně napsané dialogy, tak skvostné herecké ztvárnění. (zdroj: CS film)
    Žánry:Drama
    7
  • Nikdo se nebude smát
    Nikdo se nebude smát (1965)
    FilmRole: zpěvačka
    • VOYO
    • iVysílání
    Průnik do života lehce nabubřelého a pohodlného intelektuála Klímy, jenž působí jako odborný asistent na Akademii výtvarných umění, kde se s úspěchem soustředí na moderní umění. K jeho odměřené a cynické osobnosti jako kontrast slouží mladší živelná přítelkyně Klára, snící o tom stát se modelkou, která se nově nastěhovala do jeho bytu. Klíma však její přítomnost tají a dívkou očividně povrchně pohrdá kvůli odlišnému pohledu na svět a neodbornému vzdělání. Jeho život obrátí naruby vtíravý nadšenec Záturecký, který po něm chce zhodnotit dlouho psanou práci o Mikoláši Alšovi, kterou mu již před časem zaslal. Když Klíma oznámí, že práci nemůže najít, urputný Záturecký jej začne pronásledovat a všemožně se na něj doptávat. Klíma práci najde a po přečtení odsoudí jako slepený paskvil již zjištěných skutečností, který nepřináší žádné nové badatelské myšlenky. Po neustálém naléhání a nahánění autorovi publikaci zkritizuje, což v Zátureckém vyvolá vlnu hněvu, která způsobí rozpad Klímova zaběhlého života. Utrpí jeho pověst, pracovní postavení i vztah, načež ho okolí osočí ze závisti a zasedlosti vůči Zátureckého textu. Snímků dominuje civilně pojaté herectví, odměřené postavení kamery a precizní práce s prostorem, který ústřední postavě při normálních akcích háže překážky pod nohy.
    Žánry:DramaKomedie
    65%
    Průnik do života lehce nabubřelého a pohodlného intelektuála Klímy, jenž působí jako odborný asistent na Akademii výtvarných umění, kde se s úspěchem soustředí na moderní umění. K jeho odměřené a cynické osobnosti jako kontrast slouží mladší živelná přítelkyně Klára, snící o tom stát se modelkou, která se nově nastěhovala do jeho bytu. Klíma však její přítomnost tají a dívkou očividně povrchně pohrdá kvůli odlišnému pohledu na svět a neodbornému vzdělání. Jeho život obrátí naruby vtíravý nadšenec Záturecký, který po něm chce zhodnotit dlouho psanou práci o Mikoláši Alšovi, kterou mu již před časem zaslal. Když Klíma oznámí, že práci nemůže najít, urputný Záturecký jej začne pronásledovat a všemožně se na něj doptávat. Klíma práci najde a po přečtení odsoudí jako slepený paskvil již zjištěných skutečností, který nepřináší žádné nové badatelské myšlenky. Po neustálém naléhání a nahánění autorovi publikaci zkritizuje, což v Zátureckém vyvolá vlnu hněvu, která způsobí rozpad Klímova zaběhlého života. Utrpí jeho pověst, pracovní postavení i vztah, načež ho okolí osočí ze závisti a zasedlosti vůči Zátureckého textu. Snímků dominuje civilně pojaté herectví, odměřené postavení kamery a precizní práce s prostorem, který ústřední postavě při normálních akcích háže překážky pod nohy.
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Automat na přání
    Automat na přání (1968)
    Film
    62%
    9
  • Mučedníci lásky
    Mučedníci lásky (1966)
    Film

    Režisér Jan Němec není podepsán jen pod mimořádně zdařilými tituly, ale také pod nezdařeným experimentem Mučedníci lásky. Nechtěl jím navozovat žádné hlubokomyslné významy ani zkoumat modelové situace, jen volně propojil trojici poetických hříček o různých podobách nesmělé lásky. Němec zdůrazňuje jakoby snové zasazení příběhů, na nichž spolupracoval s Ester Krumbachovou, mimo prostor a čas, zbavuje postavy obvyklých pohnutek. Záměr natočit divácky vděčnou podívanou se však rozplynul v křečovité póze, marně předstírající \"jinou realitu\".

    Režie:Jan Němec
    58%

    Režisér Jan Němec není podepsán jen pod mimořádně zdařilými tituly, ale také pod nezdařeným experimentem Mučedníci lásky. Nechtěl jím navozovat žádné hlubokomyslné významy ani zkoumat modelové situace, jen volně propojil trojici poetických hříček o různých podobách nesmělé lásky. Němec zdůrazňuje jakoby snové zasazení příběhů, na nichž spolupracoval s Ester Krumbachovou, mimo prostor a čas, zbavuje postavy obvyklých pohnutek. Záměr natočit divácky vděčnou podívanou se však rozplynul v křečovité póze, marně předstírající \"jinou realitu\".

    Režie:Jan Němec
    10
  • Jakub
    Jakub (1976)
    Film

    Jakub Adam (Filip Renč) je jedenáctiletý bystrý, svéhlavý a na svůj věk i velice samostatný kluk, který prožil šest dlouhých let svého života v dětském domově. Jednoho dne si jej přijede vyzvednout jeho otec Mikuláš (Ladislav Mrkvička), jenž se konečně vrátil domů z pracovního působení v Africe. Nastěhují se do nového bytu, Mikuláš začne chodit do nové práce a Jakub do školy. Jakub se též začíná seznamovat s místními dětmi a se svými novými spolužáky a často jim vykládá o příhodách svého otce v Africe, které si ale Jakub vymýšlí, neboť mu otec o Africe nechce nic říkat. Napovrch pak začínají vyplývat nejasnosti ohledně Mikulášovy minulosti, které se k Jakubovi dostávají i od jeho spolužáků, ale ten jejich tvrzení zásadně odmítá. Jemu samému však také něco nepřipadá v pořádku a začíná ztrácet jistotu. Vzájemná důvěra mezi otcem a synem je tak vystavena nelehké zkoušce… (Česká televize)

    Žánry:Drama
    57%

    Jakub Adam (Filip Renč) je jedenáctiletý bystrý, svéhlavý a na svůj věk i velice samostatný kluk, který prožil šest dlouhých let svého života v dětském domově. Jednoho dne si jej přijede vyzvednout jeho otec Mikuláš (Ladislav Mrkvička), jenž se konečně vrátil domů z pracovního působení v Africe. Nastěhují se do nového bytu, Mikuláš začne chodit do nové práce a Jakub do školy. Jakub se též začíná seznamovat s místními dětmi a se svými novými spolužáky a často jim vykládá o příhodách svého otce v Africe, které si ale Jakub vymýšlí, neboť mu otec o Africe nechce nic říkat. Napovrch pak začínají vyplývat nejasnosti ohledně Mikulášovy minulosti, které se k Jakubovi dostávají i od jeho spolužáků, ale ten jejich tvrzení zásadně odmítá. Jemu samému však také něco nepřipadá v pořádku a začíná ztrácet jistotu. Vzájemná důvěra mezi otcem a synem je tak vystavena nelehké zkoušce… (Česká televize)

    Žánry:Drama
    11