Alfred Hitchcock: Nejlepší filmy
a seriály

7.9

Alfred Hitchcock: Filmy a seriály

  • Psycho
    Psycho (1960)
    FilmRole: muž s texaským klouboukem
    • SkyShowtime
    • Google Play
    • iTunes
    Půvabná úřednice z malé realitní kanceláře Marion Craneová (Janet Leighová) jednoho dne podlehne pokušení, ukradne svému šéfovi čtyřicet tisíc dolarů za poslední prodej a odjede z města, aby mohla být se svým milencem Samem (John Gavin). Ubytuje se v zapadlém Batesově motelu, který najde na málo používané vedlejší silnici. Jenže než se Marion stačí vypořádat se svými pocity viny, události naberou zcela nečekaný spád. Majitelem motelu je totiž nesmělý mladík Norman Bates (Anthony Perkins), a ten skrývá veliká tajemství jak v přilehlém rodinném domě, tak především ve své duši. Marion, Sam, soukromý detektiv Arbogast (Martin Balsam) i Marionina sestra Lila (Vera Milesová) mají před sebou dobrodružství, o jaké nikdy nestáli... (Česká televize)
    86%
    Půvabná úřednice z malé realitní kanceláře Marion Craneová (Janet Leighová) jednoho dne podlehne pokušení, ukradne svému šéfovi čtyřicet tisíc dolarů za poslední prodej a odjede z města, aby mohla být se svým milencem Samem (John Gavin). Ubytuje se v zapadlém Batesově motelu, který najde na málo používané vedlejší silnici. Jenže než se Marion stačí vypořádat se svými pocity viny, události naberou zcela nečekaný spád. Majitelem motelu je totiž nesmělý mladík Norman Bates (Anthony Perkins), a ten skrývá veliká tajemství jak v přilehlém rodinném domě, tak především ve své duši. Marion, Sam, soukromý detektiv Arbogast (Martin Balsam) i Marionina sestra Lila (Vera Milesová) mají před sebou dobrodružství, o jaké nikdy nestáli... (Česká televize)
    1
  • Okno do dvora
    Okno do dvora (1954)
    FilmRole: muž natahující hodiny
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Je vedro a L. B. Jeffries se nudí.už šest týdnů sedí doma s nohou v sádře, protože při focení automobilových závodů skočil přímo na dráhu. Čas si krátí pohledem z okna, na malý dvorek ve vnitrobloku, ale především sledováním svých sousedů, kteří za jednotlivými okny jako v obřím domečku pro panenky prožívají své životy. Slečna Osamělá se ze smutku opíjí, slečna Torzo je obklopená nápadníky, skladatel se marně snaží dokončit písničku, novomanželé vůbec nevytahují rolety, majitelé malého pejska spouštějí své náhradní dítě každý den na dvorek, stárnoucí sochařka vytváří podivnou sochu hladu, postonávající žena sekýruje svého muže... Jedinými narušeními denní rutiny jsou návštěvy Jeffovy krásné, elegantní snoubenky Lisy, která dělá všechno proto, aby ho přesvědčila, že přišel čas usadit se, přestat jezdit po světě a oženit se, a zdravotní sestry Stelly, která ho upřímně a zemitě varuje, že slídit v cizích životech je neslušné a nebezpečné. Jednoho dne začne mít Jeff podezření, že za jedním z oken není něco v pořádku. Churavá manželka zmizela ajejí muž v noci několikrát odnášel z bytu cosi v kufru. Jak Stella a Lisa, tak přivolaný kamarád, detektiv Doyle, podezírají Jeffa z bujné fantazie, ovšem podezřelé detaily se začínají množit a na Jeffovu stranu se postupně přidá jak Lisa, tak Stella. Jen Doyle stále odolává, až Jeff se svými spojenkyněmi přikročí k akci. Dokáží usvědčit Larse Thorwalda z vraždy jeho ženy? A mají na to vůbec právo?
    83%
    Je vedro a L. B. Jeffries se nudí.už šest týdnů sedí doma s nohou v sádře, protože při focení automobilových závodů skočil přímo na dráhu. Čas si krátí pohledem z okna, na malý dvorek ve vnitrobloku, ale především sledováním svých sousedů, kteří za jednotlivými okny jako v obřím domečku pro panenky prožívají své životy. Slečna Osamělá se ze smutku opíjí, slečna Torzo je obklopená nápadníky, skladatel se marně snaží dokončit písničku, novomanželé vůbec nevytahují rolety, majitelé malého pejska spouštějí své náhradní dítě každý den na dvorek, stárnoucí sochařka vytváří podivnou sochu hladu, postonávající žena sekýruje svého muže... Jedinými narušeními denní rutiny jsou návštěvy Jeffovy krásné, elegantní snoubenky Lisy, která dělá všechno proto, aby ho přesvědčila, že přišel čas usadit se, přestat jezdit po světě a oženit se, a zdravotní sestry Stelly, která ho upřímně a zemitě varuje, že slídit v cizích životech je neslušné a nebezpečné. Jednoho dne začne mít Jeff podezření, že za jedním z oken není něco v pořádku. Churavá manželka zmizela ajejí muž v noci několikrát odnášel z bytu cosi v kufru. Jak Stella a Lisa, tak přivolaný kamarád, detektiv Doyle, podezírají Jeffa z bujné fantazie, ovšem podezřelé detaily se začínají množit a na Jeffovu stranu se postupně přidá jak Lisa, tak Stella. Jen Doyle stále odolává, až Jeff se svými spojenkyněmi přikročí k akci. Dokáží usvědčit Larse Thorwalda z vraždy jeho ženy? A mají na to vůbec právo?
    2
  • Alfred Hitchcock Hour, The
    Alfred Hitchcock Hour, The (1962)
    Seriál
    83%
    3
  • Vertigo
    Vertigo (1958)
    FilmRole: muž kráčející ulicí
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Jedna nepovedená akce, pár děsivých chvil ve výšinách a detektiv John Ferguson se ocitá mimo službu. To, co zažije jako soukromé očko během vyšetřování tajuplné Madelaine, mu však způsobí ještě větší závrať než pobyt na vratkém žebříku. Alfred Hitchcock zde nepoužil jen zcela nový kamerový efekt, z něhož se divákům zamotala hlava, ale především natočil svůj nejosobnější film. Dnes již klasický psychologický thriller o lásce a posedlosti patří k jeho vrcholným snímkům a v anketě prestižního britského filmového časopisu Sight and Sound nedávno nahradil Občana Kanea na prvním místě žebříčku nejlepších filmů všech dob. Mistr napětí a jeho možná nejvíce znepokojivý film. (Febiofest)
    81%
    Jedna nepovedená akce, pár děsivých chvil ve výšinách a detektiv John Ferguson se ocitá mimo službu. To, co zažije jako soukromé očko během vyšetřování tajuplné Madelaine, mu však způsobí ještě větší závrať než pobyt na vratkém žebříku. Alfred Hitchcock zde nepoužil jen zcela nový kamerový efekt, z něhož se divákům zamotala hlava, ale především natočil svůj nejosobnější film. Dnes již klasický psychologický thriller o lásce a posedlosti patří k jeho vrcholným snímkům a v anketě prestižního britského filmového časopisu Sight and Sound nedávno nahradil Občana Kanea na prvním místě žebříčku nejlepších filmů všech dob. Mistr napětí a jeho možná nejvíce znepokojivý film. (Febiofest)
    4
  • Na sever severozápadní linkou
    Na sever severozápadní linkou (1959)
    FilmRole: muž kráčející ulicí
    • Google Play
    • iTunes
    81%
    5
  • Vražda na objednávku
    Vražda na objednávku (1954)
    FilmRole: muž na fotografii
    Bohatá Margot Mary Wendice se vdala za profesionálního tenistu Tonyho Wendice, ale je často osamělá, neodolá proto pokušení, když je manžel na jednou ze svých turnajů, podvede ho s americkým spisovatelem Markem Hallidayem. Když se Tony rozhodne s tenisem skončit a najít si běžné zaměstnání, rozhodne se mu Margot dá druhou šanci a manželství zachránit. Netuší, že Tony ve skutečnosti plánuje její vraždu, aby získal její jmění...
    Žánry:KrimiThriller
    79%
    Bohatá Margot Mary Wendice se vdala za profesionálního tenistu Tonyho Wendice, ale je často osamělá, neodolá proto pokušení, když je manžel na jednou ze svých turnajů, podvede ho s americkým spisovatelem Markem Hallidayem. Když se Tony rozhodne s tenisem skončit a najít si běžné zaměstnání, rozhodne se mu Margot dá druhou šanci a manželství zachránit. Netuší, že Tony ve skutečnosti plánuje její vraždu, aby získal její jmění...
    Žánry:KrimiThriller
    6
  • Ptáci
    Ptáci (1963)
    FilmRole: muž kráčející se psíky
    • SkyShowtime
    • Google Play
    • iTunes
    • +1
    78%
    7
  • Příběhy Alfreda Hitchcocka
    Příběhy Alfreda Hitchcocka (1955)
    SeriálRole: průvodce
    78%
    8
  • Cizinci ve vlaku
    Cizinci ve vlaku (1951)
    FilmRole: muž nastupující do vlaku s basou
    78%
    9
  • Pochybná žena
    Pochybná žena (1946)
    FilmRole: muž pijící šampaňské
    77%
    10
  • 11
  • Provaz
    Provaz (1948)
    FilmRole: muž na ulici
    • Google Play
    • iTunes
    James Stewart, Farley Granger a John Dall vytvořili ústřední postavy v akcí nabitém thrilleru inspirovaném skutečnou událostí: případem Leopold a Loeb. Granger a Dall hrají dva kamarády, kteří uškrtí svého spolužáka jen tak, pro pocit vzrušení. Poté uspořádají honosnou párty pro rodinu a přátele oběti, při níž je tělo mrtvého nacpáno do kmene stromu sloužícího jako švédský stůl. Když vrazi stočí konverzaci na téma dokonalé vraždy, jejich bývalý učitel (Stewart) pojme podezření. V této Hitchcockově fascinující exkurzi do smrti zjistí profesor během jedné noci, jak brutálním způsobem přeměnili jeho studenti své akademické teorie v hrůzostrašnou realitu.
    76%
    James Stewart, Farley Granger a John Dall vytvořili ústřední postavy v akcí nabitém thrilleru inspirovaném skutečnou událostí: případem Leopold a Loeb. Granger a Dall hrají dva kamarády, kteří uškrtí svého spolužáka jen tak, pro pocit vzrušení. Poté uspořádají honosnou párty pro rodinu a přátele oběti, při níž je tělo mrtvého nacpáno do kmene stromu sloužícího jako švédský stůl. Když vrazi stočí konverzaci na téma dokonalé vraždy, jejich bývalý učitel (Stewart) pojme podezření. V této Hitchcockově fascinující exkurzi do smrti zjistí profesor během jedné noci, jak brutálním způsobem přeměnili jeho studenti své akademické teorie v hrůzostrašnou realitu.
    12
  • Příšerný host
    Příšerný host (1927)
    FilmRole: scénář
    76%
    13
  • Třicet devět stupňů
    Třicet devět stupňů (1935)
    FilmRole: režie
    Ozývá se střelba a obecenstvo v koncertním sále propadá panice. Přitažlivá cizinka (Lucie Mannheim) požádá Richarda Hannaye (Robert Donat), jestli může strávit dnešní noc v jeho bytě. Druhý den ráno ji naleznou pobodanou. Než zemře, řekne Hannayovi, že musí zastavit "39 stupňů" před propašováním státního tajemství z Anglie. V rukou svírá mapu Skotska s vyznačeným městem. Z Hannaye se nyní stává uprchlík a utíká do Skotska, aby tak prokázal svou nevinu. Ve vlaku vyhledá pomoc krásné mladé blondýnky Pamely (Madeleine Carroll). Ta jej však udá policii. Uprchne a vydá se na cestu do Skotska. Vyhledá profesora Jordana (Godfrey Tearle), vůdce 39 stupňů, ale sám je uvězněn. Pak unikne a je znovu chycen dvěma muži v civilu a identifikován Pamelou.
    75%
    Ozývá se střelba a obecenstvo v koncertním sále propadá panice. Přitažlivá cizinka (Lucie Mannheim) požádá Richarda Hannaye (Robert Donat), jestli může strávit dnešní noc v jeho bytě. Druhý den ráno ji naleznou pobodanou. Než zemře, řekne Hannayovi, že musí zastavit "39 stupňů" před propašováním státního tajemství z Anglie. V rukou svírá mapu Skotska s vyznačeným městem. Z Hannaye se nyní stává uprchlík a utíká do Skotska, aby tak prokázal svou nevinu. Ve vlaku vyhledá pomoc krásné mladé blondýnky Pamely (Madeleine Carroll). Ta jej však udá policii. Uprchne a vydá se na cestu do Skotska. Vyhledá profesora Jordana (Godfrey Tearle), vůdce 39 stupňů, ale sám je uvězněn. Pak unikne a je znovu chycen dvěma muži v civilu a identifikován Pamelou.
    14
  • Záchranný člun
    Záchranný člun (1944)
    Film
    Během druhé světové války se několik členů posádky americké lodi potopené německou ponorkou v Atlantickém oceánu zachrání v malém člunu. Mezi milionáře, známou novinářku, úspěšného obchodníka, radiového technika, zdravotní sestru, námořníka, matku s dítětem a číšníka, se ironií osudu dostává také jeden muž z německé ponorky. Následující hodiny na moři, jež deset lidí prožije společně na malém prostoru, se stávají konfrontací a tvrdou zkouškou jejich charakterů...
    Žánry:DramaVálečný
    75%
    Během druhé světové války se několik členů posádky americké lodi potopené německou ponorkou v Atlantickém oceánu zachrání v malém člunu. Mezi milionáře, známou novinářku, úspěšného obchodníka, radiového technika, zdravotní sestru, námořníka, matku s dítětem a číšníka, se ironií osudu dostává také jeden muž z německé ponorky. Následující hodiny na moři, jež deset lidí prožije společně na malém prostoru, se stávají konfrontací a tvrdou zkouškou jejich charakterů...
    Žánry:DramaVálečný
    15
  • Muž, který věděl příliš mnoho
    Muž, který věděl příliš mnoho (1956)
    FilmRole: muž na arabském tržišti
    • Google Play
    • iTunes

    Ben a Jo MacKennovi se synem Hankem si užívají prázdnin v Maroku. Poté, co v jednom marakéšském obchodě zemře v Benově náruči francouzský špión, dozvídají se, že jejich syn byl unesen do Anglie. Než se oba manželé nadějí, jsou až po uši zamotaní do mezinárodní špionáže, vražd a teroru. Jak se postupně snaží zjistit pravdu, jejich životy visí na vlásku, zatímco se blíží vyvrcholení v dnes již slavné mrazivé scéně v londýnské Royal Albert Hall. Tímto remakem vlastního filmu se stejným názvem z roku 1934 chtěl Hitchcock původní verzi překonat. Dnes již světoznámá píseň Qué Sera Sera, použita v jedné vypjaté scéně, byla v roce 1956 oceněna Oscarem za nejlepší skladbu.

    74%

    Ben a Jo MacKennovi se synem Hankem si užívají prázdnin v Maroku. Poté, co v jednom marakéšském obchodě zemře v Benově náruči francouzský špión, dozvídají se, že jejich syn byl unesen do Anglie. Než se oba manželé nadějí, jsou až po uši zamotaní do mezinárodní špionáže, vražd a teroru. Jak se postupně snaží zjistit pravdu, jejich životy visí na vlásku, zatímco se blíží vyvrcholení v dnes již slavné mrazivé scéně v londýnské Royal Albert Hall. Tímto remakem vlastního filmu se stejným názvem z roku 1934 chtěl Hitchcock původní verzi překonat. Dnes již světoznámá píseň Qué Sera Sera, použita v jedné vypjaté scéně, byla v roce 1956 oceněna Oscarem za nejlepší skladbu.

    16
  • Zběsilost
    Zběsilost (1972)
    FilmRole: divák
    74%
    17
  • Mrtvá a živá
    Mrtvá a živá (1940)
    FilmRole: režie

    Mladá žena se vášnivě zamiluje do bohatého, nedávno ovdovělého šlechtice Maxima de Wintera. Po brzké svatbě podjíždí na jeho panství, kde společně žijí na zámku Manderley. Na láskyplný vztah novomanželů však padá všudypřítomný stín první de Winterovy manželky Rebeky, která zahynula za zvláštních okolností. Dům je naplněn jakýmsi nevyslovitelným napětím a stísňující atmosférou, která na novomanželku padá doslova na každém kroku. Ta je také přesvědčena, že manžel na krásnou Rebeku neustále vzpomíná, a proto jí není schopen věnovat potřebnou pozornost a cit...
    Příběh napsala spisovatelka Daphne du Maurierová a do filmové podoby převedl slavný režisér Alfred Hitchcock (jenž stejně úspěšně natočil i její romány Hospoda Jamaika, Ptáci). Děj je soustředěn na starém šlechtickém sídle, kde výprava, nasvícení interiéru a důmyslná kamera (zachycující například v jediném záběru hlavní hrdinku a nehybný obličej postavy, která jí nahání strach) přispívají k stupňování napětí. Roli Maxima de Wintera ztvárnil Laurence Olivier, jeho novomanželku představuje Joan Fontaineová, hospodyni Danversovou hraje Judith Andersonová. Film v roce 1941 získal dva Oscary: za nejlepší černobílou kameru (George Barnes) a jako nejlepší film (producent David O. Selznick).

    73%

    Mladá žena se vášnivě zamiluje do bohatého, nedávno ovdovělého šlechtice Maxima de Wintera. Po brzké svatbě podjíždí na jeho panství, kde společně žijí na zámku Manderley. Na láskyplný vztah novomanželů však padá všudypřítomný stín první de Winterovy manželky Rebeky, která zahynula za zvláštních okolností. Dům je naplněn jakýmsi nevyslovitelným napětím a stísňující atmosférou, která na novomanželku padá doslova na každém kroku. Ta je také přesvědčena, že manžel na krásnou Rebeku neustále vzpomíná, a proto jí není schopen věnovat potřebnou pozornost a cit...
    Příběh napsala spisovatelka Daphne du Maurierová a do filmové podoby převedl slavný režisér Alfred Hitchcock (jenž stejně úspěšně natočil i její romány Hospoda Jamaika, Ptáci). Děj je soustředěn na starém šlechtickém sídle, kde výprava, nasvícení interiéru a důmyslná kamera (zachycující například v jediném záběru hlavní hrdinku a nehybný obličej postavy, která jí nahání strach) přispívají k stupňování napětí. Roli Maxima de Wintera ztvárnil Laurence Olivier, jeho novomanželku představuje Joan Fontaineová, hospodyni Danversovou hraje Judith Andersonová. Film v roce 1941 získal dva Oscary: za nejlepší černobílou kameru (George Barnes) a jako nejlepší film (producent David O. Selznick).

    18
  • Zmizení staré dámy
    Zmizení staré dámy (1938)
    FilmRole: muž na londýnském nádraží
    • iTunes
    73%
    19
  • Rozdvojená duše
    Rozdvojená duše (1945)
    FilmRole: režie
    Do psychiatrického ústavu Green Manors přichází dr. Anthony Edwards, aby nahradil současného ředitele dr. Murchisona, který má odejít do penze. Během prvního dne se do něj zamiluje mladá, krásná, ale poněkud chladná psychoanalitička dr. Constance Petersenová. Ta také brzy zjistí, že tento muž trpí ztrátou paměti a není lékařem, jenž měl stanout ve vedení ústavu. Tím ale překvapivá odhalení nekončí, policie se domnívá, že právě on je podezřelý z vraždy. Romanticky laděný thriller natočil režisér Alfred Hitchcock podle scénáře Bena Hechta. Příběhu o síle psychoanalýzy vtiskl neobyčejnou působivost, snové sekvence a momenty šílenství pak patří mezi přednosti filmu. Bizarní surrealistický sen schizofrenního hlavního hrdiny (na jeho realizaci spolupracoval známý malíř Salvador Dalí) přitom slouží jako klíč k rozluštění vraždy. Velký důraz byl věnován obsazení hlavní dvojice, kterou ztvárnily hollywoodské hvězdy Ingrid Bergmanová a Gregory Peck. Vynikající představitel ruské herecké školy v Americe, Michael Chekhov vytvořil úlohu Dr. Alexandera Brulova.
    73%
    Do psychiatrického ústavu Green Manors přichází dr. Anthony Edwards, aby nahradil současného ředitele dr. Murchisona, který má odejít do penze. Během prvního dne se do něj zamiluje mladá, krásná, ale poněkud chladná psychoanalitička dr. Constance Petersenová. Ta také brzy zjistí, že tento muž trpí ztrátou paměti a není lékařem, jenž měl stanout ve vedení ústavu. Tím ale překvapivá odhalení nekončí, policie se domnívá, že právě on je podezřelý z vraždy. Romanticky laděný thriller natočil režisér Alfred Hitchcock podle scénáře Bena Hechta. Příběhu o síle psychoanalýzy vtiskl neobyčejnou působivost, snové sekvence a momenty šílenství pak patří mezi přednosti filmu. Bizarní surrealistický sen schizofrenního hlavního hrdiny (na jeho realizaci spolupracoval známý malíř Salvador Dalí) přitom slouží jako klíč k rozluštění vraždy. Velký důraz byl věnován obsazení hlavní dvojice, kterou ztvárnily hollywoodské hvězdy Ingrid Bergmanová a Gregory Peck. Vynikající představitel ruské herecké školy v Americe, Michael Chekhov vytvořil úlohu Dr. Alexandera Brulova.
    20
  • Ani stín podezření
    Ani stín podezření (1943)
    FilmRole: režie
    Když přijede strýček Charlie na jednu ze svých obvyklých návštěv příbuzných do ospalého městečka Santa Rosa, začne jeho obyvatelům jedno z nejnapínavějších dobrodružství. Šarmantního strýčka Charlieho, nebezpečného zabijáka, který cestuje z Philadelphie do Californie a v patách má zákon, ztvárnil Joseph Cotten. Brzy ale jeho dříve nic netušící neteř a jmenovkyně Malá Charlie (Teresa Wright) pojme podezření, že její strýček je vrahem vdov, a smrtelná hra na kočku a na myš začíná. Jak se v průběhu tohoto skvělého psychologického thrilleru neteř postupně dobírá pravdy, nezbývá psychopatickému zabijákovi nic jiného, než svou nejmilejší příbuznou zavraždit.
    73%
    Když přijede strýček Charlie na jednu ze svých obvyklých návštěv příbuzných do ospalého městečka Santa Rosa, začne jeho obyvatelům jedno z nejnapínavějších dobrodružství. Šarmantního strýčka Charlieho, nebezpečného zabijáka, který cestuje z Philadelphie do Californie a v patách má zákon, ztvárnil Joseph Cotten. Brzy ale jeho dříve nic netušící neteř a jmenovkyně Malá Charlie (Teresa Wright) pojme podezření, že její strýček je vrahem vdov, a smrtelná hra na kočku a na myš začíná. Jak se v průběhu tohoto skvělého psychologického thrilleru neteř postupně dobírá pravdy, nezbývá psychopatickému zabijákovi nic jiného, než svou nejmilejší příbuznou zavraždit.
    21
  • Nepravý muž
    Nepravý muž (1956)
    FilmRole: úvodní monolog (hlas)
    Manny Ballestero je počestný pracovitý hudebník učinkující ve Stork klubu v New Yorku. Když jeho žena potřebuje peníze na zubního lékaře, vydá se do místní pojišťovny, aby si vypůjčil na její pojistku. Zaměstnanci pojišťovny jej ale omylem začnou považovat za lupiče, který je v minulém roce přepadl, a zavolají policii. Film je skutečným příběhem, který Manny a jeho rodina prožili.
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    72%
    Manny Ballestero je počestný pracovitý hudebník učinkující ve Stork klubu v New Yorku. Když jeho žena potřebuje peníze na zubního lékaře, vydá se do místní pojišťovny, aby si vypůjčil na její pojistku. Zaměstnanci pojišťovny jej ale omylem začnou považovat za lupiče, který je v minulém roce přepadl, a zavolají policii. Film je skutečným příběhem, který Manny a jeho rodina prožili.
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    22
  • Zahraniční dopisovatel
    Zahraniční dopisovatel (1940)
    FilmRole: muž s novinami na ulici
    Alfredu Hitchcockovi se ve svém prvním hollywoodském dobrodružném thrilleru podařilo spojit aktuální téma druhé světové války s atraktivní a záměrně zcela nepravděpodobnou špionážní zápletkou. Hrdinou je americký novinář Johnny Jones, který je redakcí vyslán do Evropy pozorovat válečnou situaci, přičemž se však zaplete do složité špionážní hry, falešných atentátů a politicky motivovaných únosů. Film rozvíjí pro Alfreda Hitchcocka tak typický motiv nevinného člověka, jenž se náhodou zaplete do dobrodružství ve světě lidí, kteří mají do nevinnosti daleko.
    72%
    Alfredu Hitchcockovi se ve svém prvním hollywoodském dobrodružném thrilleru podařilo spojit aktuální téma druhé světové války s atraktivní a záměrně zcela nepravděpodobnou špionážní zápletkou. Hrdinou je americký novinář Johnny Jones, který je redakcí vyslán do Evropy pozorovat válečnou situaci, přičemž se však zaplete do složité špionážní hry, falešných atentátů a politicky motivovaných únosů. Film rozvíjí pro Alfreda Hitchcocka tak typický motiv nevinného člověka, jenž se náhodou zaplete do dobrodružství ve světě lidí, kteří mají do nevinnosti daleko.
    23
  • Potíže s Harrym
    Potíže s Harrym (1955)
    FilmRole: produkce

    Jakéže jsou Potíže s Harrym? Faktem je, že Harry je mrtev, ale přestože tato skutečnost nikomu příliš nevadí, všichni se cítí být vinni. Poté, co je s typickým Hitchcockovským humorem tělo několikrát vykopáno a milostné vztahy mezi hlavními postavami se rozhoří, pravá příčina smrti je odhalena a s Harrym už potíže nikdo nemá. Film nabízí příjemnou zábavu a mnohé překvapí svou odlišností od děl, na která jsme od tohoto mistra napětí zvyklí.

    71%

    Jakéže jsou Potíže s Harrym? Faktem je, že Harry je mrtev, ale přestože tato skutečnost nikomu příliš nevadí, všichni se cítí být vinni. Poté, co je s typickým Hitchcockovským humorem tělo několikrát vykopáno a milostné vztahy mezi hlavními postavami se rozhoří, pravá příčina smrti je odhalena a s Harrym už potíže nikdo nemá. Film nabízí příjemnou zábavu a mnohé překvapí svou odlišností od děl, na která jsme od tohoto mistra napětí zvyklí.

    24
  • Sabotér
    Sabotér (1942)
    FilmRole: námět
    Letecký konstruktér Robert Cummings je svědkem nacistického atentátu na továrnu, ve které pracuje. Během výbuchu je zabit Robertův nejlepší přítel a on sám je obviněn ze sabotáže. Aby očistil své jméno, vydává se na neúprosný hon napříč celou zemí, který vyvrcholí v závěrečném souboji na vrcholku sochy Svobody. Hitchcockův první film pouze s americkým obsazením uhání dopředu závratnou rychlostí skrze atmosféru strachu, z níž jde mráz po zádech, a představuje tak hotové mistrovské dílo napětí.
    71%
    Letecký konstruktér Robert Cummings je svědkem nacistického atentátu na továrnu, ve které pracuje. Během výbuchu je zabit Robertův nejlepší přítel a on sám je obviněn ze sabotáže. Aby očistil své jméno, vydává se na neúprosný hon napříč celou zemí, který vyvrcholí v závěrečném souboji na vrcholku sochy Svobody. Hitchcockův první film pouze s americkým obsazením uhání dopředu závratnou rychlostí skrze atmosféru strachu, z níž jde mráz po zádech, a představuje tak hotové mistrovské dílo napětí.
    25
  • Podezření
    Podezření (1941)
    FilmRole: muž posílající dopis

    Johnnie Aysgarth je sympatický, pohledný, avšak pramálo zodpovědný muž. Uvědomuje si to i jeho snoubenka Lina. Teprve po sňatku však žena zjistí, že Johnnie je i vášnivý sázkař a že jeho chování může mít mnohem vážnější důsledky, než jak to vypadalo na první pohled. Kvůli sázení na dostizích totiž Johnnie nadělal dluhy, které není schopen splatit. Jednoho dne za nevyjasněných okolností zemře Johnnieho kamarád a obchodní partner Beaky. V Lině vzklíčí podezření, že pachatelem byl Johnnie. A nejen to. Lina dostane strach, že manžel ji chce zabít, aby se dostal k penězům z její životní pojistky... Alfred Hitchcock opět prokázal svou pověstnou schopnost vyvolávat napětí ve zdánlivě běžných situacích. V tomto snímku dokonale setřel přechod mezi milostnou romancí a psychologickým thrillerem, mimo jiné i díky obsazení Caryho Granta (byla to jeho první spolupráce s touto hereckou hvězdou).

    71%

    Johnnie Aysgarth je sympatický, pohledný, avšak pramálo zodpovědný muž. Uvědomuje si to i jeho snoubenka Lina. Teprve po sňatku však žena zjistí, že Johnnie je i vášnivý sázkař a že jeho chování může mít mnohem vážnější důsledky, než jak to vypadalo na první pohled. Kvůli sázení na dostizích totiž Johnnie nadělal dluhy, které není schopen splatit. Jednoho dne za nevyjasněných okolností zemře Johnnieho kamarád a obchodní partner Beaky. V Lině vzklíčí podezření, že pachatelem byl Johnnie. A nejen to. Lina dostane strach, že manžel ji chce zabít, aby se dostal k penězům z její životní pojistky... Alfred Hitchcock opět prokázal svou pověstnou schopnost vyvolávat napětí ve zdánlivě běžných situacích. V tomto snímku dokonale setřel přechod mezi milostnou romancí a psychologickým thrillerem, mimo jiné i díky obsazení Caryho Granta (byla to jeho první spolupráce s touto hereckou hvězdou).

    26
  • Hrůza na jevišti
    Hrůza na jevišti (1950)
    FilmRole: muž na ulici
    71%
    27
  • Sabotáž
    Sabotáž (1936)
    FilmRole: muž procházející kolem kina
    Policejní seržant Ted Spencer vyšetřuje v přestrojení za zelinářského příručího Verloca majitele kina, který je podezřelý ze sabotáže. Spřátelí se s Verlocovou mladou ženou a jejím mladším bratrem Steviem. Verloc souhlasí s tím, že vyhodí během vojenské přehlídky do povětří stanici metra Piccadilly. Před přehlídkou dostane výbušninu, která má explodovat ve 13:45. Ukryje ji do krabice od filmu, kterou předá Steviemu, aby ji dopravil na Piccadilly tak, aby tam byla nejpozději ve 13:30. Když Stevie prochází kolem Spencera a paní Verlocové, ti si krabice od filmu všimnou. Stevie se na své cestě zdrží. Bomba vybuchne v lodnýnském autobusu, zabije jej a spolu s ním i několik dalších cestujících, mezi kterými je také malý psík. Když Spencer nalezne zbytky krabice od filmu, dojde mu, co se přihodilo.
    71%
    Policejní seržant Ted Spencer vyšetřuje v přestrojení za zelinářského příručího Verloca majitele kina, který je podezřelý ze sabotáže. Spřátelí se s Verlocovou mladou ženou a jejím mladším bratrem Steviem. Verloc souhlasí s tím, že vyhodí během vojenské přehlídky do povětří stanici metra Piccadilly. Před přehlídkou dostane výbušninu, která má explodovat ve 13:45. Ukryje ji do krabice od filmu, kterou předá Steviemu, aby ji dopravil na Piccadilly tak, aby tam byla nejpozději ve 13:30. Když Stevie prochází kolem Spencera a paní Verlocové, ti si krabice od filmu všimnou. Stevie se na své cestě zdrží. Bomba vybuchne v lodnýnském autobusu, zabije jej a spolu s ním i několik dalších cestujících, mezi kterými je také malý psík. Když Spencer nalezne zbytky krabice od filmu, dojde mu, co se přihodilo.
    28
  • 29
  • Mladý a nevinný
    Mladý a nevinný (1937)
    FilmRole: režie
    70%
    30
  • Zpovídám se
    Zpovídám se (1953)
    FilmRole: produkce

    Otto Kellar a jeho žena Alma pracují jako správce a hospodyně v katolickém kostele v Quebeku. Otto je jednou přistižen při loupeži v domě, kde občas pracuje jako zahradník, a v panice zabije majitele. Jeho svědomí ho donutí se ze zločinu vyzpovídat otci Michaelu Loganovi, který se nedopatřením stane hlavním podezřelým. Zpovědní tajemství však nesmí být vyzrazeno, a tak Logana může zachránit pouze Ottovo znovu se vzpouzející černé svědomí...

    70%

    Otto Kellar a jeho žena Alma pracují jako správce a hospodyně v katolickém kostele v Quebeku. Otto je jednou přistižen při loupeži v domě, kde občas pracuje jako zahradník, a v panice zabije majitele. Jeho svědomí ho donutí se ze zločinu vyzpovídat otci Michaelu Loganovi, který se nedopatřením stane hlavním podezřelým. Zpovědní tajemství však nesmí být vyzrazeno, a tak Logana může zachránit pouze Ottovo znovu se vzpouzející černé svědomí...

    31
  • Marnie
    Marnie (1964)
    FilmRole: muž kráčející chodbou hotelu
    • Google Play
    • iTunes
    Mistr napětí Alfred Hitchcock vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušení ženy a muže, který se ji snaží zachránit. MARNIE (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinou strašlné nehody MARNIE dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti ...
    69%
    Mistr napětí Alfred Hitchcock vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušení ženy a muže, který se ji snaží zachránit. MARNIE (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinou strašlné nehody MARNIE dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti ...
    32
  • Chyťte zloděje
    Chyťte zloděje (1955)
    FilmRole: muž v autokaru
    • SkyShowtime
    • Google Play
    • iTunes
    Film Alfréda Hitchcocka. Americký lupič šperků John Robie přezdívaný Kočka (Cary Grant) už skončil se zlodějským životem a spokojeně žije na francouzské Riviéře v Cannes. Jenže najednou se objeví loupeže páchané přesně jeho stylem. Všichni podezřívají jeho. Nejen policie, ale i jeho bývalí kumpáni a i účastníci francouzského odboje, se kterými se zná z války. John pochopí, že podezření ho zbaví jen to, odhalí-li pravého zloděje sám. Využije k tomu bohatou americkou dámu Jessie Stevensovou (Jessie Royce Landisová) a její šperky. Všechno ještě komplikuje dcera americké dámy Frances (Grace Kellyová), která o něj projevuje až nezdravý zájem.
    68%
    Film Alfréda Hitchcocka. Americký lupič šperků John Robie přezdívaný Kočka (Cary Grant) už skončil se zlodějským životem a spokojeně žije na francouzské Riviéře v Cannes. Jenže najednou se objeví loupeže páchané přesně jeho stylem. Všichni podezřívají jeho. Nejen policie, ale i jeho bývalí kumpáni a i účastníci francouzského odboje, se kterými se zná z války. John pochopí, že podezření ho zbaví jen to, odhalí-li pravého zloděje sám. Využije k tomu bohatou americkou dámu Jessie Stevensovou (Jessie Royce Landisová) a její šperky. Všechno ještě komplikuje dcera americké dámy Frances (Grace Kellyová), která o něj projevuje až nezdravý zájem.
    33
  • Muž, který věděl příliš mnoho
    Muž, který věděl příliš mnoho (1934)
    FilmRole: muž v plášti do deště
    68%
    34
  • Rodinné spiknutí
    Rodinné spiknutí (1976)
    FilmRole: silueta ve dveřích
    67%
    35
  • Tajný agent
    Tajný agent (1936)
    FilmRole: režie
    • iTunes
    Spisovatel Edgar Brodie na sebe bere novou totožnost tajného agenta. Pod jménem Richard Ashenden (John Gielgud) je pověřen úkolem zavraždit německého agenta, který se připravuje na setkání s arabskými vůdci sympatizujícími s Němci. Ve Švýcarsku se k Ashendenovi připojí profesionální vrah Generál (Peter Lorre) a krásná Elsa (Madeleine Carroll). Else se dvoří americký playboy Robert Marvin (Robert Young). Omylem zavraždí jiného muže (Percy Marmont), sympatického Angličana, cestujícího se svou německou ženou a jejich milovaným dlouhosrstým jezevčíkem. Když je tento starší Angličan zavražděn a jeho žena zůstane sama, generál začne tuto chybu považovat za směšnou, a Ashenden s Elsou se rozhodnou všechno vzdát. Ashenden a Generál zjistí, že německým špionem je Marvin. Elsa to neví a odjede s Marvinem do Řecka.
    67%
    Spisovatel Edgar Brodie na sebe bere novou totožnost tajného agenta. Pod jménem Richard Ashenden (John Gielgud) je pověřen úkolem zavraždit německého agenta, který se připravuje na setkání s arabskými vůdci sympatizujícími s Němci. Ve Švýcarsku se k Ashendenovi připojí profesionální vrah Generál (Peter Lorre) a krásná Elsa (Madeleine Carroll). Else se dvoří americký playboy Robert Marvin (Robert Young). Omylem zavraždí jiného muže (Percy Marmont), sympatického Angličana, cestujícího se svou německou ženou a jejich milovaným dlouhosrstým jezevčíkem. Když je tento starší Angličan zavražděn a jeho žena zůstane sama, generál začne tuto chybu považovat za směšnou, a Ashenden s Elsou se rozhodnou všechno vzdát. Ashenden a Generál zjistí, že německým špionem je Marvin. Elsa to neví a odjede s Marvinem do Řecka.
    36
  • Roztržená opona
    Roztržená opona (1966)
    FilmRole: muž v hotelu s dítětem
    Paul Newman a Julie Andrews vytvořili hlavní role v klasickém příběhu o mezinárodní špionáži odehrávající se v době železné opony. Newman hraje světově uznávaného vědce Michaela Armstronga, který přijíždí se svou snoubenkou a asistentkou Sarah Shermanovou (Andrews) na mezinárodní fyzikální kongres do Kodaně. Tam si Sarah omylem přečte vzkaz pro Michaela a zjistí, že tajně pracuje ve službách východního Německa. Nebo nepracuje? Když Armstrong objeví přísně tajnou informaci, je pár stržen do pulsující honičky s nepřátelskými agenty.
    67%
    Paul Newman a Julie Andrews vytvořili hlavní role v klasickém příběhu o mezinárodní špionáži odehrávající se v době železné opony. Newman hraje světově uznávaného vědce Michaela Armstronga, který přijíždí se svou snoubenkou a asistentkou Sarah Shermanovou (Andrews) na mezinárodní fyzikální kongres do Kodaně. Tam si Sarah omylem přečte vzkaz pro Michaela a zjistí, že tajně pracuje ve službách východního Německa. Nebo nepracuje? Když Armstrong objeví přísně tajnou informaci, je pár stržen do pulsující honičky s nepřátelskými agenty.
    37
  • Pan Smith s manželkou
    Pan Smith s manželkou (1941)
    FilmRole: muž na ulici
    Režisér Alfred Hitchcock sice proslul jako mistr napětí, je však podepsán i pod několika filmovými komediemi. Jednou z nich je ztřeštěný příběh manželů Smithových, kteří po třech letech šťastného soužití zjistí, že kvůli byrokratické chybě nemá jejich sňatek právní platnost. Čili že vůbec manželi nejsou. Náhle před nimi stojí otázka, zda si jeden druhého chtějí "znova" vzít. Pan Smith už dříve odpověděl "ne", přičemž bral celou situaci na lehkou váhu. Paní Smithová se však teď rozhodne pro razantní krok a vyhodí manžela z bytu. On si musí znova získávat její náklonnost, důvěru - a konečně i lásku...
    Postavy manželů Smithových se staly skvělými hereckými příležitostmi pro Carole Lombardovou a Roberta Montgomeryho. Pro zajímavou hollywoodskou star Lombardovou to byl bohužel film předposlední - zahynula o rok později při leteckém neštěstí ve věku pouhých 33 let.
    66%
    Režisér Alfred Hitchcock sice proslul jako mistr napětí, je však podepsán i pod několika filmovými komediemi. Jednou z nich je ztřeštěný příběh manželů Smithových, kteří po třech letech šťastného soužití zjistí, že kvůli byrokratické chybě nemá jejich sňatek právní platnost. Čili že vůbec manželi nejsou. Náhle před nimi stojí otázka, zda si jeden druhého chtějí "znova" vzít. Pan Smith už dříve odpověděl "ne", přičemž bral celou situaci na lehkou váhu. Paní Smithová se však teď rozhodne pro razantní krok a vyhodí manžela z bytu. On si musí znova získávat její náklonnost, důvěru - a konečně i lásku...
    Postavy manželů Smithových se staly skvělými hereckými příležitostmi pro Carole Lombardovou a Roberta Montgomeryho. Pro zajímavou hollywoodskou star Lombardovou to byl bohužel film předposlední - zahynula o rok později při leteckém neštěstí ve věku pouhých 33 let.
    38
  • Vražda!
    Vražda! (1930)
    FilmRole: scénář
    66%
    39
  • Případ Paradineová
    Případ Paradineová (1947)
    FilmRole: muž přenášející cello
    Slavný právník Anthony Keane (Gregory Peck) je najat, aby obhajoval Evropanku Maddalenu Paradineovou (Alida Vallio), obviněnou z toho, že otrávila svého bohatého a slepého britského manžela, plukovníka Paradinea. Ačkoli je Keane šťastně ženatý, do své klientky se zamiluje a je přesvědčen o její nevině. Tento případ ho natolik pohltí, že jeho žena Gay (Ann Todd) pochopí, že ho kvůli Maddaleně začíná ztrácet. Má pocit, že pokud případ vyhraje, ona jej ztratí kvůli žijící ženě, a když prohraje, ztratí jej kvůli ideální ženě, kterou nikdy nemůže mít.
    65%
    Slavný právník Anthony Keane (Gregory Peck) je najat, aby obhajoval Evropanku Maddalenu Paradineovou (Alida Vallio), obviněnou z toho, že otrávila svého bohatého a slepého britského manžela, plukovníka Paradinea. Ačkoli je Keane šťastně ženatý, do své klientky se zamiluje a je přesvědčen o její nevině. Tento případ ho natolik pohltí, že jeho žena Gay (Ann Todd) pochopí, že ho kvůli Maddaleně začíná ztrácet. Má pocit, že pokud případ vyhraje, ona jej ztratí kvůli žijící ženě, a když prohraje, ztratí jej kvůli ideální ženě, kterou nikdy nemůže mít.
    40
  • 41
  • Topaz
    Topaz (1969)
    FilmRole: muž na letišti
    • SkyShowtime
    John Forsythe hraje amerického agenta, který si pro špionážní operaci na Kubě najme francouzského spolupracovníka jménem Devereaux (Frederick Stafford). Právě na Kubě se měly údajně objevit ruské rakety a také špión NATO s krycím jménem Topaz. V Havaně se Devereauvovo pátrání stává nebezpečným a zanechává za sebou otřesy ve vládě, vraždu, zradu i sebevraždu. Po skončení své mise se Devereaux vrací zpět do Francie a chystá se odhalit totožnost dvojitého agenta.
    64%
    John Forsythe hraje amerického agenta, který si pro špionážní operaci na Kubě najme francouzského spolupracovníka jménem Devereaux (Frederick Stafford). Právě na Kubě se měly údajně objevit ruské rakety a také špión NATO s krycím jménem Topaz. V Havaně se Devereauvovo pátrání stává nebezpečným a zanechává za sebou otřesy ve vládě, vraždu, zradu i sebevraždu. Po skončení své mise se Devereaux vrací zpět do Francie a chystá se odhalit totožnost dvojitého agenta.
    42
  • 43
  • Hospoda Jamajka
    Hospoda Jamajka (1939)
    FilmRole: režie
    Mary Yellin (Maureen O‘Hara) odjíždí roku 1820 z Irska do Cornwallu, kde hodlá žít se svou tetou Patience (Marie Neyo). Joss Merlyn (Leslie Banks), manžel tety Patience, spravuje hospodu Jamajka, jejímiž majiteli jsou lupiči. Pod vedením Josse nutí jednotlivé lodě, aby přistály u břehu, a pak je přepadnou a oloupí. Jejich skutečným vůdcem je ale místní úředník Sir Humphrey Pengallan (Charles Laughton), který se baví pouze s Jossem. Pengallan obdivuje Maryin půvab. Jem Trehearne (Robert Newton), jeden z členů bandy, podezřelý z toho, že se chystá ostatní zradit a uprchnout, je oběšen, ale Mary ho zachrání, když ho odřízne poté, co ho ostatní nechávají zemřít. Musí pak utíkat společně s ním, když tu Joss odhalí její spoluvinu a licoměrnost. Společně odchází na Pengallanovo panství, kde jí Jem prozradí, že je tajným policistou.
    63%
    Mary Yellin (Maureen O‘Hara) odjíždí roku 1820 z Irska do Cornwallu, kde hodlá žít se svou tetou Patience (Marie Neyo). Joss Merlyn (Leslie Banks), manžel tety Patience, spravuje hospodu Jamajka, jejímiž majiteli jsou lupiči. Pod vedením Josse nutí jednotlivé lodě, aby přistály u břehu, a pak je přepadnou a oloupí. Jejich skutečným vůdcem je ale místní úředník Sir Humphrey Pengallan (Charles Laughton), který se baví pouze s Jossem. Pengallan obdivuje Maryin půvab. Jem Trehearne (Robert Newton), jeden z členů bandy, podezřelý z toho, že se chystá ostatní zradit a uprchnout, je oběšen, ale Mary ho zachrání, když ho odřízne poté, co ho ostatní nechávají zemřít. Musí pak utíkat společně s ním, když tu Joss odhalí její spoluvinu a licoměrnost. Společně odchází na Pengallanovo panství, kde jí Jem prozradí, že je tajným policistou.
    44
  • ...a neuveď nás v pokušení
    ...a neuveď nás v pokušení (1929)
    FilmRole: režie

    V kontextu českého němého i zvukového filmu prokazovala herečka Anny Ondráková nezaměnitelné charisma a nebývalou všestrannost. Ze všeho nejvíce však dostávala nabídky do veseloherních snímků, neboť její komediální talent, pro ženy spíše vzácný, oplýval osobitou spontaneitou. Úspěchu dosáhla i v německy mluvených filmech rakouské či německé výroby. Ondráková zaujala Alfreda Hitchcocka, jenž v němém údobí také natáčel v německých ateliérech, a poznal tak mnohé osobnosti zdejší filmařské komunity, především svým dívčím půvabem, do nějž prostupují emoce rodící se ženy. Proto ji obsadil jak v tomto filmu, tak i v následující Její zpovědi do dramaticky položené role dívky, jež je ve své křehkosti vystavena situacím přesahujícím její emocionální a společenskou zkušenost. Anny Ondráková se tak stala jedinou z českých hereček, jež pronikly do britských filmů závažnějšího významu.

    Žánry:Drama
    63%

    V kontextu českého němého i zvukového filmu prokazovala herečka Anny Ondráková nezaměnitelné charisma a nebývalou všestrannost. Ze všeho nejvíce však dostávala nabídky do veseloherních snímků, neboť její komediální talent, pro ženy spíše vzácný, oplýval osobitou spontaneitou. Úspěchu dosáhla i v německy mluvených filmech rakouské či německé výroby. Ondráková zaujala Alfreda Hitchcocka, jenž v němém údobí také natáčel v německých ateliérech, a poznal tak mnohé osobnosti zdejší filmařské komunity, především svým dívčím půvabem, do nějž prostupují emoce rodící se ženy. Proto ji obsadil jak v tomto filmu, tak i v následující Její zpovědi do dramaticky položené role dívky, jež je ve své křehkosti vystavena situacím přesahujícím její emocionální a společenskou zkušenost. Anny Ondráková se tak stala jedinou z českých hereček, jež pronikly do britských filmů závažnějšího významu.

    Žánry:Drama
    45
  • Šťastnou cestu
    Šťastnou cestu (1944)
    Film
    Anglický letec se seznámí s polským důstojníkem, který ho přesvědčí, aby s ním jel do Francie shlédnout několik středisek odboje. Po návratu do Anglie je vyslýchán důstojníkem Francouzské armády a dozvídá se, že polský důstojník byl ve skutečnosti členem gestapa. Od té chvíle znovu sledujeme cestu obou mužů, tentokrát včetně detailů, které letec nemohl vidět - např. tajné signály jeho společníka pro dorozumění s gestapem. Na konci je falešný polský důstojník odhalen. Bon Voyage neboli Šťastnou cestu je jeden ze dvou filmů (spolu s Madagaskarským dobrodružstvím - Aventure malgache), které Hitchcock natočil na památku účastníků francouzského odboje, jako svůj osobní příspěvek k válečnému úsilí.
    63%
    Anglický letec se seznámí s polským důstojníkem, který ho přesvědčí, aby s ním jel do Francie shlédnout několik středisek odboje. Po návratu do Anglie je vyslýchán důstojníkem Francouzské armády a dozvídá se, že polský důstojník byl ve skutečnosti členem gestapa. Od té chvíle znovu sledujeme cestu obou mužů, tentokrát včetně detailů, které letec nemohl vidět - např. tajné signály jeho společníka pro dorozumění s gestapem. Na konci je falešný polský důstojník odhalen. Bon Voyage neboli Šťastnou cestu je jeden ze dvou filmů (spolu s Madagaskarským dobrodružstvím - Aventure malgache), které Hitchcock natočil na památku účastníků francouzského odboje, jako svůj osobní příspěvek k válečnému úsilí.
    46
  • Světový šampion
    Světový šampion (1927)
    FilmRole: Man-Dipping Attraction
    62%
    47
  • 48
  • Na šikmé ploše
    Na šikmé ploše (1927)
    FilmRole: režie
    Student je obviněn z krádeže ve škole. Je vyloučen ze studií a otec ho za to vyhání z domova. Tím začíná jeho úpadek. V Paříži navazuje vztah s herečkou, poté se z něj stává barový tanečník. V Marseille nastoupí na loď, která podle něj míří do kolonií, nakonec se ale dostane zpátky domů, kde je mu odpuštěno. Film byl natočen podle divadelní hry Ivora Novella, který zároveň ztvárnil hlavního hrdinu dalšího Hitchcockova filmu Příšerný host.
    Žánry:Drama
    60%
    Student je obviněn z krádeže ve škole. Je vyloučen ze studií a otec ho za to vyhání z domova. Tím začíná jeho úpadek. V Paříži navazuje vztah s herečkou, poté se z něj stává barový tanečník. V Marseille nastoupí na loď, která podle něj míří do kolonií, nakonec se ale dostane zpátky domů, kde je mu odpuštěno. Film byl natočen podle divadelní hry Ivora Novella, který zároveň ztvárnil hlavního hrdinu dalšího Hitchcockova filmu Příšerný host.
    Žánry:Drama
    49
  • Číslo sedmnáct
    Číslo sedmnáct (1932)
    FilmRole: scénář
    • Netflix
    Hitchcockova zábavná akční podívaná vznikla na základě románu i divadelní hry Jeffersona Farjeona. Film vypráví o detektivovi, který sleduje skupinu gangsterů až k opuštěnému domu nad železnicí, kterou hodlá banda využít k tomu, aby uprchla z Velké Británie. Spíše než na zápletku se film soustředí především na atraktivní sekvence v podobě přestřelky uvnitř domu a dobrodružných honiček na autobusu či vlakové soupravě.
    59%
    Hitchcockova zábavná akční podívaná vznikla na základě románu i divadelní hry Jeffersona Farjeona. Film vypráví o detektivovi, který sleduje skupinu gangsterů až k opuštěnému domu nad železnicí, kterou hodlá banda využít k tomu, aby uprchla z Velké Británie. Spíše než na zápletku se film soustředí především na atraktivní sekvence v podobě přestřelky uvnitř domu a dobrodružných honiček na autobusu či vlakové soupravě.
    50
  • 51
  • Farmářova žena
    Farmářova žena (1928)
    FilmRole: scénář
    58%
    52
  • Rozmary bohaté ženy
    Rozmary bohaté ženy (1928)
    FilmRole: scénář
    57%
    53
  • Malgašské dobrodružství
    Malgašské dobrodružství (1944)
    Film
    55%
    54
  • Co moře pohltí
    Co moře pohltí (1932)
    FilmRole: adaptace
    • Netflix
    • iTunes
    Fred Hill (Henry Kendall), znuděný životem obyčejného průměrného člověka, touží po vzrušení. Přání se mu splní, když mu bohatý příbuzný odkáže malé jmění. Fred odejde ze svého jistého, ale nudného zaměstnání a společně s manželkou Emily (Joan Barry) se vydá na cestu kolem světa. Po šokujících polonahých kabaretech v Paříži se oba nalodí na přepychový parník. Fredův první zážitek z cesty kolem světa je mořská nemoc. Emily si mezitím užívá společenského života na palubě. Přitahuje ji starší muž, kapitán Gordon (Percy Marmont). Fred se uzdraví a oplácí jí to tím, že se zaměří na exotickou ženu, která o sobě tvrdí, že je princezna (Betty Amann). Fred a Emily zjišťují, že mnohem více času tráví se svými novými známými než spolu. V Singapuru se Emily dozvídá, že princezna je ve skutečnosti německá herečka, která má v úmyslu Fredovi ukrást peníze. Emily jej varuje, ale už je příliš pozdě. Princezna s penězi zmizí.
    55%
    Fred Hill (Henry Kendall), znuděný životem obyčejného průměrného člověka, touží po vzrušení. Přání se mu splní, když mu bohatý příbuzný odkáže malé jmění. Fred odejde ze svého jistého, ale nudného zaměstnání a společně s manželkou Emily (Joan Barry) se vydá na cestu kolem světa. Po šokujících polonahých kabaretech v Paříži se oba nalodí na přepychový parník. Fredův první zážitek z cesty kolem světa je mořská nemoc. Emily si mezitím užívá společenského života na palubě. Přitahuje ji starší muž, kapitán Gordon (Percy Marmont). Fred se uzdraví a oplácí jí to tím, že se zaměří na exotickou ženu, která o sobě tvrdí, že je princezna (Betty Amann). Fred a Emily zjišťují, že mnohem více času tráví se svými novými známými než spolu. V Singapuru se Emily dozvídá, že princezna je ve skutečnosti německá herečka, která má v úmyslu Fredovi ukrást peníze. Emily jej varuje, ale už je příliš pozdě. Princezna s penězi zmizí.
    55
  • Juno a páv
    Juno a páv (1930)
    FilmRole: adaptace
    • iTunes
    49%
    56