F. A. Brabec: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

F. A. Brabec: Filmy a seriály

  • Obecná škola
    Obecná škola (1991)
    Film
    • Netflix
    • Max
    • VOYO
    • +5
    Laskavá komedie Obecná škola je celovečerním debutem režiséra Jana Svěráka, který na sebe upozornil už absolventským filmem z FAMU, stylizovaným dokumentem Ropáci, za kterého získal studentského Oscara. Scénář k Obecné škole napsal režisérův otec Zdeněk Svěrák jako autobiografickou vzpomínku na dětství, prodchnutou úsměvností, moudrostí a pochopením pro lidské slabosti. Vytvořil také jednu z hlavních rolí, postavu podle svého vlastního tatínka. Děj se odehrává v jedné chlapecké školní třídě na pražském předměstí v prvním roce osvobozené vlasti. Tato třída přivede učitelku Maxovou k nervovému zhroucení a místo ní nastoupí přísný a záhadný učitel Igor Hnízdo, údajný hrdina vojenských akcí. Je to ovšem dost možná jen hochštapler, jehož účast v bitvách druhé světové války je sporná. Nesporné je však jeho vítězství v boji s pátou třídou. Chlapci ho obdivují a věří v jeho nevinu i při choulostivém obvinění. Klíčová postava příběhu, učitel Igor Hnízdo, byla slavným comebackem Jana Třísky po třináctiletém exilu. V dalších rolích se setkáte s Libuší Šafránkovou, Rudolfem Hrušínským, Ondřejem Vetchým, Danielou Kolářovou a Evou Holubovou. Ve filmu uvidíme i několik českých režisérů - Irenu Pavláskovou, Jiřího Menzela a Karla Kachyňu. K vyznění filmu přispěla i znamenitá kamera F. A. Brabce. V roce 1992 byl snímek nominován na cenu Americké filmové akademie, známého Oscara. (Česká televize)
    86%
    Laskavá komedie Obecná škola je celovečerním debutem režiséra Jana Svěráka, který na sebe upozornil už absolventským filmem z FAMU, stylizovaným dokumentem Ropáci, za kterého získal studentského Oscara. Scénář k Obecné škole napsal režisérův otec Zdeněk Svěrák jako autobiografickou vzpomínku na dětství, prodchnutou úsměvností, moudrostí a pochopením pro lidské slabosti. Vytvořil také jednu z hlavních rolí, postavu podle svého vlastního tatínka. Děj se odehrává v jedné chlapecké školní třídě na pražském předměstí v prvním roce osvobozené vlasti. Tato třída přivede učitelku Maxovou k nervovému zhroucení a místo ní nastoupí přísný a záhadný učitel Igor Hnízdo, údajný hrdina vojenských akcí. Je to ovšem dost možná jen hochštapler, jehož účast v bitvách druhé světové války je sporná. Nesporné je však jeho vítězství v boji s pátou třídou. Chlapci ho obdivují a věří v jeho nevinu i při choulostivém obvinění. Klíčová postava příběhu, učitel Igor Hnízdo, byla slavným comebackem Jana Třísky po třináctiletém exilu. V dalších rolích se setkáte s Libuší Šafránkovou, Rudolfem Hrušínským, Ondřejem Vetchým, Danielou Kolářovou a Evou Holubovou. Ve filmu uvidíme i několik českých režisérů - Irenu Pavláskovou, Jiřího Menzela a Karla Kachyňu. K vyznění filmu přispěla i znamenitá kamera F. A. Brabce. V roce 1992 byl snímek nominován na cenu Americké filmové akademie, známého Oscara. (Česká televize)
    1
  • Jízda
    Jízda (1994)
    Film
    • Netflix
    • Max
    • VOYO
    • +2
    Dva kamarádi si koupí ojetou Mazdu, uříznou střechu a v útrobách nově zrozeného kabrioletu vyrazí na prázdninovou cestu bez cíle po jižních Čechách. Do jejich poklidného cestování však zasáhne půvabná dívka Aňa. Stopařka, jíž je v patách její žárlivý přítel v černém luxusním voze, radikálně zasáhne do kamarádské pohody a mění ji ve vzrušující a napínavou hru. Přátelům se koketní dívka líbí, a tak pro ni uspořádají hru na americký road movie. Provokativní osud a hry všeho druhu se stopařce zalíbí. Nakonec je dokáže dovést až ke smrtící dokonalosti… (Biograf Jan Svěrák)
    74%
    Dva kamarádi si koupí ojetou Mazdu, uříznou střechu a v útrobách nově zrozeného kabrioletu vyrazí na prázdninovou cestu bez cíle po jižních Čechách. Do jejich poklidného cestování však zasáhne půvabná dívka Aňa. Stopařka, jíž je v patách její žárlivý přítel v černém luxusním voze, radikálně zasáhne do kamarádské pohody a mění ji ve vzrušující a napínavou hru. Přátelům se koketní dívka líbí, a tak pro ni uspořádají hru na americký road movie. Provokativní osud a hry všeho druhu se stopařce zalíbí. Nakonec je dokáže dovést až ke smrtící dokonalosti… (Biograf Jan Svěrák)
    2
  • Kytice
    Kytice (2000)
    Film
    Sbírka baladických příběhů slavného českého básníka 19. století K. J. Erbena je i po více než sto letech stále živá. Proto se také tvůrci filmu rozhodli vybrat sedm z balad a dát jim filmovou podobu za využití mnoha nejenom technických novinek. Ve výsledku jde o poetickou kompozici obrazu, hudby, fascinující krajiny a architektury. Úvodní báseň “Kytice” je emotivním vstupem do celého vyprávění. Pod vodou natáčený “Vodník” je filmovou epopejí o spojení a nepochopení dvou rozdílných světů: pozemského a vodního. Příběh “Svatební košile” je filmovou řečí pojat jako romantický horor, v němž se pozemský život utkává se záhrobním. “Dceřina kletba” představuje zoufalé nedorozumění dvou generací. “Polednice” je vyprávěním o zoufalé, unavené matce a nenasytné staré polednici. “Zlatý kolovrat” je vystavěn na obludnosti duše, kde tvář zůstává stejná a povaha se mění. Poslední balada “Štědrý den” uzavírá kruh lidských vášní a tragédií postavou staré ženy, která přijímá svůj osud s pokorou a smířením. (J&J JAKUBISKO FILM)
    73%
    Sbírka baladických příběhů slavného českého básníka 19. století K. J. Erbena je i po více než sto letech stále živá. Proto se také tvůrci filmu rozhodli vybrat sedm z balad a dát jim filmovou podobu za využití mnoha nejenom technických novinek. Ve výsledku jde o poetickou kompozici obrazu, hudby, fascinující krajiny a architektury. Úvodní báseň “Kytice” je emotivním vstupem do celého vyprávění. Pod vodou natáčený “Vodník” je filmovou epopejí o spojení a nepochopení dvou rozdílných světů: pozemského a vodního. Příběh “Svatební košile” je filmovou řečí pojat jako romantický horor, v němž se pozemský život utkává se záhrobním. “Dceřina kletba” představuje zoufalé nedorozumění dvou generací. “Polednice” je vyprávěním o zoufalé, unavené matce a nenasytné staré polednici. “Zlatý kolovrat” je vystavěn na obludnosti duše, kde tvář zůstává stejná a povaha se mění. Poslední balada “Štědrý den” uzavírá kruh lidských vášní a tragédií postavou staré ženy, která přijímá svůj osud s pokorou a smířením. (J&J JAKUBISKO FILM)
    3
  • Čas sluhů
    Čas sluhů (1989)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    73%
    4
  • Akumulátor 1
    Akumulátor 1 (1993)
    Film
    • Netflix
    • Max
    • VOYO
    • +3
    70%
    5
  • Volná noha
    Volná noha (1989)
    Film
    • VOYO

    V muzikantském prostředí se odehrává zpola směšný, zpola nahořklý příběh promarněných šancí, jak to prožívají jazzový trumpetista, původem Slovák, usazený v Praze a jeho kamarád saxofonista. Oba mají rádi bláznivou legraci, čímž své okolí často šokují. Jsou to bohémové, kteří pohrdají posluchačskými úlitbami, se střídavými úspěchy čelí všelijakým nástrahám. Atraktivita filmu však tkví především v izolovaných recesistických výstupech, které jsou poskládány jako korálky na niti. Obsažnějšího satiristického průhledu do jedné umělecké oblasti se však nedočkáme.

    Žánry:Komedie
    64%

    V muzikantském prostředí se odehrává zpola směšný, zpola nahořklý příběh promarněných šancí, jak to prožívají jazzový trumpetista, původem Slovák, usazený v Praze a jeho kamarád saxofonista. Oba mají rádi bláznivou legraci, čímž své okolí často šokují. Jsou to bohémové, kteří pohrdají posluchačskými úlitbami, se střídavými úspěchy čelí všelijakým nástrahám. Atraktivita filmu však tkví především v izolovaných recesistických výstupech, které jsou poskládány jako korálky na niti. Obsažnějšího satiristického průhledu do jedné umělecké oblasti se však nedočkáme.

    Žánry:Komedie
    6
  • Kajínek
    Kajínek (2010)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+

    Celovečerní hraný film o nejznámějším doživotně odsouzeném vězni současnosti. A nejen o něm. Film není životopisným portrétem Jiřího Kajínka, ten je jen jednou z jeho hlavních postav. Jeho děj je dramatickým portrétem doby po pádu totalitního režimu a začátku budování demokracie, kdy totalitní praktiky mocných našly živnou půdu v organizovaném zločinu a kriminálním podsvětí. Není divu, že se brzy rozpoutá boj o moc a peníze, který zcela potlačí práva jednotlivců a nebere ohledy na nic a na nikoho. Film není obhajobou doživotně odsouzeného vězně Jiřího Kajínka a neurčuje jeho vinu či nevinu, ale snaží se filmovou řečí s patřičnou dávkou umělecké licence odkrýt praktiky podsvětí i způsob fungování soudního aparátu. To vše na pozadí vyšetřování první nájemné vraždy v Čechách. Boj vězně a jeho mladé obhájkyně o znovuobnovení soudního procesu a průkazného vyšetření popravy mafiánského podnikatele a jeho bodyguarda provází množství dramatických situací, včetně neuvěřitelného útěku z pevnosti Mírov nebo zásahu speciální jednotky URNA. Poselství filmu Kajínek je jednoduché – všichni mají právo na spravedlnost. Film ukazuje dobu, která není natolik vzdálená, aby stále ještě neovlivňovala naši současnost. Vypráví o zločinu, trestu a těch, kdo o nich rozhodují.

    61%

    Celovečerní hraný film o nejznámějším doživotně odsouzeném vězni současnosti. A nejen o něm. Film není životopisným portrétem Jiřího Kajínka, ten je jen jednou z jeho hlavních postav. Jeho děj je dramatickým portrétem doby po pádu totalitního režimu a začátku budování demokracie, kdy totalitní praktiky mocných našly živnou půdu v organizovaném zločinu a kriminálním podsvětí. Není divu, že se brzy rozpoutá boj o moc a peníze, který zcela potlačí práva jednotlivců a nebere ohledy na nic a na nikoho. Film není obhajobou doživotně odsouzeného vězně Jiřího Kajínka a neurčuje jeho vinu či nevinu, ale snaží se filmovou řečí s patřičnou dávkou umělecké licence odkrýt praktiky podsvětí i způsob fungování soudního aparátu. To vše na pozadí vyšetřování první nájemné vraždy v Čechách. Boj vězně a jeho mladé obhájkyně o znovuobnovení soudního procesu a průkazného vyšetření popravy mafiánského podnikatele a jeho bodyguarda provází množství dramatických situací, včetně neuvěřitelného útěku z pevnosti Mírov nebo zásahu speciální jednotky URNA. Poselství filmu Kajínek je jednoduché – všichni mají právo na spravedlnost. Film ukazuje dobu, která není natolik vzdálená, aby stále ještě neovlivňovala naši současnost. Vypráví o zločinu, trestu a těch, kdo o nich rozhodují.

    7
  • Bathory
    Bathory (2008)
    Film
    Historický velkofilm Juraje Jakubiska a současně nejdražší filmový projekt střední Evropy přivádí k životu krvavou legendu o Čachtické paní. Ta se podle pověstí koupala v krvi panen a na svých panstvích po léta vraždila a mučila své poddané. Kruté skutky dovedly hraběnku Erzsébet Báthory (1560 - 1614) až do Guinnessovy knihy rekordů, v níž je vedena jako největší vražedkyně všech dob. Ústřední postavou filmu je Erzsébet Báthory, u nás známá jako Alžběta Báthory. Kým ve skutečnosti byla? "Krvavou hraběnkou", sadistickou vražedkyní, nebo obětí temných intrik, pomluv a bezpráví? Krutou, nemilosrdnou vladařkou, či zranitelnou, osamělou vdovou, jejíž krutost nepřesáhla zvyky doby? Nebo obojím? Pohledy historiků na životní příběh této kontroverzní šlechtičny se rozcházejí. Pojetí její osoby coby vraždícího monstra zpochybňují nové důkazy ukazující na hraběnku, která se díky svému bohatství a nezávislosti stala terčem spiknutí lidí, usilujících o její rozsáhlé majetky. Svědecké výpovědi o jejích krutostech jsou konfrontovány s faktem, že ve svém čachtickém sídle byla uvězněna bez procesu a soudu. Režiséra Juraje Jakubiska zaujal právě "nový" pohled. Manžel Alžběty Báthoryové, František Nádasdy, bojuje ve válkách s Turky a ona sama dohlíží na správu rozsáhlých rodových majetků a na výchovu dětí. Manžel jí jednou pošle dárek v podobě italského malíře Merisiho Caravaggia, který zůstane na jejím dvoře několik let. Mezi ním a osamělou ženou vznikne zvláštní pouto. Tou dobou se už ale nad její hlavou začnou stahovat zlověstná mračna, které ještě víc potemní po smrti jejího manžela. Mocná a bohatá žena musí čelit nepřátelům, kteří jsou schopní čehokoliv, i vlastním vnitřním běsům. Zvěsti o šílené vládkyni, která se ve snaze zastavit stárnutí koupe v krvi nevinných panen, začínají sílit.
    Žánry:DramaHistorický
    59%
    Historický velkofilm Juraje Jakubiska a současně nejdražší filmový projekt střední Evropy přivádí k životu krvavou legendu o Čachtické paní. Ta se podle pověstí koupala v krvi panen a na svých panstvích po léta vraždila a mučila své poddané. Kruté skutky dovedly hraběnku Erzsébet Báthory (1560 - 1614) až do Guinnessovy knihy rekordů, v níž je vedena jako největší vražedkyně všech dob. Ústřední postavou filmu je Erzsébet Báthory, u nás známá jako Alžběta Báthory. Kým ve skutečnosti byla? "Krvavou hraběnkou", sadistickou vražedkyní, nebo obětí temných intrik, pomluv a bezpráví? Krutou, nemilosrdnou vladařkou, či zranitelnou, osamělou vdovou, jejíž krutost nepřesáhla zvyky doby? Nebo obojím? Pohledy historiků na životní příběh této kontroverzní šlechtičny se rozcházejí. Pojetí její osoby coby vraždícího monstra zpochybňují nové důkazy ukazující na hraběnku, která se díky svému bohatství a nezávislosti stala terčem spiknutí lidí, usilujících o její rozsáhlé majetky. Svědecké výpovědi o jejích krutostech jsou konfrontovány s faktem, že ve svém čachtickém sídle byla uvězněna bez procesu a soudu. Režiséra Juraje Jakubiska zaujal právě "nový" pohled. Manžel Alžběty Báthoryové, František Nádasdy, bojuje ve válkách s Turky a ona sama dohlíží na správu rozsáhlých rodových majetků a na výchovu dětí. Manžel jí jednou pošle dárek v podobě italského malíře Merisiho Caravaggia, který zůstane na jejím dvoře několik let. Mezi ním a osamělou ženou vznikne zvláštní pouto. Tou dobou se už ale nad její hlavou začnou stahovat zlověstná mračna, které ještě víc potemní po smrti jejího manžela. Mocná a bohatá žena musí čelit nepřátelům, kteří jsou schopní čehokoliv, i vlastním vnitřním běsům. Zvěsti o šílené vládkyni, která se ve snaze zastavit stárnutí koupe v krvi nevinných panen, začínají sílit.
    Žánry:DramaHistorický
    8
  • Bolero
    Bolero (2004)
    Film
    Skupina mladíků unese z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilní ji. Oběť si své ponížení nechce nechat pro sebe a proto musí být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí. Pachatelé si většinou ve svém svědomí udělají z oběti viníka tragédie. Svědky činu zastraší, přestanou se scházet. Otec jednoho z nich na základě indicií svého syna usvědčí, ale pomůže mu zamést stopy. Policie přes intenzivní pátrání objeví stopu, vedoucí k účastníkům osudné noci, až po několika letech. Mezitím si však někteří založili rodiny a stali se spořádanými občany. Zcela změnili identitu a nabyli přesvědčení, že nebudou odhaleni. Jejich rodiče bojují všemi prostředky, aby vina nebyla prokázána - bez soucitu s obětí, vedeni jen snahou ochránit své děti, svou pověst a postavení.
    Žánry:Krimi
    59%
    Skupina mladíků unese z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilní ji. Oběť si své ponížení nechce nechat pro sebe a proto musí být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí. Pachatelé si většinou ve svém svědomí udělají z oběti viníka tragédie. Svědky činu zastraší, přestanou se scházet. Otec jednoho z nich na základě indicií svého syna usvědčí, ale pomůže mu zamést stopy. Policie přes intenzivní pátrání objeví stopu, vedoucí k účastníkům osudné noci, až po několika letech. Mezitím si však někteří založili rodiny a stali se spořádanými občany. Zcela změnili identitu a nabyli přesvědčení, že nebudou odhaleni. Jejich rodiče bojují všemi prostředky, aby vina nebyla prokázána - bez soucitu s obětí, vedeni jen snahou ochránit své děti, svou pověst a postavení.
    Žánry:Krimi
    9
  • Král Ubu
    Král Ubu (1996)
    FilmRole: spolupráce
    Král Ubu je režijním debutem Františka A. Brabce a je krásnou skládankou jednotlivých uměleckých výkonů - výtvarných, hudebních, slovních i hereckých. Problém je ovšem ten, že jako celek Král Ubu se filmu jen sporadicky podobá. Výkladem skandální hry Alfreda Jarryho a jeho textu se vulgaritou snaží o směšné a děsivé podání, ale upřímně řečeno moc se mu to nedaří. Divák sleduje film a nachází ilustrace různě sestavených situací, které ovšem do sebe moc nezapadají. V hlavní roli jako Krále Ubu uvidíte Mariána Labudu, jako jeho ženu Matku Ubu pak Lucii Bílou, jejíž roli můžeme charakterizovat jako nespoutanou živočišnou erotičnost.V roli kapitána Obruby se představí špičkový Karel Roden, který zazářil snad mnohem více než hlavní představitel. Pak snad už jen zbývá upozornit na roli žalářníka Lou Fanánka Hagena, který je však spíše jen perličkou pro zasvěcence. Součástí filmu jsou i klasické výjevy na ruské téma, které mají však blíže k parodii.
    Žánry:DramaKomedie
    59%
    Král Ubu je režijním debutem Františka A. Brabce a je krásnou skládankou jednotlivých uměleckých výkonů - výtvarných, hudebních, slovních i hereckých. Problém je ovšem ten, že jako celek Král Ubu se filmu jen sporadicky podobá. Výkladem skandální hry Alfreda Jarryho a jeho textu se vulgaritou snaží o směšné a děsivé podání, ale upřímně řečeno moc se mu to nedaří. Divák sleduje film a nachází ilustrace různě sestavených situací, které ovšem do sebe moc nezapadají. V hlavní roli jako Krále Ubu uvidíte Mariána Labudu, jako jeho ženu Matku Ubu pak Lucii Bílou, jejíž roli můžeme charakterizovat jako nespoutanou živočišnou erotičnost.V roli kapitána Obruby se představí špičkový Karel Roden, který zazářil snad mnohem více než hlavní představitel. Pak snad už jen zbývá upozornit na roli žalářníka Lou Fanánka Hagena, který je však spíše jen perličkou pro zasvěcence. Součástí filmu jsou i klasické výjevy na ruské téma, které mají však blíže k parodii.
    Žánry:DramaKomedie
    10
  • Gump - pes, který naučil lidi žít
    Gump - pes, který naučil lidi žít (2021)
    Film
    • Netflix
    • O2 TV
    • Google Play
    • +1
    „Jsem Gump a byl jsem toulavej pes…“ On vlastně každý pes je v sobě tak trochu toulavý do té doby, než najde své štěstí, a to štěstí pes najde jenom    s člověkem. Můj příběh je o hledání psího štěstí a také  o překážkách a pastech na cestě k tomu správnému člověku. Je o síle a nezlomnosti, která se ukrývá v každém psovi. Ano i v tom vašem, ve vaší čivavě, která na vás čeká celý den, než přijdete z práce. I v tom buldokovi, který se za vámi šine a sotva popadá dech. Dám svoji duši za to, že kdyby vám někdo na tomhle světě chtěl ublížit, tak pak teprve poznáte, jak silné má váš pes srdce a co jeho láska k vám znamená. Tenhle film vám také otevře oči, protože co člověk v psím srdci zničí, to může zase jen člověk uzdravit. Rodinný film režiséra F.A. Brabce je o světě viděném očima toulavého psa Gumpa. O světě, o kterém mnoho z nás moc neví. O tom, jak nás vidí zvířata  a jak je ten náš svět pro ně důležitý. Ten svět, který jim dává domov, sílu, naději, ale také bolest. Dobrodružný příběh skutečných psích hrdinů a lidí kolem nich. V lidských rolích se představí Bolek Polívka, Eva Holubová, Ivana Chýlková, Karel Roden, Jana Plodková, Richard Krajčo, Anna Šulcová a další. (Bioscop)
    Žánry:Rodinný
    58%
    „Jsem Gump a byl jsem toulavej pes…“ On vlastně každý pes je v sobě tak trochu toulavý do té doby, než najde své štěstí, a to štěstí pes najde jenom    s člověkem. Můj příběh je o hledání psího štěstí a také  o překážkách a pastech na cestě k tomu správnému člověku. Je o síle a nezlomnosti, která se ukrývá v každém psovi. Ano i v tom vašem, ve vaší čivavě, která na vás čeká celý den, než přijdete z práce. I v tom buldokovi, který se za vámi šine a sotva popadá dech. Dám svoji duši za to, že kdyby vám někdo na tomhle světě chtěl ublížit, tak pak teprve poznáte, jak silné má váš pes srdce a co jeho láska k vám znamená. Tenhle film vám také otevře oči, protože co člověk v psím srdci zničí, to může zase jen člověk uzdravit. Rodinný film režiséra F.A. Brabce je o světě viděném očima toulavého psa Gumpa. O světě, o kterém mnoho z nás moc neví. O tom, jak nás vidí zvířata  a jak je ten náš svět pro ně důležitý. Ten svět, který jim dává domov, sílu, naději, ale také bolest. Dobrodružný příběh skutečných psích hrdinů a lidí kolem nich. V lidských rolích se představí Bolek Polívka, Eva Holubová, Ivana Chýlková, Karel Roden, Jana Plodková, Richard Krajčo, Anna Šulcová a další. (Bioscop)
    Žánry:Rodinný
    11
  • Aeiou
    Aeiou (1979)
    Film
    Přípravy snímku O básničky nikdo nestojí podle námětu Vladimíra Poštulky začaly počátkem roku 1978. Po dvou letech nenápadné realizace byl v březnu 1980 dokončen pod změněným názvem AEIOU a na FAMU nastaly zmatky a nefalšovaný strach v profesorském sboru. Proč? Co bylo příčinou? (Letní filmová škola Uherské Hradiště) Středoškolák přivede spolužačku do jiného stavu. Před následky uteče do Prahy. Chce se stát básníkem, ale skončí jako příslušník VB někde v pohraničí. "Montáž normalizačních nepatřičností" vznikla podle stejného námětu jako jiný neoficiální studentský projekt Evžen mezi námi. Do distribuce byl uveden společně s jiným proslulým "famáckým" skandálem - Nezvaným hostem V. Venclíka.
    Žánry:Drama
    57%
    Přípravy snímku O básničky nikdo nestojí podle námětu Vladimíra Poštulky začaly počátkem roku 1978. Po dvou letech nenápadné realizace byl v březnu 1980 dokončen pod změněným názvem AEIOU a na FAMU nastaly zmatky a nefalšovaný strach v profesorském sboru. Proč? Co bylo příčinou? (Letní filmová škola Uherské Hradiště) Středoškolák přivede spolužačku do jiného stavu. Před následky uteče do Prahy. Chce se stát básníkem, ale skončí jako příslušník VB někde v pohraničí. "Montáž normalizačních nepatřičností" vznikla podle stejného námětu jako jiný neoficiální studentský projekt Evžen mezi námi. Do distribuce byl uveden společně s jiným proslulým "famáckým" skandálem - Nezvaným hostem V. Venclíka.
    Žánry:Drama
    12
  • Corpus Delicti
    Corpus Delicti (1991)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Jeden z pokusů postihnout vzrušené období kolem roku 1989, kdy se lámaly dvě společenské epochy, je zbytečně silácký a schematický v rozvržení příběhu i jeho postav. Režisérka Irena Pavlásková v něm zobrazuje komplikované vztahy tří nesourodých dvojic, které se zamotávají do ne vždy přehledného dění. Na filmu si všimneme nadbytečné exprese, do níž jsou události i jejich ztvárnění vháněny, je patrné, že převážně mladým autorům chybí dostatečný odstup. Ani herci nedosahují potřebné přesvědčivosti.
    Žánry:Drama
    55%
    Jeden z pokusů postihnout vzrušené období kolem roku 1989, kdy se lámaly dvě společenské epochy, je zbytečně silácký a schematický v rozvržení příběhu i jeho postav. Režisérka Irena Pavlásková v něm zobrazuje komplikované vztahy tří nesourodých dvojic, které se zamotávají do ne vždy přehledného dění. Na filmu si všimneme nadbytečné exprese, do níž jsou události i jejich ztvárnění vháněny, je patrné, že převážně mladým autorům chybí dostatečný odstup. Ani herci nedosahují potřebné přesvědčivosti.
    Žánry:Drama
    13
  • Gump – jsme dvojka
    Gump – jsme dvojka (2024)
    Film
    • Netflix
    • Google Play
    • iTunes
    50%
    14
  • Bestiář
    Bestiář (2007)
    Film
    • VOYO
    Bestiář je příběhem mladé ženy Karolíny, jejíž život pronikavým způsobem změní vztah se záhadným a neuchopitelným mužem Alexem. Je to vztah plný nejistoty a podivínských nejasností, vztah, který vyčerpává. Karolína se rozhodne vymanit se ze své citové závislosti a naučit se na jiných mužích, jak přestat být submisivní. Chce být tím, kdo udává tempo, chce změnu rolí. Bude se chovat tak, aby měla věci pod kontrolou, bude nezávislá, bude víc brát než dávat! Záhy se ale ukáže, že toto není cesta. Jediný způsob, jak být nezávislý, je být sám sebou a nemít potřebu to nikomu "natřít"! Kdo by si myslel, že Bestiář je o bestii, tak mu film ukáže, že to tak není. Film není pojímán se zacílením na ženské publikum, je to příběh, který chce oslovit diváky napříč diváckým spektrem, nezávisle na pohlaví na věku. Důležité muže ztvárnili Karel Roden, Marek Vašut, Tomáš Matonoha, Miroslav Etzler, Kryštof Hádek a Petr Vondráček. Režisérkou filmu je Irena Pavlásková, autorka čtyř úspěšných celovečerních filmů, za které obdržela mnoho mezinárodních ocenění. Za kamerou stál trojnásobný držitel Českého lva F.A. Brabec, kostýmů se zhostila Jaroslava Pecharová. Film sestříhal čtyřnásobný držitel Českého lva Alois Fišárek a hudbu napsal skvělý Jiří Chlumecký.
    47%
    Bestiář je příběhem mladé ženy Karolíny, jejíž život pronikavým způsobem změní vztah se záhadným a neuchopitelným mužem Alexem. Je to vztah plný nejistoty a podivínských nejasností, vztah, který vyčerpává. Karolína se rozhodne vymanit se ze své citové závislosti a naučit se na jiných mužích, jak přestat být submisivní. Chce být tím, kdo udává tempo, chce změnu rolí. Bude se chovat tak, aby měla věci pod kontrolou, bude nezávislá, bude víc brát než dávat! Záhy se ale ukáže, že toto není cesta. Jediný způsob, jak být nezávislý, je být sám sebou a nemít potřebu to nikomu "natřít"! Kdo by si myslel, že Bestiář je o bestii, tak mu film ukáže, že to tak není. Film není pojímán se zacílením na ženské publikum, je to příběh, který chce oslovit diváky napříč diváckým spektrem, nezávisle na pohlaví na věku. Důležité muže ztvárnili Karel Roden, Marek Vašut, Tomáš Matonoha, Miroslav Etzler, Kryštof Hádek a Petr Vondráček. Režisérkou filmu je Irena Pavlásková, autorka čtyř úspěšných celovečerních filmů, za které obdržela mnoho mezinárodních ocenění. Za kamerou stál trojnásobný držitel Českého lva F.A. Brabec, kostýmů se zhostila Jaroslava Pecharová. Film sestříhal čtyřnásobný držitel Českého lva Alois Fišárek a hudbu napsal skvělý Jiří Chlumecký.
    15
  • Máj
    Máj (2008)
    Film
    Výpravný historický film režiséra a kameramana F. A. Brabce „Máj“ vznikl na motivy stejnojmenné básně Karla Hynka Máchy. Vrcholné dílo českého romantismu adaptoval autor filmu v epickém duchu. Filmový Máj je příběhem Kata, který se vrací po sedmi letech do svého kraje. Tento podivný vypravěč nám postupně odhaluje strhující příběh o milostném trojúhelníku dvou mužů a jedné dívky. Mlynář Schiffner je zralým mužem, stavějícím na jistotách, pro něž lze obětovat syna i city. Jarmila je dívka plná smyslné touhy a vášně v mladém a krásném těle, jehož hříchem by bylo nehřešit, a trojúhelník doplňuje Schiffnerův syn Vilém, rebel a vůdce loupežnické bandy, která okrade vesničany v kostele při májové mši, vyrabuje mlýn a přepadne poštovní dostavník. Láska, vášeň, ale i vina a trest, to vše se odehraje ve filmu Máj na pozadí přírody - démonické a lhostejné síly, která jako všudypřítomná bytost tepe vlastním rytmem, konfrontována s lidskými vášněmi. Film Máj zaujme především silným příběhem, skvělými hereckými výkony, nádhernou kamerou a moderní filmovou hudbou - spojením kytarových partů skupiny Support Lesbiens a velkého symfonického orchestru.
    46%
    Výpravný historický film režiséra a kameramana F. A. Brabce „Máj“ vznikl na motivy stejnojmenné básně Karla Hynka Máchy. Vrcholné dílo českého romantismu adaptoval autor filmu v epickém duchu. Filmový Máj je příběhem Kata, který se vrací po sedmi letech do svého kraje. Tento podivný vypravěč nám postupně odhaluje strhující příběh o milostném trojúhelníku dvou mužů a jedné dívky. Mlynář Schiffner je zralým mužem, stavějícím na jistotách, pro něž lze obětovat syna i city. Jarmila je dívka plná smyslné touhy a vášně v mladém a krásném těle, jehož hříchem by bylo nehřešit, a trojúhelník doplňuje Schiffnerův syn Vilém, rebel a vůdce loupežnické bandy, která okrade vesničany v kostele při májové mši, vyrabuje mlýn a přepadne poštovní dostavník. Láska, vášeň, ale i vina a trest, to vše se odehraje ve filmu Máj na pozadí přírody - démonické a lhostejné síly, která jako všudypřítomná bytost tepe vlastním rytmem, konfrontována s lidskými vášněmi. Film Máj zaujme především silným příběhem, skvělými hereckými výkony, nádhernou kamerou a moderní filmovou hudbou - spojením kytarových partů skupiny Support Lesbiens a velkého symfonického orchestru.
    16
  • Jméno kódu: Rubín
    Jméno kódu: Rubín (1996)
    Film

    Film Vás zavede do světa legendy o dvou mladých lidech, o jejich vztahu, jenž rozpoutává božské síly, které plodí zázraky. Díky lásce kouzlo vznikne a díky ní i zanikne. Příběh o tajemství alchymie, která usiluje o objevení elixíru života, umělého zlata a kamene mudrců, příběh o tajemných silách v člověku i mimo něj, o silách, jež překračují hranice jednoho života a kráčí historií jako temné stíny nenápadně dotvářející smysl a směr našeho života - to vše Vás očekává ve filmu, který se objeví na plátně našich kin."

    ?Je velmi těžké postihnout děj filmu, neboť ten tvoří pouze jednu rovinu celého příběhu. K vyprávění velmi podivuhodného příběhu použil Jan Němec mnoho archivních záběrů, jež spolu s dalšími "trikovými" sekvencemi vytvářejí celek, jenž bude patřit k nejpozoruhodnějším dílům, které naše kinematografie vytvořila. Avšak nemusíte mít obavu, nejde o film, jenž by provokoval za pomoci stejných prostředků jako film minulý (V žáru královské lásky). Je tomu přímo naopak.

    Režie:Jan Němec
    44%

    Film Vás zavede do světa legendy o dvou mladých lidech, o jejich vztahu, jenž rozpoutává božské síly, které plodí zázraky. Díky lásce kouzlo vznikne a díky ní i zanikne. Příběh o tajemství alchymie, která usiluje o objevení elixíru života, umělého zlata a kamene mudrců, příběh o tajemných silách v člověku i mimo něj, o silách, jež překračují hranice jednoho života a kráčí historií jako temné stíny nenápadně dotvářející smysl a směr našeho života - to vše Vás očekává ve filmu, který se objeví na plátně našich kin."

    ?Je velmi těžké postihnout děj filmu, neboť ten tvoří pouze jednu rovinu celého příběhu. K vyprávění velmi podivuhodného příběhu použil Jan Němec mnoho archivních záběrů, jež spolu s dalšími "trikovými" sekvencemi vytvářejí celek, jenž bude patřit k nejpozoruhodnějším dílům, které naše kinematografie vytvořila. Avšak nemusíte mít obavu, nejde o film, jenž by provokoval za pomoci stejných prostředků jako film minulý (V žáru královské lásky). Je tomu přímo naopak.

    Režie:Jan Němec
    17
  • V peřině
    V peřině (2011)
    FilmRole: spolupráce
    • VOYO
    40%
    18
  • Krysař
    Krysař (2003)
    Film
    • VOYO
    Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát. (oficiální text distributora)
    Žánry:Hudební
    37%
    Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát. (oficiální text distributora)
    Žánry:Hudební
    19
  • Stavení
    Stavení (1990)
    Film
    • VOYO
    31%
    20