Betty Cole: Nejlepší filmy
a seriály

6.2

Betty Cole: Filmy a seriály

  • Kořeny
    Kořeny (1977)
    Seriál
    80%
    1
  • 2
  • Čí je to vlastně život
    Čí je to vlastně život (1981)
    FilmRole: ICU Nurse
    Předlohou ke scénáři snímku režiséra Johna Badhama byl nejprve scénář k televiznímu filmu z roku 1972, který autor Brian Clark posléze přepracoval v úspěšnou divadlení hru. Její první uvedení proběhlo v Londýně v roce 1978 s nezapomenutelným Tomem Contim v hlavní roli. Autor i herec získali za toto představení prestižní cenu Laurence Oliviera. Clark posléze ještě přepsal hlavní roli pro ženu, čímž poskytl hereckou příležitost řadě broadwayských hvězd.
    Hrdinou filmové verze je charismatický a inteligentní sochař Ken Harrison, který je na vrcholu svých tvůrčích sil a prožívá silný milostný vztah s baletkou Pat. Energie z něj proudí všemi směry a přeměňuje se ve tvary, předměty a umělecká díla. V tom je jeho smysl života. Stačí jedna vteřina, automobilové neštěstí, a život se promění k nepoznání. Starý Ken Harrison umřel. Ten nový dokáže stále brilantně myslet, ale jeho mozek a řeč je to jediné, co mu zůstalo. Tělo leží bezvládně na lůžku. Jeho největším přáním je opustit tento život a právě to požaduje po lékařích a nemocničním personálu.
    Richard Dreyfus podává v tomto snímku, překvapivě plného optimismu a emocí, strhující herecký výkon. Snímek se vyslovuje k filosofickému tématu práva na ukončení vlastního života a klade si věčnou otázku, "čí je vlastně" tento život a kdo má právo o něm rozhodovat. Tedy k tématu, které daleko přesahuje dobu vzniku tohoto pozoruhodného snímku. Po boku Richarda Dreyfusse uvidíme např. Johna Cassavetese či Christine Lahtiovou.
    Žánry:Drama
    75%
    Předlohou ke scénáři snímku režiséra Johna Badhama byl nejprve scénář k televiznímu filmu z roku 1972, který autor Brian Clark posléze přepracoval v úspěšnou divadlení hru. Její první uvedení proběhlo v Londýně v roce 1978 s nezapomenutelným Tomem Contim v hlavní roli. Autor i herec získali za toto představení prestižní cenu Laurence Oliviera. Clark posléze ještě přepsal hlavní roli pro ženu, čímž poskytl hereckou příležitost řadě broadwayských hvězd.
    Hrdinou filmové verze je charismatický a inteligentní sochař Ken Harrison, který je na vrcholu svých tvůrčích sil a prožívá silný milostný vztah s baletkou Pat. Energie z něj proudí všemi směry a přeměňuje se ve tvary, předměty a umělecká díla. V tom je jeho smysl života. Stačí jedna vteřina, automobilové neštěstí, a život se promění k nepoznání. Starý Ken Harrison umřel. Ten nový dokáže stále brilantně myslet, ale jeho mozek a řeč je to jediné, co mu zůstalo. Tělo leží bezvládně na lůžku. Jeho největším přáním je opustit tento život a právě to požaduje po lékařích a nemocničním personálu.
    Richard Dreyfus podává v tomto snímku, překvapivě plného optimismu a emocí, strhující herecký výkon. Snímek se vyslovuje k filosofickému tématu práva na ukončení vlastního života a klade si věčnou otázku, "čí je vlastně" tento život a kdo má právo o něm rozhodovat. Tedy k tématu, které daleko přesahuje dobu vzniku tohoto pozoruhodného snímku. Po boku Richarda Dreyfusse uvidíme např. Johna Cassavetese či Christine Lahtiovou.
    Žánry:Drama
    3
  • 4
  • 5
  • Pošťák vždy zvoní dvakrát
    Pošťák vždy zvoní dvakrát (1981)
    FilmRole: Grandmother
    • Google Play
    • iTunes
    66%
    6
  • Od dvanácti do tří
    Od dvanácti do tří (1976)
    FilmRole: Edna
    • iTunes

    Tuto westernovou komedii napsal a režíroval Frank D. Gilroy, který v ní obsadil Charlese Bronsona do role Grahama Dorseyho, pistolníka na útěku před zákonem, který prožije tříhodinové milostné dobrodružství s osamělou Amandou (Jill Ireland). Když je Dorsey prohlášen za mrtvého, Amanda obratně využije jejich známosti a vybuduje o údajně zemřelém psanci celou legendu. Z Dorseyho se brzy stane ikona, opěvovaná v písních, povídačkách a laciných románech. Představte si ale Amandinu rozmrzelost, když se její hrdina objeví živý, zdravý a hlavně hodně naštvaný tím, že je proti své vůli součástí jejího soukromého podnikání. A Dorseymu nakonec nezbude ani jeho vlastní identita. Díky zesměšňování násilí ve prospěch vykreslení postav a spoustě černého humoru nebyl snímek Od dvanácti do tří ve své době kasovním trhákem, ovšem současný divák si na něm jednoznačně pochutná jako na zábavné, avšak nedoceněné lahůdce.

    65%

    Tuto westernovou komedii napsal a režíroval Frank D. Gilroy, který v ní obsadil Charlese Bronsona do role Grahama Dorseyho, pistolníka na útěku před zákonem, který prožije tříhodinové milostné dobrodružství s osamělou Amandou (Jill Ireland). Když je Dorsey prohlášen za mrtvého, Amanda obratně využije jejich známosti a vybuduje o údajně zemřelém psanci celou legendu. Z Dorseyho se brzy stane ikona, opěvovaná v písních, povídačkách a laciných románech. Představte si ale Amandinu rozmrzelost, když se její hrdina objeví živý, zdravý a hlavně hodně naštvaný tím, že je proti své vůli součástí jejího soukromého podnikání. A Dorseymu nakonec nezbude ani jeho vlastní identita. Díky zesměšňování násilí ve prospěch vykreslení postav a spoustě černého humoru nebyl snímek Od dvanácti do tří ve své době kasovním trhákem, ovšem současný divák si na něm jednoznačně pochutná jako na zábavné, avšak nedoceněné lahůdce.

    7
  • 8
  • Soul Man
    Soul Man (1986)
    FilmRole: Mrs. Walker
    57%
    9
  • Sežrán zaživa
    Sežrán zaživa (1976)
    FilmRole: Ruby
    V průběhu 70. let se americké horory pomalu ale jistě na chvíli podřizují společenskému fenoménu masových vrahů. Dvěma vlajkovými filmy přibližující se vlny splatter filmů (kde krev více stříká než teče) ovlivněných tímto vývojem, jsou již námi uvedený snímek Hory mají oči (1977, r. Wes Craven – uveden na III. ročníku) a Sežráni zaživa. Druhý film Tobe Hoopera vypráví roztomiloučký příběh mladé prostitutky, která odmítne anální styk se zákazníkem a musí utéct ze svého bordel pracoviště. Uchýlí se do turisticky atraktivního oprýskaného Starlight hotýlku. Ten je z jedné strany lemován soukromou zoo a z druhé strany zapáchajícím močálem, kde žije obrovský „crocodilus porosus“. Majitel hotelu je psychopat, který nemá daleko od slov k činům. A tak rebelující prostitutku strašlivě zamorduje. Ta je ale pouze první obětí hrůzné noci… Režisér Tobe Hooper debutoval úspěšným filmem Texaský masakr motorovou pilou (1974 – uvedený na II. ročníku našeho festivalu). Tak byl zařazen pod hlavičku hororových režisérů. Producent Mardi Rustam mu zadal úkol: natočit stejně úspěšný film jako Čelisti. A tak padla volba na krokodýla a podobné vyprávěcí schéma. Hooper si sezval některé bývalé spolupracovníky jako scenáristu Kima Henkela nebo řvoucí mučednici Marilyn Burns z Texaského masakru. I tentokrát se děj odehrává v Texasu – žhavé zemi trpící rasismem a šílenstvím. Za pozornost stojí jedna z prvních větších rolí Roberta Englunda - za pár let se stane obávaným Freddy Kruegerem, ale tady hraje místního playboye Bucka. Film je znám ve Spojených státech pod řadou alternativních názvů jako Horror Hotel, Starlight Slaughter nebo Legend of the Bayou.(Festival otrlého diváka)
    Žánry:DramaHororKultovní
    53%
    V průběhu 70. let se americké horory pomalu ale jistě na chvíli podřizují společenskému fenoménu masových vrahů. Dvěma vlajkovými filmy přibližující se vlny splatter filmů (kde krev více stříká než teče) ovlivněných tímto vývojem, jsou již námi uvedený snímek Hory mají oči (1977, r. Wes Craven – uveden na III. ročníku) a Sežráni zaživa. Druhý film Tobe Hoopera vypráví roztomiloučký příběh mladé prostitutky, která odmítne anální styk se zákazníkem a musí utéct ze svého bordel pracoviště. Uchýlí se do turisticky atraktivního oprýskaného Starlight hotýlku. Ten je z jedné strany lemován soukromou zoo a z druhé strany zapáchajícím močálem, kde žije obrovský „crocodilus porosus“. Majitel hotelu je psychopat, který nemá daleko od slov k činům. A tak rebelující prostitutku strašlivě zamorduje. Ta je ale pouze první obětí hrůzné noci… Režisér Tobe Hooper debutoval úspěšným filmem Texaský masakr motorovou pilou (1974 – uvedený na II. ročníku našeho festivalu). Tak byl zařazen pod hlavičku hororových režisérů. Producent Mardi Rustam mu zadal úkol: natočit stejně úspěšný film jako Čelisti. A tak padla volba na krokodýla a podobné vyprávěcí schéma. Hooper si sezval některé bývalé spolupracovníky jako scenáristu Kima Henkela nebo řvoucí mučednici Marilyn Burns z Texaského masakru. I tentokrát se děj odehrává v Texasu – žhavé zemi trpící rasismem a šílenstvím. Za pozornost stojí jedna z prvních větších rolí Roberta Englunda - za pár let se stane obávaným Freddy Kruegerem, ale tady hraje místního playboye Bucka. Film je znám ve Spojených státech pod řadou alternativních názvů jako Horror Hotel, Starlight Slaughter nebo Legend of the Bayou.(Festival otrlého diváka)
    Žánry:DramaHororKultovní
    10
  • Transakce století
    Transakce století (1983)
    FilmRole: Baptist #2
    • Google Play
    • iTunes

    Americká komedie známého režiséra Williama Friedkina má opravdu hvězdné obsazení - v hlavních rolích Chevy Chase a Sigourney Weaverová. Známý komik v ní ztělesňuje bezohledného dealera Eddieho Muntze, který prodává zbraně do zemí třetí světa a má v plánu udělat velký kšeft s jistým jihoamerickým diktátorem. Aby se mu to povedlo, nastrčí svou přítelkyni diktátorovi do postele a jeho kamaráda musí usvědčit ze spáchané vraždy. Eddie ovšem má úhlavního nepřítele - je jím Stryker, který chce tenhle výnosný obchod realizovat sám a nezastaví se před ničím, aby se mu to podařilo.

    Žánry:KomedieSatira
    44%

    Americká komedie známého režiséra Williama Friedkina má opravdu hvězdné obsazení - v hlavních rolích Chevy Chase a Sigourney Weaverová. Známý komik v ní ztělesňuje bezohledného dealera Eddieho Muntze, který prodává zbraně do zemí třetí světa a má v plánu udělat velký kšeft s jistým jihoamerickým diktátorem. Aby se mu to povedlo, nastrčí svou přítelkyni diktátorovi do postele a jeho kamaráda musí usvědčit ze spáchané vraždy. Eddie ovšem má úhlavního nepřítele - je jím Stryker, který chce tenhle výnosný obchod realizovat sám a nezastaví se před ničím, aby se mu to podařilo.

    Žánry:KomedieSatira
    11