BAFTA

BAFTA 1966: nominace a vítězové

Předávání cen: 23. 3. 1967

Nejlepší film z jakéhokoli zdroje

Vítěz

Nominace

Nejlepší britský herec

Nejlepší cizí herec

Nejlepší cizí herečka

Nejlepší britská herečka

Nejlepší britský scénář

Nejlepší britská kamera (v barvě)

Nejlepší britská kamera (Č/B)

Nejlepší britská umělecká režie (v barvě)

Nejlepší britská umělecká režie (Č/B)

Nejlepší britský kostým (v barvě)

Nejlepší krátký film

Nejlepší britský film

Vítěz

Nominace

Nejlepší animovaný film

Nejslibnější nováček v hlavních filmových rolích

Vítěz

Nominace

Flahertyho cena pro dokument

Vítěz
  • Tokyo orimpikku
    Tokyo orimpikku
    Barevný dokument OLYMPIÁDA TOKIO byl poprvé uveden na XVIII. MFF v Cannes v roce 1965 a to mimo soutěž. Zde získal cenu FIPRESCI. A už tehdy se o filmu psalo: „Přes rozsáhlost námětu je Ičikawův film téměř intimní – právě proto, že nám ukazuje lidské skutečné postavy, v nichž není nic nadpřirozeného. Je to událost, jež bude znamenat mezník ve filmových dějinách“. Film byl vyroben štábem 556 lidí nejrůznějších profesí, bylo použito 104 kamer a 41 nahrávacích přístrojů, bylo natočeno asi 130000 metrů filmu a promítnutí denních prací trvalo 70 hodin. Režisér Kon Ičikawa k celému projektu sdělil: „ Stalo se to poprvé, že jsem točil dokumentární film. Ale již od svých začátků jsem byl přesvědčen, že není žádný rozdíl mezi filmem dokumentárním a hraným. V každém případě jde o to udělat film. Ponechám divákovi úplnou volnost, aby zařadil OLYMPIÁDU TOKIO do jedné nebo druhé kategorie. Já prostě říkám, že jsem chtěl natočit dokumentární film. Přitom jsem byl tak trochu přinucen tento film dělat. Vyvolení režiséři – Kurosawa a Hani – se tohoto úkolu vzdali. Protože jsem neměl v té chvíli nic na práci, přijal jsem objednávku.“
    77%
    Barevný dokument OLYMPIÁDA TOKIO byl poprvé uveden na XVIII. MFF v Cannes v roce 1965 a to mimo soutěž. Zde získal cenu FIPRESCI. A už tehdy se o filmu psalo: „Přes rozsáhlost námětu je Ičikawův film téměř intimní – právě proto, že nám ukazuje lidské skutečné postavy, v nichž není nic nadpřirozeného. Je to událost, jež bude znamenat mezník ve filmových dějinách“. Film byl vyroben štábem 556 lidí nejrůznějších profesí, bylo použito 104 kamer a 41 nahrávacích přístrojů, bylo natočeno asi 130000 metrů filmu a promítnutí denních prací trvalo 70 hodin. Režisér Kon Ičikawa k celému projektu sdělil: „ Stalo se to poprvé, že jsem točil dokumentární film. Ale již od svých začátků jsem byl přesvědčen, že není žádný rozdíl mezi filmem dokumentárním a hraným. V každém případě jde o to udělat film. Ponechám divákovi úplnou volnost, aby zařadil OLYMPIÁDU TOKIO do jedné nebo druhé kategorie. Já prostě říkám, že jsem chtěl natočit dokumentární film. Přitom jsem byl tak trochu přinucen tento film dělat. Vyvolení režiséři – Kurosawa a Hani – se tohoto úkolu vzdali. Protože jsem neměl v té chvíli nic na práci, přijal jsem objednávku.“

Nominace

Cena OSN

Vítěz
  • Tokyo orimpikku
    Tokyo orimpikku
    Barevný dokument OLYMPIÁDA TOKIO byl poprvé uveden na XVIII. MFF v Cannes v roce 1965 a to mimo soutěž. Zde získal cenu FIPRESCI. A už tehdy se o filmu psalo: „Přes rozsáhlost námětu je Ičikawův film téměř intimní – právě proto, že nám ukazuje lidské skutečné postavy, v nichž není nic nadpřirozeného. Je to událost, jež bude znamenat mezník ve filmových dějinách“. Film byl vyroben štábem 556 lidí nejrůznějších profesí, bylo použito 104 kamer a 41 nahrávacích přístrojů, bylo natočeno asi 130000 metrů filmu a promítnutí denních prací trvalo 70 hodin. Režisér Kon Ičikawa k celému projektu sdělil: „ Stalo se to poprvé, že jsem točil dokumentární film. Ale již od svých začátků jsem byl přesvědčen, že není žádný rozdíl mezi filmem dokumentárním a hraným. V každém případě jde o to udělat film. Ponechám divákovi úplnou volnost, aby zařadil OLYMPIÁDU TOKIO do jedné nebo druhé kategorie. Já prostě říkám, že jsem chtěl natočit dokumentární film. Přitom jsem byl tak trochu přinucen tento film dělat. Vyvolení režiséři – Kurosawa a Hani – se tohoto úkolu vzdali. Protože jsem neměl v té chvíli nic na práci, přijal jsem objednávku.“
    77%
    Barevný dokument OLYMPIÁDA TOKIO byl poprvé uveden na XVIII. MFF v Cannes v roce 1965 a to mimo soutěž. Zde získal cenu FIPRESCI. A už tehdy se o filmu psalo: „Přes rozsáhlost námětu je Ičikawův film téměř intimní – právě proto, že nám ukazuje lidské skutečné postavy, v nichž není nic nadpřirozeného. Je to událost, jež bude znamenat mezník ve filmových dějinách“. Film byl vyroben štábem 556 lidí nejrůznějších profesí, bylo použito 104 kamer a 41 nahrávacích přístrojů, bylo natočeno asi 130000 metrů filmu a promítnutí denních prací trvalo 70 hodin. Režisér Kon Ičikawa k celému projektu sdělil: „ Stalo se to poprvé, že jsem točil dokumentární film. Ale již od svých začátků jsem byl přesvědčen, že není žádný rozdíl mezi filmem dokumentárním a hraným. V každém případě jde o to udělat film. Ponechám divákovi úplnou volnost, aby zařadil OLYMPIÁDU TOKIO do jedné nebo druhé kategorie. Já prostě říkám, že jsem chtěl natočit dokumentární film. Přitom jsem byl tak trochu přinucen tento film dělat. Vyvolení režiséři – Kurosawa a Hani – se tohoto úkolu vzdali. Protože jsem neměl v té chvíli nic na práci, přijal jsem objednávku.“

Nominace

Nejlepší dramatický seriál

Vítěz
  • Court Martial
    Válečný soud je krimi televizní seriál, koprodukce společností ITC Entertainment a Roncom Productions, zasazený do období druhé světové války. Seriál se zaměřuje na vyšetřování vojenského soudu. Vysílal se jednu sezónu o 26 epizodách od 5. září 1965 do 4. dubna 1966 na londýnské Associated Television (ATV). Dvacet epizod bylo uvedeno na ABC ve Spojených státech mezi 8. dubnem a 2. zářím 1966. Seriál vznikl z dvoudílné epizody NBC Kraft Suspense Theatre, "The Case Against Paul Ryker", která byla později znovu sestříhána do celovečerního filmu Sergeant Ryker v roce 1968. Seriál získal v roce 1966 cenu Britské společnosti pro film a televizi za nejlepší dramatický seriál.
    Žánry:DramaKrimi
    Válečný soud je krimi televizní seriál, koprodukce společností ITC Entertainment a Roncom Productions, zasazený do období druhé světové války. Seriál se zaměřuje na vyšetřování vojenského soudu. Vysílal se jednu sezónu o 26 epizodách od 5. září 1965 do 4. dubna 1966 na londýnské Associated Television (ATV). Dvacet epizod bylo uvedeno na ABC ve Spojených státech mezi 8. dubnem a 2. zářím 1966. Seriál vznikl z dvoudílné epizody NBC Kraft Suspense Theatre, "The Case Against Paul Ryker", která byla později znovu sestříhána do celovečerního filmu Sergeant Ryker v roce 1968. Seriál získal v roce 1966 cenu Britské společnosti pro film a televizi za nejlepší dramatický seriál.
    Žánry:DramaKrimi

Nejlepší lehká zábava