Recenze filmu Hoří, má panenko

82%

Komentáře a recenze 30

Wally007
Wally007
9 491 bodů
8
Když jsem tento film viděl poprvé nebo podruhé, tak jsem moc nechápal, proč se lidem líbí, proč se mu rodiče smějí...přišel mi spíše trapný a neuhlazený. Časem jsem však pochopil, že hlavně tohle je jeho hlavní přednost a musím uznat, že teď když na tento film příjde, tak se neskutečně bavím. Doporučuji každému vyzrálému filmovému fanouškovi.
Motinski
Motinski
7 477 bodů
5
Forman krásne vykresľuje dobu a povahu bežných ľudí, no že by som bol z toho unesený nemôžem povedať. Film ma nulový dej, jeden kultúrak a postavy bez mena (obrazne). Fungoval na mňa iba ako fajn groteska pri ktorej sa dá zasmiať, pri výbere kráľovnej krásy dokonca veľmi, no nič viac. Ako súbor skečov okej, ako výnimočná klasika, nie.
liborek_
liborek_
7 268 bodů
10
V žádném jiném českém filmu není tak dokonale a s takovým vtipem zobrazen malý český člověk... A i když je Hoří, má panenko reflexe společnosti deformované komunistickou dobou, kolektivizací a kdoví čím ještě, v základních obrysech je tento film platný stále. Absurdity (ne)všedních situací a krádež jako národní sport tu byli, jsou a bohužel ještě asi hodně dlouho budou. Forman dokázal, že je mimořádným režisérem, a jeho práce s neherci je přímo učebnicová. Navzdory čistě lokálnímu charakteru, dosáhl tento film docela velké obliby i v zahraničí (možná proto, že ta absurdita není zase až tak čistě česká vlastnost) a byl dokonce nominován na Oscara. Měl však dost silnou konkurenci - Truffautovy Ukradené polibky a nakonec zvítězivší Vojnu a mír. Vynikající filmeček v němž se humor mísí s tragikou. Výsledek tohoto koktejlu je nepřekonatelný!!
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 129 bodů
10
Tak tohle je film, kde se nám práce pana Formana všem bez výhrad líbí, to je to "pravé češství", dokonalé postihnutí české povahy, podané s humorem a nadsázkou, že se smějí i ti, kterých se to vlastně týká! Tento film je možné vidět skutečně mnohokrát a nikdy se u něho divák nemůže nudit, protože vždycky tam najde i něco, co tam dosud neviděl, i když už ho viděl třeba dvacetkrát!
mojmir.sedlacek
6 254 bodů
10
Přijde mi to jako snad ta nejsmutnější komedie, jakou jsem kdy viděl. Humorné situace samozřejmě jsou, ale zcela v převaze je velmi detailní, až syrový popis české povahy. Místy je to opravdu děs, člověk neví, jestli má plakat či se smát. Ale nemůžu jinak než za pět. Ty méně chápavé tento film prostě pobaví, ale kdo je ochoten si přiznat, že ti blbci a lumpové jsou vlastně naprosto obyčejné a opravdové postavy, jakých i dnes je u nás habaděj, tak bude nejspíš (alespoň trochu) otřesen. Geniální nadčasové dílo, Forman (už v takto raných letech) věděl, co dělá.
celticek
celticek
5 916 bodů
6
K některým klasikám si nacházím cestu až mnohem později. Je to chyba? Nevím. Formana mám moc rád, ten film je dobrý, ale pro mě nic zásadního. Malost českého človíčka je vyobrazena reálně - pobaví. Volba královny krásy byla fajn, i ta tombola. Neuchcávám. Hvězdu na vrbě jsem poznal bezpečně.
5 139 bodů
8
Další důkaz Formanovi nepopiratelné geniality. Film, který svou upřimností ťal do živého.