Recenze filmu Království Planeta opic

78%

Komentáře a recenze 50

Chrustyn
Chrustyn
43 169 bodů
8
Počátek nové opičí trilogie, bez původních postav i tvůrců. Naštěstí se i tentokrát sešla velice dobrá parta a tak je "Království" i přes svou zbytečnost, velice povedeným rozšířením, které je vizuálně fantastické, herecky velice příjemné ale příběhově dost přímočaré a ploché bez výrazných momentů. Hluboký velkofilm se nekoná ale zábavný blockbuster určitě. 70%
31 728 bodů
8
Musím přiznat, že jsem měl jako malý rád starou sérii Planety opic a tu novou hltám teď. Není to pro mě nejlepší díl z nové série, ale je to parádní podívaná. Snímek logicky navazuje a zároveň je jasné, že nás čeká další díl a možná další a další, dokud bude série sklízet úspěch. Tento kousek je velmi naléhavý, příběh není originální, ale skvěle se na to dívá. Opice už vypadají téměř dokonale a vyjma kinetiky ( jízda na koni ) už ošálí oko nejednoho diváka. Moc pěkné.
10 261 bodů
7
Netrvalo to dlouho a Foxové se vrací s opičí značkou, když tentokrát šlo pouze o sedmi letou pauzu od Reevesova solidního provedení.. A podobně, jak byl tehdy otazníkem Matt Reeves, je tomu i v případě průměrnou trilogií Labyrint ověšeného Wese Balla. Avšak síla značky je asi natolik soběstačná, že to vychází i tentokrát.. Království Planeta opic jde dál a přejímá si jak Caesarův odkaz, tak hlavně i strukturu z úplně původní šedesátkové Schaffnerovy Planety opic. Jenže nemá tak silnou ústřední postavu jakou byl Caesar (ne Mae, coby Freya Allan, to vskutku není, ta má charizma opičího ocasu) a už vůbec se nepohybuje v podobně atraktivním postapokalypickém prostředí stojícím na paradoxu jako první opičí film. Příběh drhne po celou dobu, naštěstí Království Planeta opic se může opřít o vynikající vizuál a solidní a zapamatovatelné akční scény, na které se zatím žádný předchozí "opičí film" nezmohl. Proto bude scéna na mostě jednou ikonická!.. Občas se sice usmívám, jak moc mají tvůrci nakoukaný původní film a lehce křečovitě zaplétají některé scény do nového hávu, jen je tady nedrží onen kultovní existenciální hnací motor, ale něco kompletně inovativního už vidíte opravdu zřídka. Království planety opic si zajímavě spojuje některé signifikantní motivy z Boulleho předlohy a jejich dvojí vyznění, které na filmovém plátně dělí bezmála 45 let, a i když to někdy působí zdlouhavě, něco takového ještě nikdo nezkusil. A jde minimálně o solidní základ pro opravdu jedinečné pokračování, kterého bychom se mohli jednou dočkat.. 70%
Patrikcz
Patrikcz
9 420 bodů
8
Nová triologie planety opic se mi dost líbila a uvítal jsem, že je zde po nějakém čase opět nový díl. CGI prostě super, líbil se mi i soundtrack, fajn příběh, který za mě dával smysl (byť byl místy docela snadno predvídatelný). Našla se tu i nějaká ta myšlenka a třešničkou na dortu byla krásná Freya - tak nějak jsem víceméně dostal to, co jsem očekával takže jsem z kina odcházel docela spokojen...75%.
Richard K
Richard K
8 416 bodů
8
Sice to není tak osudové, jako trilogie s Cesarem, ale atributy poutavé podívané tu jsou.
Motinski
Motinski
7 477 bodů
7
Ako prísľub nového príbehu dostačujúcí začiatok, ajkeď nie tak silný ako predchádzajúca trilógia. Wes Ball si ale určite nespravil hanbu. Prostredie je krásne, na veľkom plátne vyniklo zobrazenie divokej prírody prvotriedne, nové postavy majú presne to čo divak potrebuje k sympatiam a napriek absencii výraznej akcie som bol spokojný. Je tu filozofovanie, sú tu emócie, slovo Ceasar padne tak veľa krát že ma to trochu iritovalo a záporak sa moc nepochlapil. Chcem ale ďalšie časti, chcem vidieť viac z tohto sveta a chcem ďalšie diely. Miernu kritiku som použil hlavne pre to lebo Reeves nastavil štandard serie vysoko.
Lord Mrdák
6 850 bodů
10
Za mě vážně skvělý díl. Za zmínku stojí, že ve filmu byl stále Caesarův odkaz. Líbil se mi Rako. Byl skvělý. No a ve výsledku to vlastně ukázalo, že lidi jsou fakt kundy a taky kundy zůstanou.
Rollman1
5 561 bodů
10
Návrat do světa Planety Opic v tom nejlepším možném stylu. Vizuálně nádherný film, který dokazuje, že když se na to jde s čistou hlavou, nemusí každý druhý film (Zdravím Ant-Mana 3, Marvels, odporného Thora a většinu filmů z roku 2023 i 2022) vypadat jako cut-scéna z Playstation 2. Režisér Trilogie Labyrint Wes Ball neměl vůbec jednoduchou pozici, protože musel navázat na úspěšnou trilogii s Caesarem a k tomu začít úplně nový příběh, který by měl být startem trilogie nové. A povedlo se mu to dokonale. Dobře napsané postavy, vizuálně vypiplané, parádní post-apo svět, kdy si příroda bere zpět co ji patří a hlavně vystavěný příběh, který nikam nespěchá a nechá diváka si v klidu udělat k postavám vztah, především k Noahovi, který si projde v průběhu filmů neskutečnou proměnou. Akce je solidní a natočená opravdu stylově a každá z nich je napínavá jak trenky. Pochválit musím i herecké výkony a parádní výpravu. Díky tomu fungují i emoce a humor, kterého bohudík není moc. Zamrzí tak jen malo prostoru pro záporáka, který nedostal tolik času, kolik by potřeboval a trošku urychlené finále. To nic ale nemění na tom, že se jedná o audiovizuální nářez, který doufám na sebe vydělá a těch dalšíh dvou filmů se dočkáme. Protože a jelikož, rozehráno je dobře. 9/10 a chci to vidět znova.
5 139 bodů
10
9/10. Doufám, že to vydělá, protože tohle byla až nečekaná pecka. Chci víc. Škoda pořádného nevyužití slibného zaporáka a možná až velká snaha ukázat nám toho tolik. Ale ten potenciál je obrovský.
Deywik
Deywik
4 852 bodů
8
Hm, tohle me vyndalo…cekal jsem uplnou kravinu, na trailery jsem se pak uz ani nedival..ty vole ten vizual mi ustrelil prdel..a putovani s lidoopem nemelo chybu..akce skvela,gradace,hudba, efekty, herci (ty dva lol), zaporak opicak vsechno skvely…ty efekty ale jsou fakt strop.. no a ten zaver jsem ani nedychal..strasna sila 🙏 presto slabsi nez jakkykoliv dil z trilogie (cezara proste nenahradis) 4/5 hodne silny