hrumsrt
10 681 bodů •
7
Jsou to už tři roky, co Johnny Depp zmizel z filmového plátna a vlastně už třeba deset let, co ještě šlo o hereckou superhvězdu.. A bohužel za to nemůže jen aféra s Amber Heard, která po něm sice házela špínu, kde to šlo, ale od velkých produkcí a lukrativních nabídek ho odstřihl jeho životní styl, čím dál tím více ovlivňující jeho pracovní morálku.. A i když velkým studiím došla s Deppem trpělivost pořád se mohl pyšnit velkou fanouškovskou základnou a řadou vlivných kontaktů, které mu i po letech mimo branži mohou pomoc. Asi si už jen málokdo bude dnes myslet, že Johnny má ještě na to se vrátit na výsluní a navázat na svoje úspěšná léta, s čímž musím bohužel smutně souhlasit. Nicméně kromě jeho nabité herecké minulosti čítající tolik skvělých a odlišných filmů, že se o tom může většině i těch nejlepších herců jen zdát, si myslím, že Johnny ještě nekončí a my se ho ještě dočkáme v několika menších filmech, které by snad mohla Jeanne du Barry třeba i spustit.. Maiwenn určitě není žádná filmová hvězda, ale s režií se taky nevidí poprvé.. Příběh ukazující absolutistickou Francii v době jejího postupujícího úpadku, kdy právě je na trůně Ludvík XV. coby právě Johnny Depp, který i jako čerstvý šedesátník po herecké pauze pořád dokazuje, že má charizma a osobitý nonšalantní styl, jaký mu můžou všichni jen závidět... Jen tohle není film o Ludvíkovi, nýbrž životopisná zpověď slavné jeptišky Jeanne du Barry, které předtím byla milenkou svého bourbonského krále. A Maiwenn dokazuje, že má pro tuhle postavu a období cit. Nejen, že postavu du Barryové prodává jako feministickou osvětu, ale současně i jako společenskou anomálii, pro níž jsou nastavené dobové konvence jen zastávka v pokroku.. Plně chápu, že tohle není tolik atraktivní téma a závěr přednapoleonské dynastie Bourbonů by se dal představit i bez figurky du Barryové.. Jenže ono by to nakonec nevyznělo podobným nádechem. Maiwenn se totiž asi moc dívala na Kubrickova Barryho Lyndona, a co navíc ona se jím inspirovala pro tenhle svůj celovečerní kousek. Takže nejen, že vlastně kopíruje některé vyprávěcí prvky, ale nepřímo na něj odkazuje svým vlastním závěrem.. Jenže Maiwenn není Stanley Kubrick, takže zůstává jen u moc pěkné poklony tomuhle dokonalému filmu, který neprávem někdo označuje za kostýmově poutavou a výpravou nablýskanou dialogovku.. Ale zda Jeanne du Barryová je víc než je Barry Lyndonovskou onanií, si vyhodnoďte po svém. Já jsem z ní na dvě hodiny skoro nemohl spustit oči. /viděno v kině/ 75%