Režírovat zvířecí herce je náročnou řeholí a možná i tato skutečnost brání Disneymu, aby nové Lví krále neodjel natáčet rovnou na safari, a raději je nechává zaobalené ve fotorealisticky renderovaném počítačovém prostředí. Podobný osud může reálně potkat také kolouška Bambiho, jehož Disney dle oblíbené knižní předlohy Felixe Saltena z roku 1923 převedl do celovečerní animované podoby před dvaaosmdesáti lety. Autorská práva na tragický i vzletný příběh divočiny nyní propadla do veřejného vlastnictví a vedle výsměšného hororu se dočkáme i živé francouzské verze Bambi: Příběh života z lesů (Bambi, L'histoire d'une vie dans les bois) se skutečnými zvířaty, již natočil Michel Fessler a kterou v českých kinech uvidíme od 24. října.
Články 14
Nejznámější animovaná postavička všech dob od začátku roku 2024 přestala být autorskou výsadou studia Disney. Krátký snímek Parník Willie z roku 1928, v němž si před diváky poprvé zahvízdal Mickey Mouse, totiž prvního ledna přešel pod doménu veřejnosti. S myšákem tak tvůrci mohou nakládat daleko svobodněji a protahovat jej dosud absurdními zápletkami a koncepty, čehož dravě využil kanadský režisér Jamie Bailey. Hned na Nový rok ostatně vyšla upoutávka na horor Past na myši (The Mouse Trap), ve kterém zabiják v masce Mickeyho Mouse terorizuje mládež v uzavřené arkádové herně a jehož se v tuzemských kinech dočkáme už tento týden.
Pryč jsou časy, kdy nebohý osiřelý Bambi putoval barvitou krajinou, potkával sympatickou mluvící zvěř a bavil především nejmenší děti v disneyovské animované klasice z roku 1942. Továrna Mickeyho Mouse už nevlastní exkluzivní práva a tvůrci napínají svaly v předháněné o to, kdo s legendárními dětskými hrdiny naloží bizarnějším způsobem. Medvídek Pú už likvidoval teenagery v děsivě hodnoceném hororu s podtitulem Krev a med (Winnie-the-Pooh: Blood and Honey), přičemž tento filmový „Poohniverse“ se vedle dalšího nášupu krve a medu rozroste ještě o lesní řádění pomstychtivého jelena. První krátká upoutávka na novinku Bambi: The Reckoning představuje lovce, kteří skolili matku zvířecího antihrdiny, a nakrátko i běsnícího mstitele s naostřeným parožím.
Jsou náměty, které zní zábavně na papíře, ale před kameru by se nikdy dostat neměly. Mezi ně rozhodně patří horor Medvídek Pú: Krev a med (Winnie the Pooh: Blood and Honey), jenž se řadí mezi to nejhorší, co se loni dostalo do českých kin. Premisa udělat z legendárních pohádkových postaviček děsivé zrůdy sice zpočátku způsobila virální humbuk, nakonec ale všechny diváky odpudila. Druhý díl je přesto za rohem.
Je už takovou tradicí, že několik hodin před vyhlášením oscarových nominací se připomene i jejich protipól v podobě Zlatých malin. Mnohými vysmívané ocenění každoročně dostávají ty nejhorší filmy, stejně jako herci a herečky. A „oceňují“ se samozřejmě nejvíce blockbustery či filmy, jež se dostaly do kin či ve větší míře na stream. Letos si nejvíce pozornosti po zásluze vysloužilo zbytečné pokračování Expendables (Expend4bles) a návrat Vymítače ďábla (The Exorcist: Believer). Pozadu však nezůstaly ani komiksovky.
Tak je to tu a ani jsme nemuseli dlouho čekat. Počínaje začátkem roku 2024 vstoupila postavička Mickeyho Mouse do veřejné domény, takže s ní už každý může nakládat podle libosti. A trvalo jen pár hodin, než se objevil první adept, samozřejmě z ranku hororu. Přátelský myšák bude vraždit ve filmu Mickey's Mouse Trap,
Mým původním plánem bylo vystřelit speciál o nejhůře hodnocených filmech, které v roce 2023 dorazily do českých kin. Jenže by to z většiny bylo zaplněné českými marnými pokusy a upřímně, od řady těch kousků ani nikdo zázraky nečekal (a také se nedostavily). Takže si místo toho dáme seznam filmů, které měly nějaký potenciál, ale nakonec z toho bylo jen nekonečné zklamání v přítmí kinosálu.
Vedle Homera Simpsona či Bugse Bunnyho je myšák Mickey zřejmě nejikoničtější animovanou postavou minulého století, jejíž vazby s domovským studiem Walta Disneyho se zdály nezpřetrhatelné. Mickey Mouse, jenž se poprvé ukázal roku 1928 v krátkometrážním skeči Parník Willie, se od prvního ledna stane majetkem veřejnosti a jakýkoli nezávislý umělec a umělkyně si jeho image může vypůjčit. V minulosti to byl přitom právě on, kdo reprezentoval copyrightovou kulturu a zamezoval jejímu porušování.
Filmové adaptace videoher zažívají díky The Last of Us a Super Mario Bros. ve filmu nebývalý rozkvět, který v Hollywoodu nehodlají ukončit. Druhého listopadu do tuzemských kin vstoupí horor Pět nocí u Freddyho (Five Nights at Freddy's) na motivy stejnojmenné hry, který vznikal od roku 2015 a nyní se představuje v první plnokrevné upoutávce.
Zapomeňte na klasickou Popelku, která přes den trpělivě posluhuje maceše a sestrám a po večerech svou tajuplností přitahuje prince. Nová filmová Popelka v podání Kelly Rian Sanson bude mít ruce nejen od popele, ale i od krve těch, kteří ji do té doby jen zneužívali a sráželi na zem.