Na oblíbenou streamovací platformu dnes dorazil český počin Jedna noc. Snímek režiséra Davida Laňky (Spolu) sice kiny prošuměl, na Netflixu má ovšem díky svému silnému tématu potenciál přivábit podstatně více diváků. Bere si totiž na paškál moderní trend sexuálních livechatů a zaměřuje se mimo jiné na to, jaké následky může mít toto povolání na jednu sociálně slabší rodinu.
Články 14
Minulý rok nás český snímek Její tělo vzal na menší výlet do branže filmů pro dospělé. Tento rok se pak domácí scéna dotkne erotiky zase trochu jiným způsobem. Novinka Jedna noc si posvítí na internetový fenomén platforem a livechatů typu OnlyFans, jejichž popularita každým rokem roste a k podobnému způsobu obživy se uchyluje stále více žen. Jaké skutečnosti je mohou k takovému kroku donutit? A co to udělá s jejich blízkými?
V neděli večer odstartovala svou pouť novinka To se vysvětlí, soudruzi! a očekávalo se, zda sci-fi komedie naváže na obrovský úspěch Smyslu pro tumor. Seriál sice stanul na prvním místě nedělní návštěvnosti, na čísla předešlého hitu se však zatím příliš nechytá. Konkurence v podobě Sedmi schodů k moci pak České televizi hodně dýchá na záda.
Nejlepším filmovým komediím jsme se již věnovali ve speciálním tematickém článku, který můžete najít zde. Ten dnešní bude zaměřený čistě na českou komediální filmovou tvorbu. Vybereme pro vás ty nejlepší kousky seřazené podle rozličných kritérií tak, aby si, pokud možno, vybral každý.
Psychologické drama Tancuj Matyldo s prvky komedie vypráví o přísném exekutorovi, jehož bohémská matka dostane Alzheimerovu chorobu. Karel Roden a Regina Rázlová se spolu poprvé objevili na plátně.
Takhle rychle natočené pokračování se jen tak nevidí. Měsíc po hororově laděné komedii Přišla v noci se totiž v kinech objevuje snímek Tancuj Matyldo, který by s trochou nadsázky šlo označit za jeho pokračování. Jen poněkud temnější, serióznější a sociálně uvědomělejší, zato však s obdobně charismatickou hlavní představitelkou.
„Zprvu jsem si říkal, že bych si teď mohl dát roční přípravu ve smyslu bohatých večírků a intenzivních delirií, ale pak mi došlo, že by se to nemuselo líbit mé rodině a že jsem přece jen herec a měl bych to umět zahrát,“ žertoval Štěpán Kozub o roli Jaroslava Haška v chystaném životopisném filmu.
„Každý rodič občas lásku přehání a děti zase bývají k rodičům nefér. A ani tam není potřeba ta nemoc,“ vysvětlovala Veronika Žilková pochopitelnost filmu i pro publikum, jež se v rámci rodiny s poruchami autistického spektra potýkat nemusí. Ale stačí to na opravdu dobrý snímek?
Po Avataru se slehla zem (dle nařízení filmového studia mohl být uváděný pouze do 12. října, pozn. red.), zájem o Žižku dlouhodobě klesá, naopak hororové filmy se dostávají do popředí. Celkové statistiky návštěvnosti ale rozhodně nepůsobí optimistickým dojmem, když přední dvacítku snímků vidělo jen něco málo přes 110 tisíc diváků (to je v průměru necelých 6 tisíc platících návštěvníků na film).
Poslední týdny se Jan Žižka a Avatar přetahují o pozici komerčně nejúspěšnějšího filmu víkendu (statistiky přináší Unie filmových distributorů). Tentokrát to však bylo těsné mezi celou úvodní pěticí. Ve výsledku ale zájem o návštěvu kin během druhého říjnového víkendu výrazně poklesl.