Top kina ČR: Žižka padl, Avatar se poroučí a animované zjevení Websterovi je za branami top 5

Top kina ČR: Žižka padl, Avatar se poroučí a animované zjevení Websterovi je za branami top 5
Halloween končí | Universal Pictures
5. SPOLU (Česká republika)
Spolu | Bontonfilm
tržby 1 milion 675 tisíc Kč / návštěvnost 9474 diváci / 62 kina
Pětici komerčně nejúspěšnějších titulů uplynulého víkendu otevírá drama s komediálními prvky se Štěpánem Kozubem v jedné z hlavních rolí. Za tři týdny film pojednávající o životě s autistickým mladým mužem vidělo 45 tisíc divaček a diváků, kteří za vstupenky zaplatili 7 milionů korun. Do žebříčku top 20 Unie filmových distributorů se celkově dostalo 8 tuzemských a koprodukčních titulů; z novinek dále například na šestém místě velmi zdařilý animák pro nejmenší Websterovi ve filmu (12 tisíc diváků, milion 576 tisíc Kč), třináctý skončil Cirkus Maximum (3035 diváků, 517 tisíc Kč) a patnáctý dokument Civilizace – Dobrá zpráva o zpráva o konci světa (2486 diváků, 405 tisíc Kč).

4. JAN ŽIŽKA (Česká republika)
Jan Žižka
tržby 1 milion 775 tisíc Kč / návštěvnost 10 501 divák / 113 kin
Dlouho přes měsíc se v tuzemských sálech promítá akční spektákl ze středověku režiséra, scenáristy a producenta Petra Jákla mladšího. Událost pozdního léta, případně brzkého podzimu se nekoná. Výpravný historický snímek s rozpočtem 450 milionů korun v tuzemských kinech vidělo 309 tisíc divaček a diváků, kteří za vstupenky utratili 50 milionů korun. Ve výsledku budou Jákl a spol. rádi za 400 tisíc platících. V lepším případě se v rámci letošních tržeb z tuzemských Jan Žižka dostane do top 10, ale výše pomýšlet nemůže. Web BoxOfficeMojo monitorující celosvětové tržby (tedy i ty tuzemské) uvádí, že Medieval prozatím utržil 3 miliony 346 tisíc dolarů.

3. MIMONI 2: PADOUCH PŘICHÁZÍ (USA)
Mimoni 2: Padouch přichází: trailer | CinemArt
tržby 1 milion 809 tisíc Kč / návštěvnost 11 157 diváků / 64 kina
Druhé filmové dobrodružství Mimoňů se v tuzemských sálech promítá jíž šestnáctý víkend, aktuálně skončilo třetí, ale pravdou je, že by to chtělo obměnu. Například výše zmíněný slovensko-český animák Websterovi ve filmu ve výsledku vidělo více diváků (rovných 12 tisíc) než druhé Mimoně (11 157), jenže statistiky Unie filmových distributorů zohledňují tržby, a tam Mimoni o 230 tisíc korun Websterovi předběhli.

2. HALLOWEEN KONČÍ (USA)
Halloween končí
tržby 1 milion 970 tisíc Kč / návštěvnost 11 656 diváků / 135 kin
Letošní Halloween se odehraje v pondělí 31. října, my si Dušičky připomínáme o dva dny později. S Halloweenem se pochopitelně pojí i nechvalně známý Michael Myers, jehož přivedl na scénu roku 1978 kultovní John Carpenter. Myersův odkaz letos končí, Halloween se velmi rozpačitě uzavírá, což ve výsledku podnítilo zvědavce zajít do kina a zjistit, jak se vše uzavře (recenze a kritiky jdou stranou). V rámci tuzemské návštěvnosti to skončilo pomyslným stříbrem, v USA měl Myers ještě výraznější úspěch, vládl kinům a připsal si tržby přes 41 milion dolarů.

1. ÚSMĚV (USA)
Úsměv
tržby 2 miliony 198 tisíc Kč / návštěvnost 12 303 diváci / 45 kin
O třetím víkendu se hororový Úsměv dostal na vrchol, zaznamenává vzestupný trend zájmu a celkové statistiky 40 tisíc diváků, 7 milionů korun v rámci tržeb. Film pojednávající o nevysvětlitelných událostech a traumatickém incidentu se stal ve světě komerčně mimořádně úspěšným hitem, když utržil 137 milionů dolarů při rozpočtu 17 mega. Jan Žižka a další dostali mimořádnou lekci rozpočtové efektivity. A to ještě nezačal Halloween, tudíž zájem o film bude nejspíš trvat dál.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.

Kinolog: Marilyn Monroe týraná po své smrti. A s ní na Netflixu šíleným filmem i publikum

Snímek Blonde má dlouhých 160 minut. Většina diváků a divaček ho prý vypíná po 10 až 20 minutách. Je opravdu tak hrozný? To, že vadí „běžnému publiku“, se dalo předpokládat. Proč ho ale odmítají i ti náročnější a kultivovanější?