Šimon Holý uzavírá svou trilogii nízkorozpočtových a ve značně omezených podmínkách vytvářených příběhů o ženách v mezních situacích snímkem Hello, Welcome. Ačkoli se jedná o ryze „karlovarský“ film, který byl na tamějším festivalu natáčen a zároveň jej tematizuje, premiéru si odbyl během zahájení jiného festivalu, totiž Letní filmové školy v Uherském Hradišti. I tím se však ukazuje, že jde o titul výrazně přesahující hranice karlovarského filmového svátku.
Články 16
Potřetí a tentokrát s karlovarskou pompou. Filmař Šimon Holý společně s herečkami Alenou Dolákovou, Eliškou Soukupovou a Sárou Venclovskou, s nimiž spolupracoval už na svých předchozích filmech Zrcadla ve tmě a A pak přišla láska…, uzavře pomyslnou trilogii o ženách vyrovnávajících se s životními změnami.
Spolupráce režisérky Jitky Rudolfové a spisovatelky Barbory Šťastné by fungovat mohla, alespoň tedy na papíře. Právě podle literární předlohy totiž vznikla nová romantická komedie, která však původní materiál příliš neobohacuje a nabízí jen překvapivě krotkou selanku pro nenáročné publikum.
Agnieszka Holland natočí drama o spisovateli Franzi Kafkovi, Jiří Vejdělek další komedii o aristokratce, debutanti budou řešit závažná témata současnosti. Radní Státního fondu kinematografie podpořili ve velké výzvě na výrobu celkem sedm celovečerních hraných filmů, mezi které rozdělili téměř 61 milion korun.
Jubilejní 30. ročník Českého lva patřil hlavně tvůrcům snímku Il Boemo, kteří kromě řady technických kategorií uspěli i v hlavních disciplínách nejlepší film a režie. Vedle Il Boema se prosadil i debut Vojtěcha Maška Arvéd pojednávající o pražském okultistovi a na mobilní telefon natočený BANGER. Adama Sedláka, který uspěl ve dvou kategoriích.
Online nabídka audiovizuálního obsahu se neustále rozšiřuje a je čím dál těžší se v ní neztratit. Každý týden proto vypíchneme několik titulů hodných vaší pozornosti, které právě dorazily na některou ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci.
Ceny české filmové kritiky za rok 2022 znají své vítěze. Snímkem roku je Arvéd, který navíc získal další dvě ceny. Dohromady třikrát uspěly i počiny Michala Blaška, který se stal objevem roku díky filmu Oběť a minisérii Podezření. Všechny ceny byly vyhlášeny na slavnostním večeru v pražském Divadle Archa. V přímém přenosu České televize ho moderovali herci Tereza Dočkalová a Jiří Panzner.
Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) oznámila nominace jubilejního 30. ročníku Českého lva. Podobně jako v případě Cen české filmové kritiky mají nejvíce šancí na úspěch snímky Arvéd (12 nominací), Il Boemo (11), následované titulem BANGER. (8) a filmem Terezy Nvotové Světlonoc (7), který naopak Česká filmová kritika naprosto opomenula. Čeští lvi se budou udílet 4. března v pražském Rudolfinu.
Loni vstoupilo do českých kin 76 českých a koprodukčních snímků. Po redakční a šéfredaktorské topce představujeme patnáctku titulů, které byly nejvíce vyzdvihované uživatelkami a uživateli Kinoboxu a tuzemskou kritikou. Jde o mimořádně pestrý mix, který nemá v naší porevoluční kinematografii obdoby.
Ceny české filmové kritiky představily nominovaná díla, z nichž kritičky a kritikové vyberou vítěze, které ocení na galavečeru 4. února. Nominace se dočkalo celkem sedmnáct snímků, po čtyřech želízcích v ohni mají Arvéd, BANGER. a Il Boemo, které se do výročních anket tuzemských publicistů a kulturních médií na sklonku loňského roku často dostávaly.