Recenze filmu Menu

76%

Komentáře a recenze 77

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
8
Kritika snobů a luxusních restaurací ve zvláštní kombinaci černé komedie a hororu. Film má největší sílu, když divák neví o čem bude a hlavně ve výborném výběrů herců v čele s chladným Fiennesem. Našla by se celá řada lépe zvládaných filmů z podobného ranku, ale bavil jsem se dostatečně dobře, abych odpustil ne úplně zvládnutý konec i to, že je divákovi vše servírováno až moc okatě.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
8
Takovej film z ranku Trojúhelník smutku, ne? A napadla mě u toho paralela, že tyhlety snobské restaurace jsou vlastně úplně to samé, jak artové filmy. Na určité úrovni je to totiž podobná sorta lidí, která v tom má zalíbení. A protože tohle je svým způsobem taky artovej (nebo určitě alespoň divnej) film, nedělá si nakonec srandu sám ze sebe? Ono je to nakonec jedno. Protože jak to tam začne (být divné), zírám na to jenom s otevřenou hubou a vůbec nechápu, co z toho bude. To bude asi ten známej wow efekt. Už jenom kvůli tomu, že Slowik vyrůstal v Bratislavě, chch. Akorát teda ještě divnější byla až sektářská oddanost personálu a chování těch zákazníků, kteří z nějakého důvodu vůbec neměli instinkty a snahu se zachránit (se skrytým významem na mě nechoďte). No byl to prostě stejně intenzivní zážitek, jako když si vychutnáte opravdu dobré jídlo (s obsahem THC).
lamps
lamps
15 327 bodů
7
Má hlavní emoce po zhlédnutí se vztahovala na neodolatelnou chuť na cheeseburger, což je v kontextu příběhu vlastně pochvala. Menu dovede vtáhnout a pobavit, ale osobně se mi nejvíce líbilo rozkrývání lidských povah podle toho, jak jednotliví hosté reagují na ta nejlépe ošetřená a zkrátka nejgurmánštější jídla pod sluncem. Tehdy začnete většinou osazenstva pohrdat a ďábelské praktiky šéfkuchaře Fiennese si můžete užívat. Jenže Mylod sází na marxistickou kritiku kapitálu a hororovou zábavu svádí někam, kde je ve výsledku pořád jen neškodnou hororovou zábavou s triviálním poselstvím. Takže je to jak navoněná z prdu kulička, na níž ovšem máme díky šikovným tvůrcům obrovskou chuť. I takový chod nám někdy musí stačit, aspoň že je servírovaný s láskou.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 654 bodů
8
Menu v součtu působí jako řádně připravená a sofistikovaná série chodů, která sice v součtu filmové chuťové pohárky úplně nepoznamená, přesto se v součtu jedná dost možná o jeden z nejzábavnějších filmů roku i jeden z nejpůsobivějších hororových thrillerů roku. Po celkovém zhlédnutí se vlastně nikdy nedokáže plně vypnout myšlenka nad tím, co by s podobným námětem zvládli udělat Yorgos Lanthimos, Ari Aster či Ruben Östlund, Mark Mylod ovšem dodal dostatečně sofistikovanou rýpavou satiru, která by nemusela nutně nechat chladného ani gastronomického laika.... Více zde
hrumsrt
hrumsrt
10 906 bodů
7
Pro rok 2022 už druhá komediální satira, která si jako jedno z témat bere utahování z společnosti snobů, tím prvním byl vynikající Trojúhelník smutku, který řadím k tomu nejlepšímu, co filmový rok nabídl. A přál bych si říct, že se nám stejného úspěchu dostalo hned dvakrát... Menu je jednoduchá ale okázalá konverzační komedie s thrillerovými prvky. Poměrně neznámý Mark Mylod si musel asi hodně nakoukávat Hitchococka, když se vytasí s něčím takovým.. Zajímavé obsazení včele s démonicky klidným Ralphem Fiennesem a pořád skvělou Anyou, která uzavírá rok další skvělou peckou. Ten úvod mysteriózní úvod je parádní, a jak příběh s každým dalším hodem nabírá na obrátkách, tak mu ale příliš brzy začne docházet dech. Charizmatický šéfkuchař, který všem představuje nezapomenutelný životní zážitek, který ho nejen zvládne triumfálně proslavit, nýbrž se ale dočká i svojí vytoužené satisfakce... Na druhé straně kuchyně stojí modelová skupinka snobů, skrze něž jsou nám servírovány pomrknutí na všelijaké společenské role a problémy. Jak se daří neustále pumpovat napětí, tak ale tvůrci nemají zájem ani jednou upouštět páru nějakou humornější vložkou. I proto se v postupujícím příběhu začíná hrnec přehřívat a snímek podle mého s rostoucí stopáží ztrácí na atraktivnosti. A když se následně odkrývají všechny tvůrcovské karty a nám se prokresluje především pozadí tajemného šéfkuchaře Slowika spíš než ke spokojenosti příběh bobtná a přešlapuje na místě. Jakmile Slowik začne zatápět pod kotlem, tak sice napětí eskaluje nevyšších bodů, tak přesto se pořád děje úplně kulový. Závěrečné vyústění je jasně nejlepší částí, přesto už pro mě spíše převařeného pokrmu, na který po té době nemám takovou chuť, jako na začátku. Avšak ten cheeseburger byl šmakózní! Jako celek to pro mě není taková pecka, ale podobných filmů zase není tolik, abych se jich mohl přejíst. Nemůžu se dočkat, v čem se Anička objeví příště, ale už teď nemám obavu.. Není to sice takové veledílo, ale rozhodně mu nechybí elegance a nápaditost. 70%
Wally007
Wally007
9 625 bodů
8
Super mi to sedlo...zvláštní, ujetý, chvílemi šílený, ale bavil jsem se. Ode dneška, když si půjdu někam sednout, tak si raději zjistím něco víc o šéfkuchaři a jeho aktuálním psychickém rozpoložení 😂👍
Klajnik
Klajnik
9 194 bodů
1
O ničem. A ani to neni nijak zvlášť krásné či zábavné. Zato je to ale dost vyumělkované. Trošku se to připodobňuje Trojúhelníku Smutku, protože boháči si zaplatí za luxusní experience, ale těžce pojebou - Trojúhelník je však podstatně lepší film. Taky jsem byl zvědavý, jestli dobře hitne scéna, kdy se to celé zvrhne. Nehitla. Po Aronofakiho Matce mě však tahle slabota může nechat jen chladným.
Motinski
Motinski
7 739 bodů
6
Podivný film. Záhadný, metaforický, no miestami monotónny a zbytočne doslovný ajkeď mu viac svedčala nejasnosť a hranie sa s divákom. Prvých 40 minút bolo parádne vzťahujúcich. Potom už napätie klesalo, postavy sa zmenili na komparz a jediní ktorí vyčnievali boli Fiennes (geniálny výkon) a Taylor-Joy. Menu malo potenciál byť originálna mystery satira na spoločnosť ale chýbalo mi viac vyhrotenejších momentov, lepšie odôvodnenie niektorých zvratov a hlavne udernejší záver. Izolácia skupinky ľudí bez možnosti na útek je námet ktorý si pýta nervydrásajuce spracovanie. Tu sa išlo skôr v dialógovom móde a na to treba lepší scenár.
Riverdon
Riverdon
7 527 bodů
3.5
Psychologický horor, co se veze na trendu poslední doby Masterchefa a Survivora. Bohužel z toho vznikl nepříjemný, manipulativní a načinčaný pšouk. Ale třeba byl záměr tvůrců uvěznit diváka v restauraci a nepustit. Tvůrci si tak zřejmě našli inspiraci v absurdní korejské kinematografii, kde si nikdo nemůže být ničím jistý.
celticek
celticek
5 916 bodů
8
Na Anyu-Taylor Joy je radost pohledět. Konečně něco atypického a zajímavého. Bavil jsem se až do konce. Dost dobrých herců, exceluje samozřejmě Fiennes.