Komentáře a recenze 24

Chrustyn
43 169 bodů
4
Zvláštní, ze začátku vtahující s přibývajícími minutami táhlé, ke konci už moc přes čáru, ale po celou dobu docela nudné.
22 487 bodů
8
Skvělý půlnoční film, kde osamělá hrdinka čelí komplexům svého zesnulého partnera. Kultovnímu The Shining se podobá i tím, že část publika běhá mráz po zádech a část se směje temnému humoru. Je to všechno, co od studia A24 čekáme, což by mohla být i jediná výtka.
15 306 bodů
6
Hororový sequel k Dvojčatům se Schwarzeneggerem jsem teda nečekal. Jako vždy u Garlanda je to pozérské a tentokrát opepřené pokusy o černý humor, což je díky obsazení Roryho Kinneara, herce hodného spousty vedlejších postaviček v Mr. Beanovi, spíš neefektivní. Scény, v nichž má jen trochu delší dialog, nebo se nedejbože sejde s alteregy v hospodě, jsou prostě rušivé. Lidi jsou jistě bezcitní manipulátoři (na muže bych to asi úplně neomezoval, obzvlášť dnes, kdy už dva gendery stejně nefrčí), a když Harper sděluje labilnímu manželovi svůj rozvodový verdikt, film je rázem vtahující (má navíc k dobru dobře naaranžovanou úvodní scénu). Bloudění ve venkovském duševním labyrintu, o němž od začátku víme, že je to jen neškodný imaginární labyrint, se však rychle omrzí. Hra na Kubricka je tu patrná z poměrně strohé inscenace, jenže Garland je tak o 60 % horší režisér než Stanley (a to není urážka, fakt ne) a Men nudí. Závěr je samozřejmě pikantní a cronenbergovské hrátky vítám kdekoli, u závěrečných titulků si nicméně řeknu maximálně wtf a druhý den už o filmu nevím. Pche, na Osvícení si vzpomenu snad každý den a každý druhý uvažuji, jestli si ho zase nepustím. 65 %
8 919 bodů
8
Film, který bude nutit diváka hodnotit skrze politické prisma, avšak funguje i sám za sebe. Je dost vyprávěn skrze obrazy a ponechává meze interpretaci. Zajímavá podívaná, vizuálně přitažlivé i správně “creepy”.
Richard K
Richard K
8 416 bodů
6
Alegorie na ženské přirození, zajímavě fantasmagorická s prvky hororu.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 369 bodů
4
Na "chlapský film" vlastně hodně odvážný a progresivní počin, ale příliš se tam stírá hranice mezi fantasmagorií a realismem, respektive film nedokáže jasně definovat, kde končí a začíná jeho vlastní vidění světa. KDYBY tam nebyl finální příjezd kamarádky, ještě by se dalo polemizovat o celkovém rámci. Finální moment nás ale navrací do reality a s tím se podrývá celý koncept, kde najednou zůstávají jen otázky a nikde ani náznak odpovědí. Je to jako sledovat divadelní představení, kde najednou z ničeho nic herec na pódiu vytáhne zbraň, někoho skutečně zastřelí, pak ji zase schová a bez vysvětlení se hraje dál. Jsou zkrátka věty, které nelze nechat nedokončené. Garland se profiluje jako silný režisér, pokud se bavíme o tom, jak parádně jednotlivé scény vypadají. Vypravěčsky ale začíná být příliš zahleděný sám do sebe. Kéž by příště točil podle scénáře někoho jiného. 50 %
naytsirk
naytsirk
4 711 bodů
4
Ajjj, tak tohle nebylo nic pro mě…Neříkám, že jsem se sem tam nebál, ale celkově teda asi pro jiného diváka než jsem já…
Floridsky
4 376 bodů
2
Garland se utrhl ze řetězu a natočil si pro sebe, nikoliv pro diváky, podivné psychologické drama s prvky hororu. Scéna v tunelu byla úžasná a navnadila mne, ale pak nastoupila nuda a během konce jsem si tak 5x říkal, na co se to kurva dívám. Fakt bych chtěl vědět, co tím chtěl říct, ale je to tak nezajímavě natočené a unavující, že nemám zájem nad tím přemýšlet.
Tao Quit
Tao Quit
4 239 bodů
8
Na MEN jsem se těšil hodně. Ten trailer mě dost navnadil. Mám rád surrealismus, chytré scénáře i folk horrory. A zklamaný nejsem. Ale mohlo se to vytáhnout na mnohem víc. Což je škoda. Když nepočítám Pláž, 28 dní poté, ale čistě Garlandovy režijní zářezy, tak Annihilation u mě bylo na 3*, Ex machina na 5* a tohle na 4*. Díval jsem se na nějaké interpretace a až na nějaké rozbory faktů, typu, co to bylo za pohansko-křesťanský bůžky jsem víceméně všechno pobral. Samozřejmě dle svého, ale mě nezůstává nic nejasného. Což by mohlo klidně být víc nejednoznačný. Horrorová a creepy cringe úroveň filmu funguje na výbornou, stejně tak režie scénář. Co ale shazuje film z piedestalu, je právě to, že to mohlo být víc. Tam, kde to mělo přitlačit ve folk horroru, nebo surrealismu klidně to spíš tlačilo tím body horrorem. Proč ne, ale zkrátka mohlo to bejt víc.
HonzysKISS
HonzysKISS
4 041 bodů
2
Velmi nerad to říkám, ale bohužel jeden ze slabších kousků od A24. Já opravdu miluji podobné artové filmy, ale tohle je strašně utahané už i na mě. Skoro celou dobu sledujeme jenom vyschízovanou týpku, jak je na odpočinkové chatě. Jenom posledních 20 minut začne být ta pravá A24, ale na to už je pozdě. Ovšem, jsou tady i zajímavé scény uprostřed filmu, ale to, co tím chtěl básník říct, mě vážně neoslovilo (a ano, chápu pointu). I když dámské publikum to nejspíše bude baviti více. 20/100