Léto se pomalu blíží ke konci a Česká televize se rozhodla, že svému publiku odhalí programové plány na nadcházející podzimní období. Na své si opět přijdou milovníci populárních kriminálek i StarDance, Osady a českých filmů, které míří z kinosálů na televizní obrazovky poprvé.
Články 19
Přestože se diváci a divačky po covidové pandemii do kin vracejí a statistiky návštěvnosti vypadají nesrovnatelně nadějněji než třeba před rokem, k určitým změnám v diváckém vkusu i zvyklostech přece jen došlo. Nejedná se vždy o změny, které by se nám jako milovníkům filmů líbily, přesto je nelze ignorovat.
Tuzemská filmová tvorba každý rok přitáhne do kina nemalé množství diváků a divaček. ČT je často partnerkou projektů, což znamená, že je smí vysílat v televizních premiérách. Rok 2023 nebude výjimkou. Nezapomíná ale ani na své mladší publikum, kterému je věnovaná stanice Déčko. Pro větší i menší děti připravila mnoho novinek, stejně jako pokračování již oblíbených pořadů.
Promlčeno s Karlem Rodenem rozhodně dokáže zaujmout. Asi proto se snímek po uvedení na Netflixu zařadil mezi nejsledovanější filmy v Česku. Co stojí za vznikem těžko uchopitelného projektu? Přečtěte si rozhovor s režisérem Robertem Sedláčkem.
Stál za vznikem filmů jako Zánik samoty Berhof, Smrt krásných srnců, Lea, Kolja, Tmavomodrý svět, Tobruk nebo Nabarvené ptáče. Na kontě má sedm Českých lvů, druhý nejvyšší počet. Sám o své úloze kameramana říká, že slouží především příběhu. Profesor Vladimír Smutný oslavil 13. července osmdesáté narozeniny. Pojďme si připomenout jeho bohatou kariéru.
O víkendu v plné síle nastoupilo kalendářní jaro a kinaři zaplakali. Nejlépe se dařilo novince Poslední závod, v níž Kryštof Hádek a další lyžníci vzpomínají na krkonošské pionýry zimního sportu.
Minulý čtvrtek se v kinech neobjevila žádná významnější novinka, která by ohrozila dosavadní lídry žebříčku tržeb a návštěvnosti českých kin. Vedení drží Batman s Robertem Pattinsonem, o jedno místo si naopak pohoršilo Svěrákovo Betlémské světlo.
Oscarový režisér Jan Svěrák do českých kin uvedl v pořadí desátý celovečerní film Betlémské světlo. K dispozici měl 237 promítacích míst, solidní marketingovou kampaň, známé herce, zavedené jméno, ale ani jedno z toho nestačilo na první příčku víkendového žebříčku tržeb a návštěvnosti českých kin.
Tento čtvrtek vstoupil do českých kin v pořadí desátý celovečerní hraný snímek režiséra Jana Svěráka, povídková komedie Betlémské světlo. Držitel studentského Oscara za Ropáky (1988) a zahraničního za Kolju (1996) pomáhal formovat tuzemskou porevoluční kinematografii řadou památných snímků. Pojďme si kariéru Jana Svěráka připomenout chronologicky prostřednictvím jeho snímků počínaje Obecnou školou (1991).
Betlémské světlo je zřejmě poslední film, na němž spolupracovali otec a syn Svěrákovi. A je to poprvé, co se nesnaží vyprávět souvislý a soudržný příběh. Určitá rozpadlost díla však není omylem. Z dosavadních hodnocení to vypadá, že jde také o nejhorší film, který tato dvojice stvořila. Zkusme se na něj ale podívat trochu jinak.