Kyslík

64%
Kyslík

Žena se probouzí v kryogenní komoře, aniž by věděla, jak se tam dostala a musí si najít cestu ven dřív, než jí dojde vzduch. (Kuroni)




Recenze: Kyslík

Kinobox.cz
70%

Jak už jsem naznačil, Kyslík nebudí dojem filmu, jenž by byl pro jeho režiséra vysloveně typický. Sice v něm dojde na pár momentů, které mají k fyzicky nepříjemně intenzivnímu hororu velice blízko (myši, zavádění/vytahování kanyl do těla a ven), většinu scén si však musel autor několika extrémních krváků vystačit s mnohem skromnějšími výrazovými prostředky.


Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
6
Prostorově omezené filmy to mají vždycky těžké. Na jednu stranu si vystačí s minimem postav i nízkým rozpočtem, na druhou stranu musí vymyslet něco, čím diváka budou bavit. A bohužel ne vždy se to daří a stejně tak je na tom i Kyslík. Prvotní seznámení s postavou a prostředím je ještě fajn. Postupné zjišťování co a jak taky pobaví, stejně jako časový tlak. Od půlky už ale film jede na neutrál, nemá moc co nabídnout a konec je až zbytečně natahovaný. i přes krátkou stopáž, by zde zkrácení o 15-20 min vůbec nevadilo. 50%
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
36 703 bodů
10
Že francouzský režisér Alexander Aja umí, nás už přesvědčil svými předchozími hororovými snímky. Tento jeho počin je však tentokrát na poli sci-fi dramatu a není od věci zmínit, že autorka scénáře Christie LeBlanc, pro kterou je to první scenáristický triumf, jakoby přepracovala do jiné dějepravy na jiném místě a za jiné situace, scénář Chrise Sparlinga pro film „Pohřben zaživa“ (2010). Obdobných dějových částí mají oba tyto snímky více než dost. A na to, že se natáčelo za nelehké situace covidové krize, se dá bez skrupulí říci, že Aja natočil mistrovské dílo. Jedna postava, stísněný prostor, dramatický úbytek kyslíku a snaha o přežití. S výše zmíněným počinem „Pohřben zaživa“ (2010) to skutečně nutí porovnat, neboť od prvních minut je vidět, že se filmové možnosti zase o něco posunuli dál. Scénář je takový, jaký je. Promyšlený v dané záhadologii a zvratů, v poznání stavu věcí a touhy žít. Na stísněný prostor je tady ale tentokrát daleko více úhlů kamery i pohybů. To scénář jenom povyšuje, obvzlášť v rámci budování napínavé atmosférý, ze které se nelze odtrhnout. K tomu vhodný soundtrack tvůrce Robina Couderta, který pochopil daný koncept. A samozřejmě uvěřitelný herecký výkon Mélanie Laurent, se kterou lze v emočních scénách i soucítit. Příběh plný paranoie a rozptýleného pocitu viny. Tvůrci v pozadí všeho tedy použili pandemickou situaci, která v době natáčení skutečně proběhla, a nádherně zkomponovali příběh jednotlivce v naprosté izolaci od světa. Pocit zoufalství a beznaděje v blížící se smrti. Snímek sice na výsluní nebude, ale za pozornost jistě bude stát i v budoucnu.
Pete69
Pete69
33 033 bodů
7.5
Za mě tedy povedené Sci-fi. Minimalistické, přitom silné a doprovázené vhodnou naléhavou hudbou. Nikdo by se asi nechtěl probudit ve vesmíru ve spánkovém modulu. Hlavní hrdinka si nic nepamatuje, snaží se přežít a komunikuje jen s počítačem, který modul ovládá a chvíli se spřízněnou duší na Zemi. Atmosféra hutná, za mě dobrý zastupitel žánru.

Dodatečné informace

Původní název:
Oxygène (více)
  • Francie Kyslík
  • Francie Oxygène
  • Francie O2
  • Francie Oxígeno
  • Francie Oxygen
Premiéra v ČR:
12. 5. 2021
Distributor:
Netflix
Země původu:
Francie, USA
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


Powered byJustWatch

  • MILO naplní Liz do nohy trubičku plnou vražedné šťávy, ale ta ji vytáhne těsně předtím, než se k ní dostane. Později, když se ji MILO chystá uvést do nadměrného spánku, musí jí znovu vložit jehly, které vytáhla, včetně té v noze. Nikde nebylo ukázáno, že by se z hadičky vytáhla vražedná šťáva A že by se hadička před tím, než ji vloží zpět do nohy, vypláchla fyziologickým roztokem.
  • Když Liz požádá o odstranění UV filtru z modulu, aby mohla vidět loď a ostatní moduly, osvětlení a stíny slunce na jejím modulu se nemění, přestože je uvnitř rotujícího válce. Teprve když se kamera stáhne, jsou změny patrné.
  • Hlavní postava je viděna, jak se vzdaluje od Země přibližně polovinou rychlosti světla. Divákům je sděleno, že již uplynulo šest let cesty. To znamená, že se nyní nachází přibližně 3 světelné roky od Země. To jí však zdánlivě nebrání v tom, aby v reálném čase telefonovala s lidmi na Zemi. Ve skutečnosti by signál potřeboval 3 roky na to, aby se dostal na Zemi, a další 3 roky na to, aby se vrátil na loď, takže rozhovor by vůbec nebyl možný." To je nesprávné. Skutečná Liz řekla svému klonu, že je v hyperspánku už 12 let - to ale neznamená, že cestuje tak dlouho, protože MILO potvrdil, že je od Země vzdálená jen 42 735 mil (52-53min). Pro představu, Měsíc je od Země vzdálen téměř 239 000 mil. Bylo nám také řečeno, že tah HIVE ještě nebyl zapojen, čehož jsme svědky na konci filmu, kdy "naklonovaná Liz" obnoví hyperspánek pro cestu na planetu WOLF vzdálenou 14 světelných let. Možná trvalo 12 let, než se podařilo dokončit/osídlit/vyzkoušet velkou loď s 10 000 lusky ve vesmíru.