Minari

70%
Minari
v 80. letech 20. století se korejská rodina stěhuje do Arkansasu, kde začíná farmařit.



Recenze: Minari

Kinobox.cz
80%

Minari dosud úspěšně kráčí po stopách loňského Parazita a bude zajímavé sledovat, jakou pozornost na něj upře akademie při nadcházejících Oscarech. Zatímco horký favorit a vítěz Zlatého glóbu za nejlepší drama Země nomádů má přinášet přesahující sociální výpověď o rozdělených Spojených státech, vzpomínání Lee Isaaca Chunga na vlastní americké dětství vyzdvihuje rodinné hodnoty a sociální či rasové rozdíly redukuje na globálně srozumitelné emoce. Nehollywoodský dotek je přitom patrný v rozmělnění očekávané zápletky do intimnějšího sdělení, které můžeme nacházet mezi řádky. A že kolem diváka spíše poletuje jako motýl a nebodá jako včela, to už filmu na obejmu jeho autorského sdělení nic moc neubírá.


Pete69
Pete69
33 033 bodů
7
Minari je monotónní film, ale je to hezky a jednoduše natočené drama o korejských migrantech v U.S.A. , které nečeká lehký život a osud jim také do rodiny nepřinesl zrovna to nejlepší. Herecké výkony standardní, scénář jednoduchý, ale funguje. Za mě je to slabší sedmička.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 654 bodů
10
Na jednu stranu je Minari americkou produkcí od studia A24, na tu druhou stranu je ovšem na mnoha prestižních filmových ocenění nominován v kategorii ´´ nejlepší zahraniční film´´. Tak či tak je pravdou, že je Minari zcela určitě jedním z nejlepších filmů loňského roku, který minimálně naprosto bravurně pracuje s motivem amerického snu. A to takovým způsobem, že zcela určitě bude patřit na seznam nejlepších filmů, které pojednávají o plnění si amerického snu. Netradiční hrdinové filmu, kteří mají podobu korejských emigrantů jsou inspirovány vlastními zážitky Lee Isaaca Chunga, který sám kdysi vyrůstal na farmě v Arkansasu a scénář Minari je tak do velké míry autobiografií. I dost možná proto se Chungovi daří scénářem a následným tvůrčím vedením vydolovat z diváka ty správné emoce, které by zrovna měli dorazit. Z příběhu, který napsal sám život vznikl neskutečně silný filmařský zážitek se strhujícími hereckými výkony, velice pěkným vizuálem a především skutečně silným emocionálním dopadem. V Minari se především naprosto výtečně buduje vztah mezi vnukem a babičkou. Alan Kim jako malý David si musí zvykat na svou objevivší se babičku v podání Youn Yuh-jung a i přesto, že Davidovi z počátku moc nevoní fakt, že jeho babička nesplňuje jeho tradiční představy o ideální babičce (především i proto, že nosí pánské spodní prádlo). Do toho je navíc malý David konfrontován se dvěma rodiči, kteří nemohou být více rozdílní a navíc se vše začíná ještě více komplikovat. Přitom všem Chung umí parádně pracovat s humorem, zároveň ovšem skutečně umí gradovat tempo v oblasti vykreslování vztahu postav. Mezi Davidem a jeho babičkou tak postupně vzniká velmi zvláštní forma sblížení, mezi Davidovým otcem v podání Stevena Yeuna a Davidovou matkou v podání Han Ye-ri naopak vzniká větší propast. Davidův otec Jacob je těžce uchopitelnou postavou, především i proto, že se dá z různých úhlů označit jako sobec, který sám naznačí, že mu jde dost možná více o jeho farmu než o rodinu. Zároveň ale Minari obsahuje spousta momentů, kterými jde Jacoba vyčíst jako muže, který miluje svou rodinu. Yeun je v téhle složité roli naprosto parádní a naprosto bravurně zvládá ztvárnit obě pózy Jacoba, které o něm naznačují něco jiného. Davidova matka Monica je naopak velmi obětavá žena, která nerada vyvolává konflikty, v těch vyhrocených momentech se ale nebojí zvýšit hlas. Stejně jako Yeun předvádí Ye-ri velice obdivuhodný výkon a i díky těmto dvěma fantastickým výkonům tolik funguje ta manželská dynamika. Společně s kameramanem Lachlanem Milnem Chung bere důraz na vizuál a film je plný nádherných záběrů, které působí skutečně významně. Soundtrack Emile Mosseri naprosto bravurně sedí k celému filmu a to především když dojde na kytaru. A i přesto, že se v Minari dějí velmi nepříjemné věci, které by nejednu rodinu brutálně položili, Chungův scénář si nadále celou dobu drží jistou formu optimismu. Byl jsem až dojatý, jak moc velkou duši a přesah celý příběh Minari má a o to víc je potěšující, že i v ostatních ohledech jde o mistrovskou podívanou. Pár momentů možná v celkovém součtu nikam nevede, jinak si ale těžko představit citově silnější zpracování tohohle bravurního příběhu. Minari je neskutečně dojemný zážitek, který se může opřít o silné herecké výkony, výtečný scénář, bravurní režii, dokonalou vizuální stránku a silný soundtrack. Tenhle portrét jedné korejské rodiny, která si plní svůj americký sen jednoduše stojí za to a velmi rád budu sledovat, jakým směrem se Chung ve své kariéře vydá příště........
Milandob
Milandob
8 900 bodů
8
sam reziser Lee Isaac Chung je potomok korejskych imigrantov, ktory sa uz narodil v amerike a jeho zazitky su hlavnou inspiraciou pre MINARI, pribeh korejskej rodiny ktora hlada svoj americky sen v zapadakove akym je Arkansas. film sa nesustreduje len na mladeho syna Davida ktory sa v amerike narodil a jeho prve stretnutie s jeho korejsokou babkou co prenho predstavuje najvacsi sok (lebo nie je to klasicka babka, lebo "prava" babka by mala robit kolace, neupijat mu z jeho mountain dew a hlavne nenadavat!). tieto pasaze su zachytene citlivo a je prijemne sledovat zblizovanie tychto dvoch postav. Lee vsak venuje rovnaku pozornost i rodicom (Yeun a Han su obaja skvely) a ich problemom ktore novy farmarsky zivot prinasa. dobru postavu si vystrihol i Will Patton ktory hra dobrackeho, i ked trocha sialeneho, spolupracovnika ktory to mysli dobre, ale svojou prehnanou laskou k Jezisovy je viac menej cudak. skoda ze scenar sa snazi zachytit az prilis vela pribehov (otec, matka, syn a babka) namiesto jedneho hlavneho hrdinu a trocha slabsi az narychlo spichnuty mi prisiel i koniec. ale inak ide o prijemny, maly film...

Dodatečné informace

Původní název:
Minari (více)
  • USA Minari
  • USA Minari - Historia de mi familia
  • USA Minari - Wo wir Wurzeln schlagen
Premiéra v ČR:
14. 7. 2000
Země původu:
USA
Rozpočet:
2 mil. USD
Tržby:
12,9 mil. USD (celosvětově)

Podobné