Když se zamiluje umělá inteligence. Svěží romance Love me s Kristen Stewart vás v traileru okouzlí
„Dlouho po vyhynutí lidstva zdědí Zemi bóje (Kristen Stewart) a satelit (Steven Yeun), kteří se s pomocí internetu jako svého jediného průvodce učí, co to znamená být naživu a milovat,“ stojí v oficiální synopsi filmu, který se prvním divákům představil už před rokem na festivalu Sundance. „Ve svém průlomovém debutovém snímku zkoumají Sam a Andy Zuchero téma umělé inteligence a identity prostřednictvím hraného filmu, animatroniky a klasické animace v epickém příběhu o propojení a proměně,“ pokračuje popis unikátního projektu, jehož koncept se tvůrcům konkrétněji narýsoval v době pandemické izolace.
„Přečetli jsme The Singularity Is Near od Raye Kurzweila a mnoho sci-fi knih, ale teprve když jsme se rozhodli, že to bude milostný příběh, začalo to opravdu dávat smysl,“ vyprávěli režírující sourozenci pro Variety na téma svých inspirací, které zahrnují také klasického režiséra Douglase Sirka (Čas žít, čas umírat). A to pro zacílení na melodramatické prvky uprostřed konceptuálního příběhu, který Zucherové popisují jako „Kubrick potkává YouTube.“
Stewart (Stmívání, Zatracená krvavá láska) a Yeun (Minari, Ve při) reprezentují dva obrovsky vzdálené izolované objekty, které biliony let po zániku naší civilizace přejímají virtuální lidskou podobu na základě videí s párem influencerů z 21. století. Romantická jiskra tedy doutná v srdci komplexně stylizovaného příběhu, jehož výprava dle tvůrců evokuje epizodu dokumentu Planet Earth. „Natáčeli jsme bóji na zamrzlém jezeře v Albertě v mrazivých teplotách, poté v Sališském moři u pobřeží Vancouveru. A pak, když se slunce blížilo k červenému obrovi pouště, jsme natáčeli bóji v Údolí smrti.“
Ze Sundance si snímek v distribuci Bleecker Street odnesl cenu Alfreda P. Sloana pro filmy s tématem vědy a technologií, jejichž protagonisty jsou vědci, inženýři nebo matematici. Kritici nicméně před americkou premiérou v kinech na konci ledna hlásají opatrnost, jejich přijetí je mírně řečeno polarizované a poukazuje na strukturální roztříštěnost ambiciózních myšlenek. Zčásti hraná a místy animovaná variace na pixarovku VALL-I ale má své fanoušky a v traileru zaujme jako hloubavě vystupující experiment s aktuálně přetřásanými futuristickými vyhlídkami. Co o nás online sféra jednou může vypovědět na emoční úrovni, to je ostatně záležitost pro různorodé žánrové kličky – spíš ale možná ty hororové.