Žádné prudké pohyby

64%
Žádné prudké pohyby

Skupina zločinců, kteří jsou za záhadných okolností spojeni, musí znenadání spolupracovat, aby zjistili, co se ve skutečnosti děje.(Kuroni)




Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
6
Sodenbergha mám hodně rád a jeho filmografie se u mě většinou dělí na skvělé filmy a na ty divné/nudné. No Sudden Move je opět takový malý film, tentokrát s parádní retro atmosférou 60. let minulého století. Jedná se o nenápadnou kriminálku, která vypadá a působí jako klasické filmy noir. Seznamujeme se s hlavními hrdiny o kterých nevíme prakticky nic ale vychutnáváme si herecké kreace všech zúčastněných, (hodně mě potěšil v menší roli Brendan Fraser) kteří nijak nevyčnívají, ale naprosto si své postavy vychutnávají. Zápletka není nijak výrazně vysvětlena, jen je dán jasný úkol a jak to tak bývá vše se podělá. Bohužel ve chvíli, kdy film přejde do své druhé půlky a měl by se rozjíždět, začal jsem o něj ztrácet zájem a měl pocit, že v něm nejde o nic závažného, i když zde několik postav zemře. Film tak začne vyznívat do prázdna a nijak to nezmění závěr ani přítomnost Matta Damona. Ze začátku jsem si to opravdu vychutnával a měl velkou radost z filmu, kde jsou tak parádní herci, ale scénáristicky je film obyčejnější, než by se mohlo zdát. Jako výlet do minulosti ale funguje dobře.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
6
Nevím, jestli to tak blbě měli na HBO Max nebo to tak bylo záměrně, ale po stranách byl celou dobu obraz zkreslený... Jak ve vypouklém zrcadle nebo spíš jak když ve foťáku na mobilu dáte takové to oddálení zoomu. Strašně mě to celou dobu sralo. Mimo jiné. Druhá věc byla, že to bylo na mě až moc zamotané. Ono už to u takových podrazáckých filmů bývá, že ten šije boudu na toho a ten zas na toho, ale těch stran tady bylo nějak moc. A už i vzhledem k tomuto faktu, tam bylo nějak málo násilí. Vím, že to je z jiné doby, kdy se spíš vyjednávalo a jinak mluvilo a chovalo se k ženám gentlemansky, ale o to víc nudněji to pak vyznívá v dnešní době. Asi jsem moc rozežranej. Skoro jak Brendan Fraser, u kterého si najednou nejsem jistý, jestli fakt tak přibral (viz jeho další film Velryba) nebo to byla jen maska. Potěšila účast herců jako Kieran Culkin, Ray Liotta (zas to nepřežil), Jon Hamm, David Harbour, Bill Duke nebo Matt Damon (toho jsem tam vůbec nečekal). Ženské role mi tak nějak splývaly, škoda. Dvojka Cheadle-Del Toro sice neurazí, ale ani ničím nevyniká. Povedly se hlídací scény u rodiny v domě, ale pak to totálně ztratí dech. Je to takovej film na jedno životní skouknutí a pak víte, že už to podruhé vidět nepotřebujete. Aspoň že ta hudba Davida Holmese stála za to.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
8
Steven Soderbergh patří z mnoha důvodů mezi zajímavé filmaře. Kromě jeho přeskakování mezi žánry především i to, že valnou většinu svých posledních filmů točí na iPhone. Jinak tomu není ani u jeho novinky No Sudden Move. Kriminálka zasazená do 50. let 20. století rozhodně stojí za pozornost. A to nejen díky skvělému castingu, ale také díky super scénáři, který je základem pro stylový kriminální thriller patřící mezi to nejlepší od Stevena Soderbergha. Scénář Eda Solomona (Muži v černém 1, Podfukáři 1- 2) obsahuje výtečné napsané postavy, skvěle budovaný a propracovaný příběh, který přijde s nečekanými zvraty a spousty sami o sobě skvěle fungujících momentů. Don Cheadle, Benicio Del Toro, David Harbour, Jon Hamm, Ray Liotta, Kieran Culkin, Bill Duke, Brendan Fraser, Julia Fox, Amy Seimetz.... jednoduše jedna skvělá castingová volba za druhou. Každá postava je v příběhu důležitá, každý herec dostává příležitost se herecky předvést a i přes tak nabité obsazení se prakticky nikdo neztrácí. Del Toro a Cheadle jsou nejvíce stěžejními postavami a jsou oba naprosto skvělí. Soderbergh se kromě režie chopil i kamery a střihu (použil přitom v titulkách své klasické pseudonymy Peter Andrews a Mary Ann Bernard) a na všech pozicích odvádí velmi solidní práci. Celý film je sice točený na iPhone a je to v jistých momentech jednoduše poznat a je zdrojem jistého vyrušení, přesto ovšem stojí obrazová stránka za to. Naprosto se podaří prodat atmosféru 50. let, hezky se na to kouká a i když se na dá na Soderberghovým rozhodnutím vše točit na iPhone tak trochu kroutit hlavou, k vyložené vizuální pohromě má No Sudden Move pořád strašně moc daleko. A v mnoha momentech vypadá jednoduše pěkně. Přesto by ovšem možná rozhodnutí využít klasickou digitální kameru dopadlo o poznání lépe. Výprava a dobovost 50. let jde z filmu cítit, soundtrack Davida Holmese s jazzovým nádechem k celé té atmosféře dokonale sedí a pak jen stačí sledovat jak tahle kriminálka postupně utíká a scénář dokáže nadále v mnoha momentech šokovat. Soderbergh to celé točí s hravostí, která připomene časy trilogie Dannyho parťáci, ten film si diváka v podstatě snadno omotá kolem prstů a celé to navíc dost krásně vypadá. Jde o film se zběsilým tempem, který především funguje i jako neskutečně zábavný zážitek, který pořád dokáže překvapovat za pochodu. Soderbergh možná nenatočil zásadní film, natočil ovšem rozhodně solidní poctivé řemeslo, které působí dojmem, že ho jeho tvůrce točil s naprostou chutí. Téhle krimi se podlehne strašně těžko. No Sudden Move je jednoduše bravurní kriminální thriller s elegantním scénářem, vynikajícím obsazením a solidní vizuální stránkou. iPhone sice v jistých momentech předvádí své limity, Soderbergh vlastně v podstatě točí jen velmi zábavnou podívanou a ne zásadní snímek, přesto ovšem natočil jednoduše bravurní záležitost. Nejlepší Soderbergh za posledních několik let a do jisté míry i připomínka jeho nejlepších časů......

Dodatečné informace

Původní název:
No Sudden Move (více)
  • USA Žádné prudké pohyby
  • USA No Sudden Move
  • USA Sin movimientos bruscos
Premiéra v ČR:
1. 7. 2021
Země původu:
USA
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné