6/10. Inu Netflix se stále snaží o další napodobitele Umbrella Academy a zatím marně. Přitom Jupiter's Legacy má předlohu od Marka Millara (Kick-ass, Wanted, Kingsman), což je autorská podpěra, kterou by jim kdejaká jiná komiksová show záviděla. Bohužel však došlo opět k určité Netflixárně a předloha se ohlodala na základní "jakžtakž" funkční kostru (Josh Duhamel se fakt snaží!) a druhou půlku si pro jistotu vymysleli úplně. A škodí to tomu. Jak zbytečná natahovanost, neschopnost prodat vedlejší postavy (všichni se chovají na pěst), tak opulentní akce... která prostě opulentní není a připomíná kolikrát dvacet let staré seriály. To je vlastně perfektní příměr. Jupiter's Legacy působí tak trochu jako komiksový otloukánek z dvacet let staré historie. A to není nejlepší vizitka. Přesto by mě zajímalo, jak by to tvůrci po povedeném finále vedli dál, tak třeba na druhou sérii dojde. Více: ZDE
A, máme tu další superhrdinsky seriál, tolikrát vyzdimane téma, jak jen to jde, v tomto případě, se to tvurci snažili oživit tím,že jedna generace superhrdinu zestarla, a předala žezlo svým dětem, pokus o originalitu tu jistě byl, ale bohužel je to nuda,u seriálu se máte těšit na další díl,a u mě to bylo trochu jinak, vlastně mi bylo jedno jestli uvidím další díl, a to by se u seriálu dít nemělo.při nafouklem rozpočtu 200 milionů amerických dolarů, bych čekal něco jak to ric "WOW" ale to se nestalo, a světě div se seriál po první řadě? Zrušen
Chvíli se to tvářilo, že to bude jeden z počinů, který může překonat svou komiksovou předlohu. The Boys se nicméně nekonají. Ani hodně vzdáleně. Celkem zajímavě rozehraný scénář spolkla ještě větší porce patosu než jaká byla v komiksu. Otrocky držená koncovka byla už jen smutným vyvrcholením nízkoprofilové kreativity.
Popravdě, Millarova inspirace Watchmenama mě mile překvapila. Vyobrazit borce a borky, kteří v pracovní době zachraňují svět a současně řeší mezigenerační vztahy, imho morální dilemata apod., aby nevypadali jako bezcharakterní jednohubky z pera marvelu, jsme tu dlouho neměli. Takže za náměr palec hore. Co se týče castingu, jeden si nemůže na nic ztěžovat: Duhamel drží celý ansábl pohromadě a ke konci řady už mi nepřipadal jako Santa Claus na steroidech. Kdo ale celý děj táhne dopředu je bezprizorní Daniel a charismatická Bibb ve společnosti druhé generace nadlidí. Bohužel, na spádu ubírá poměrně roztříštěné dvě dějové linky, které sice dohromady dávají smysl, ale jejich proplétání, hlavně ke konci série, je stále chaotičtější. Kostýmy jsou stylovka, ne že ne, ale na můj vkus až moc laciný. Suma sumárum, příjemná jednohubka, která neurazí, ale že bych si z ní sedl na zadek, to zase prr. Na druhou stranu, dilema, které je načrtnuto v posledních dvou dílech a de facto v něm eskaluje celý Utopienův problém s kodexem, dává možnost hlubšího v pojetí v následujících pokračováních :).
Kladem seriálu je, že nejde cestou klasiky, ale přes úvahy o rolích mocných lidí, dodržováním kodexu a jeho dopadu na lidi a také vlastní rodinu. Sezení hlavní postavy (otce) u psychiatra směřuje děj více do vod psychologie, než hrdinských střetů. Střety tam nakonec jsou, ale více v rámci rodiny, což postihuje děti, které se nedokáží v životě, díky otci, dobře orientovat. Zajímavější je však linka z historie otce, která začíná Černým pátkem (krach americké burzy) a vede až k získání super schopností. Celkově je to dobrý seriál, jen nemá drive, který by dokázal více vtáhnout do děje.