Po všech směrech takový "hallmarkový" thriller, který nenápadně proběhne ve čtvrtek večer na TV Nova. I přes slabý scénář to nemusel být úplně špatný film, ale zpracování je naprosto bez nápadu.
Zajímavý psycho thriller.. ne, že bych film na podobné téma neviděl, ale Run mě příjemně potěšil kvalitně zahranou a napsanou postavou mladé dívky. To, co si prožívala je jen těžko uvěřitelné, přesto jsem se do jejich pocitů dokázal vžít a film mě hodně bavil.
Skvěléj psychologickej thriller. SPOILER: Jen mám dvě varianty konce: 1, buchta na vozíku se scvokla jak její "máma" 2, buchta na vozíku to hraje a msti se své "mame"... Každopádně ji asi fakt hrablo, bo jinak by asi našla své pravé rodiče a vše by byl happy end...a horror tohle určitě nebyl.
Režisér a scenárista Aneesh Chaganty se před 2 roky zjevil s velmi výrazným debutem Pátrání. Thriller, který byl po celou dobu postavený na tom, že se jeho děj odehrává na monitoru Chaganty tehdy světu představil neskutečně fungující thriller, která byl neskutečně vynalézavý, napínavý a po filmařské stránce vyloženě bravurní. Poté co jsem Pátrání viděl jsem si řekl, že budu Chagantyho tvorbu sledovat a začal jsem se zvědavostí očekávat, co dalšího už svým debutem potencionálně zajímavý tvůrce předvede. Píše se rok 2020 a světlo světa spatřila Chagantyho novinka Run/V zajetí. Samotné natočení filmu sice proběhlo už na konci roku 2018, po dlouhých odkladech ale film definitivně dorazil na streamovací službu Hulu a musí se jednoduše a prostě říct, že je Chagantyho druhý snímek tak trochu zklamáním. Přesto všechno jde ale pořád o velmi slušné thrillerové řemeslo. Po velmi originálním a především velmi povedeném Pátrání je V zajetí tak trochu rutinnějším řemeslem, které má ale pořád očividně silné tvůrčí uchopení a především a má tento film velmi povedené tempo. Má dvě skvělý herečky v hlavních rolích, přičemž se debutující Kiera Allen předvede jako herecký talent, který se naprosto vyrovná osvědčené Sarah Paulson, které mimochodem tahle role velmi sedí a především mají obě hlavní herečky mezi sebou velmi bravurní chemii a velmi dobře k sobě sedí. Chaganty ovšem u svého druhého filmu tak trochu ztratil tak povedenou práci s napětím, už se mu tolik nedaří prodat emocionální momenty a především po originálním debutu nabídl film, který je tak trochu plný očekávaných klišé. V zajetí se nedá upřít povedená řemeslná stránka a v první půlce dokonce to budování napětí ještě relativně funguje. Hned v druhé polovině je ale pryč a vlastně většina toho zajímavého co se o V zajetí dalo říct v druhé polovině zmizí. A pak už nestačí dvě výborné herecké trefy, očividný tvůrčí talent a slušně budované napětí, které je ale rozplynuto v nevyužitý potenciál druhé půlky. V tomhle ohledu tak Chaganty trochu zaostal za očekáváními a se spoluscenáristou Sev Ohanianem (který s ním spolu napsal i právě Pátrání) nevytvořili ve finále ani kdovíjak zajímavý námět. V zajetí představuje zlatý hororový průměr, který určitě neurazí a má pořád své očividné kvality. Další Chagantyho film ale budu očekávat méně napjatěji, protože jde po jeho opravdu povedeném Pátrání skutečně vyloženě o zklamání. Pořád to není tragédie nebo vyložená rutinérská nuda, čekat se ovšem dalo něco výjimečnějšího. A to se bohužel nestalo.........
Abych měl z "modrého filmu" takové pocity, se může stát jen u hororů... Celý mě to tak chytlo, že už ani nevím, jaká byla vlastně ta úvodní kompozice. Bylo podle mě poznat, že tvůrci si moc nelámali hlavu s tím, že by přece pro tu dceru měl normálně vzniknout nějaký vnitřní rozkol, zda přece jen ta matka nejedná v jejím zájmu. Chápu, že to zlomily hlavně ty přihlášky, ale i tak té výstavbě se šlo ještě pověnovat. Nicméně co se dělo (hlavně se mnou) po zbytek filmu naprosto nepobírám. Abych takhle někomu fandil a očekával postupné vítězství! Herecké výkony u hlavní dvojice na úrovni, ale suverénně kraluje Sarah Paulson, která se mi začíná prokousávat do užšího výběru a už teď ji rád někde vidím. Nápad je zcela šílený, ale přijde mi to nápaditý a dobře provedený. Víc než půlku filmu mě to drželo v takovém napětí, že by mě rozhodil i padající špendlík, ale pořád nic proti tomu satisfakčnímu finále! Závěrečný vzhled v nemocnici mě ale vyděsil více než, co předvedl zbytek snímku. Je to poctivý a sežral jsem i všechna hororová klišé, která jen šla. Sice bych si přál ještě nějakou scénu se sladkým setkáním s rodiči, ale co už. K tomuhle filmu se ještě určitě vrátím! EDIT: Po shlédnutí Misery nechce zemřít, musím pro jistou neoriginalitu snížit své hodnocení. 80%
Thriller pro maminy, co se zleknou i Caspera v animované pohádce, a pro kterých je Troška komediální Bůh. Po všech směrech prvoplánovaná, předvídatelná a rožvejkaná hořčice pro antrítídou postižené, pro tělesné a mentálně zpomalené a pro krajkově impotentní jedince. Sarah Paulson je správně šáhlý blázen, a svou psychopatickou povahu hravě zahraje, i bez známky hereckého talentu, (AHS fans pochopí..). Nebylo to zase tak špatně natočené, hravost a atmosféra tam nějaká bude, jen je to maximálně tak pro televizi. Věřte mi, kdybych se po těch 2 letech konečně netěšil do tmavého sálu, kde odevšad slyším chroupání hnusné kukuřice, zvuky chichotu a šuštění, které spíš ten zažitek ruší než zpřijemňuje, anich bych lubrikant nenačl, ale na blockbuster zatím nemám buňky, a do kina, fakt jen v těch nejnutnějších případech. Když už tu máme teenku na vozíčku, a asi deset tisíc prášků, co musí denně vyšňupat, jako pražácký feťák na hlaváči, by moje úchylná část mě, tudíž celá část mě, by toho krásně využila, a do toho granka bych posypal i pár cukříků psychotropných látek. A když ještě k tomu je celý den doma, a jen tak z tichého a znecivilizovanýho místa sama neodjede (na vozíku určitě..), tak proč toho nevyužít?? Koitus nemusí být třeba jen pro rozmnožování, od pasu dolů je mrtvá, tak by to možná ani necítila.. okey, už toho nechám.
Herecky pecka, režijně to trochu ztrácí a i když se občas i daří budovat nějakou tíživou atmosféru, tak napětí tam moc není. Podívaná je to ale fajn, a hlavně chemie mezi dvěma hlavními představitelkami je super.