Osaka, Japonsko. Polda ztrácející nervy. Chystané spiknutí. Zabiják na útěku. Nick Conklin (Michael Douglas) a Charlie Vincent (Andy Garcia) jsou cizinci v neznámé zemi. Poldové z New York City v Japonsku pronásledují Sata (Yasuka Matsuda) - uprchlého vraha a člena Yakuzy (japonské mafie).
Velice povedená akční kriminálka s výborným Douglasem, kterému role drsného poldy, mstící se za smrt přítele dokonale sedla. Je sice pravda, že akce klidně mohlo být více ale i tak se jedná ve svém žánru o nadprůměr.
Každý svérázný polda si myslí, že dopravit zatčeného zločince z ciziny do jeho vlasti a předat ho tamní policii je banalita, ale jak se přesvědčí Nick Conklin s tváří Michaela Douglase, zas až tak jednoduché to rozhodně není. Po příletu ještě nestačí z letadla ani vystoupit a je o vězně takřka až směšně připraven. Jeho nátura ho však nutí vězně chytit a to za každou cenu. Musí se však nejdříve poprat s tamní kulturou. Američan v Japonsku. Proto ten název snímku odkazující na svrhnutí atomové bomby Američany, což je Nickovi v jedné scéně dokonce i připomenuto. Osmdesátková klasika, která se hrdě řadí mezi buddy movie. Japonská Yakuza vs. americký policista. Co tak z toho může vzejít. A když se ještě přidá rozdílnost kultury a policejního postupu… No nic. Dějově je cíl jasný. Dostat se Yakuze na kobylku a dopadnout uprchlíka. To se ale daří jen zdánlivě, neboť japonský způsob myšlení a jednání je prostě jiné a spíše to Američanům práci ztěžuje. Takže většina děje tkví ve sporech a snaze japonský styl nějak patřičně uchopit. Policejní partnerství mezi Američanem a Japoncem je pro oba těžkou zkouškou. Nick je agresivní drsňák, zatímco Japonec Charlie je pohodář, který Nicka skrytě v jeho nátuře obdivuje a svým způsobem ho nenápadně podporuje. Akční scény jsou samozřejmě nejdůležitější na celém filmu, neb ty každý očekává, a jako obvykle na sebe strhávají pozornost. Honičky, ve kterých sekundují především motorky, mají drive a akční ctižádost. A jak je u režiséra snímku Ridleyho Scotta zvykem, každá scéna je efektně nasnímána, takže pevné záběry a patřičné scenérie navíc všemu dávají svou kouzelnost. Temný obraz s modrým nádechem se dá považovat za noir styl v barevném tónu. Snímek vlivem toho, že se neodehrává na americké půdě, je v konkurenci buddy movie docela těžkým artiklem a snad podle toho také dopadl. Není to špatný policejní film, neb tomu v žánrové konkurenci nic nechybí, ale byl prostě přijat vlažně a ani dnes se televizní stanice s velkým nadšením o televizní práva zrovna neperou. A je to rozhodně škoda. Snímek tak sice zapadá, ale občas by se vytáhnout mohl. Michael Douglas je v tom prostě skvělý.
Ridley Scott nepotřebuje dobrý scénář k tomu, aby natočil dobrý film. A toto je jasný důkaz. Vizuálně strhující film, kde odevšud něco kouří, odevšad svítí nějaké neony a mezitím uhrávají své party Douglas, skvělý Takakura, krásná Kate Capshaw a zejména Andy Garcia. Ve filmu je jedna naprosto nezapomenutelná scéna a přiznám se, že až po zhlédnutí filmu v originále, bez zmršeného devadesátkového dabingu jsem pochopil o čem film je. Dobrý film.