Cabiriiny noci

78%
Cabiriiny noci
Prostoduchou holku z ulice (Giulietta Masina) muži pouze využívají. Potom, co ji její pasák ukradne vydělané peníze a nemilosrdně ji shodí z mostu do řeky, pozná Cabiria herce Alberta. Avšak i pro něho je jen partnerkou na čas, milenkou z nouze, a když se vrátí Albertova bývalá známost, musí Cabiria v tichosti odejít. Z nenápadného účetního, do něhož se zamiluje, a který ji požádá o ruku, se vyklube podvodník, jenž ji připraví o všechny úspory. Zdrcená Cabiria vyjde na silnici a potká skupinu mladých lidí, kteří jí dokážou vnuknout novou naději... Felliniho manželka Giulietta Masina zazářila v roli Cabirie, jež představuje obměnu Gelsominy z filmu Silnice. V roce 1966 tento námět přiměl Neila Simona k napsání muzikálu, který pod názvem Sweet Charity a po úspěchu muzikálu s tímto názvem na Broadwayi zfilmoval Bob Fosse v roce 1968.(oficiální text distributora)



Pete69
Pete69
33 033 bodů
7
Příběh jedné dobrosrdečné a hlavně naivní prostitutky v dobré režii Federica Felliniho. Jeho tvorbu vyloženě nehltám, ale všechny jeho film, které jsem viděl byly minimálně dobré. Toto je syrové. lidské, celkem uvěřitelné. Ze života lidí z periférie Říma.
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
10
Nádherný, ale smutný příběh, který je sice dokonale natočen, ale rozhodně vás rozseká a závěrečný obraz je natolik silný, že ten film už nechci nikdy vidět. Přesto je mi jasné, že ho z paměti už nedostanu. Občas se budete smát, ale ještě více budete fandit hlavní hrdince, i když víte, že ten boj nemůže vyhrát.
ZkuKol
12 290 bodů
8
Jsem člověk, který jako první ocení, když ho film baví a zajímá a buďme k sobě upřímní, o to vždy tradičním velikánům evropské kinematografie nešlo/nejde (alespoň já mám ten dojem). Cabiriiny noci mě bavily i zaujaly. Jsou skvěle zahrané, příběh má smysl a šáhne vám hezky mezi žebra až k srdíčku. Škoda, že taký mistr jako Federico si nechá utéct mezi prsty scénu v night clubu, nebo na nočních ulicích v Římě (vypadají jak ze špatné laciné divadelní inscenace - mrtvé, prázdné apod.), obzvlášť když je srovnáte se scénou u kouzelníka, nebo denní procházky s Oscarem. Taky mě docela překvapilo, že se Fellini spokojí s docela jednoduchým symbolismem, jako rozhodováním mezi poutním průvodem a kunšoftem apod. Prostě trochu nechápu intelektuály, jenž ho vyzdvihují nad US produkcí pro inteligenci a přidanou hodnotu jeho tvorby. Krásný příběh o jedné šlapce z okraje Říma, jejích láskách, štěstí i neštěstí... 75%

Dodatečné informace

Původní název:
Le notti di Cabiria (více)
  • Itálie Cabiriiny noci
  • Itálie Le notti di Cabiria
  • Itálie As Noites de Cabíria
  • Itálie Cabiria éjszakái
  • Itálie Cabiriaeui Baam
  • Itálie Cabiria'nin Geceleri
  • Itálie Cabirian yöt
  • Itálie Cabirias gameebi
  • Itálie Cabiria's Gameebi
  • Itálie Cabirias nätter
  • Itálie Cabirias netter
  • Itálie Cabiriine noci
  • Itálie Cabirijine noči
  • Itálie Die Nächte der Cabiria
  • Itálie Gadepigen Cabiria
  • Itálie Kabiria no yoru
  • Itálie Kabirijine noći
  • Itálie Las noches de Cabiria
  • Itálie Las Noches De Cabiria
  • Itálie Les nuits de Cabiria
  • Itálie Les Nuits de Cabiria
  • Itálie Nights of Cabiria
  • Itálie Noce Cabirii
  • Itálie Noches de Cabiria
  • Itálie Noites de Cabíria
  • Itálie Noptile Cabiriei
  • Itálie Nyhtes tis Cabiria
  • Itálie The Nights of Cabiria
  • Itálie Νύχτες της Καμπίρια
  • Itálie Ночi Кабiрii
  • Itálie Ночи Кабирии
  • Itálie Нощите на Кабирия
Premiéra v ČR:
18. 6. 2007
Distributor:
Hollywood Classic Entertainment
Země původu:
Itálie, Francie
Tržby:
0,75 mil. USD (celosvětově)

Podobné


  • Federico Fellini: [vaudeville] Celý segment s hypnotizérem patří k mnoha odkazům na vaudeville ve Felliniho filmech.
  • Podle tohoto filmu byl natočen americký muzikál Sweet Charity (1969) (choreografie a režie Bob Fosse). Konec použitý v Charity (který je paralelní s koncem tohoto filmu) považovalo studio za příliš „depresivní“ a požadovalo místo něj optimistický konec. Ačkoli byl natočen, testovací publikum na něj reagovalo špatně, a tak byl obnoven původní konec podobný Cabirii, který ponechává její budoucnost bez odpovědi.
  • Debut Giovanny Gattinoniové.