Podprůměrná bubákovina, která jede ve šlépějích V zajetí démonů ale nesnaží se nijak inovovat vše co známe. Naopak veškeré strašení nudí a dětští představitelé jsou otravnější víc než je v daném žánru snesitelné.
'Plačící žena', děsivý přízrak v bílém, je postava, na základě mexické legendy šířené v Severní a Jižní Americe, používaná v kinematografii už někdy od třicátých let a není divu, že vzhledem ke své dosavadní tvorbě ji tvůrci hororové série 'V zajetí démonů' a 'Annabelle', použili také. Všímavý divák jistojistě postřehne v určité scéně známou panenku jako pojítko. A tak snímek právem patří do rozšiřujícího se vesmíru 'The Conjuring'. Plačící žena', nebo-li právě v originále 'La Llorona', byla dle legendy krásná žena jménem Marie, která se rozhodla kvůli muži, do kterého se zamilovala, utopit své děti. Ten však její lásku neopětoval, s čímž se Marie nedokázala smířit a v žalu se utopila v řece. Když se její duše dostala před nebeskou bránu, nebylo jí dovoleno vstoupit do posmrtného života, dokud nenajde své děti. Zůstala tak mezi světy živých a mrtví, kde bloudí dodnes a hlasitě naříká. Ale může i stát, že zaútočí na děti nebo je dokonce unese, aby tím nahradila ty, které zabila. A právě s tímto motivem pracuje tento snímek. Na správný horor je děsivý a atmosférický, takže v tomto případě nic proti. Slabinou je dějová šablona, která je už po tolika desítkách let hodně předvídatelná. Scénář se snaží být zajímavý, ale je tu hodně pasáží, které jsou zbytečně natahované, hlavně svým sebeopakováním. Scény odhalení La Llorony jsou nápadité a solidní, ale je jich zbytečně hodně, byť se daná místa střídají. Stává se tak z toho spíše nuda, což je na celé koncepci nemalá bolístka. Děj příběhu je tak jednoduchý, že by postačil i na stopáž seriálové epizody. Tady se s tím mělo daleko více zapracovat, neboť po výpravné stránce není co vytknout. Dobrý námět, ale promarněná šance. Škoda tohle mělo navíc.
Další z řady nud, které se na nás v tomhle filmovém univerzu navalily. Nejvíc jsem se lekl, když moje žena vedle v kuchyni pustila vodu do dřezu a ono to tak syčelo z toho kohoutku, že mě to úplně vylekalo. Jestli někoho děsí trapná bílá ženská se žlutejma čočkama nebo různé telekinetické pohyby věcí a lidí, tak toho by to ještě trochu děsit mohlo. Nebo někoho, kdo je tak empatickej, že si v rolích ohroženejch děcek představuje ty svoje. Nebo někoho, kdo se bojí Klekánice/Polednice. Ale podle mě tohle si nezaslouží nálepku "horor". Horor je spíš to, že to někdo označil za horor. A horor je to pak sledovat.
Asi byla chyba čekat od Llorony nějaký zázrak. Skrz naskrz předvídatelná báchorka o rodince, po které jde bubák. Nijak originální (ok, latino) a hlavně vůbec ne děsivé.
Horror má velice slušný úvod, pak ale přichází nudná první polovina filmu, která dojíždí na nepříliš originální scénář, který čerpá ze Stáhni mě do pekla, V zajetí démonů a Mamy. Výrazně lepší druhá a kratší polovina má hned dvě super scény. Chaves ve svém debutu dokázal diváky zaujmout a talent má. Jsem zvědavý, zda s vyšším rozpočtem, slušnými herci a zaběhlou značkou Conjuring obstojí.
Lorraine Warrenová umřela což znamená, že odešel i ženský element manželské dvojce Warrenových, tato dvojce paranomálních vyšetřovatelů ale za sebou zanechala dost výrazný odkaz. Je otázka zda jsou Warrenové skuteční hrdinové, kteří démoni vymáhali nebo jenom podvodníci (ta více pravděpodobně možnost), minimálně se ale na základě jejich příběhů v roce 2013 objevila taková nenápadná horrová pecka jménem V zajetí démonů! Tu si vzal na starost takový nenápadný génius jménem James Wan a kromě pecky se z filmu stal i finanční hit, který definitivně položil základy nové horrové série, která by se krom klasických pokračování měla dočkat i spin-offů. Kromě V zajetí démonů 2 jsme se tak během 5 let mohli dočkat také dvou spin-offů s panenkou Annabelle (která letos v červnu dostane třetí díl) a loni další spin-off- Sestru. Já jsem byl se všemi dosavadními příspěvky spokojený- Wan si dle očekávání zvládl oba díly V zajetí démonů a spin-offy si pohlídal alespoň jako producent a především k ním dostal mladé režijní horrové talenty- Ať už myslím režiséra Annabelle 1 Johna R. Leonettiho, režiséra Annabelle 2 Davida F. Sandberga nebo režiséra Sestry Corina Hardyho. Leonetti, Sandberg i Hardy totiž dodali svůj specifický styl a proto je každý díl série výrazně jiný. Takovou Sestru díky tomu chválím kde to jde i přesto, že jsem asi jediný na světě. Je nicméně fakt, že jsem si sérii V zajetí démonů oblíbil a začal jsem se v podstatě těšit na každý další část univerza. Vypadalo to, že další části bude za ty 2 měsíce až Annabelle 3 a poté se až za rok konečně dočkáme V zajetí démonů 3. Jenže... z horroru La Llorona, který si vzal produkčně na starost James Wan a jejíž režisér Michael Chaves byl najat jako režisér V zajetí démonů 3 (jako svého nástupce si ho vybral sám Wan!) se vyklubala další část tohoto horrového vesmíru! A i když trailery zrovna dvakrát dobře nevypadali, člověk se nějak začal více automaticky těšit a očekával další hodně fajn horrovou záležitost, která ukáže, že je V zajetí démonů 3 v těch nejlepších možných rukou! Jenže..... no to je právě ten problém! Nebudu to protahovat a řeknu, že je La Llorona nejslabším kouskem z celého univerza V zajetí démonů! A zároveň se jedná o velice průměrný kousek! A zároveň se začínám bát, že V zajetí démonů 3 nemusí dopadnout úplně nejlépe! La Llorona je Chavesovým celovečerním debutem. Před tím měl na krku velice solidní (horrový) kraťas The Maiden, která ukázala, že mu režie jde. A i u La Llorony je nejzajímavější právě režie! Chavesova režie je opravdu největším plusem filmu, především v její první (lepší) polovině. Chaves dokáže točit dialogové scény mezi matkou a jejími dětmi, dokáže se chopit zajímavé scény, která se týká přípravy do školy a je celá natočena v jednom záběru a zároveň bych řekl, že si i dokáže pohrát s lekačkami. To ale ve finále prostě nestačí a projeví se to především v druhé polovině, která tak trochu ztrácí šmrnc v tom co bylo tak okouzlující na té první. La Llorona nemá zajímavé postavy (Linda Cardellini je sympatická ale to je tak vše) a i přesto, že v ní děti hrají velice solidně, upřímně celou dobu chybí nějaký strach o ně jednoduše proto, že diváka nezaujmou tak moc aby o ně měli strach. To je definitivně potvrzeno, v druhé polovině kde dojde především k jednomu WTF rozhodnutí, která se sice dá ignorovat a překousnout, reálně to ale prostě jen tak snadno překousnout nejde. La Llorona je pozitvní v tom, že nabízí zajímavý pohled do mexické komunity ve Spojených státech a mexického náboženství. Jestli je v něčem La Llorona originální tak dost možná právě v tomhle... Jinak ale jakási originalita a snaha alespoň zkusit to jinak chybí- samotný design La Llorony není moc zajímavý, nějaký revoluční skok v lekačkách taky neproběhl a La Llorona selhává i ve všem co měli alespoň ostatní filmy ze světa V zajetí démonů- zajímavé postavy, pestrý vizuál, dost povedený scénář v rámci horrového žánru nebo alespoň pokus odkazovat/variovat nějaký žánrově blízký horror. Napojení na celé univerzum V zajetí démonů je navíc vlastně ve výsledku úplně zbytečné a vůbec by tam nemuselo být. Ale otec Perez v podání Tonyho Amendoly je pořád borec! La Llorona je vcelku oOK řemeslo, člověk by ale čekal víc- Důležitá je aktuálně otázka jestli se Wan neukvapil a jestli je V zajetí démonů 3 skutečně v dobrých rukou? A já si nejsem jistý! Chaves má totiž očividně řemeslo v malíku, obávám se ale, že když si nezvládl pohrát s tak vcelku primitivním snímkem..... tak jak si sakra dokáže pohrát s závěrem trilogie jejíž dva předchozí díly jsou jedny z nejlepších horrorů 21. století?!
Prvá polovica je celkom slušný, ajkeď stále len priemerný, horor ktorý opäť postavil zápletku na vraždiacom duchovy a do stredu pozornosti dal deti. Klišé jak sviňa, no oproti polovici druhej ma to celkom ešte bavilo. Postavy neliezli na nervy, mytologické pozadie fajn a atmosféra fungovala. Určite lepšie ako v Mníške alebo prvej Annabelle. Postupne sa ale všetko dobré úplne vytratilo. Logiku prestal dávať scenár, chovanie postáv a celý záver je jeden nezmysel za druhým snáď v každej scéne. Atmosféra zmizla a lakačiek bolo tak veľa že stratili zmysel. La Llorona je kvôli tomu len tuctová ducharčina čo kopíruje väčšinu béčkových hororov a od prvej ligy je na míle ďaleko.
Celou dobu to vypadalo dobře, i ta zmínka o Annbelle bylo fajn, ale ten konec. Jako by sami nevěděli jak to ukončit, tak vymysleli ten nejhorší konec vůbec.