Snad nejznámější zločinecká dvojice všech dob ve filmovém zpracování, která se oprostila od životopisného vyprávění a zaměřuje se pouze na jejich skutky a stíhání policií. Zkrátka vznikl obyčejný akční snímek. Natočeno je to však zručně a velkolepě. Dobová auta jsou pastvou pro oči hlavně dnešním sběratelům. Road-movie plná různých přepadeních, honiček a přestřelek dává vcelku atmosferický filmový zážitek. Až mě zamrzelo, že jsem těm hlavním postavám vlastně fandil. Dnes již klasika, která určitě nestárne.
Popravdě jsem čekal trošku více. Není to špatný film, proto hodnotím nadprůměrnými šedesáti procenty, ale chybí mi zde trošku více z akcí Bonnie a Clyda. Je to takový naivnější snímek, včetně prestřelek, které pusobi nereálně. Na druhou stranu je děj přímočarý a srozumitelný, navíc nestranný.. dobré.
Romantika bez zbytečného zlehčování. Film, který působí i dnes velmi svěže, uvolněně, ale přitom se nepokouší své hrdiny-zločince obhajovat, jak to dělávají jiní.
Dlouho mi trvalo, než jsem se k tomu dostal, ale konečně. I když už je to docela stary, člověk musí uznat, že Faye Dunaway byla tenkrát fakt kost. Warren Beatty taky nebyl špatnej, i když možná byl až moc umachrovanej (na to, že hrál impotenta). Má to i další mouchy, například v záběrech jsou často vidět mouchy. Taky to, že se to pořádně nedrželo pravdy a vymejšlelo si to, by mohlo být považovany za mínus, ale jakožto světlý paprsek v oživení hollywoodu se na tohle musí zapomenout a uživat si kriminální road movie, jak to jen jde. A ono to jde! Zajimavy taky bylo, že těch samotnejch loupeží tam až tak moc nebylo a že se nám to spíš snažilo přiblížit život a atmosféru v Barrowově gangu. Dobově to bylo fakt skvěle zpracovany (auta, zbraně, okolí), krvavě trošku horší. Prostě skvělej filmovej zážitek, takže už se nedivím, proč ho všichni tak vyzdvihují...
70% Syd Field ve své knize Jak napsat dobrý scénář píše, že abyste zaujali diváky, musíte pro ně učinit film zajímavým během úvodních deseti minut, nejlépe ještě na první stránce/minutě. Na několika desítkách filmů, které jsem viděl po přečtení jeho knihy, jsem si ověřil, že na tom něco bude. Bonnie a Clyde mají velmi dobrý začátek, vážne skvělý, vůbec celá první půlhodina je úžasná. Ale pak to začne jít z kopce. Stále je to dobrý film, o tom žádná, ale začátek je nejlepší a zbytek pokulhává. Když to srovnám s výletem a Kokořín... vlastně s pozdějším filmem Takoví normální zabijáci, pro mně vychází mnohem lépe právě film Olivera Stonea, kterého jinak nemám příliš v lásce...
Film Bonnie a Clyde je zdařilý film, který pobaví a dost možná budete překvapení, že je mnohem zábavnější, než Highwaymen od Netflixu. Je to film hodně nemorální, ale závisí, jak se na něj budete dívat a samozřejmě komu budete fandit. Hodně filmařů se pokoušelo natočit podobně laděné filmy, nevyjímaje Olivera Stonea a Takové normální zabijáky a samozřejmě Quentina Tarantina a Pravdivou romanci, ale až film uvidíte, je jasné, že originál je jenom jeden.
Výborná gangsterka, která měla jistě velký vliv na nastupující generace filmařů. Faye Dunaway byla sakra šťabajzna a Gene Hackman ve své dost možná nejsympatičtější roli dodává snímku potřebný nadhled a pohodu. Všudypřítomné přestřelky a automobilové honičky jsou na svou dobu znázorněny dost nevybíravě a tragický závěr je mrazivý, smutný, ale přesto tak nějak správný a potřebný. Škoda, že to vidělo tak málo lidí. Já za sebe nemohu jinak, než vřele doporučit.
Trvalo mi dlouh, než jsem se k tomuto oslavovanému filmu dostal (vděk patří mnou nenáviděné čt)a tak nějak nevím. Příběh je vynikající, Beatty frajírek, Dunaway sexy a Hackman spolehlivý i ty přestřelky jsou na svou dobu velmi dynamické, ale občasné přehrávání, do nebe volající hloupost hlavních hrdinů (sázel bych na scénáristu než na skutečnost) a občasné dramaturgické lapsy (skoky z jednotlivých episod jsou dost neobratné) dost kazí dojem. Až zamrzí, když je takto pokaňhán velmi zajímavý obraz jedné doby, příjemně vsunuté odkazy na politiku, média, hosp. krizi i tehdejší kulturu. Recividista a servírka se rozhodnou, že chtějí něco víc a společně změní své životy, projedou půlku "států" a zanechají za sebou sakra viditelnou stopu, pár mrtvých a jednu velkou legendu... 70%
Vedle Občana Kanea, Casablancy, Dvanácti rozhněvaných mužů jsou Bonnie a Clyde další velkou zlatou klasikou amerického filmového dědictví.. A za těch 56 let neztratil tenhle legendární biják na svém kouzle a údernosti vůbec nic.. Bonnie a Clyde jsou dvojice postav založená na stejnojmenném skutečně žijícím zločineckém duu, které operovalo v první polovině třicátých let minulého století napříč jihovýchodními státy v USA. Společně šlo o dvojici zamilovaných gangsterů, kteří v období Velké hospodářské krize organizovaně porušovali zákony, až na ně byl vyhlášený organizovaný hon napříč celým jižním pobřežím v USA, který je měl dostihnout a především zabránit, aby utekli do Mexika.. Filmová podoba jejich zločinecké a milostné éry, kterou se navždy zapsali do dějin a obecného povědomí, změnila v 60. letech celé dějiny filmu a odstartovala novou éru kinematografie.. A za vznik tohoto kousku vděčíme obrovské snaze a úsilí samotného Warrena Beatyho, který se sám podílel na celé produkci. Film chtěl vyhnat do těch nejvyšších výšin, ale narážel především na finanční nároky, jakými se on sám chtěl řídit. Původně chtěl Beaty do rolí obsadit Marlona Branda a Jane Fondeovou, ale kromě limitů v honoráři se mu je nakonec ani nepodařilo sehnat z časových důvodů. Dokonce u něj vítězil tak úsporný plán, kdy by si dvojici střihl přímo on a jeho sestra, ovšem od téhle představy nakonec z důvodu uvěřitelnosti chemie mezi hlavními postavami ustoupil, ale sám sebe už v hlavní roli ponechal. K sobě pak zkoušel velké mediálně známá jména jako třeba Cher, když nakonec si po dohodě s režisérem do ústřední role obsadili začínající v divadle se pohybující herečku mladičkou Faye Dunaway, která si tímhle filmem započala bohatou hereckou kariéru... A tak bylo ikonické duo na světě a samotné natáčení mohlo postupně začít.. I přesto, že na té rádoby nejvyšší stoličce seděl zastánce nové filmové vlny šedesátých let, který opakovaně nebál společnost pokoušet divácky podbízivými kousky reagující třeba na rasové otázky, Arthur Penn, tak se uvádí, že vliv Beattyho na celý filmový proces byl ohromný, dost rozhodnutí stálo na něm (viz. přelomová explicita násilí), a tak nakonec, že někdy je jeho přičinění stavěno to nad Pennovo.. V Bonnie a Clydeovi vidíme celé zformování jejich gangu, přes následné jednotlivé delikty, až k samotnému dopadení. V tom všem sleduje nabitý příběh, který je i po letech jednou z nejlepších živelných romantických filmů všech dob. Nechybí trošku toho bohémství, anarchismu, či pohrdání jurisdikcí. Kdy tohle je pak vhodně proplétáno mezi akcí a iluzí spokojeného života.. Pokud se budeme na duo dívat jako bojovníky proti establishmentu, kteří bohatým berou a chudým dávají a spíše najedeme na tvůrčí nadhled, jakým oslavuje všechny členy Barrowova gangu. dá se k filmu přistoupit jako další společenskou oslavu populárních kriminálníků a bude snadné s postavami sympatizovat.. Navíc když pak hrdinové na druhé straně nejsou vykresleni s takovou péčí a je kladen důraz na jejich surovost, anonymitu či dokonce poskvrnění, aby jim divák neměl šanci fandit. Proto je tak snadné se s ústředním duem provázat a fandit mu až do samotného konce.. Kromě velké oblíbenosti a popularity, které se jak duo, tak i samotný film čiší dodnes, navíc šlo o zlomový film pro všechny zúčastněné herce, jenž se stali nesmrtelnými. Bonnie a Clyde rezonovali byl celosvětový fenomén, který ovlivnil například módní trendy.. A já hrdě prohlašuji, že tahle klasika i u mě po více než padesáti pěti letech uspěla! 90%