Od 3. července je na Netflixu k dispozici čtvrtý díl akčně-komediální série Policajt v Beverly Hills. Snímek s podtitulem Axel F (Beverly Hills Cop: Axel F) opět láká na Eddieho Murphyho v hlavní roli, ale i na návrat jeho dávných parťáků v původním hereckém obsazení – Billyho Rosewooda (Judge Reinhold) a Johna Taggarta (John Ashton). Snímek je příjemným překvapením, už jen proto, že nevsází pouze na vlnu nostalgie, kterou úžasně podtrhává povedený soundtrack, ale i vtipně naráží na dnešní občas přespříliš korektní dobu a snaží se starou klasiku podat modernějším směrem. A docela se mu to daří.
Články 23
Někteří hollywoodští herci se drží mimo veřejné dění. Jiní plní titulky bulvárních plátků a slyšíme o nich, i když profesně zrovna nemají co nabídnout. A pak je tu čerstvě osmdesátiletý Gary Busey. Texaský rodák s nejširším úsměvem showbyznysu ztvárnil vedlejší úlohy v několika kultovních filmech a na kontě má nominaci na cenu Akademie. Roku 1988 měl takřka fatální nehodu na motorce a po operaci mozku mu centrum nervové soustavy zůstalo navždy poznamenané. Tvrdí, že na chvíli zemřel, nahlédl na „druhou stranu“ a mluvil s anděly, kteří mu vyjevili pravý pozemský účel. Naplňuje jej především kontroverzemi a mimo záběr větších produkcí, ale jeho obecný přínos není radno podceňovat.
Definovat žánr thrilleru není úplně jednoduché. Většinou se jedná o temné příběhy s tajuplnými zápletkami plnými násilí a nebezpečí pro hlavní postavy, přičemž jejich tvůrci kooperují s přidruženými žánry jako krimi, drama nebo sci-fi, v ojedinělých případech také komedie. Takové filmy tvoří nezanedbatelný vzorek, avšak oscarová Akademie dlouhodobě nepřeje temnotě a „podřadným“ žánrům. Třebaže mnozí režiséři považují horor za nejčistší žánr, zlaté sošky sklízí převážně dramata přinášející sociální komentáře a dobově poplatné myšlenky. Thriller (zastoupený v inkriminovaných dílech v různé míře) shrábl Oscara za takřka stoletou historii předávání cen pouze v deseti případech, které si nyní představíme.
Filmy nejsou odrazem reality, ostatně celá „teorie odrazu“ je nejasná, protože nevíme, co jiného by se mohlo odrážet než světlo, ale ani to už v éře digitálních kamer neplatí. Mnoho dějů a jevů ve filmech se musí zjednodušovat, spousta příběhů stojí na čistých fantazijních fikcích. Nicméně, mnohé věci jsme ve filmech viděli tak často, že nad nimi už ani nepřemýšlíme a říkáme si, že jsou nejspíš možné, pravděpodobné nebo zcela pravdivé. Následující článek vybírá deset známých omylů, kterým už nemusíte věřit.
Zajímalo vás někdy, jak realisticky zobrazují bankovní loupeže v Hollywoodu? Jsou dva způsoby, jak něco takového zjistit. Můžete se buď sami pokusit vykrást banku, což vřele nedoporučujeme, nebo se zeptat odborníka na slovo vzatého. Jedním takovým je Cain Vincent Dyer, který se během dvou let zúčastnil více než stovky bankovních loupeží a který pro Insider zrecenzoval několik filmů na toto téma.
Hollywoodský herec Tom Sizemore prodělal 18. února mozkovou výduť a upadl do kritického stavu, který lékaři v následujících dnech označili za beznadějný. Sizemore proslul jako charakterní představitel vedlejších rolí v několika oceňovaných filmech z 90. let, ale renomé mu poškozovala dlouholetá závislost na drogách a řada obvinění, podle nichž fyzicky napadal své partnerky i kolegyně.
Kdo miluje akční devadesátkové klasiky, rozhodně by si v sobotu večer neměl nechat ujít Nebezpečnou rychlost, kterou od 20 hodin vysílá Prima Max. Keanu Reeves a Sandra Bullock nás vezmou na pěkně divokou jízdu ulicemi Los Angeles.
Slavný americký herec a tanečník Patrick Swayze sice předčasně zemřel roku 2009, kdy podlehl rakovině slinivky, ale vzpomínat se na něj bude ještě dlouho. V osmdesátých a devadesátých letech byl ženským idolem a jedním z nejvšestrannějších herců, jenž ovládal tanec, zpěv i náročné fyzické aktivity. Za úspěch ale vždy platil příliš vysokou daň.
Nejpopulárnější streamovací platformě se podařilo získat další velkou režijní osobnost – Kathryn Bigelow, historicky první držitelku Oscara za režii. Ta pro Netflix natočí snímek Aurora, jenž bude pojednávat o energetické krizi.
Jednou z cest, jak přiblížit generaci mileniálů, je zaměřit se na filmy, které je formovaly a utvářely jejich kolektivní identitu.