Recenze filmu Rychle a zběsile 10

62%

Komentáře a recenze 69

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
6
Nekonečná série a masterpiece Vina Diesela, díky které má tento oteklý plešatec ještě kariéru. Po velice špatně přijaté devítce se desítka drží trochu při zemi (nelétá se do vesmíru, jen se auty ničí helikoptéry) a jde na to trochu jinak. Oskarové dialogy o rodině šli mírně stranou, společně s Vinem Dieselem a více se pracuje se všemi postavami a že jich není málo a každá má svůj prostor. Jinak se jede ve stejných kolejích, na fyziku a realističnost se nehraje, akce je velkolepá (bohužel výrazně více digitální) je jí hromada, neustále se děj žene kupředu, Momoa bizarně přehrává a ze všech se nejvíce baví a Diesel má pocit, že hraje v seriózním dramatu. Rychle a zběsile je už dlouhodobě náročné dílo pro vyvolené a komu vyhovovalo to co se dělo od pátého dílu doposud, bude spokojen i zde. Tupá nenáročná zábava o fous lepší než minule (jen mám pocit, že akce byla minule přehlednější a lepší) ale seriálové zakončení mi zde úplně nesedlo.
Pete69
Pete69
33 033 bodů
6
Vlastně ani nevím, co k tomuto zmatku říct. Když jdu na FaF vím, že mě čeká přepálená akce.. to se dělo i tentokrát a z počátku mě to i bavilo.. bohužel se to začalo postupně měnit v totální digibordel. Scénář je založený na rodině.. proč ne.. ale je zde snad 10 klišé na minutu filmu. Hodně záporně hodnotím hlavního záporáka a těžko už uvidím v jiných rolích Jasona Momou tak jako dřív..
hrumsrt
hrumsrt
10 906 bodů
4
Po desáté s Rychle a zběsile a pořád ne naposledy. Předchozí díl byl dno, které selhávalo naprosto ve všem a navazující Fast X jakožto první polovina velkého vyvrcholení značky je sice lepší, ale pořád platí za skoro nedůstojný film celé série.. Přiznám se, že jsem měl kdysi F&F rád a byly časy, kde jsem si je moc rád všechny dokola připomínal. Líbilo se mi, jak nakládali s auty i jak postupně přerostli ve větší akčnější příběh, ve kterém se hrálo o úplně jiné ceny.. Problém nastal s odchodem Paul Walker coby Bryana, který byl a bude tím srdíčkem série, na němž to stálo a taky mojí nejoblíbenější postavou. Jenže všichni si po jeho smrti asi vzali značku za hercův odkaz, a tak jsou až nepříčetní a točí pro něj další a další díly. Vrcholem zůstává nepřekonatelný pátý film a Fast X na tom nic nemění.. Produkční peklo, ve kterém Diesel se svým naprosto vymyšleným egem vyházel režiséry, kteří za něco stáli a nakonec už i herce. A každá nová tvář v posledních dvou dílech je čirá tragédie zajíždějící do pořád stejných přehrávajících a otravných kolejí.. Fast X se tentokrát vrací do minulosti, konkrétně k nejlepšímu pátému dílu, na nějž se snaží příběhem navázat (naštěstí ho nijak nešpiní) a podobně jako v sedmém a devátém díle se chce Domově rodině někdo pomstít. Tentokrát je to syn Hernana Reyese, nepříliš charakterního záporáka z pátého dílu, jménem Dante v podání Jasona Momoy, který pořád těží z velké slávy Hry o Trůny na níž má postavenou jeho solidně vypadající kariéru. Jenže samotný Momoa je podle mě výplod menšinových kvót a jinak má k dobrému herectví daleko. Tady neustále přehrává v té nejvíc vděčné roli, co mohl dostat a stejně se na to nedá dívat.. Je to vhodný konkurent vůči týmu okolo Dominica Toretta? Ano, jelikož oba střetem svých eg mohou nastolit rovnováhu a vynulovat se.. Fast X je docela zajímavé v rozhodnutí rozdrolit velké množství postav na svoje mini příběhy, z nichž každý má co nabídnout, ačkoli to někdy nedává úplně smysl a v jistých chvílích jsou tvůrčí snahou úplně nepochopitelně upřednostněny... Vin Diesel ví, co fanoušci chtějí - jeho stříkající ego zářící v nejlepším akčním filmu všech dob! I proto do svého Doma obtiskl tolik emotivně nostalgických promluv, které dělají z celého Fast X neskutečný doják a nutí diváka vzpomínat, kam se série za 22 let své existence posunula.. A já vám to povím! Vin Diesel ji zabil. Nejen, že vůbec neumí hrát, ale nejhorší je se ještě tvářit, jak charakterní to je herec. Pokud si někdo myslí, jak meta to je, jak dementní zábava je schválně vyhoněna do absurdna a celé to je záměr tvůrců, tak to si ze mě snad děláte legraci a vnitřně vás desáté (!) Rychle a zběsile tak poznamenalo, že setkání s kterýmkoli jiným akčním blockbusterem je film roku.. Ne, nesmírně utahaná záležitost, kde se lidi honí v autech, hází po sobě bombou, jen aby nezničili Vatikán a já už na to nemám.. Všichni, kdo něco znamenali už ve značce nejsou - Statham, The Rock a bez ohledu, jak je Vin Diesel veřejně na sítích ukecává, už dávno šli dělat něco jiného a škoda, že to Charlize Theron ještě nepochopila.. Naprostá zoufalost celého týmu v přepálené rodinné tragédii na kolečkách. Ale jo, je to stylem a motivy tak na úrovni Mission Impossible, kterou se už dobrou řadu dílů snaží napodobit, jen pokud myslíte ten hongkongský akčňák z sedmdesátek, to je tak adekvátní konkurence.. Po celé dvě a půl hodiny jsem doufal, kdy to skončí a čekal na camea. Příští rok dorazí 11 film (přece jedenáct je nejvíc symbolické číslo na finále) a tohle jednou pro vždy skončí, ti herci budou prosit, aby je už nikdo se sérií neobtěžoval a já při rewatchi pokaždé skončím maximálně u osmičky, zbytek je ztráta času.. 40%
JosefTomas
JosefTomas
9 986 bodů
6
Nejsou to čisté tři, spíš dva a půl. A ne, není to lepší, zábavnější, ani chytřejší než předchozí díl. Je to stejně dementní, možná i víc (Doteď nevím, jak bych v Chcete být milionářem?, po nápovědě padesát na padesát, odpověděl na otázku "Co je větší sračka?" A) "Magnety, co berou auta skrze zdi?", nebo B) "Auto, do kterého dva vrtulníky vystřelí harpuny a to auto je stejně dokáže sundat na zem a ještě s nimi zničit zbytek nájezdníků?"... No, asi bych vzal radši prachy a šel.) Jsou tu ale naštěstí jiné věci, co člověka demencí naprosto odrovnají, třeba další nesmyslné oživování, tlačení postav do rádoby finále (které nakonec nebude příští, ale až přespříští díl), vytahování příbuzných známých postav (dnes už má dosud nezmíněného sourozence/syna/rodiče či rybu v akvárku snad každý) a nebo naopak násilné odsunutí Briana od "family" (a vím, že Walker umřel, ale Brian jako postava byl na rozdíl od svý starý polda s výcvikem, takže logicky, když se něco posere, jde místo něj do akce Mia[?]). Desítka by vlastně skončila možná na stejném dnu jak devítka, nebýt Jasona Momoi. Nejenže je jediný, kdo do té frašky celou dobu zapadá, ale jeho mix přitepleného magora s prvky Jacka Sparrowa a ďábla si krade všechny scény pro sebe a svým výkonem ten film dostane aspoň na těch 50% procent. A to to prosím bylo v roce 2001 o pouličních závodech, kam se jeden polda infiltruje. Joo, to byly časy. PS: A ještě ta bomba kulatá, víte kolik zabil ten výbuch lidí? Chvilka napětí... Pozor. Už je to tady. Hned napíšu za tři, dva, jedna. Nula. (Přičemž to poslední není konec odpočtu, ale počet mrtvých po tom výbuchu.)
Wally007
Wally007
9 625 bodů
4
Už je toho moc....nebaví to, je to přeplácaný a chvilkami směšný. Paradoxně víc baví, když tam nejsou ty scifi honičky...jako vyloženě akce v Římě mi hned ze začátku film znechutila. Kladně hodnotím snad jen ten zástup hvězd - H. Mirren, J. Statham, Ch. Theron, J. Momoa nebo J. Cena. Nic víc se kladně asi hodnotit nedá... A ten neuzavřený konec...ach jo...
Patrikcz
Patrikcz
9 420 bodů
4
Již minulý díl mě svým způsobem varoval, že tato série už tak nějak není pro mě (kdybych měl 13 let budu asi nadšený) - dějou se tu věci, které jsou zcela mimo realitu a člověk se místy nestačil divit. Do toho se tu objevují stále zapomenutí sourozenci, k tomu se tu (už i v předešlých dílech) vrátily zabité charaktery, příslušníkům speciálních jednotek tu nakope prdel prakticky každá postava z této party. Je to mírně lepší než devítka, která byla podle mě ještě větším úletem, ale scén kde bych se bavil tu bylo jako šafránu, stejně jako těch, které by mě nějak více rozesmály. Upřímně mi v roli zaporáka vůbec neseděl Momoa, který šíleně přehrával. Dočkáme se prý i dalších dvou pokračování, ale tato série podle mě skončí až budu mít na hlavě stejný účes jako Vin Diesel...45%.
Klajnik
Klajnik
9 194 bodů
3
Je zajímavé sledovat, jak mnozí, kteří nebyli s devítkou spokojeni, jsou nyní pozitivněji naladěni, ačkoliv se o žádný kvalitativní vzestup nejedná - naopak je to v mnohém ještě horší film: Desítka je totiž narativně hůře vystavěná (viz. ty flashbacky), má velmi špatně natočené boje na blízko (špatná choreografie a zběsilý střih, což je minimálně po úspěchu prvních Kingsmanů a John Wicka pod standardem - viz. Nobody, Extraction, Anna, Kate, Hardcore Henry) a řada scén se odehrává v hnusných a uzavřených studiových setech (laboratoř) nebo kompletně digitálním prostoru (Alan Ritchson a Brie Larson mezi obrazovkami), což kontrastuje s jinými scénami, které se poctivě odehrávají na reálných místech (viz. naháněčka s bombou v Římě). Devítka v tomto směru ještě byla konzistentní. Sice je to furt sračka, ale poctivěji udělaná, což od filmů s takovými rozpočty očekáváme (desátý díl je mimochodem ten nejdražší, 8. nejdražší film historie: 340 mega). Na druhou stranu lze říci, že tato levnost hezky souzní s takto pokleslou látkou. Pokud však série hodlá rezignovat pod dosud drženou úroveň, tak se obávám, že na další díly nebude třeba chodit do kina, protože spektákl by stále přítomnou doménou, kvůli níž to kino mělo smysl. Jak už jsem ale říkal, desátý díl stále obsahuje i prakticky zhotovovanou akci jak lze vidět v behind the scenes a Dieselovo sjíždění přehrady, ač celé CGI, tak dostatečně kvalitně zhotovené na to, abych to byl schopen považovat za spektákl. Desítce se však navzdory kazům podařilo vyzískat větší diváckou shovívavost (hodnocení F9 zde momentálně na 42%). Řekl bych, že je to velmi dáno novým záporákem, jehož zde Jason Momoa ztvárňuje jako jakéhosi teplého Jokera (který kupříkladu lakuje nehty mrtvolám, nebo se představu způsobem: "I'm Dante. Enchanté"), což je sice vtipné, ale samoúčelné, protože tvůrci pouze chtěli, aby byl tento záporák výrazný a pamětihodný, ale nedali tomu žádné opodstatnění (vím, že tahle série rezignuje na logiku, což ji v jistých bodech sérii dobře slouží, ale v jistých ji to zase shazuje). Pokud byl Dante takový vždy, neodpovídá tomu ve svým flashbacích. Pokud se zcvokl až poté, co mu v závěru pátého dílu udělala family, tak tomu zas neodpovídá jeho temperamentní povznesenost a nevázanost. Podle mě ho tvůrci měli vykreslit šíleného i ve flashbacích anebo jeho motivaci neroubovat na to, že kdysi udělala family. Klidně by mohl na scénu naběhnout jako cvok, který se prostě baví tím, co dělá, je v tom dobrý a chce změřit síly s legendou, kterou je Dominic Torreto. Momoův záporák, Dante, každopádně vnáší do série silný parodický nádech (byl však přítomný i v devítce), který působí uvědoměle vzhledem k tomu, v čem hraje a kontrastuje s Dieselovou naprostou neuvědomělostí. Lidé jsou již z Dieselovo převážnosti otráveni, avšak struktura tohoto dílu Diesela separuje od zbytku jeho family, což způsobilo, že ostatní postavy můžou rovněž dělat out of context šaškárny (ghetto magician) jak ze Scary Movie, jelikož nemusí prokazovat vážnost nabubřelému egu Vina Diesela. Tyto aspekty činí desítku snesitelnější v očích diváků. Já však považuji Dieselovu neuvědomělou převážnělost a egoismus jako jeden ze dvou hlavních humorných aspektů celé série. Duo Gibson/Ludacris má být humorným prvkem série, ale vtipné nebývá, protože tyto filmy většinou nebývají vtipné tehdy, když se vtipné být snaží. Divák se nemá smát s těmito filmy - má se smát jim! Dle mého existuje jistá setrvačnost diváckého uvědomění. Od Šestky je už úplná píčovina, ale mainstream ji stále mohl vnímat jako dobrý akčňák. Sedmička ale mainstream zmátla svým loučením se s Paulem Walkerem, načež si mysleli, že tato série má mít jakési "srdíčko". Osmička se ještě svezla na popularitě, ale po poměrně otravném spin-offu Hobbs and Shaw to už Devítka odnesla navzdory tomu, že svou okázalou uvědomělostí (Romanova nesmrtelnost nebo let do vesmíru) vyšlapala cestu Desítce, která je mainstreamem přijímána zase poměrně dobře. Každopádně - smát se Dieselovo neuvědomělosti je minimálně pro mě velmi divácky vděčný aspekt série. Diváci tohle ale ani u desátého dílu stále nechápou. Chtějí, aby herci věděli v čem hrají, dělali jim uvědoměle zábavu a všichni se tak mohli smát společně jako... jako jedna velká rodina. Avšak já se nejvíc smál u toho, jak Diesel vjede do jeřábu - jak vahou své osobnosti udrží auto na silnici, ačkoli ostatní auta smete tlaková vlna - jak řekne záporákovi, aby zavěsil první - jak zvedne/obrátí převrácené auto (je to silný man) opět na kole a pošle ho driftující proti nepřátelům - jak přistane z letadla na dálnici - jak strhne ty dvě helikoptéry, protože má pod kapotou třeba 5000 koní - a jak na konci sjede tu přehradu. Mimo Dieselovo sekvence musím ještě vyzdvihnout obětování (jinak řečeno jako vystoupení z Dieselova stínu) Johna Ceny, které vůbec nedávalo smysl, jelikož mu synovec zrovna před chvilkou spravil ta děla, které měl k autu přimontované. Mohl z nich proti nepřátelům vystřelit a nemusel se takhle zbytečně zabíjet :D
Tom Hardy
Tom Hardy
8 369 bodů
7
Polepšení oproti poslední pandemické štaci? Jednoznačně. K návratu na vrchol má ale desítka pořád daleko. Příběh soustředící se na jednu postavy je sice z hlediska přehledné struktury správný, ale Diesel tím svým namachrovaným mudrováním už jen otravuje a prakticky nic z toho, co vypustí, nelze brát vážně (a problém je, že většina jeho scén je koncipovaná tak, že vážné být mají). Kde naopak desítka boduje je Momoův záporák (křížence Jokera a Jacka Sparrowa si vychutnal přímo královsky), kontaktní souboje jsou fajn a demolice s bombou sympaticky připomene pětku (která je naopak až přespříliš v úvodu recyklovaná). Další oživená postava už nudí, Brianovo (Paul Walker) násilné vystrčení z příběhu pak přímo otravuje (ta postava by NIKDY ostatní takhle nenechala na holičkách). Téměř seriálové nablblý cliffhanger každopádně v dobrém slova smyslu pobavil. To je ta správná přepálená konina, kvůli které se fanoušek těší na další díl. Jen by v něm bylo fajn méně vážného Diesela, který se tu jako jediný tváří, že točí umění. A vůbec to se zbytkem neladí.
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 732 bodů
4
Co jsem to sakra viděl? Ale chci více šíleného Momoi, ten byl boží.
kubas369
5 377 bodů
6
6/10. Klobouk dolů kolik známých tváří tahle franšiza dokáže vcucnout. Každým dílem se objevý nový člen rodiny a někdo vstane z mrtvých. Hrozná tragikomedie, jediny plus je že si to Momoa dokáže takhle užít.