Nejsledovanější

37%
Nejsledovanější

Nejsledovanější, první celovečerní film o fenoménu youtuberů – internetových hvězd první velikosti a tvůrců s milionovým publikem. Zábava zažívá revoluci, televize je „pro starý“, lidé narození v tomto tisíciletí sledují sociální sítě, YouTube a jeho celebrity – youtubery. Ti mají ohromující sledovanost a vliv, firmy jim nabízejí lukrativní smlouvy, fanoušci propadají hysterii, rodiče panikaří a nechápou, proč mají děti ve věku jejich dětí na sociálních sítích statisíce fanoušků.

Celovečerní film Nejsledovanější konečně ukáže skutečný život youtuberů, to, kdo opravdu jsou. Shopaholic Nicol, Kovy, Pedro, sestry Nicole a Lucka z A Cup of Style, Gabrielle Hecl - šest hvězd displejů se odhalí v jedinečném filmu na plátnech kin. Překvapení čeká nejen na fanoušky, protože youtubeři prozradí, co ještě nikdy neprozradili. Čeká i na rodiče fanoušků, protože mají možnost hvězdy svých dětí konečně poznat. A možná pak už nebudou jen nechápavě kroutit hlavou.

Jeden rok s youtubery. Za tu dobu s nimi štáb navštívil dva kontinenty, čtyři země, natočil stovky hodin materiálu nejen s hlavními protagonisty, ale i s jejich rodinami, přáteli a příznivci. Diváci se tak mohou těšit na unikátní záběry. „Jsem sama zvědavá, jaké pocity ve mně film vyvolá. Zachytil jeden z mých nejtěžších a taky nejzlomovějších roků. Diváci uvidí, že náš život není pořád jenom růžový,“ říká Nikola Čechová neboli Shopaholic Nicol, kterou na Instagramu sleduje přes půl milionu fanoušků.

„Měl by to být nezaujatý, upřímný pohled na to, jak tenhle život vypadá,“ dodává Kovy, který například v dokumentu ukáže i své rodiče. Všichni youtubeři si ostatně pouští štáb opravdu velmi blízko. „Dovolil jsem filmové kameře nahlédnout do mého soukromí tak, jako nenahlíží ani moje osobní kamera,“ vysvětluje otec dvou dětí, který na scéně působí pod přezdívkou Pedro. „Konečně tak lidi uvidí, že to není jenom o tom, že si sednu k počítači a hraju hry.“

Pedro začal natáčet videa o počítačových hrách a ani ho nenapadlo, že se z toho jednou stane jeho profese. Shopaholic Nicol měla po vysoké škole natáčení videí jako svoji vedlejší činnost. Dnes ji sledují statisíce diváků. Studentka herecké konzervatoře Gabrielle Hecl se kvůli natáčení na YouTube potýkala s nesouhlasem svého okolí. Kovy studuje vysokou školu a ve svých videích se vyjadřuje k nejrůznějším tématům od zábavy až po politiku. Sestry Nicole a Lucka bloggují a vloggují pod společným jménem A Cup of Style o módě, zdraví, životním stylu a líčení. (oficiální text distributora)




Chrustyn
Chrustyn
43 664 bodů
6
Dokument o dnešním fenoménu, kterým jsou youtubeři a humbuk kolem nich, kdy se z obyčejných lidí/dětí stávají uměle vytvořené celebrity. Pro mnohé nepochopitelné (kdokoliv starší 30 let) pro jiné styl života (od 12 let níž). Každopádně, ačkoliv se člověk nic moc nedozví, dokument ani není nijak kontroverzní, ale přesto je docela zajímavý a nejedná se o zbytečnost, kterou jsem očekával.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
4
Rád bych se podíval na film, který české youtuberství vysvětluje a dochází k pozitivnímu závěru (byť pro mě něco stěží představitelného). Bohužel Nejsledovanější k němu dochází jen proto, že klouže po povrchu, nepokládá opravdu palčivé otázky a nepoukazuje na opravdové problémy - zcela propadá té jízdě, kterou zažívají hrdinové, a odmítá si vůči ní udělat víc než jen předstíraný odstup (lepší by bylo rovnou odstup ani nepředstírat). Přitom to neposkytuje odpověď ani na otázku: Proč na to děti koukají a co ti lidi umí? Kritiku to odmítá a vysvětluje výhradně jako generační nepochopení - takže v důsledku to je především svědectvím absurdní prázdnoty youtuberství a pasivní agresivity vůči kritice PS: Na anglicky mluveném Youtubu sleduju nemálo pořadů, nejsem proti té platformě vymezený, ale jde vždy o youtubery, kteří se rozvíjejí v nějakém konkrétním oboru, něco umí a něco vědí - prázdnota lidí představených tímto dokumentem není prázdnota platformy, ale jen její české do sebe zahleděné, sebereflexe neschopné reality. A vzhledem k tomu, že tenhle dokument je jejich mluvčím, ne jejich pozorovatelem (k čemuž jde dojít i na základě vyjádření tvůrců), vztahuju tuhle kritiku i na Nejsledovanějšího. 40 %
M3lios
M3lios
9 141 bodů
4
Film najsledovanejší sa snaží spoliehať na svoju YouTube základňu fanúšikov, no bohužiaľ je asi tak zhola jediná no koho sa film snažil cieliť. To, čo skvelo funguje na internete nemusí dvakrát tak dobre vyzerať na striebornom plátne. A to platí aj o tomto pseudo-dokumente. Opäť ako pri ďalších bizarnostiach s influencerskou tématikou aj tu platí, že sa vtierať pomocou mainstreamu nevypláca. Osobne to, ale nie je až taká katastrofa. Natočené je to celkom fajn, boli vybratí zaujímaví YouTuberi, ktorí svojej platforme hanbu nerobia, ale bude to len pre skalných fanúšikov daných tvorcov. Ostatným to o ich náplni práce nepovie skoro nič. Ak by to vyšlo ako grátis internetový projekt na internete či na platformách ako Stream.cz (a boli by ste fanúšikmi zúčastnených tvorcov) nebál by som sa vám film odporučiť. Ale brať to ako plnohodnotný český film, ktorý si môžete a jedine pozrieť v kine? To si radšej zájdite na Wind River... (Pôvodný text: 16.7. 2019)

Dodatečné informace

Původní název:
Nejsledovanější (více)
  • Česká republika Nejsledovanější
Premiéra v ČR:
14. 9. 2017
Distributor:
Bontonfilm
Země původu:
Česká republika
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


Půjčení nebo nákup

Powered byJustWatch