Recenze filmu Není čas zemřít

80%

Komentáře a recenze 81

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 170 bodů
9.5
No Time to Die je tím nejadekvátnějším rozloučením s nejlepším (Pierci odpusť) Bondem v historii. Tato grandiózní rozlučka obsahuje všechny aspekty značky, kterou po všech těch letech tolik miluji. Nechybí krásné ženy, luxusní akce a charismatický záporák. Tak jako všude i zde se dá najít spousta chyb na které se dá upozornit, ale já je hodlám všechny přejít, protože ve své komplexnosti je nová Bondovka takřka dokonalým filmem.
Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
8
Nová bondovka je vždy událostí, ale Není čas zemřít byla rozhodně nejočekávanější ze všech už jen z toho důvodu, že premiéra byla několikrát odložena a hlavně to byla Craigova rozlučka s jeho největší rolí. Rozloučení to je dostatečně důstojné, ale zázrak nebo film roku se bohužel nekoná. Nová bondovka pokračuje v trendu, které filmy s Craigem nastolily. Je tak reálnější, Bond je více lidský a zranitelný. To může být pro mnoho diváků ten největší kámen úrazu, protože kdo by chtěl vidět Bonda, jak vyznává někomu lásku, pronáší věty jak z Rosamundy Pilcher nebo se dokonce hlavnímu padouchovi omlouvá na kolenou. Technicky je film na hodně vysoké úrovni, přestože se nejedná o posun nebo revoluci v akčním žánru a žádná scéna nemá vyložený wow efekt, i když se tvůrci nebojí delších nebo vyloženě dlouhých akčních scén natočených na jeden zátah. Největší zápory jsem tak viděl v přepálené délce, která vyloženě nenudí, ale vzhledem k dění je neopodstatněná a hlavně v absolutně nevýrazném záporákovi Ramiho Malika, který má minimum prostoru, ale hlavně podivné motivace pro své chování. Nový Bond tak nesplnil všechna očekávání, není nejlepší bondovkou ani nejlepší bondovkou Daniela Craiga, je však velice dobrým velkým filmem, což je v dnešní době dostatečné plus a důvodu k tomu si film užít a rozloučit se s danou sérií filmů se ctí a těšit se, co si pro nás tvůrci připraví příště.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
36 594 bodů
7
James Bond už není co býval a bohužel to v budoucnu bude ještě horší. Ne. Při sledování tohoto posledního bondovského snímku Daniela Craiga se nesmí myslet na ty předchozí, obzvlášť s jinými hereckými představiteli, neboť v ústech může také vzniknout hořká pachuť nelibosti. Tohle prostě není James Bond, jakého jsme kdysi znali. Jasně, dějově není svou vůlí v aktivní službě, čímž je vysvětleno, proč má jeho číslo agenta někdo jiný, ale prostě zanikl jeho osobitý šarm a dámským okem sexappeal typického gentlemana. To je tak, když se několika psychopatickým aktivistům najednou zdá být Bond sexistický. Původní kořeny Jamese Bonda jsou prostě pryč a je to ke škodě jeho osobnosti. To je jakoby jedinci trpící anorexií vybojovali zákaz svalů u Johna Ramba. Dle současných měřítek je však celý koncept ke cti, jakým impozantním stylem se dokázalo zabalit celou bondovskou sérii. Po dějové stránce to byl docela oříšek, avšak přes různé kýče a hanebné nesmyslnosti, kdy se především vytrácí motiv, co je vlastně v sázce, se může zdát, coby velkolepý akční blockbuster, vcelku povedený. Dojde tedy k pocitu diváckého uspokojení z této filmové epizody poslední bondovské éry? Ano i ne. Přijde na to, z jaké divácké barikády, politického myšlení či fanouškovského literárního díla Iana Fleminga, který divák je.
Pete69
Pete69
32 609 bodů
8
Z hlediska komplexnosti je za mě tato bondovka suverénně nejlepší. Není to čistá "řežba", svádění žen v barech a kasínech.. je to prostě důstojné zakončení stárnoucího agenta 007. Citlivá stránka, dobrý scénář, sice málo akce, ale když už se něco děje, má to šťávu a tvůrci si na tom dali opravdu záležet. Už jen to, že si James sbírá zásobníky zbraní zabitých protivníků.. prostě pohlídané do detailů. Daniel Craig se rozloučil stylově a jsem za to i za něj rád. V prvních minutách jeho první bondovky jsem si na něj nemohl vůbec zvyknout, ale teď musím uznat, že jeho bondovky jsou vlastně ty nejlepší. Každá je jiná, není už to jen nový příběh podle 30 let fungujícího formátu.. Nezbývá, než se těšit na nového agenta 007 a s notnou dávkou tolerance mu držet palce.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
6
Neříkám poslední slovo, 3 mi přijdou málo, protože jsem si to relativně užil v daném momentu a ani příliš necítil tu délku. Je to v mnoha ohledech strašně přihlouplé, Malekovy monology jsou něco šíleného a Bondova "rodina", kvůli níž je ochotný obětovat vše, je neskonale nudná. Většina "chyb" je ale v rámci žánru snesitelná a mnoho takových, které bych považoval za neodpustitelné, bych vyjmenovat nedokázal. Zároveň to ale příliš nepřekvapuje na nenachází zajímavá řešení. Pokud Spectre bylo selhání neskromně fascinující ambice, je No Time To Die účinné naplnění skromné ambice. Já se vždycky přikloním k tomu prvnímu. Celý film působí dojmem, že opatrně recykluje předchozí filmy téhle 007 epochy (někdy protiřečícím si způsobem) jen proto, aby se Craig mohl rozloučit - jako by existovala nějaká potřeba, aby se bondovský herec najednou "loučil". Není třeba! Další! PS: Jak kontroverzní je tvrzení, že když se na to podívám z odstupu, tak žádní dva Bondové k sobě nemají tak blízko jako Brosnan a Craig? Craig má o něco míň nadsázky a o něco víc kontinuity, ale v obou případech jde o sebereflektivní tázání se po místě Bonda v dnešní společnosti, které nemá žádnou jasnou odpověď, tak se série radši opájí odkazy na vlastní minulost. Myslím, že když si vezmu jakoukoliv jinou dvojici Bondů, najdu mezi nimi víc rozdílů než mezi Craigem a Brosnanem (snad jen Dalton a Craig, i když Dalton toho nestihl dost, aby to bylo jasné), což nepůsobí, že by mohlo být správně, když si vezmu, jak moc se Craigův nástup tvářil, že staví Brosnana na hlavu a 007 vstupuje do nové éry. Přitom jsme teď ve stejném bodu, na jaký si stouplo Zlaté oko.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
6
Kdo říkal, že není čas zemřít? Já bych řekl, že docela je. Ale kdyby se to jmenovalo "Je čas zemřít", byl by to strašnej spoiler. Ale je čas zemřít a myslím, že to pro Daniela Craiga byl dobrý tah a pěkně se tím se svou bondovskou kariérou rozloučil... A pro samotného Bonda to je konečně cesta, kterou podporuji. Ta jeho nesmrtelnost byla totiž přesně to, co se mi na tom vždy nelíbilo. Chtělo to asi odvahu, ale chválím. Až na to, že značka se musí ždímat i nadále, takže "James Bond will return" v závěrečných titulcích působil vzhledem k jeho smrti směšně. Zatímco první díl Craigovy série byl pěkně uvěřitelný a jakž takž reálný, postupně se to všechno přehánělo, až to vyvrcholilo tímto - řekněme až sci-fi - zakončením. Nanoboti v krvi aka "chytrá krev" se mi nelíbila hned při jejím představení, ale že tu na stejné bázi budeme mít i smrtící selektivní virus, to už někomu cinklo na maják. Rami Malek jako padouch nebyl vyloženě k zahození, ale od dob Bohemian Rhapsody se zbytečně přeceňuje a dovedu si představit charismatičtějšího zloducha. Ono dějově to prostě není moc dobré, ale pořád lepší, než cokoliv s předchozími představiteli Bonda.
hanys_
hanys_
18 781 bodů
6
Smutné Craigovo loučení. Míň zajímavého záporáka než Maleka jsem asi v bondovce ještě neviděl, scénář překombinovaný - dva 007 zbyteční, Waltz zbytečný, mejdan Spectre zbytečný...a ikdyž se závěru ty emoce celkem zdárně daří dolovat, tak ta cca hodina předtím docela bolela. Btw úvodní akční honička top. 7/10
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
10
Bondovky jsou s námi už skoro 60 let z prostého důvodu. Vždy se dokázali aklimatizovat době, přizpůsobit se vývoji světa, popkultury, kinematografie a též zásadním událostem jako byl pád Sovětského svazu. Od roku 2006 a nástupu éry Daniela Craiga v Casino Royale se poté z Jamese Bonda stala více postava z masa a kostí než kdykoliv předtím, tohle civilnější pojetí se poté od roku 2006 dočkala nadšených ohlasů a zpočátku nenáviděný Daniel Craig se časem stal jedním z nejmilovanějších představitelů Jamese Bonda. Vše ovšem má svůj konec. Pro Craiga v roli Bonda tento konec symbolizuje jeho 5. bondovka s názvem Není čas zemřít. Člověk poté nějak automaticky od bondovky očekává akční audiovizuální nářez, nic ho ovšem není nejspíš nejspíš schopné připravit na to, že z bondovky odejde spíše jako z velmi smutného dramatu, které ho v závěru emocionálně rozcupe jako želvu. Velkou roli v tom pochopitelně hraje angažování režiséra Cary Fukunagy. Tvůrce 1. série Temného případu či seriálu Maniac dostal po dvou bondovkách od Sama Mendese za úkol Craigovu pentalogii uzavřít a dle očekávání opět natočil něco s neskutečně silným příběhem. Není čas zemřít tak ve velkém připomene Skyfall, kdy to celé dokáže být nejen audiovizuálně strhující, ale také pocitově silné. To čekání rozhodně stálo za to. Při sledování Není čas zemřít jsem si osobně několikrát vzpomněl na Temný rytíř povstal. Christopher Nolan v roce 2012 dodal závěr příběhu Bruce Waynea, který se musí po letech odpočinku vrátit do akce a vyrovnat se stíny minulosti, aby zachránil to, na čem mu záleží. Nolan tehdy v závěru své trilogie spojil motivy, které postupně směřoval od Batman začíná skrze Temného rytíře až právě po Temný rytíř povstal. Fukunaga to samé v podstatě předvádí v Není čas zemřít, na rozdíl od Nolana ovšem musí navázat na práci Martina Campbella, Marca Forstera a Sama Mendese. A přesto se mu skutečně daří cestu Craigova Bonda skvěle ukončit, přičemž se to celé neobejde bez vzpomínání na Vesper a dalších nemilých věcí, kterých se Bond v životě dočkal a v průběhu děje Není čas zemřít nadále dočkává. Po Skyfallu se jedná o 2. vizuálně nejpůsobivější bondovku. Úžasný kameraman Linus Sandgren (La La Land!) se nebojí vynalézavých záběrů, se scenériemi a lokaci utváří jeho kamera dokonalou symbiotiku a celkově je na to radost se podívat. V IMAXU bude muset jít o vyloženou pastvu pro oči, i v normálním kině je ovšem krása Není čas zemřít zcela očividná. I vizuál si umí Fukunaga dávno ohlídat, výhra tvůrců v jeho angažování ovšem spočívá v něčem jiném. Fukunaga nejen dodá jedny z nejlepších akčních scén v historii série, ale také skutečně umí pracovat s herci. 25. bondovka Není čas zemřít je nejen možným vrcholem akčního žánru, skutečně ovšem dodává něco, co od bondovek za ty roky vyloženě neočekává. Už Daltonovky či Craigovky se vydali tímto směrem, Není čas zemřít ovšem skutečně zachází o kus dál. Řeči o tom, že Fukunaga jen variuje z předchozích bondovek jsou poté bezpochyby zcela mimo, protože tahle bondovka bude z mnoha důvodů stěžejní i kvůli několika revolučním bodům. Bez spoilerů to vyloženě rozebrat nejde, tahle bondovka ovšem vstoupí do historie. A bude se na ní za několik let vzpomínat stejně jako na Goldfingera či Zlaté oko. Na Daniela Craiga je v téhle formě radost pohledět. Ovšem ne proto, že by byl v nejlepší akční formě v rámci celé série. Craigův Bond zestárl, samotná 25. bondovka se to nebojí tajit. Právě nejzajímavější je Craigův Bond ovšem v civilní rovině, Craig zde dostává největší prostor pro svůj herecký talent a v téhle poloze chlapíka, kterému stále někdo podkopává nohy a jeho výhled na poklidný život je velmi daleko je skutečně přesvědčivý. O to více to celé funguje při zamyšlení nad tím, jakou cestou si Craigův Bond prošel, co vše zažil, kdo mu zlomil srdce a kdo za tím vším stál. Fukunaga zde skutečně zacykluje zavedené motivy a celkové zakončení cesty Craigova Bonda je díky tomu více než neskutečně uspokojivé. Celé to trvá přes 160 minut (nejdelší bondovka v historii!), nikdy ovšem nesvádí ke koukání na hodinkách. Pořád se tam totiž něco děje, ať už když se předvádí skutečně parádní akční sekvence, nebo když se vedou skutečně zajímavé dialogy. Právě i ohledu silných dialogů je Není čas zemřít pozoruhodná bondovka, protože povídání si Bonda s jeho aktuální vyvolenou Madeleine v podání Leii Seydoux, Bonda s jeho starým známým Blofeldem v podání Christopha Waltze, Bonda s M v podání Ralpha Fiennese, povídání Bonda se záporákem Safinem v podání Ramiho Maleka a celkové řešení Bondova osobního dramatického příběhu se strhujícnosti akčních scén bez problémů vyrovná. A v některých z těchto případů je vlastně překoná. V Není čas zemřít je poté dost možná nejvíce humoru v historii bondovek od závěru éry Pierce Brosnana, přitom ovšem humorné pasáže solidně fungují. A především jich naštěstí není moc. Přitom všem navíc Není čas zemřít představí novou agentku 007 v podání Lashany Lynch, která byla jedním z hlavních klíčů k tomu, aby se stala nová bondovka dopředu kontroverzní. Všichni ovšem zapomínají na to, že nový agent 007 nedělá nového Jamese Bonda a automaticky tím odsoudí rozhodně zajímavou postavu, která by jako hlavní hrdinka spin-offu vlastně neurazila. Musela by si ovšem sebou přibalit Anu de Armas, která je na svém malém prostoru naprosto skvělá a její jediná chyba je ta, že není ve filmu víc. Safin Ramiho Maleka byl dopředu označován jako nejsadističtější záporák v historii bondovek a Malekovi tahle záporná role ve finále překvapivě sedí. Z Malekova Safina jde od začátku jistá temná aura, která se s ním drží i po odhalení jeho motivace. Safin přitom nebude patřit mezi nejlepší záporáky v historii Bondovek, rozhodně ovšem patří mezi nejvýraznější a Malek v záporné úloze stojí za to. Do scénáře se vlastně celkově dokáže angažovat spousty známých i nových postav, přičemž každá dostane svůj vlastní moment. Felix Leiter, Q, Moneypenny.... i Tanner má dokonce jeden skutečně silný moment, který asistentovi M nabídne pár sekund slávy. Ze začátku to přitom byl obtížný úkol, protože Není čas zemřít musí uzavřít příběh předchozích 4 bondovek a postav je tam skutečně mnoho. Každá ovšem skutečně dostává svůj prostor a například hned od začátku se vztah Bonda a Madeleine dokáže skvěle prodat, což je důležité i vzhledem k tomu, že tento vztah sehrává ve filmu klíčovou úlohu. A i menší odklon k éře Rogera Moorea ve finále nic nenarušuje. Jakmile do toho navíc začne hrát soundtrack Hanse Zimmera, který vzdává poctu klasické hudbě z původních bondovek s Connerym, je to výhra na plné čáře, protože i Zimmerova hudba dělá hodně. Píseň od Billie Eilish poté v samotných úvodních titulkách funguje parádně, za zmínku poté stojí super využití We Have All the Time in the World od Louise Armstronga, které finální dojetí tahá ještě o poznání dál. 25. bondovka Není čas zemřít je osudová, emocionálně neskutečně silná a především dle očekávání skutečně audiovizuální nářez, která diváka na nic nepřipraví. Společně se Skyfallem jde o nejunikátnější bondovku, která Craigovu éru uzavírá perfektní rozlučkou, která se může směle zařadit po bok Temného rytíře povstal či Logana. Další bondovce by se vyplatil razantní odklon, přesto ovšem bude Fukunagova režie a pojetí filmu ukázkou toho, že i v rámci Bonda se dá přijít s něčím skutečně svěžím. Na Craigovu éru ovšem bude navázat skutečně navázat a jeho nástupce to bude mít neskutečně těžké. Za mě zatím jasný film roku, ještě dnes běžím na druhou projekci do IMAXU. A vy byste měli taky! Tenhle film byl totiž pro IMAX stvořen...... Viděno v kině: 3x
ZkuKol
12 290 bodů
6
Trademarky jsou zpátky, akce výborná, scény jak z plakátu, ale přišlo mi to jako dost laciné a prvoplánové loučení. Jako by mi chtěli potvrdit, že Craig vlastně nikdy Bondem nebyl...
avenis
avenis
11 248 bodů
10
Tato bondovka vybočuje v mnoha směrech ze svých obvyklých kolejí. Na začátku žádná akce, Bond je v důchodu, jeho označení 007 převzala černá žena... a jde to dál až k trochu srdcervoucí poloze. Rodina nadevše. Něco málo jsem o filmu četla, takže jsem byla připravená a nic, co se na plátně odehrálo, mne nerozhořčilo. Naopak, vítám ono vybočení jako příjemnou změnu. Neboť změna, to je heslo dnešní doby. V tomto případě to není nic proti ničemu, tak proč ne. Jen snad ta neprůstřelnost... a když, tak až řekne pan režisér. Líbí se ti typický jemný britský humor. A "Q" nám vyzrává v muže. (7.6.2022)